Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  23
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 51 til 57 av 57

Tråd: 250whp. Hva har jeg gjort feil??

  1. #51
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av stian Vis post
    Inducement på comphjulet er 56mm. Eksosdelen aner jeg ikke. Den er fra en 5.9 Cummins. Den har bra spool up. Kan vel egentlig takke kammen for det tror jeg. Den er forresten bremset på 95 oktan.
    Grattis med resultatet. 100 whp + og 40% høyere effekt gjør seg. Dette var en fin fremgang og 500 + Nm sparker bra det: Når det er sagt; Ooops! 95 blyfri!!?

    Når jeg tok frem og delte tallene 76x4,5 mm her inne så var det tenkt som ett rimelig og godt tips til de som vil kjøre fra alle andre som har identisk oppsett med unntak av stemplene. Hvis du hadde sagt at målet var 2,0 BAR på 95 blyfri så hadde det blitt HELT andre tall.
    Turbotrimming til GODE resultater på 95 blyfri pumpebensin er svart belte i utfordring. Med E85 eller E98 (større dyser og pumpe selvsagt) hadde du sikkert passert 500 hk og 650 NM.

    Slik jeg oppfatter det har du fortalt oss at motoren er mappet inn til 511 WNM v/ 4600 o/min og 350 WHP ved 5600 o/min. med 2,0 BAR ladetrykk. Hvis dette medfører riktighet så er det kun 170 Nm og 116 hk fra den teoretiske sugemotoren. Selv om dette er en riktig hyggelig fremgang fra latterlige 92 hk og 125 Nm forrige gang, så er det alt for lavt for dette oppsettet. Jeg mener at det avslører at motoren sannsynligvis er "overmappet" og lider under varmetorturen den utsettes for.

    Dette oppsettet bør gi ca. 140 hk og 200 Nm fra sugemotoren. Med 1,3 BAR ladetrykk på de to turtallene hvor dette avgis forventer jeg derfor ca. 320 WHP og 460 Nm.

    EDIT slik:
    Sitat Opprinnelig postet av Håkon.o Vis post
    Fikk mappa og bremsa den på nytt for et par uker siden. denne gangen fikk vi heldigvis noen tall! La inn ms2 chip samtidig for å få litt bedre oppløsning.
    Fikk problemer med at wastegaten åpner mye tidligere enn ønsket, så ble ikke helt den effekta jeg hadde håpa på, men hvertfall helt brukbare tall med tanke på ladetrykk.

    316hk og 432nm på 1,2bar ladetrykk.


    Har stivere fjører til wastegaten liggende, så det blir å prøve å bytte fjør i første omgang, evt. kjøre mottrykk. Har også fått handla inn bur, som skal inn før vinteren så det går an å få hatt det litt gøy på isen når den tiden kommer

    Turbo begynner å få det litt, så den må nok byttes ut en gang i fremtida. er jo også hønngammel og trå å få igang. har ikke allverdens av budsjett å gå på nå, så lurer litt på en holset super hx35 med avgasshus 12. noen som har noen bremsepapirer/erfaringer å vise til med denne?

    Spm:

    1. Målte dere eksostemp.?
    2. Hva såg dere i så tilfelle?

    3. Ta en titt på tenningsmappet ditt. Se på turtallene mellom 4000 o/min og 5500 o/min. mens du går mot stadig høyere ladetrykk. På hvilket ladetrykk må man ned i 19 grader tenning? Skrekkelig langt fra 2,0 BAR frykter jeg.

    4. Har du ett pull på ca. 1,5 BAR? I tilfelle, ta en titt. Hva er maks hk, maks dreiemoment og hva er det nøyaktige ladetrykkene på disse to punktene.

    5. Jeg vil tro at på lavere ladetrykk avgis maks effekt på betydelig høyere turtall. Hva er det høyeste turtallet dere har fått maks effekt på?

    Eks.
    RS Tuning Bergen hadde inne en bil med trimmet motor hvor (den litt små) turboen var valgt ut fra maksimal respons. På moderate ladetrykk ble maks effekt avgitt på 7100 o/min, men når man begynte å ta i, tømme turboen og ting begynte å strupe, da ble turtallet for avgitt makseffekt redusert til ca. 5750 o/min.
    Sist endret av Batland; 10/04/21 kl 18:59

  2. #52
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2010
    Sted
    årnes/akershus
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Skal legge ut tenningsmappet.
    Nr1 nei
    Nr4 nei
    Sperra er satt til 6500. Var ikke noe mer og hente etter det.
    Målte stemplene etter dreiing og de var på 77mm.
    Valgte å bruke 95okt, fordi det er det stasjonen her har.
    Mulig at intercooler er for liten målte 50c i innsuget.

  3. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2010
    Sted
    årnes/akershus
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard



    Sent fra min SGP511 via Tapatalk

  4. #54
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Hvor benka du?

  5. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av stian Vis post
    Takk for svar og for titten.
    Vil ikke si noe akkurat nå utover: "Akkurat."

    50 grader er i overkant når man kjører 95 oktan ja. Ugunstig høyt trykkfall over intercooleren kan være medvirkende.

    Forøvrig var dette ett bra bilde. Kan du legge ut ett tilsvarende av bremsepapiret? Det andre er noe utydelig på min skjerm.
    Sist endret av Batland; 19/07/17 kl 15:27

  6. #56
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2010
    Sted
    årnes/akershus
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard



    Sent fra min SGP511 via Tapatalk

  7. #57
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2010
    Sted
    årnes/akershus
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Er ikke noe ladetryks kurve her. Er to pull på ett ark.

    Sent fra min SGP511 via Tapatalk

Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Lignende tråder

  1. Svar: 2
    Siste post: 25/12/13, 13:58
  2. Subben burer på en måte, feil instilt eller feil med kasse ? :)
    By olesyvertsen in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 29
    Siste post: 15/12/11, 19:20
  3. skjønner ikke hva jeg har gjort feil. bakstilling v70
    By brox in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 24/07/11, 15:34

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •