Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  150
Side 2 av 21 FørstFørst 1 2 3 4 12 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 506

Tråd: Fakta om Volvo 850 T-5R / 850R / 850 TWR / S70R & V70R

  1. #26
    Registrerte brukere André sin avatar
    Medlem siden
    11. april 2011
    VCCN medlemsnummer
    567
    Innlegg
    67
    Antall takk

  2. #27
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    At T5-R og R kom i klart større antall som stasjonsvogn enn som sedan, i hvert fall i Norge, er jo også i tråd med hvordan det var for 850 osv ellers.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  3. #28
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rcar Vis post
    Hei Gaupe
    Takk for info.
    Dog føler jeg at den fakta opplysningen kanskje skulle kontrolleres.
    Min bil har nemlig mest sannsynlig gått som pressebil.
    (Dog er det ikke noen Special delivery logo på bilens ruter)

    Vh Rcar
    Pressebil var ikkje ein special delivery, men ei ordning som diplomatar brukar, samt at NATO-personell også får hente ut på dette opplegget. Min bil var kjøpt ny av ein NATO-offiser, og henta ut i Gøteborg på norsk spesifikasjon. Den hadde det nøkkelknippet og klistremerker i siderutene bak.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  4. #29
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Hei
    Hadde den jeg også. Men en annen ga andre tall.
    Forklaringen er at det finnes både 1995 og 1996 modell av 850 T-5R i oliven grønn + 1996 850R i oliven grønn.
    Legger man til tallene jeg hadde for totalt antall 1995 modeller T-5R sammen med tallene for 1996 mod 850 T-5R gikk kabalen opp.
    Må innrømme at jeg hadde aldri gjettet at Volvo hadde 1996 modell T-5R.
    Men så var det altså en Second Production av olivengrønn i 1995 med MY96 årskode (!)

    Vh Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  5. #30
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    At T5-R og R kom i klart større antall som stasjonsvogn enn som sedan, i hvert fall i Norge, er jo også i tråd med hvordan det var for 850 osv ellers.
    Norge har jo for øvrig alltid vært et stasjonsvogn land

    Ja, det var desidert flest stasjonsvogner (!)

    Men 327 grønne sedaner (både MY95 & MY96) er å regne som veldig lite og kvalifiserer sådan til veldig sjelden.

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  6. #31
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Pressebil var ikkje ein special delivery, men ei ordning som diplomatar brukar, samt at NATO-personell også får hente ut på dette opplegget. Min bil var kjøpt ny av ein NATO-offiser, og henta ut i Gøteborg på norsk spesifikasjon. Den hadde det nøkkelknippet og klistremerker i siderutene bak.
    Hei
    Takk takk
    Det ser ut til at du har helt rett.
    Diplomat & Tourist ja...akkurat (!)
    Ser nå at ordningen har vært siden 240ens glans dager i alle fall...
    Ikke forklarer det nøkkelringen min på min T-gule - men det kan jo ha kommet på i ettertid, evt en Volvo ansatt kan ha syntes det var en god ide å sette den på for pressen.

    Vh
    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2013
    Sted
    Dale, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard Info T5R

    Mye fin lesing om Gulinger.

    -Litt om de berømte Ray-Ban, rykter i den Svenske Tgul klubben sier at brillene var levert på svenske og Uk markedet, var eit reklame stunt fra Volvo sin side ved lanseringen.Og desverre så gjikk omtrent alle briller i selger eller ansatte på volvo sine lommer. Per i dag vet jeg om 6 stk briller i Sverige og 1 par i Norge som jeg har selv(Impotert fra Sverige) Usa T5R gutta har ikke hørt om det her brillene..Litt rart siden Rayban er USA.

    -Svarte service mappen, med gule sømmer var levert med ALLE gule biler som ble levert, dette har jeg fra kilder i volvo sverige. Desverre er det vanlig mappen ble tatt ut før bilen ble levert Ny, og plukket ut ved salg brukt. Skal også ligge tillegs blad merket T5R i den mappen, som beskriver T5R i grove trekk. Ble ca 2004-2005 brent opp ca 100+ slike mapper på volvo Gøteborg sammen med annet fra T5r tiden, ingen så verdien av det, kilde ansatt Volvo Gøteborg. Service mappa er ikke så vanskelig få tak på, pris brukt fra 1500-2500 alt etter stand.

    -Blanke innstegs lister er tileggs utstyr i følge Volvo katalogen 1994-1995.

    -R-Vingen man ofte ser på Sedan, er faktisk en del av Performence line Pakka til volvo.

    -Samma med Remus eksos, er ekstra utstyr levert fra Volvo.Per i dag vet jeg om 1 stk anlegg i Sverige på en Tgul+ det jeg selv har på min sedan.

    -Øhlins var også tileggs utstyr fra den Berømte PFL pakka til Volvo

    -Større frambremser var også en del av PFL pakka til Volvo, dette er vanskelig finne brukt, og vet om 2 Gule biler i sverige som har det, har selv på min sedan.

  8. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2013
    Sted
    Dale, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    Hvor mange T-Gule er det i Norge??

  9. #34
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Laloba Vis post
    Mye fin lesing om Gulinger.

    -Litt om de berømte Ray-Ban, rykter i den Svenske Tgul klubben sier at brillene var levert på svenske og Uk markedet, var eit reklame stunt fra Volvo sin side ved lanseringen.Og desverre så gjikk omtrent alle briller i selger eller ansatte på volvo sine lommer. Per i dag vet jeg om 6 stk briller i Sverige og 1 par i Norge som jeg har selv(Impotert fra Sverige) Usa T5R gutta har ikke hørt om det her brillene..Litt rart siden Rayban er USA.

    -Svarte service mappen, med gule sømmer var levert med ALLE gule biler som ble levert, dette har jeg fra kilder i volvo sverige. Desverre er det vanlig mappen ble tatt ut før bilen ble levert Ny, og plukket ut ved salg brukt. Skal også ligge tillegs blad merket T5R i den mappen, som beskriver T5R i grove trekk. Ble ca 2004-2005 brent opp ca 100+ slike mapper på volvo Gøteborg sammen med annet fra T5r tiden, ingen så verdien av det, kilde ansatt Volvo Gøteborg. Service mappa er ikke så vanskelig få tak på, pris brukt fra 1500-2500 alt etter stand.

    -Blanke innstegs lister er tileggs utstyr i følge Volvo katalogen 1994-1995.

    -R-Vingen man ofte ser på Sedan, er faktisk en del av Performence line Pakka til volvo.

    -Samma med Remus eksos, er ekstra utstyr levert fra Volvo.Per i dag vet jeg om 1 stk anlegg i Sverige på en Tgul+ det jeg selv har på min sedan.

    -Øhlins var også tileggs utstyr fra den Berømte PFL pakka til Volvo

    -Større frambremser var også en del av PFL pakka til Volvo, dette er vanskelig finne brukt, og vet om 2 Gule biler i sverige som har det, har selv på min sedan.
    Hei Laloba
    Takker så meget for informasjonen/bidraget - setter stor pris på innspill.
    (Viktig å få samlet så mye riktig info man kan på en plass )
    Performance line var som du nevner; Øhlins, 320 mm bremser, remus eksos (10+ hk ? i følge Volvo sin info om jeg ikke husker feil), var også tårnstag, pluggkåpe i carbon.

    Mener bestemt;
    Koffertvinga satt originalt på sedan, men var takvinga ekstrautstyr på stasjonsvogna.
    850R kom med ny koffertvinge i 1996, dog menge satt denne på 850 T-5R isteden.
    Fra 1996 var det originalt med takvinge på 850R stasjonsvogn - mener jeg bestemt.
    (Var en på Kongsberg som kjøpte ny 850R stv, som beordret Spiten (Volvo forhandleren på Kongsberg) til å ta den av igjen...)
    Koffertvinga på sedanen er forøvrig også avbildet på Geneva 850 plus 5 bilen)
    - Men bestrider altså ikke at den sto oppført som PFL utstyr i katalogen (!)

    At Volvo har destruert skatter er sørgelig informasjon, jeg gråter og blir nesten
    Men men... jeg har demontert/slaktet en hel rekke T-gule (så er vel ikke noe bedre selv)
    - Dog er det flott for å få opp eksklusiviteten på de gjenværende biler & utstyr.

    Jeg har snakket med folk som kjøpte bilene nye å ikke fikk med den originale dokumentmappen; så det tyder så absolutt når du sier at alle ble levert fra fabrikk med denne - på nettopp "underslag" ja !
    - Vet f.eks at det generelt ble laget opp egne dokument "lommer" (mer en mapper) med lokal logo som forhandlerne la ved ved salg av nye biler. (Hva de gjorde med de originale fra Volvo...må man jo bare lure på. Dog enhver selger med litt vett må ha beholdt den...)

    De brillene var såpass sjeldne ja...(!)
    -Har selv vurdert å kjøpe et sett for en rundt 2500 på Ebay å få en gullsmed eller andre egnede til å få lagt på logoen med bladgull (men blir fortsatt bare en bastard brille... )
    Er det lov å spørre hva du måtte gi ???

    Mvh Rcar
    Sist endret av Rcar; 10/12/14 kl 13:46
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  10. #35
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Hvorfor har du fjernet alle prosjekttrådene dine? :(
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  11. #36
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Laloba Vis post
    Hvor mange T-Gule er det i Norge??
    Vet at det er solgt 15 nye.

    Oversikten over alle registrerte i første post.

    Rcar
    Sist endret av Rcar; 22/07/17 kl 22:09
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  12. Takk oar83 takket for denne posten
  13. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2013
    Sted
    Dale, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    En annen ting du har glemt på T5-R er jo de flotte RayBan solbrillene du skulle få med bilen med innskriften T5-R på! Det ryktes at dette er MEGET sjelden vare, og at de fleste selgerne tok disse brillene selv. Jeg vet at Laloba her inne har klart å få tak i et par til sin bil. Kostet visst både en nyre og en arm

    Bilde fra gamletråden til Laloba:

    Kostet en arm kansje fot også...men hva gjør man ikke for og oppnå orginal stuk:-)

  14. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2013
    Sted
    Dale, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rcar Vis post
    Vet kun at det er solgt 15 nye.
    Dog samler jeg på alle annonser fra finn.no /& autodb.no osv - slik at det er mulig å skaffe en god oversikt på sikt.

    Men hadde vært kjekt med en oppropsliste med både reg. nummer og chassisnummer her på forumet også !
    - De må jeg nesten lage en tråd på
    Har selv en sedan Svensk ,ikke skilt på enda+ en Tyskimpotert Kombi med Norske skilt kjent skapning her inne fra tidligere.

  15. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2013
    Sted
    Dale, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rcar Vis post
    Hei Laloba
    Takker så meget for informasjonen/bidraget - setter stor pris på innspill.
    (Viktig å få samlet så mye riktig info man kan på en plass )
    Performance line var som du nevner; Øhlins, 320 mm bremser, remus eksos (10+ hk ? i følge Volvo sin info om jeg ikke husker feil), var også tårnstag, pluggkåpe i carbon.

    Mener bestemt;
    Koffertvinga satt originalt på sedan, men var takvinga ekstrautstyr på stasjonsvogna.
    850R kom med ny koffertvinge i 1996, dog menge satt denne på 850 T-5R isteden.
    Fra 1996 var det originalt med takvinge på 850R stasjonsvogn - mener jeg bestemt.
    (Var en på Kongsberg som kjøpte ny 850R stv, som beordret Spiten (Volvo forhandleren på Kongsberg) til å ta den av igjen...)
    Koffertvinga på sedanen er forøvrig også avbildet på Geneva 850 plus 5 bilen)
    - Men bestrider altså ikke at den sto oppført som PFL utstyr i katalogen (!)

    At Volvo har destruert skatter er sørgelig informasjon, jeg gråter og blir nesten
    Men men... jeg har demontert/slaktet en hel rekke T-gule (så er vel ikke noe bedre selv)
    - Dog er det flott for å få opp eksklusiviteten på de gjenværende biler & utstyr.

    Jeg har snakket med folk som kjøpte bilene nye å ikke fikk med den originale dokumentmappen; så det tyder så absolutt når du sier at alle ble levert fra fabrikk med denne - på nettopp "underslag" ja !
    - Vet f.eks at det generelt ble laget opp egne dokument "lommer" (mer en mapper) med lokal logo som forhandlerne la ved ved salg av nye biler. (Hva de gjorde med de originale fra Volvo...må man jo bare lure på. Dog enhver selger med litt vett må ha beholdt den...)

    De brillene var såpass sjeldne ja...(!)
    -Har selv vurdert å kjøpe et sett for en rundt 2500 på Ebay å få en gullsmed eller andre egnede til å få lagt på logoen med bladgull (men blir fortsatt bare en bastard brille... )
    Er det lov å spørre hva du måtte gi ???

    Mvh Rcar
    Sitat Opprinnelig postet av Rcar Vis post
    Hei Laloba
    Takker så meget for informasjonen/bidraget - setter stor pris på innspill.
    (Viktig å få samlet så mye riktig info man kan på en plass )
    Performance line var som du nevner; Øhlins, 320 mm bremser, remus eksos (10+ hk ? i følge Volvo sin info om jeg ikke husker feil), var også tårnstag, pluggkåpe i carbon.

    Tårnstag, karbon kåpe Øhlins er riktig var PFL utstyr. Og riktig PFL tilbehør i hennhold til Volvo sin katalog fra Sverige er PROPUS BBS 17"

    Mener bestemt;
    Koffertvinga satt originalt på sedan, men var takvinga ekstrautstyr på stasjonsvogna.
    850R kom med ny koffertvinge i 1996, dog menge satt denne på 850 T-5R isteden.
    Fra 1996 var det originalt med takvinge på 850R stasjonsvogn - mener jeg bestemt.
    (Var en på Kongsberg som kjøpte ny 850R stv, som beordret Spiten (Volvo forhandleren på Kongsberg) til å ta den av igjen...)
    Koffertvinga på sedanen er forøvrig også avbildet på Geneva 850 plus 5 bilen)
    - Men bestrider altså ikke at den sto oppført som PFL utstyr i katalogen (!)

    Koffert vingen satt orginal på sedan, i min PFL svenske volvo katalog står R vingen ( DEN MED SORTE FELTET) som PFL tilbehør.. Kombi var det ekstra utstyr med Takvinge.

    At Volvo har destruert skatter er sørgelig informasjon, jeg gråter og blir nesten
    Men men... jeg har demontert/slaktet en hel rekke T-gule (så er vel ikke noe bedre selv)
    - Dog er det flott for å få opp eksklusiviteten på de gjenværende biler & utstyr.

    Ja har vær slaktet mange Gulinger...desverre, men positive er mer ekslusive de som er igjen...Har vel selv intriør fra en Japan bil du slakta.

    Jeg har snakket med folk som kjøpte bilene nye å ikke fikk med den originale dokumentmappen; så det tyder så absolutt når du sier at alle ble levert fra fabrikk med denne - på nettopp "underslag" ja !
    - Vet f.eks at det generelt ble laget opp egne dokument "lommer" (mer en mapper) med lokal logo som forhandlerne la ved ved salg av nye biler. (Hva de gjorde med de originale fra Volvo...må man jo bare lure på. Dog enhver selger med litt vett må ha beholdt den...)

    Har 2 stk tillegs blad liggende de er det som ble levert med T5R tgul og skal ligge i Mappa

    Mange i den TGULE klubben sverige har import biler, der satt det mapper i alle, så er nopk underslag og snusk som gjør det mangler på mange biler desverre..

    De brillene var såpass sjeldne ja...(!)
    -Har selv vurdert å kjøpe et sett for en rundt 2500 på Ebay å få en gullsmed eller andre egnede til å få lagt på logoen med bladgull (men blir fortsatt bare en bastard brille... )
    Er det lov å spørre hva du måtte gi ???

    Kostet meg 4-5 Lapper var helt nye aldri brukt.Men er ok få en komplett orginal bil.Og nå er jeg i mål med en sedan 100% identisk med alt aV volvo sitt PFL tilbehør, og en kombi som er 100% orginal, bare kolfiber kåpe og Øhlins som er ekstra.

    Mvh Rcar

    Tårnstag, karbon kåpe Øhlins er riktig var PFL utstyr. Og riktig PFL tilbehør i hennhold til Volvo sin katalog fra Sverige er PROPUS BBS 17"

    Koffert vingen satt orginal på sedan, i min PFL svenske volvo katalog står R vingen ( DEN MED SORTE FELTET) som PFL tilbehør.. Kombi var det ekstra utstyr med Takvinge.

    Har 2 stk tillegs blad liggende de er det som ble levert med T5R tgul og skal ligge i Mappa
    Mange i den TGULE klubben sverige har import biler, der satt det mapper i alle, så er nopk underslag og snusk som gjør det mangler på mange biler desverre..
    Kostet meg 4-5 Lapper var helt nye aldri brukt.Men er ok få en komplett orginal bil.Og nå er jeg i mål med en sedan 100% identisk med alt aV volvo sitt PFL tilbehør, og en kombi som er 100% orginal, bare kolfiber kåpe og Øhlins som er ekstra.

    Har vel eit intriør liggende fra en bil du har slakta:-) Ser ut som det er nytt.

  16. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2013
    Sted
    Dale, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Hvorfor har du fjernet alle prosjekttrådene dine? :(
    Hei Daniel tar all min tid på den Svenske Tgul klubben, og har ikke kapasitet drive med flere garasjer.Og ha en halveis side her inne blir liksom ikke helt rett.
    Begge biler har jeg enda og de er begynt bli bra etter hvert.Tatt mye tid og kr men men..

  17. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2013
    Sted
    Dale, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    Slik ser mine to Gulinger ut for tiden.


  18. #42
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Laloba Vis post
    Slik ser mine to Gulinger ut for tiden.

    NYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYDELIG
    - Rett og slett nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyydelig

    Må få bytte ut V70Ren i en T-gul stv jeg med, slik at også jeg kan få tatt bilder med en slik "erotisk undertone"

    For dette var ikke like vellykket

    Jeg gjør meg tydligvis ikke som panserpike
    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  19. #43
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Laloba Vis post
    Tårnstag, karbon kåpe Øhlins er riktig var PFL utstyr. Og riktig PFL tilbehør i hennhold til Volvo sin katalog fra Sverige er PROPUS BBS 17"

    Koffert vingen satt orginal på sedan, i min PFL svenske volvo katalog står R vingen ( DEN MED SORTE FELTET) som PFL tilbehør.. Kombi var det ekstra utstyr med Takvinge.

    Har 2 stk tillegs blad liggende de er det som ble levert med T5R tgul og skal ligge i Mappa
    Mange i den TGULE klubben sverige har import biler, der satt det mapper i alle, så er nopk underslag og snusk som gjør det mangler på mange biler desverre..
    Kostet meg 4-5 Lapper var helt nye aldri brukt.Men er ok få en komplett orginal bil.Og nå er jeg i mål med en sedan 100% identisk med alt aV volvo sitt PFL tilbehør, og en kombi som er 100% orginal, bare kolfiber kåpe og Øhlins som er ekstra.

    Har vel eit intriør liggende fra en bil du har slakta:-) Ser ut som det er nytt.

    Har vel eit intriør liggende fra en bil du har slakta:-) Ser ut som det er nytt

    Å du din luring, var meg i forkjøpet der.
    Hadde egentlig gjort avtale om å kjøpe det tilbake.
    Men du hadde tydeligvis ringt eller noe før jeg fikk svar nr 2 på PM (!)
    Har angret som en hund på at jeg solgte det....
    Er fra bilen jeg prøver å se sexy ut på...
    9400 mil, med 1 stk japaner bak rattet i alle år - på "passasjersetet".
    Det fantes ikke støv engang bak skvettlappene på den bilen. Fineste jeg noen gang har hatt.
    Satt også strøkne originale Pirelli P700 dekk på den syntes jeg å huske...




    PROPUS BBS 17" hadde jeg glemt ja !
    - Skulle nesten hatt et sett av dem også (!)


    Du driver svenske T-gul klubben; Har du noe bilde av de sorte 850 mattene med gul logo ???

    Og har du noen erfaring med disse ?
    http://www.elwoodindustries.com/id65.html

    Skal visstnok også lage nye trekk til 850 T-5R setene...


    Rcar
    Sist endret av Rcar; 10/12/14 kl 15:22
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  20. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2013
    Sted
    Dale, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rcar Vis post
    NYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYDELIG
    - Rett og slett nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyydelig

    Må få bytte ut V70Ren i en T-gul stv jeg med, slik at også jeg kan få tatt bilder med en slik "erotisk undertone"

    For dette var ikke like vellykket

    Jeg gjør meg tydligvis ikke som panserpike
    Rcar
    Hmm helrått så du har to stk Sedan...ikke verst ser virkelig fresh ut begge bilene.Må nok ha eit TGUL treff i sommer;-)

  21. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2013
    Sted
    Dale, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rcar Vis post
    Har vel eit intriør liggende fra en bil du har slakta:-) Ser ut som det er nytt

    Å du din luring, var meg i forkjøpet der.
    Hadde egentlig gjort avtale om å kjøpe det tilbake.
    Men du hadde tydeligvis ringt eller noe før jeg fikk svar nr 2 på PM (!)
    Har angret som en hund på at jeg solgte det....
    Er fra bilen jeg prøver å se sexy ut på...
    9400 mil, men 1 stk japaner bak rattet i alle år. Det fantes ikke støv engang bak skvettlappene på den bilen.

    PROPUS BBS 17" hadde jeg glemt ja ! Skulle hatt et sett av dem også (!)


    Rcar
    Japp kjørte til Lom hentet det, skal inn i min kombi framstolene:-) Baksete er ok ha i reserve....

    Faktisk er strøkent T5R intriør ikke og oppdrive i sverige lenger..heller

    Propus er på lakk skal på min sedan så er den komplett PFL:-)

    Må ha meg en roadtrip se på dine Gulinger:-) Hyggelig vi endelig møtes vi som har Gule T5R.

  22. #46
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rcar Vis post
    Norge har jo for øvrig alltid vært et stasjonsvogn land

    Ja, det var desidert flest stasjonsvogner (!)

    Men 327 grønne sedaner (både MY95 & MY96) er å regne som veldig lite og kvalifiserer sådan til veldig sjelden.

    Rcar
    Omtrent samme tall som Volvo 264TE eller Toyota 2000GT! Men forresten, hvis vi isolerer på bestemte versjoner og farger der også, blir det jo noe annet...

    Når det gjelder stasjonsvogner og Norge, er det nok noe der. Men likevel var det noe litt spesielt med 850 stasjonsvogn da den tok av ca 1995. Også for eksempel 240 var svært ettertraktet som stasjonsvogn, men det var aldri snakk om noe flertall. Det lå kanskje i tiden og kom enda sterkere etter hvert uansett, men det hjalp også mye at Volvo på 90-tallet innførte lavere pristillegg for stasjonsvogn enn det hadde vært tidligere.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  23. #47
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Omtrent samme tall som Volvo 264TE eller Toyota 2000GT! Men forresten, hvis vi isolerer på bestemte versjoner og farger der også, blir det jo noe annet...

    Når det gjelder stasjonsvogner og Norge, er det nok noe der. Men likevel var det noe litt spesielt med 850 stasjonsvogn da den tok av ca 1995. Også for eksempel 240 var svært ettertraktet som stasjonsvogn, men det var aldri snakk om noe flertall. Det lå kanskje i tiden og kom enda sterkere etter hvert uansett, men det hjalp også mye at Volvo på 90-tallet innførte lavere pristillegg for stasjonsvogn enn det hadde vært tidligere.
    Hei
    Du har så rett, så rett
    Går litt i bølger det, som med moten ellers.
    Var vel som du sier fra midten av 90 tallet og kanskje til rundt 2005 stasjonsvogna hadde sin dominerende "store periode" i Norge.
    Fra 2005- (litt avhengig av mistet merke vel og merke) mistet vel stasjonsvogna mye andeler til både MPV og SUV.

    Hva tallene er for 264TE og Toyota 200GT vet jeg ikke.
    Men kan da i alle fall ikke være mer enn 500-1000 264TE og maks 500 Toyotaer ? (For øvrig hva farger disse ble levert i kjenner jeg heller ikke til)
    - Men uansett det blir vel litt off topic...men sjeldne JA

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  24. #48
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Det var en smule off-topic, ja - men grunnen til at disse to bilene falt meg inn, er at produksjonssifrene nok var henholdsvis 335 og 337 eller noe slikt.

    850 stasjonsvogn kom i salg vinteren 1993, og jeg vil nok anslå at det ennå tok rundt halvannet år før salget tok av skikkelig. Under OL på Lillehammer i februar 1994 ble det brukt flere hundre nye Volvoer, for det aller meste 855. Disse ble tatt inn på noen spesielle vilkår med avgiftsfritak og deretter sendt tilbake til Sverige for å selges som nesten nye bruktbiler. Det interessante med dette er at man på det tidspunktet visst nok ikke så for seg at det ville være realistisk å få solgt disse bilene i Norge på rimelig tid. Jeg tenker at det ville ha gått glatt et år eller to senere, for da ble det solgt drøssevis med nye 855er i Norge.

    At de tok i bruk stasjonsvognen i BTCC hjalp sikkert også på - og det sammen med T5-R bidro nok sterkt til å utvide markedsappellen ved en firkantet Volvo stasjonsvogn.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  25. #49
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    For ca 1 år siden hadde volvo denne episke reklamen;



    Men fant denne...mye bedre (!)

    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  26. #50
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    4-åring som har laga den eller?
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

Side 2 av 21 FørstFørst 1 2 3 4 12 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Bremser veldig harde
    By piddil in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 27/07/13, 20:04
  2. Produksjonsfeil på 244 fra fabrikk? Fleip eller fakta?
    By ovlov86 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 16
    Siste post: 08/01/13, 13:17
  3. Fakta om familjen Lindell
    By vccn in forum Volvo i media
    Svar: 0
    Siste post: 19/01/11, 09:00
  4. Harde bremser 740 diesel
    By 2rac in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 9
    Siste post: 05/02/10, 22:57

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •