Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3

Vis meningsmålingsresultat: Skal "Kjøp/Salg" kun forbeholdes betalende medlemmer?

Velgere
31. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • Ja

    6 19,35%
  • Nei

    25 80,65%
Viser resultater 1 til 22 av 22

Tråd: Kjøp/Salg - kun for betalende medlemmer?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard Kjøp/Salg - kun for betalende medlemmer?

    Kjære medlemmer

    Vi har hatt en liten diskusjon i hovedstyret hvorpå det å ha tilgang til kjøp og salg skal forbeholdes betalende medlemmer. Dette for å unngå mye "løse fugler" men også gjøre det ekstra attraktivt å ha medlemskap, at dette da blir en klar medlemsfordel i den kontigenten som er.

    Er kjent med at andre klubber har denne løsningen hvor det fungerer meget bra.

    Vi vil gjerne ha deres synspunkter og meninger rundt dette, vi er altså for å gjøre dette.
    Men ønsker deres tanker også

    Fyr løs!

  2. #2
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Vi har vel både diskutert og prøvd dette tidligere? Det ender jo med at en får et svært mye mindre marked. Jeg er forøvrig helt enig i tanken bak det og har selv prøvd å få igjennom dette tidligere fordi jeg syns sikkerheten på kjøp/salg burde være bedre. Men ved litt ettertanke er jeg litt usikker på hvor attraktivt det blir å annonsere noe når en reduserer potensielle kunder med typ 90%.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  3. #3
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Bra forslag synes jeg, er jo med på å gjøre det attraktivt å bli medlem.
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  4. #4
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.133
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Vi har vel både diskutert og prøvd dette tidligere? Det ender jo med at en får et svært mye mindre marked. Jeg er forøvrig helt enig i tanken bak det og har selv prøvd å få igjennom dette tidligere fordi jeg syns sikkerheten på kjøp/salg burde være bedre. Men ved litt ettertanke er jeg litt usikker på hvor attraktivt det blir å annonsere noe når en reduserer potensielle kunder med typ 90%.
    Vi har gått igjennom alle annonsene på den åpne delen, og det er ganske 50/50 med betalende/ikke betalende medlemmer som har annonser der.
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  5. #5
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    VCCN medlemsnummer
    2694
    Innlegg
    2.921
    Antall takk

    Standard

    Det er jo ett bra forslag med tanke på flere betalende, men jeg er redd for att markedsplassen vil bli mindre som følge av det

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Innlegg
    163
    Antall takk

    Standard

    Jeg tviler sterkt på at "mannen i gata" som kun kjører Volvo for holdbarhetens skyld gidder å betale en medlemsavgift for å oppdrive deler som trengs. I disse tider hvor det er gratis å annonsere på feks. Finn og Tryne skal det litt til at utenforstående skal ta seg råd til å betale kontigent for å få annonsert/kjøpt.

  7. #7
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Den jevne mannen i gata bruker nok finn.no uansett tror jeg
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Innlegg
    163
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sekse Vis post
    Den jevne mannen i gata bruker nok finn.no uansett tror jeg
    Det er sant, men hvis han ikke finner lykken på Finn vil han ty til andre metoder. Har støtt på dette problemet når jeg har fikset opp andre biler. Hver gang dette har intruffet har jeg tatt inn deler fra utlandet istedenfor å betale kontigent på et forum.

  9. #9
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Ganske viktige poenger for både ja og nei, ikke opplagt hva som bør bli svaret...
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. feb. 2010
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    251
    Antall takk

    Standard

    syns det er mye mindre deler til salgs her nå enn sist jeg var på forumet, og facebook har tatt helt av..
    tror det blir for lite marked som mange andre har sagt, men hadde jo vært fint å slippe alle bedrevitere på face da
    01 v70 2,4 aut
    94 945 turbo

  11. #11
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Facebook er helt klart en kanal som mange benytter til å kjøpe og selge ting, det får man ikke gjort noe med dessverre.

    Vi er mest ute etter kvalitet enn kvantitet på markedsdelen.

    At dere som medlemmer føler at dere får mer igjen for medlemskapet og at man ikke bare kan gå inn der å slenge fra seg Motor selges, gi bud fra Nicknick87 om dere skjønner.

    Men vi er helt åpne om dette og ønsker ikke å tvinge på noe som få har glede av. I mine øyne blir det forhåpentlig litt bedre og mer seriøs markedsplass for medlemmene og dere som er genuint interesserte og vet at her inne får man svar og hjelp, og evt tak i ting man ønsker osv.

    Mye fine og konstruktive tilbakemeldinger, takker så langt! Kom gjerne med mer


    -
    Per Turbo
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder/Chairman

  12. #12
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Jeg synes det er relativt håpløst å følge med på delesalg på facebook. Fordi det er utallige mer eller mindre seriøse grupper som ting posten i, helt tilfeldig om man får med seg godbiter som kommer for salg.
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  13. #13
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Problemet på Facebook er også at det ikke er søkbart. Så mye som postes i disse Facebookgruppene, så er annonsen så langt nede at du aldri finner den igjen etter bare en times tid.

    Dog er jeg personlig veldig usikker på om det er veien å gå med å gjøre markedsplassen medlemsbasert. Jeg meldte meg inn i en Fordklubb for et års tid siden, fordi jeg skulle selge noen sjeldne felger der som vi hadde liggende. Der hadde de akkurat gjort markedsplassen sin medlemsbasert, og her for tre dager siden fikk jeg mail om at de nå vurderte å åpne opp for allmeneheten igjen, da omsetningen der hadde stupt med bortimot 90%.

    Jeg sier ikke at det blir sånn for oss, men vi kan jo bruke noen av erfaringene de andre klubbene har på området.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  14. Takk The Sven, ovlov86, TurboNoob takket for denne posten
  15. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Problemet på Facebook er også at det ikke er søkbart. Så mye som postes i disse Facebookgruppene, så er annonsen så langt nede at du aldri finner den igjen etter bare en times tid.

    Dog er jeg personlig veldig usikker på om det er veien å gå med å gjøre markedsplassen medlemsbasert. Jeg meldte meg inn i en Fordklubb for et års tid siden, fordi jeg skulle selge noen sjeldne felger der som vi hadde liggende. Der hadde de akkurat gjort markedsplassen sin medlemsbasert, og her for tre dager siden fikk jeg mail om at de nå vurderte å åpne opp for allmeneheten igjen, da omsetningen der hadde stupt med bortimot 90%.

    Jeg sier ikke at det blir sånn for oss, men vi kan jo bruke noen av erfaringene de andre klubbene har på området.
    Litt interesangt at jeg kom over denne tråden. For meg personlig har det liten betydning hva utfallet blir da jeg ikke har Volvo lenger og ikke trenger noen deler, og heller ikke har deler for salg.
    Jeg var faktisk med på å gjennomføre den omstruktureringen av forumet til FCN som du beskriver her. Det vi har avsteming på nå er faktisk prosjektforum og ikke annonserforum. Men vi åpnet faktisk annonseforumene for ikke-betalende medlemer da, men stengte en hel rekke andre underforumer i ånden av å skape flere medlemsfordeler. Fram til det da ble åpnet hadde annonseforumene vært stengt for ikke-betalende medlemmene en god stund(husker ikke hvor lenge i farta), med jevnlige protester fra både betalende og ikke-betalende medlemmer hele perioden.
    Omstruktureringen vi hadde for ca ett år siden var langt større enn dere vurderer, med etterspill som brente ut flere i ledelsen.
    Men støy i etterkant av ett slikt tiltak er dere forhåpentligvis forberedt på.
    Erfaringen min tilsier at stengte annonserforumer for ikke-betalende medlemmer vil kunne føre til færre fordeler til betalende medlemmer pga. mindre utvalg av både deler/biler til salgs og potensielle kjøpere. En viss økning i betalende medlemmer vil dere nok få, men det kan jevne seg ut igjen over tid.
    For å unngå dårlige annonser og uønsket oppførsel i annonseforum har jeg personlig mer tro på strengere regelverk og moderering i tilvenningsfasen til folk har lært, selv om det også vil skape støy.
    Det jeg har mer tro på for å skaffe flere betalende medlemmer er mer og bedre markedsføring på f.eks sosiale medier. Og ikke minst aktivisering av medlemmene
    Har faktisk flere ganger vurdert å melde meg inn her som støttemedlemm. Men ettersom jeg i grunn ikke har bruk for fordelene, eller bruker mye av forumet, har jeg foreløpig ikke somlet meg til det.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  16. #15
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Hmm, kan være jeg blander ja. Men har uansett snakket med flere jeg kjenner som er/har vært medlem i FCN, og alle sa at markedsplassen var elendig etter det ble snevret inn for en stund siden.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  17. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Det har du desverre helt rett i.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  18. #17
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Stemte nei, av den enkle grunn at jeg ønsker å nå ut til et størst mulig marked når jeg annonserer noe. Så får man heller moderere kjøp/salg-sidene litt for å sile ut de useriøse (noe som i all hovedsak fungerer veldig bra allerede her).
    Har kjøpt og solgt både biler og haugevis av deler via forumet, og har så langt kun positive erfaringer.
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  19. #18
    Registrerte brukere JEPS sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Sulitjelma
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    ser at kjøp & salg på medlems delen sist ble skrevet i for nesten en mnd siden, det sier vell litt om hvor attraktiv den delen av forumet er pr i dag.

  20. #19
    Registrerte brukere Liland sin avatar
    Medlem siden
    02. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    443
    Antall takk

    Standard

    Jeg stemte nei og tror mer på å gjøre den delen av forumet som heter 'Bilrelatert' tilgjengelig kun for betalende medlemmer.

    Sånn som det er nå tror jeg ikke at jeg kommer til å betale kontigent for 2015 med mindre jeg blir støttemedlem bare for at dette er et av mine favorittforum. Eneste grunnen til at jeg var det i 2014 var for å ta en titt på den delen for betalende medlemmer. Nå som jeg har sett hva som er der er ikke det nok til at jeg betaler kontigent, 95% av det jeg er interessert i trenger man ikke logge inn for å se engang.
    VW Golf 1,4 ACT
    X: Volvo C70 -01
    X: MB 230 CE -89
    X: Volvo V70 -99
    X: Volvo 240 -86

  21. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    766
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Liland Vis post
    Sånn som det er nå tror jeg ikke at jeg kommer til å betale kontigent for 2015 med mindre jeg blir støttemedlem bare for at dette er et av mine favorittforum. Eneste grunnen til at jeg var det i 2014 var for å ta en titt på den delen for betalende medlemmer. Nå som jeg har sett hva som er der er ikke det nok til at jeg betaler kontigent, 95% av det jeg er interessert i trenger man ikke logge inn for å se engang.
    Nå er ikke kontingenten spesielt høy. Du tjener den strengt tatt kjapt inn igjen med rabatt avtalene


    Sent fra min Nexus 7 via Tapatalk
    04 Volvo XC70 D5 automat - 01 Volvo S60 2,0T

    Tidligere biler:
    05 Volvo V70 D5 automat
    08 Volvo V70 D5 automat
    05 Volvo XC70 D5 automat
    01 Volvo V70 2,4 bensin automat

  22. #21
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Har absolutt ingen tro på å sperre av noe mer av forumet enn det det allerede er. Da ender man bare opp med at enda flere velger Facebook fremfor forum, slik tendensen allerede er.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  23. #22
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.133
    Antall takk

    Standard

    Folket har talt, vi lar det være som det er for nå :-)
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

Lignende tråder

  1. Til betalende medlemmer
    By kjellt in forum Forslagskassen
    Svar: 37
    Siste post: 25/06/11, 16:43

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •