Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Volvo S60 2004 - 2.4D AUT BREMSEFEIL/PROBLEM

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2015
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Question Volvo S60 2004 - 2.4D AUT BREMSEFEIL/PROBLEM

    Heisann. Bilen har gått 130 000km, har fulgt servicehistorikk, med splitt nye bremseskiver og klosser.
    Den ble EU godkjent for 20 dager siden.

    Helt plutselig for to dager siden under kjøring ble bremsepedal veldig hard, og fikk helt elendig bremseeffekt. Som å bremse uten bremsekraftforsterker. Men når jeg trykker bremsepedalen inn, kommer det en "svosj"-lyd i området med pedalene. Ser under der, at det er litt bremsevæske på denne;

    https://encrypted-tbn2.gstatic.com/i...tnBIyBKUuZaXog

    Det jeg har prøvd er, skrudd av plastikkdeksel under motoren, for å se etter vakuumslanger og andre ting, i tillegg til å lufte bremsene. Har heller ikke lyst til å punge ut 10-15 000,- for å bytte vakuumpumpe og/eller bremsekraftforsterker. Kan noen si meg hvordan det er å bytte disse tingene, og eksempler på hvor en kan få tak i disse delene. Kan gjerne være brukt. Er takknemlig med alt av innspill og kommentarer!

    På forhånd tusen takk
    Sist endret av LazyHombre; 01/06/15 kl 15:09

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Hei. Om det er bremseforsterkeren du må bytte så får du den på bla skruvat for ca 3200 , sikkert andre som selger den til bedre pris også.kjøpte der selv til en v70 og var samme prisen til s60 når jeg sjekket nå . Heller ikke vanskelig og bytte -men har ikke gjort det på s60 men det kan sikkert andre svare deg på her .Greit og få sjekket slanger evnt andre feil før du bytter. Koster helt sikkert 10-15000 på volvo ferdig byttet -på min v70 skulle dem ha 12 .

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2015
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Hei og takk for svar!
    Finner den ikke på skruvat jeg. Kan du evt. sende link?
    Og hva slags årsmodell er V70en din? Min S60 er 2004 modell, om du har V70N er det vel likt?

  4. #4
    Registrerte brukere Jakke sin avatar
    Medlem siden
    31. mars 2013
    Sted
    Svolvær
    Innlegg
    644
    Antall takk

    Standard

    Bortsett fra grill og tåkelys er vel alt helt bak til B-stolpe identisk.
    -X- 1997 VW Passat 1.8T 220hk - Audi S4 coiler, Audi S4 dyser, steg 1 tuning
    -X- 1996 Peugeot 605 2.0T 150hk
    -X- 1988 Mazda RX7 FC Cab 270hk - RacingBeat turboback eksos, DT Rtek7 steg 1.5
    2003 Volvo S60 2.5T AWD 300hk+ - Ferrita downpipe, BSR cat-back, Bosch EV14 550cc, TD04HL-19T, Snabb innsugsrør, Hilton Tuning steg 3

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    http://www.skruvat.no/show.aspx?k=bremseforsterker+s60 . Her har du linken -går du inn på delen der så ser du hvem den passer til -,etter hva jeg leser så skulle den passe din bil også , men enkleste er et søk der med reg nr på bilen . Hender at jeg har søkt etter deler til min 06 v70 2.4d og siden sier at delen ikke passer selv om den er lik på gamle bilen jeg hadde -da har jeg bare sendt dem en mail så har dem delen . Heller ingen dyr frakt -moms -toll og tull derfra og som regel fått delene på 3-4 dager . Har ingen erfaring med s60 , så hvor mye som er likt vet jeg ikke . Jeg bruker en 3 -4 ulike firmaer når jeg kjøper deler på nett , altid noen som har kampanjer med - 50-60 % rabbat- så et søk før du bestiller kan være lurt Den du fikk link til er for biler uten dstc - så om du har det på din bil så er delen feil , fant ikke med dstc på siden der men dem kan ha den alikevel , sitter vel det systemet i rimelig mange volvoer regner jeg med .
    Sist endret av holter; 01/06/15 kl 18:31

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2015
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Okei, så hva må jeg gjøre for å finne ut om det er bremsekraftforsterkeren som er gåen??

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Har du ikke muligheten til og ta en diagnose med vida på bilen så hadde jeg fått et verksted til og bekrefte eller avkrefte om det er bremsekraftforsterkeren , for om du har en bremsekalipter som sitter kan du også få hard pedal . Jeg betalte volvo rund 500 kr for den sjekken , kan være vel anvendte penger fremfor og bestille deler du kanskje ikke trenger. Lekasjer gir som regel en pedal uten motstand , men bremseforsterker ga på min bil hard pedal .... så blir mye om og kanskje - fjerndiagnose er ikke enkelt Mitt råd er om du er usikker -få et verksted til og bekrefte det du tror ,da kan dem også gi deg orinalnr på delen så er det enklere og finne riktig del på nett.

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. mai 2015
    Innlegg
    43
    Antall takk

    Standard

    Om den svisj lyden kommer når du slipper bremsepedalen så har du mest sansynligvis en luftlekasje..prøv å kakk litt på pedalen å se om den blir borte. Var slik oss meg. Kjøpte bare en brukt bremsekraftforsterker og byttet selv. Par times jobb så var alt i orden.kosta meg ca 1800kr kontra 12.000 oss volvo.

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2015
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Får den lyden når jeg trykker pedalen inn. Etter det "suger" pedalen seg ut igjen, og blir hard. Men skal ta den til verksted på tirsdag. Får se da.. Kan hende jeg må bytte bremseforsterkeren, dette skal jeg gjøre selv. Noen som selger en brukt, og noen som har guide til å skifte denne?

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. mai 2015
    Innlegg
    43
    Antall takk

    Standard

    Om det er det samme som på min så er det så enkelt at man trenger ikke guide. Koble fra minuspolen på batteriet. Ta bort luftfilterboksen. Den satt trykt ned i karroseriet med klips på min. Løsne sikringsboksen å flytt den til side. Løsne det som må av slanger/koblinger fra bremsekraftforsterkern. Løsne en kontakt og 4 skruver rundt bremsepedalen inne i bilen. Trekk ut gammel forsterker monter tilbake den nye å skru på plass.

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2015
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Heisann gutta! Da har jeg sendt den inn på et verksted og fått sjekka feilen; Bremsekraftforsterker må byttes ut. Hørte med et annet verksted og de skulle ha 9000,- for jobben haha..

    Noen som vet om en bra side for billige bremsekraftforsterkere? Tenker jeg skal gjøre dette selv, mekanikeren sa det var en enkel skruejobb, bare litt trang.
    Noen som vet?

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2015
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Hei og takk for svar. Har funnet ut at det er bremsekraftforsterkeren som er gåen. Noen som har en strøken liggende, til en billig penge, eller vet om sider som selger slikt??

  13. #13
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Mener jeg så en på finndel.no tidligere i uka elller bildelbasen.se
    Lusken Har Vida/Dice om du trenger hjelp
    Volvo S80 D3 2012 summum
    2019 Fendt Brilliant 700 sga

Lignende tråder

  1. Feilmeldinger: ABS, bremsefeil og motorlampe på en gang
    By Idadb in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 4
    Siste post: 06/09/14, 17:20
  2. Svar: 2
    Siste post: 27/01/14, 22:58
  3. Bcm bremsefeil
    By 4x4vinge in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 4
    Siste post: 20/01/14, 12:57
  4. 145 1974 fjærer Og bremsefeil lampa lyser
    By Hallgeir in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 20
    Siste post: 23/03/10, 10:43

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •