Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  53
Side 8 av 11 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 258

Tråd: DAB+, Bluetooth/USB (Android/iPhone) med rattkontroll og text-to-HU fra GROM

  1. #176
    ksandseter sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2015
    Sted
    Gullaug, Lier
    VCCN medlemsnummer
    2635
    Innlegg
    471
    Antall takk

    Standard

    https://m.finn.no/bap/forsale/ad.htm...67&fks=9008496
    Lurer på om den her kan være noe?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #177
    Registrerte brukere MadAss sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2010
    Sted
    Der ingen skulle tru at nokon kunne bu
    Innlegg
    1.365
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ksandseter Vis post
    https://m.finn.no/bap/forsale/ad.htm...67&fks=9008496
    Lurer på om den her kan være noe?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Dette fungere veldig bra på biler med antennepisk. Volvo lastebil selger dette nå som org tilbehør når de monterer dab.
    Men har hørt mye om at dette fungerer dårlig på biler med antenne i siderutene. Har ikke erfaring med dette selv.

    Sent frå S7 Edge
    1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 470 000 km
    2015 Volvo V60 D4 AWD aut R-design (D5244T12) 102 000 km
    2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 89 000 km

  3. #178
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Fungerer dårlig på biler med antenna innbygd i siderutene ja, men på biler med vanlig pisk uten noe slags filter eller forsterkning for FM fungerer det bra å kjøre det over til dab med et adapter. Har montert dab radio i noen traktorer som bare har vanlig pisk på taket og brukt en overgang fra DIN-fakra(smb). Funker bra det. Prøvde det tilsvarende på en p2 v70(med antenne i sidevindu)... ble meget dårlig dekning. Kan hende det blir noe bedre med den adapteren som ksandseter linket til da den ser ut for å ha noe forsterkning, men tviler.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  4. #179
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. nov. 2013
    Sted
    Hønefoss
    Innlegg
    105
    Antall takk

    Standard

    Sliter mye med USB3-boksen min. Får bare inn NRK
    P2
    på dab, og ingen text i display.

    Har sendt mail frem og tilbake med Grom denne uka, og de sa det var problemer med dab som det skulle komme en oppdatering på snart. Når det gjaldt teksten sa de at jeg kunne oppdatere boksen med Sat-firmware (HU-650). Gjorde det nå, og det står riktignok
    P2
    i displayet. Men fremdeles ingen tekst på sanger fra f.eks Spotify, og next track-knappen på rattet fungerer ikke som det gjorde før oppdatering. Great...

    Samtidig så har det skjedd noe med FM-radioen etter installering av Grom, den har sluttet å søke seg inn på riktig frekvens automatisk. Før var det aldri skurring, fordi den søkte seg til rett sted med en gang det var antydning til dårlig signal, men nå er det skurring og jeg må manuelt søke meg frem og tilbake. Vanvittig irriterende.
    Volvo V70N 2.4D '07 (solgt) - Volvo V70 2.4 '99 (solgt)

  5. #180
    ksandseter sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2015
    Sted
    Gullaug, Lier
    VCCN medlemsnummer
    2635
    Innlegg
    471
    Antall takk

    Standard DAB+, Bluetooth/USB (Android/iPhone) med rattkontroll og text-to-HU fra GROM

    Jeg har s60, der er vel antenna i bakruta? Blir vel annerledes enn siderutene det? Noen som har prøvd?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #181
    Registrerte brukere MadAss sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2010
    Sted
    Der ingen skulle tru at nokon kunne bu
    Innlegg
    1.365
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ole94 Vis post
    Sliter mye med USB3-boksen min. Får bare inn NRK
    P2
    på dab, og ingen text i display.

    Har sendt mail frem og tilbake med Grom denne uka, og de sa det var problemer med dab som det skulle komme en oppdatering på snart. Når det gjaldt teksten sa de at jeg kunne oppdatere boksen med Sat-firmware (HU-650). Gjorde det nå, og det står riktignok
    P2
    i displayet. Men fremdeles ingen tekst på sanger fra f.eks Spotify, og next track-knappen på rattet fungerer ikke som det gjorde før oppdatering. Great...

    Samtidig så har det skjedd noe med FM-radioen etter installering av Grom, den har sluttet å søke seg inn på riktig frekvens automatisk. Før var det aldri skurring, fordi den søkte seg til rett sted med en gang det var antydning til dårlig signal, men nå er det skurring og jeg må manuelt søke meg frem og tilbake. Vanvittig irriterende.
    Next på rattet vil ikke fungere med SAT firmware uansett. Dette har Grom sagt ikke er noe feil.
    Mulig org satelittradio ikke hadde denne funksjonen heller.

    Min fungerer fint med å vise tekst. Prøvd å trykke på RND? Da endrer du visning i displayet. Evt gå inn på SAT innstillingene på HU'en og sjekk at alt er huket av.

    Viser AF i displayet på FM? Denne må være aktivert for å søke inn beste frekvens.

    Sent frå S7 Edge
    Sist endret av MadAss; 03/02/17 kl 20:58
    1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 470 000 km
    2015 Volvo V60 D4 AWD aut R-design (D5244T12) 102 000 km
    2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 89 000 km

  7. #182
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ole94 Vis post
    Sliter mye med USB3-boksen min. Får bare inn NRK
    P2
    på dab, og ingen text i display.

    Har sendt mail frem og tilbake med Grom denne uka, og de sa det var problemer med dab som det skulle komme en oppdatering på snart. Når det gjaldt teksten sa de at jeg kunne oppdatere boksen med Sat-firmware (HU-650). Gjorde det nå, og det står riktignok
    P2
    i displayet. Men fremdeles ingen tekst på sanger fra f.eks Spotify, og next track-knappen på rattet fungerer ikke som det gjorde før oppdatering. Great...

    Samtidig så har det skjedd noe med FM-radioen etter installering av Grom, den har sluttet å søke seg inn på riktig frekvens automatisk. Før var det aldri skurring, fordi den søkte seg til rett sted med en gang det var antydning til dårlig signal, men nå er det skurring og jeg må manuelt søke meg frem og tilbake. Vanvittig irriterende.
    Har også prøvd den siste SAT-firmwaren til HU650, får opp text men du må skru det på ved å gå inn på meny når du er på en av SAT'ene, å bla deg fram til noe og der du får velge hva som skal stå(tittel/artist osv). Husker ikke helt va det sto i menyen men. Fikk også det problemet med at rattknappene ikke fungerte men det kommer vel på neste oppdatering forhåpentligvis

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  8. Takk ole94 takket for denne posten
  9. #183
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. nov. 2013
    Sted
    Hønefoss
    Innlegg
    105
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av MadAss Vis post
    Next på rattet vil ikke fungere med SAT firmware uansett. Dette har Grom sagt ikke er noe feil.
    Mulig org satelittradio ikke hadde denne funksjonen heller.

    Min fungerer fint med å vise tekst. Prøvd å trykke på RND? Da endrer du visning i displayet. Evt gå inn på SAT innstillingene på HU'en og sjekk at alt er huket av.

    Viser AF i displayet på FM? Denne må være aktivert for å søke inn beste frekvens.
    Takk Så man må altså velge mellom next på rattet og tekst i display... Det er merkelig. Undersøkte ikke så mye i innstillingene nei, ble egentlig bare irritert :P Skal prøve å finne AF etterpå! Hadde vært gull om jeg fikk det i orden.

    Edit: Fikk til å endre visning i displayet nå, det gjør det litt bedre AF vises ikke i displayet, men jeg fikk ihvertfall aktivert den. Må sjekke senere om det gjorde noe forskjell.
    Sist endret av ole94; 03/02/17 kl 21:26
    Volvo V70N 2.4D '07 (solgt) - Volvo V70 2.4 '99 (solgt)

  10. #184
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. juli 2010
    Sted
    skien
    VCCN medlemsnummer
    163
    Innlegg
    737
    Antall takk

    Standard

    Er det grom boksen eller hu radioen som må oppdateres til sat?for å få tekst visning?

    Sent fra min F8131 via Tapatalk
    Nå : Volvo V70 2.0t Summum 2006
    X: Volvo v50 2.0l D 2005, Volvo 855 2.5l 10v 1996, 1987 244 2,3l
    ---------------------------------
    Får Vida/Dice om 2-3 uker
    jeg har hørt at mrstfu har hørt at han er The stig

  11. #185
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Erlend Vis post
    Er det grom boksen eller hu radioen som må oppdateres til sat?for å få tekst visning?

    Sent fra min F8131 via Tapatalk
    Grom boksen. Står på nettsiden til grom hvordan du gjør det
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  12. #186
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. juli 2010
    Sted
    skien
    VCCN medlemsnummer
    163
    Innlegg
    737
    Antall takk

    Standard

    Oki, veit hvordan jeg gjør det altså ☺️ bare misforsto noe som en av dere skreiv over her og ble litt usikker
    Nå : Volvo V70 2.0t Summum 2006
    X: Volvo v50 2.0l D 2005, Volvo 855 2.5l 10v 1996, 1987 244 2,3l
    ---------------------------------
    Får Vida/Dice om 2-3 uker
    jeg har hørt at mrstfu har hørt at han er The stig

  13. #187
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. nov. 2013
    Sted
    Hønefoss
    Innlegg
    105
    Antall takk

    Standard

    Skjønner ikke hvorfor det ikke skal gå an å bytte kanal på Dab. Den starter opp på NRK Jazz (ikke
    P2
    som jeg trodde tidligere), og jeg liker ikke jazz engang...

    Hvis jeg trykker på next skjer det som regel ingen ting, men noen ganger får jeg opp "SAT ERROR". Deretter låses hele greia og den går ikke tilbake til Jazz før jeg har skrudd av og på radioen.

    Andre som har vært borti lignende?
    Volvo V70N 2.4D '07 (solgt) - Volvo V70 2.4 '99 (solgt)

  14. #188
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2017
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Hehe. Hva med NRK Alltid folkemusikk?

  15. #189
    Registrerte brukere MadAss sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2010
    Sted
    Der ingen skulle tru at nokon kunne bu
    Innlegg
    1.365
    Antall takk

    Standard

    Du kan jo prøve en tidligere firmware

    Sent frå S7 Edge
    1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 470 000 km
    2015 Volvo V60 D4 AWD aut R-design (D5244T12) 102 000 km
    2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 89 000 km

  16. #190
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. nov. 2013
    Sted
    Hønefoss
    Innlegg
    105
    Antall takk

    Standard

    Ut av det blå så fungerte det plutselig å skifte kanal Vet noen hvordan jeg lagrer kanalene på forskjellige presets? Har ikke fast forward-knappen som instruksjonene henviser til.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo V70N 2.4D '07 (solgt) - Volvo V70 2.4 '99 (solgt)

  17. #191
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ole94 Vis post
    Ut av det blå så fungerte det plutselig å skifte kanal Vet noen hvordan jeg lagrer kanalene på forskjellige presets? Har ikke fast forward-knappen som instruksjonene henviser til.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Hvis du har 803/850 så er fast-forward samme som neste spor, bare at du holder den inne.
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  18. #192
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. nov. 2013
    Sted
    Hønefoss
    Innlegg
    105
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av aarnes Vis post
    Hvis du har 803/850 så er fast-forward samme som neste spor, bare at du holder den inne.
    Takk! Har 650, men skal prøve det


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo V70N 2.4D '07 (solgt) - Volvo V70 2.4 '99 (solgt)

  19. #193
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juli 2014
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ole94 Vis post
    Den starter opp på NRK Jazz (ikke
    P2
    som jeg trodde tidligere), og jeg liker ikke jazz engang...
    Sorry men det var ganske morsomt. Minner om audiofiltiden da vi etterhvert satt og hørte på japansk hårdrock for det var de absolutt beste inspillingene som gikk att få tak i....så gikk det opp et lys att vi ikke likte musiken en gang. Så vi bytter til DAB som vi ikke trengte og det meste virker semre enn det gjorde før. Supert. Jeg håper dere får det til, selv avvakter jeg og kjører Ipod til min USB3 så kan jeg høre hva jeg vill i meget bra kvalitet.
    Jeg er Griffin med stort "G". Ikke att forveksle med griffin med litet "g".

  20. Takk ole94, TommyG takket for denne posten
  21. #194
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. feb. 2016
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Kva er beste løysing for å få DAB/Bluetooth på HU650?
    Eigaren som hadde bilen før meg har montert AUX som går på CD-Vekseleren. Men klara ikkje finna kor boksen er. Trur ikkje den er bak i bagasjerommet?
    Uansett kva er beste løysing for å bytte denne med noko som har Bluetooth og DAB?

  22. #195
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. juli 2010
    Sted
    skien
    VCCN medlemsnummer
    163
    Innlegg
    737
    Antall takk

    Standard

    Auxen er koblet i cd veksler inngangen på baksiden av spilleren din. Gromaudio.Co.uk har noen løsninger her, jeg og noen andre her har dab løsningen deres, men ikke helt fornøyd enda.

    Sjekk ut morgis sin tråd om bluepower blp850 hvis du er interessert i 2-din spiller.


    Sent fra min F8131 via Tapatalk
    Nå : Volvo V70 2.0t Summum 2006
    X: Volvo v50 2.0l D 2005, Volvo 855 2.5l 10v 1996, 1987 244 2,3l
    ---------------------------------
    Får Vida/Dice om 2-3 uker
    jeg har hørt at mrstfu har hørt at han er The stig

  23. #196
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. nov. 2013
    Sted
    Hønefoss
    Innlegg
    105
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Erlend Vis post
    Auxen er koblet i cd veksler inngangen på baksiden av spilleren din. Gromaudio.Co.uk har noen løsninger her, jeg og noen andre her har dab løsningen deres, men ikke helt fornøyd enda.

    Sjekk ut morgis sin tråd om bluepower blp850 hvis du er interessert i 2-din spiller.


    Sent fra min F8131 via Tapatalk
    Angående Dab fra Grom så skrev de i en mail 16.02 at de jobbet med ny firmware for utfordringer knyttet til Dab og at de håpet den ville være klar innen et par uker (fra 16.02)
    Volvo V70N 2.4D '07 (solgt) - Volvo V70 2.4 '99 (solgt)

  24. #197
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. nov. 2013
    Sted
    Hønefoss
    Innlegg
    105
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Griffin Vis post
    Sorry men det var ganske morsomt. Minner om audiofiltiden da vi etterhvert satt og hørte på japansk hårdrock for det var de absolutt beste inspillingene som gikk att få tak i....så gikk det opp et lys att vi ikke likte musiken en gang. Så vi bytter til DAB som vi ikke trengte og det meste virker semre enn det gjorde før. Supert. Jeg håper dere får det til, selv avvakter jeg og kjører Ipod til min USB3 så kan jeg høre hva jeg vill i meget bra kvalitet.
    Haha! Det er litt varierende hvilken kanal den starter opp på har jeg skjønt. Får nå til å skifte kanal, men får error noen ganger og det fremstår som ustabilt. Lyden på kanalene er kjempebra.

    Er uansett godt fornøyd med Bluetooth og usb fra Grom (har aux originalt), så at jeg må vente litt på oppdatering om Dab bryr meg ikke så mye.
    Volvo V70N 2.4D '07 (solgt) - Volvo V70 2.4 '99 (solgt)

  25. #198
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2017
    Innlegg
    39
    Antall takk

    Standard

    Jeg slenger meg på med noen spørsmål her, uten at det er meninga å kuppe noen tråd
    Har en 05 xc90 med premium sound dolby prologic blablabla....
    Jeg tenker å få til noe DAB styr, og det blir vel en adapter for å få til dette.
    Har lest noen tester, og det virker som Tiny Audio kommer godt ut. Jeg tror jeg kommer til å gå for c6 da jeg ikke trenger BT funksjon.
    Men jeg kunne godt tenkt meg å fått til lyd over aux istedenfor over FM senderen.
    Her kommer et par spørsmål til dere som har mye mer peil enn meg på dette

    Hva slags radio har jeg originalt? HU..........?

    Noen som har erfaring med Tiny? Eller adaptere generelt.. Funker det OK?

    Hva trenger jeg for å få til aux på den originale radioen?




    Sent from my iPhone using Tapatalk

  26. #199
    Registrerte brukere MadAss sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2010
    Sted
    Der ingen skulle tru at nokon kunne bu
    Innlegg
    1.365
    Antall takk

    Standard

    Om du først ser på Tiny, hva med å gå for C11+? Denne kan du i så fall koble direkte på antennekabel (hardlinking) og få bedre lyd. Bryterpanelet er også veldig lite og diskret.

    Sent frå S7 Edge
    1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 470 000 km
    2015 Volvo V60 D4 AWD aut R-design (D5244T12) 102 000 km
    2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 89 000 km

  27. #200
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2017
    Innlegg
    39
    Antall takk

    Standard

    Det høres jo ut som et godt alternativ. Jeg får ta en tur til en forhandler å se på de forskjellige.
    Men vet du hvilken HU..... jeg har i bilen, eller hvordan jeg kan finne det ut?

    Et annet alternativ er jo å streame vil bilradio app på tlf, men da trenger jeg og en aux inn på stereoen. Noen forslag til løsning?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Side 8 av 11 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. *LØST* V70 2007 HU-850 - koblet til GROM BT-3 - HU finner ikke GROM
    By aarnes in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 21
    Siste post: 06/04/16, 23:07
  2. GROM Audio eller vente på iMIV bluetooth?
    By Jakke in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 14
    Siste post: 18/11/13, 21:24
  3. Grom audio usb/ipod bluetooth vs orginal ipod adapter?
    By GMV in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 8
    Siste post: 12/06/13, 09:27

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •