Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  4
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 51 til 65 av 65

Tråd: Yttervik's 854 bruksprosjekt/worklog [SOLGT]

  1. #51
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2014
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2803
    Innlegg
    321
    Antall takk

    Standard

    Tok to runder med Owatrol for noen dager siden. Ett år siden sist, så det gjorde seg





    Denne ble dessverre fort grå igjen=/


    Ferdig


    Ferdig
    2017 Volvo V60 D5 Twin Engine R-design Bursting Blue
    [x] 2011 Volvo S60 D3 Summum Vibrant Copper
    [x] 1996 Volvo 850 2.0LT http://forum.vccn.no/showthread.php?...osjekt-worklog
    2014 Polaris Switchback Assault

  2. #52
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mars 2012
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    Flott bil du har, bra arbeid. Er ikke mye som skal til for å holde denne i god stand frammover nå Hvor kjøper du owatrolen?

  3. #53
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Thomas og de Vis post
    Flott bil du har, bra arbeid. Er ikke mye som skal til for å holde denne i god stand frammover nå Hvor kjøper du owatrolen?
    Jernia, Maxbo og malingsforretninger. Fullt navn er Owatrol Polytrol, da Owatrol er merkenavnet og har flere produkter under seg.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  4. #54
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2014
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2803
    Innlegg
    321
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Thomas og de Vis post
    Flott bil du har, bra arbeid. Er ikke mye som skal til for å holde denne i god stand frammover nå Hvor kjøper du owatrolen?
    Takk for det, artig at noen tar seg tid til å skrive tilbakemeldinger
    Det som skal til/må gjøres er å fjerne rust i hjulbuer og skjermer. Evt. få tak i fine fra sverige. Men det er en gammel bruksbil, og begrenset hvor mye penger jeg vil legge i den.

    Owatrolen kjøpte jeg hos min lokale malerforretning.
    Sist endret av Yttervik; 22/07/15 kl 20:25
    2017 Volvo V60 D5 Twin Engine R-design Bursting Blue
    [x] 2011 Volvo S60 D3 Summum Vibrant Copper
    [x] 1996 Volvo 850 2.0LT http://forum.vccn.no/showthread.php?...osjekt-worklog
    2014 Polaris Switchback Assault

  5. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2014
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2803
    Innlegg
    321
    Antall takk

    Standard

    Kom et par godsaker i slutten av juni
    TD04HL-15G turbo i særdeles god stand, og en chippet Italia-hjerne!



    Skulle vente til reg.reim osv var byttet, men klarte ikke. Måtte montere hjernen samme dag. Etter litt rolig innkjøring og adaptering var det bare å mate på. Steike for en forskjell! Og for en lyd av turboen Lader 0,9 bar. Ny-turboen er ikke montert, det blir i høst eller til våren. Går godt nok som det er.

    Nå i helga fikk jeg endelig byttet registeret:
    - Registerreim
    - Vannpumpe
    - Løpehjul og strammehjul
    - Kjølevæske
    - Multireim

    7 år og 80 000km siden sist, på tide når motoren har fått mye høyere ladetrykk, det siste jeg vil ha er registerhavari! Jobben var ganske enkel, det verste var å få lirket reima ut mellom reimhjulet på veiva og motorfestet. Litt knotete å få pakningen på vannpumpa til å ligge inntill under montering; trangt. Brukte ekstra silikon av erfaring...



    Ny løpehjul og strammehjul. Alle deler er BOSCH forutenom vannpumpa som er P.P.


    Frostvæska var byttet for et år siden ca, men så møkkete ut. Fylte på ny (grønn type som den forrige var)
    Sist endret av Yttervik; 22/07/15 kl 20:39
    2017 Volvo V60 D5 Twin Engine R-design Bursting Blue
    [x] 2011 Volvo S60 D3 Summum Vibrant Copper
    [x] 1996 Volvo 850 2.0LT http://forum.vccn.no/showthread.php?...osjekt-worklog
    2014 Polaris Switchback Assault

  6. #56
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2014
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2803
    Innlegg
    321
    Antall takk

    Standard

    En annen liten jobb jeg gjorde i sommer.

    En tidligere eier har montert S/V70 taklamper foran med bakgrunnsbelyste brytere. 850 har ikke dette, så strøm nå hentes fra andre brytere med lys. Var på Volvo og fikk en original kabelsko som passer rett inn i kontakten, på pinne 8 mener jeg. Trakk kabel fra denne og ned til tåkelysbryter.

    Og lys ble det! Synes bare så dårlig i sommerhalvåret

    2017 Volvo V60 D5 Twin Engine R-design Bursting Blue
    [x] 2011 Volvo S60 D3 Summum Vibrant Copper
    [x] 1996 Volvo 850 2.0LT http://forum.vccn.no/showthread.php?...osjekt-worklog
    2014 Polaris Switchback Assault

  7. #57
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2014
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2803
    Innlegg
    321
    Antall takk

    Standard

    3 mnd siden oppdatering.. har ikke gjort så veldig mye i sommer, men nå på høsten har jeg fått fikset litt.

    Nye sommerfelger, fra V70. Skulle ha originale 850 turbofelger men det var så vanskelig å få tak i her i nord. Godt å gå fra 225/45/17 til 205/50/16! Ingen subbing i hjlubuer lengre, og bilen ble 10x bedre mtp. sporing Syns det ble ganske pent, ga 800 for 4 strøkne felger



    Elglysene er kommet på! Har montert 55w xenon i de ytterste



    Plagdes med voldsom dugging på rutene. Fant dette; mye vann i viftehuset til varmeapparatvifta. Ettermontert pollenfilter er litt bredere enn originalt, og da dryppet det inn der. Måtte bare fjerne det. Har også hatt mye uling i vifta, plukket den fra hverandre og smurte lagrene, så ble det helt tyst



    Ødela beskyttelsesplaten under motoren. Fikk tak i ny fra en delebil, så nå er det på stell!

    2017 Volvo V60 D5 Twin Engine R-design Bursting Blue
    [x] 2011 Volvo S60 D3 Summum Vibrant Copper
    [x] 1996 Volvo 850 2.0LT http://forum.vccn.no/showthread.php?...osjekt-worklog
    2014 Polaris Switchback Assault

  8. #58
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2014
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2803
    Innlegg
    321
    Antall takk

    Standard

    Veeeldig på tide med en oppdatering nå Selv om det ikke har vært aktivitet i tråden her på over ett år så betyr ikke det at jeg ikke har gjort noe med bilen. Tvert i mot, det har skjedd MYE!! Legger ut bilder i flere poster nedover nå, følg med og kom med kommentarer!

    Nye demper, "rakkelstag", tårnlager og støtdempergummi høyre side foran (venstre er tatt tidligere)





    Lekkasje i varmeregister måtte utbedres. O-ringer var synderen, billig fiks men litt arbeid.





    Chip som står i er identifisert. Noen med synspunkter på om denne egnetlig passer til to-literen?



    Fant meg en original ekstralysbryter til bøttelyktene



    Gikk fra disse..



    Til disse. Er fra Biltema, var et impulskjøp. Ser greie ut men er ikke spesielt tette :(
    2017 Volvo V60 D5 Twin Engine R-design Bursting Blue
    [x] 2011 Volvo S60 D3 Summum Vibrant Copper
    [x] 1996 Volvo 850 2.0LT http://forum.vccn.no/showthread.php?...osjekt-worklog
    2014 Polaris Switchback Assault

  9. #59
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2014
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2803
    Innlegg
    321
    Antall takk

    Standard

    Sommeren 2016 var det på tide med en skikkelig 3-stegs lakkbehandling av 850'n. Brukte Würth sine produkter.
    Resultatet ble så bra som det kan bli på en 20 år gammel bil som har gått 330 000km, faktisk veldig bra

    FØR








    ETTER




    ETTER



    ETTER



    VELDIG fornøyd!!!




    Monterte også originale diskanter i dashbordet siden jeg ikke hadde det fra før av:
    ¨


    ETTER




    Innstegslister fra en V70 ble montert. FØR:



    ETTER. Lister ble demontert og polert med Autosol før montering. Sterk dobbeltsidig tape ble kjøpt fra et karosseriverksted.


    På grunn av slakk i viskermekanismen og dårlig viskertrykk på passasjerside ble det viskeroverføringen og armene byttet ut med noen som var veldig mye bedre!






    2017 Volvo V60 D5 Twin Engine R-design Bursting Blue
    [x] 2011 Volvo S60 D3 Summum Vibrant Copper
    [x] 1996 Volvo 850 2.0LT http://forum.vccn.no/showthread.php?...osjekt-worklog
    2014 Polaris Switchback Assault

  10. #60
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2014
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2803
    Innlegg
    321
    Antall takk

    Standard

    Etter lakkbehandlingen var jeg nødt til å ta for meg plastlistene på nytt da det var kommet en del polering på de, samt at det var ca ett år siden forrige behandling. Trengtes!

    Forarbeid er viktig!












    Påføring. Sjekk skillet




    ETTER:




    Blank og fin











    Byttet bærebruer som jeg kjøpte fra USA. Dårlig kvalitet, gummien på kulene gikk etter noen mnd. Anbefaler å ikke kjøpe billigste sort fra eBay, kan være lurt å legge litt penger i det.



    Investerte i innsatsfilter fra JR, men lyden ble ikke noe hvassere som jeg hadde håpet på. Kjekt å ha likevel.
    2017 Volvo V60 D5 Twin Engine R-design Bursting Blue
    [x] 2011 Volvo S60 D3 Summum Vibrant Copper
    [x] 1996 Volvo 850 2.0LT http://forum.vccn.no/showthread.php?...osjekt-worklog
    2014 Polaris Switchback Assault

  11. #61
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2014
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2803
    Innlegg
    321
    Antall takk

    Standard

    Jeg har hatt lyst på tåkelys helt siden jeg fikk bilen, og når jeg kom over rimelige på Finn var det bare å slå til!
    Noe arbeid å montere, men veldig fornøyd med resultatet












    Kjøpte meg et brukt effektanlegg fra katalysator og bak. Skal på sammen med 15G turboen jeg har liggende




    Ny håndbrekkwire begge sider



    Polyforingene til stabstaget har jeg hatt liggende et par år. Fikk endelig ut fingern og bestilte klamrene som skal holde disse på plass.




    Resultatet var VELDIG merkbart! Ganske så mye stivere bil og ikke så nervøs/ustabil på veien. Anbefales!!




    Til slutt en liten kosejobb jeg hadde på sensommeren. Var lei av rustent hengerfeste så jeg kjøpte "Bengalack rett på rust". Resultatet ble 10x bedre
    2017 Volvo V60 D5 Twin Engine R-design Bursting Blue
    [x] 2011 Volvo S60 D3 Summum Vibrant Copper
    [x] 1996 Volvo 850 2.0LT http://forum.vccn.no/showthread.php?...osjekt-worklog
    2014 Polaris Switchback Assault

  12. #62
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Det er kjekt å sjå nåken som tar vare på ein god gammal slitar, det er alt for mange som ikkje er villig til å bruka pengar på gamle bilar for "den er snart ferdig uansett". Tenker ein sånn, blir det sånn. Blei bra med tåkelysa
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  13. #63
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2014
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2803
    Innlegg
    321
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Det er kjekt å sjå nåken som tar vare på ein god gammal slitar, det er alt for mange som ikkje er villig til å bruka pengar på gamle bilar for "den er snart ferdig uansett". Tenker ein sånn, blir det sånn. Blei bra med tåkelysa
    Takk for det Ja jeg liker å holde mine biler i orden, selv om de er gamle og gått langt. Villig til å satse penge på at min 1996 850 med 345k på telleren er i mye bedre stand enn mange nyere biler med lavere KM-stand.

    Fikk pakke i dag fra KL Racing: ny radiator, bremsesko til håndbrekk, og US-blinkers! Nå er det bare returslangen fra oljekjøleren som jeg venter på (bestilt fra USA).
    2017 Volvo V60 D5 Twin Engine R-design Bursting Blue
    [x] 2011 Volvo S60 D3 Summum Vibrant Copper
    [x] 1996 Volvo 850 2.0LT http://forum.vccn.no/showthread.php?...osjekt-worklog
    2014 Polaris Switchback Assault

  14. #64
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2014
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2803
    Innlegg
    321
    Antall takk

    Standard

    Da blir dette siste oppdatering på denne bilen, den er nå lagt ut for salg grunnet ny bil :(

    https://www.finn.no/car/used/ad.html...8&fks=91609768

    Byttet radiator som var lekk i plasten. Ny vs gammel:


    Trangt men det gikk!


    US-blinkers montert Har ønsket meg slike siden jeg fikk bilen! Litt trist at jeg bare fikk kjørt med de et par mnd før det ble nybil :( Men ny eier får glede av de forhåpentligvis.


    Og så fikk jeg byttet 90graders gummien under innsugsmanifolden. Denne laget ujevn tomgang for meg! Var trangt som F å komme til, men fikk det heldigvis til uten å fjerne manifolden!!
    2017 Volvo V60 D5 Twin Engine R-design Bursting Blue
    [x] 2011 Volvo S60 D3 Summum Vibrant Copper
    [x] 1996 Volvo 850 2.0LT http://forum.vccn.no/showthread.php?...osjekt-worklog
    2014 Polaris Switchback Assault

  15. #65
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2014
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2803
    Innlegg
    321
    Antall takk

    Standard

    Bilen er nå solgt. Takk til de som har kommentert, selv om det har vært lite av det etter den første siden. Ny bil er innkjøpt, 2011 S60 D3

Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Lignende tråder

  1. FreddieAwD 08 V70 D5 AwD Worklog
    By FreddieAwD in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 7
    Siste post: 21/02/17, 20:27
  2. Larsen's 1985 240DL - Bruksprosjekt
    By Larsen-Racing in forum 200 -serien
    Svar: 22
    Siste post: 18/05/14, 20:24
  3. Olemk's 945 -96 worklog
    By olemk in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 32
    Siste post: 25/02/14, 20:51
  4. - Hakon //Worklog 88 740!
    By hakon in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 19/12/11, 20:50
  5. Alex_854 worklog: '97 V70 2,5T
    By Alex_854 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 23/08/10, 10:00

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •