Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Lysproblem V70 2006 summum demon?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Sted
    Gullaug
    Innlegg
    96
    Antall takk

    Question Lysproblem V70 2006 summum demon?

    Hei, har fått en merkelig ting med lysene. Når jeg åpner dørene med fjernkontrollen, så går baklysene på,og når jeg åpner døra, så slår alt av lys seg på forran.
    Dvs fjernlys og tåkelys. Setter meg inn og starter bilen,fremdeles er langlysene og tåkelys på. Hjelper ikke å vri på hoved lys bryter. Må derfor stå litt på tomgang, så kobles lysene ut, og jeg får brukt lysbryteren som normalt.

    Eller, etter at bilen er åpnet og alle lys kommer på, så låser jeg med fjernkontrollen, alle lys står på, etter noen minutter, så blinker det i alle blinkelys og fjernlys tåkelys slår seg av??
    Har jeg fått en demon i bilen eller hva skjer. Bilen er gått 200 000 km og er en V70 2.0 Turbo

  2. #2
    Registrerte brukere Jimmen sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Rørvik , Trøndelag
    Innlegg
    1.095
    Antall takk

    Standard

    Er nok jord feil en plass..
    Vet ikke hvor mye det hjelper å lese av feilkoder på jord feil, men kan jo være en mulighet og prøve..

    Kanskje du har fukt i
    CEM
    som er ett kjent problem.
    09mod Ford S-Max 2.2TDCI Tit-S Individual Familiebil
    10mod Audi A6 Allroad 3.0TDIQ Konebil
    95mod Volvo 940 Turbo Banebil

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Sted
    Gullaug
    Innlegg
    96
    Antall takk

    Standard

    Forresten, så får jeg ikke langlys til å fungere lenger. Bare xenon nærlysa?

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Sted
    Gullaug
    Innlegg
    96
    Antall takk

    Standard

    Driver enda å roter med lysene på min 2007 V70
    Gikk nå, over sikringene, alle de bak er ok, så var det sikringene i motor rom. Sjekket en og en sikring. Ingen var kaputt der heller, men så oppdager jeg, at sikring nr 5 mangler. Står Aux Lights? Hva nå det betyr. Finner en sikring, bytter og voila.

    Nå slår ingen lys seg på når jeg åpner døra. Men starter jeg eller setter på tenning, så kommer nå KUN langlys på. Ikke som før, baklys,tåkelys og xenon.Noen minutter, så slår langlysene seg av, og xenon nærlys slåes på. Men har enda ikke langlys ??? Kune xenon nærlys, tåkelys og baklys. Blir ikke noe klokere, men noe skjedde når jeg satt inn sikring nr 5. Slipper nå at alt slår seg på ved åpning av førerdør. Også sjekket ut dette med lys og dører. I begynnelsen, hadde det ikke betydning hvilken dør som ble åpnet, og lys slo seg på.

    Men siste uka, har det kun skjedd når jeg har åpnet førerdør. Ingen reaksjon på de andre dørene. Nå etter bytte av sikring, ingenting slår seg på, men når tenning settes på kommer langlysene. Ikke som tidligere alt sammen. Noen som er el guruer og kan svare på hva satan som skjer ? Eventuelt hjelpe til med feilsøking. Begynner å bli passe irriterende hele opplegget

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2014
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2803
    Innlegg
    321
    Antall takk

    Standard

    Hvis det sitter en bryter i låsekassen på døra ville jeg sjekket kablene som går ut i førerdøra for brudd/åpenbar kortslutning.

    På BMW kan dårlig bakstykke på tenningslåsen gjøre at kupèlys, interiørlys og annet som viskere osv. lever sitt eget liv. Dette er den delen bak på tenningslåsen som kontakten er plugget i.

    Ellers hadde jeg ville lest ut feilkoder, kan være en modul eller hjerne av noe slag som er feil på, men dette er kun generell synsing fra min side.

    Bilen er ikke tungstartet eller har lite strøm/dårlig batteri?
    2017 Volvo V60 D5 Twin Engine R-design Bursting Blue
    [x] 2011 Volvo S60 D3 Summum Vibrant Copper
    [x] 1996 Volvo 850 2.0LT http://forum.vccn.no/showthread.php?...osjekt-worklog
    2014 Polaris Switchback Assault

Lignende tråder

  1. Selges: Volvo XC70, D5 185hk, SUMMUM, 2006 mod.
    By kevhans in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 06/10/12, 07:13
  2. 740 Tic lysproblem
    By simong in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 1
    Siste post: 28/08/12, 20:42
  3. 2006 V50 2,0D Summum
    By Kenneth R in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 22/11/11, 23:45
  4. Falske alarmer på 2006 V70 Summum
    By stig@eet.no in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 15
    Siste post: 13/05/11, 13:42
  5. lysproblem
    By ktmsk in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 31/05/10, 14:49

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •