Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Havrert v50 2L 08 med ny motor

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. juli 2014
    Sted
    Jørpeland
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard Havrert v50 2L 08 med ny motor

    Hei!

    Jeg har en Volvo v50 2L 2008 mod. Diesel
    kjørt 180400
    For ca. 3 mnd siden stoppet plutselig motoren under gasspådrag opp en liten bakke, bilen begynte å miste gasspådrag i ca 70km/h. Og til slutt hørte jeg lyder fra motoren typisk setter bilen i feil gir. Jeg setter bilen i fri og ser i speilet der ser jeg en svart røyk sky.
    Fikk bilen inn til Volvo som konstaterte at alle 4 veivstagene var bøyde som S.

    Bestemte meg for å lete ette brukt motor og turbo, og fikk ett verksted til å sette inn motoren samt turbo, men etter motoren var satt inn funket ikke turboen men bilen var ellers kjørbar. Kjørte den til Volvo forhandler som konstaterte at slange var koblet feil. Samt at westigateventil satt fast og ble løsnet. Etter dette kjørte jeg hjem 2 dager senere når jeg skulle kjøre opplevde jeg at bilen fungerer når den er kald men med en gang den blir 82 grader går motoren kun på tomgang med andre ord motoren reagerer ikke når jeg tråkker på gass pedal, men når bilen er kald igjen så funker den til den blir varm.

    Noen som vet hva dette kan skyldes?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Litt gjetting... Motoren går ikke i closed loop (tar hensyn til alle sensorer) før motoren er varm. Defekt O2 sonde kanskje, mulig den er sotet ned og ikke fungerer. Høres uansett ut som et el problem, feilkoder?
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. juli 2014
    Sted
    Jørpeland
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Det som hender er at når bilen er kald kan den kjøres helt fint, turbo funker også fint, men når bilen blir varm ca 82 grader går motoren i idle 850-900 konstant og reagerer ikke i det hele tatt. Får heller ingen feil i kjørcomputer. Stopper jeg bilen helt og steget av motoren og på igjen kan jeg kjøre veldig fint ca opptil 1700-1800 rpm men trør jeg mer på gassen da går motoren i begrensning igjen.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. juli 2014
    Sted
    Jørpeland
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Gammel tråd som kan lukkes, for ordens skyld kan jeg nevne at det var egr ventilen som måtte byttes.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Lignende tråder

  1. Motor bytte til Turbo motor, Volvo 740 Sedan, 1987
    By Alexlinga in forum Motor og gir
    Svar: 2
    Siste post: 18/04/15, 23:34
  2. Svar: 17
    Siste post: 12/05/13, 17:56
  3. Kjøpt turbo motor til 240n, Hjelp! feil motor?
    By daihatsu93 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 14
    Siste post: 11/07/12, 23:04
  4. Svar: 0
    Siste post: 15/09/11, 08:00
  5. Svar: 11
    Siste post: 28/03/11, 19:29

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •