Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  12
Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 78

Tråd: V70 2010 - Rustskader i overgangen mellom frontrute/tak

  1. #51
    Registrerte brukere anders85 sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2010
    Innlegg
    243
    Antall takk

    Standard

    Skriver gjerne under med navn og regnr.!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #52
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juni 2010
    Sted
    Kjerkenesvåg, Nord-Trondelag, Norway, Norway
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Men hvor gammel kan den være for å gå på evt. garanti? min er 09mod, er noen tidligere utbedringer hos meg som har gått i dass rundtom bilen så nå blir det snart dugnad med lakkerer'n og punktsandblåse dritn, og fikse noe steinsprut og småtteri samme gjelder kanten på hjulbuer bak, der rusten har kommet igjen. En plass dere med 3gen. også bør følge med, har sett flere, plobleme er jo den brede kanten og at bare halve er dekt men plastikken på innerskjermen. Blir bodyskyts og tectyl hos meg tror jeg

  3. #53
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tore Vis post
    Jo flere biler du dokumenterer at har problemet - jo vanskeligere (dyrerere) blir det å få de til å ta tak i dette... Jeg har gått over til å kjøre BMW - ikke fordi det nødvendigvis er mindre feil, men du verden for en annen verden å forholde seg til når det kommer til håndtering av reklamasjoner :-)
    Sikkert fordi det er et vanlige med reklamasjon hos de Sorry. Klarte ikke holde meg

    Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  4. #54
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jack89 Vis post
    Men hvor gammel kan den være for å gå på evt. garanti? min er 09mod, er noen tidligere utbedringer hos meg som har gått i dass rundtom bilen så nå blir det snart dugnad med lakkerer'n og punktsandblåse dritn, og fikse noe steinsprut og småtteri samme gjelder kanten på hjulbuer bak, der rusten har kommet igjen. En plass dere med 3gen. også bør følge med, har sett flere, plobleme er jo den brede kanten og at bare halve er dekt men plastikken på innerskjermen. Blir bodyskyts og tectyl hos meg tror jeg
    Det er vel reklamasjonen i Norge på 5år som er problemet. Det er en utvidet sikkerhetsordning for deg som forbruker for å kvalitetssikre produktene man kjøper til å holde lenger.
    Dessverre så er det en hake ved slikt, og det er dokumentasjon av normal bruk. Om det er f.eks snakk om et enkelt tilfelle av steinsprut, så vil nok ikke reklamasjonen gjelde, men om det har vært konstruksjonfeil slik at flere er rammet samme feil (som det tilsynelatende er tilfelle her), så burde dette dekkes mener jeg.

    Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  5. Takk Plexim takket for denne posten
  6. #55
    Registrerte brukere GBXC sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2015
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Dette er en veldig interessant tråd. Vil tro de aller fleste V/XC70 av denne modell med litt km har slike rustroser på kanten over frontruta. Min har kun en, men det er ikke spesielt pent uansett. Følger spent med på om noen får dekket dette, dette er jo åpenbart en lite smart konstruksjon.
    XC 70 D5 awd 205hk 2010 modell

  7. #56
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juni 2010
    Sted
    Kjerkenesvåg, Nord-Trondelag, Norway, Norway
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Er jo en glippe, OG nivåforskjell, taket er høyere enn der frontruta ligger så luftstrømmen fører partikler med seg som kræsjer i den kanten og skader, jeg er kan ingenting om bilglass men det skulle ikke gå ann å få limt ruta lengre ut i overkant? sikkert idiot spm. for de som driver med dette, har bare lagt merke til at det brukes grove mengder med lim når en frontrute monteres, er jo snakk om en 1cm +/-. Ellers må det skaffes en list som utjevner det, vi må få ordning på dette, tror jeg må ut med frontruta for å få bort rusten helt og sandblåse

    Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk

  8. #57

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Vaska konebilen i dag, en 2012 V70 med 128000km på telleren. Oppdaget 4-5 slike små roser på kanten der. På Vår XC60 var det også ei lita rose, men der ligger rute og tak på ca samme nivå så der er konstruksjonen betydelig bedre.
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  9. #58
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juni 2010
    Sted
    Kjerkenesvåg, Nord-Trondelag, Norway, Norway
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Ja det er vell gjennomgående feil på V70 3.gen dette, jævla dritt at man må plages med lakkrust på "nye" biler, men får finne noen lister å prøve snart for å få bort nivåforskjellen, men råder de som ser slike roser om å få sandblåst de, syregrunnet...fikset de i rimelig tid for de kryper fort under tetningslista til frontruta. Jeg tror jeg tar ut mi rute for å forsikre meg om at alt blir tatt, har hatt plastfilm på i 1 år men tror det ble fuktsamler

    Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk

  10. #59
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jack89 Vis post
    Ja det er vell gjennomgående feil på V70 3.gen dette, jævla dritt at man må plages med lakkrust på "nye" biler, men får finne noen lister å prøve snart for å få bort nivåforskjellen, men råder de som ser slike roser om å få sandblåst de, syregrunnet...fikset de i rimelig tid for de kryper fort under tetningslista til frontruta. Jeg tror jeg tar ut mi rute for å forsikre meg om at alt blir tatt, har hatt plastfilm på i 1 år men tror det ble fuktsamler

    Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk
    Sjekket nivåforskjell mellom frontrute og tak på min XC70 D5
    AWD
    2009 modell og det kan vel være rundt 3 mm. Ingen synlige skader i lakk på kanten på taket i forkant mot frontruten. Bilen har original lakk.
    Sist endret av SagaPer; 11/04/16 kl 11:10
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  11. #60
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juni 2010
    Sted
    Kjerkenesvåg, Nord-Trondelag, Norway, Norway
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Noen er heldige også :-), alle har det vell ikke men en go del desverre

    Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk

  12. #61
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jack89 Vis post
    Noen er heldige også :-), alle har det vell ikke men en go del desverre

    Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk
    Det kan kanskje være en ide å se på om det finnes visse fellestrekk for de bilene som har dette problemet.

    Er det spesielle årsmodeller som er rammet, biler med lang kilometer, hvor i landet er de kjørt, har de hatt tidligere lakkskader eller omlakkert osv.
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  13. Takk Tommen takket for denne posten
  14. #62
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Da fikk jeg svar fra Volvo, via mitt lokale verksted. Dette var altså ingenting de bryr seg om, stensprutskader må utbedres med en gang var svaret. Forhandlere der jeg kjøpte bilen var like lite interessert, så da var det med litt skadefryd jeg kunne si til selgeren at han bare kunne tørke seg med S90 tilbudet.


    Nå går jo saken videre til forbrukertvistutvalget, men jeg har ikke bestemt meg om jeg skal rette kravet mot forhandler eller importør.
    Det jeg må gjøre før jeg sender inn klagen, er jo å sannsynliggjøre at produktet har mangler eller dårligere egenskaper enn jeg kunne forvente, så jeg trenger litt hjelp her:

    Er det noen som vet om lakkering- og rustfaglig annerkjente folk? Det går da på å vurdere skaden og om det er noe ved utformingen eller gjennomføringen av lakk eller rustsbeskyttelse som er mangelfull. Det kan være vurdering av lakktykkelse, lakkvaliteter, grunnarbeider etc.
    Altså en eller annen som jeg kan betale for å gjøre en vurdering og skrive en rapport.

    Så er det neste; Jeg får ikke noe hjelp av forhandler til å beskrive hvordan rustutbedringene skal gjennomføres. Da altså med tanke på å opprettholde rustgarantier. Jeg finner heller ikke noe særlig om dette i instruksjonsboka. Noen som har noe tips?

    Skal jeg kjøre en rusten-V70 bildekavalkade her inne tru? Jeg pleier å parkere ved siden av andre V70'er for å kunne ta et lite bilde av takrusta, så jeg har en anseelig samling (Jeg legger ikke ut bilder fra dere som har sendt meg bilder).

  15. #63
    Registrerte brukere GBXC sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2015
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lyskespark Vis post
    Da fikk jeg svar fra Volvo, via mitt lokale verksted. Dette var altså ingenting de bryr seg om, stensprutskader må utbedres med en gang var svaret. Forhandlere der jeg kjøpte bilen var like lite interessert, så da var det med litt skadefryd jeg kunne si til selgeren at han bare kunne tørke seg med S90 tilbudet.


    Nå går jo saken videre til forbrukertvistutvalget, men jeg har ikke bestemt meg om jeg skal rette kravet mot forhandler eller importør.
    Det jeg må gjøre før jeg sender inn klagen, er jo å sannsynliggjøre at produktet har mangler eller dårligere egenskaper enn jeg kunne forvente, så jeg trenger litt hjelp her:

    Er det noen som vet om lakkering- og rustfaglig annerkjente folk? Det går da på å vurdere skaden og om det er noe ved utformingen eller gjennomføringen av lakk eller rustsbeskyttelse som er mangelfull. Det kan være vurdering av lakktykkelse, lakkvaliteter, grunnarbeider etc.
    Altså en eller annen som jeg kan betale for å gjøre en vurdering og skrive en rapport.

    Så er det neste; Jeg får ikke noe hjelp av forhandler til å beskrive hvordan rustutbedringene skal gjennomføres. Da altså med tanke på å opprettholde rustgarantier. Jeg finner heller ikke noe særlig om dette i instruksjonsboka. Noen som har noe tips?

    Skal jeg kjøre en rusten-V70 bildekavalkade her inne tru? Jeg pleier å parkere ved siden av andre V70'er for å kunne ta et lite bilde av takrusta, så jeg har en anseelig samling (Jeg legger ikke ut bilder fra dere som har sendt meg bilder).
    Tok opp samme problem, sammen med rustbobler ved dørhåndtak med min nærmeste Volvo forhandler nylig. Ble fortalt som deg, at slike steinsprut måtte fikses umiddelbart for å unngå rustroser. Fikk også vite at taket ikke er galvanisert som resten av bilen, noe som selvsagt gjør at det kommer lettere rust. Nivåforskjellen fra frontruten gjør jo sitt for at dette må bli et problem før eller siden. Han jeg snakket med informerte bra synes jeg, og gav meg tips om fremgangsmåte for å utbedre dette selv.
    Tenker å slipe et lite skålformet hakk med en dremel for å få vekk rusten, og dryppe i syregrunning (eller hva spesialistene vil anbefale) og deretter etpar dråper lakk og klarlakk. Får man dette pent kan det kanskje være en bedre løsning enn å krangle med forhandlerne.. Tror ikke vi kommer noen vei uansett. Alternativet er å høre med disse som lakkerer små-skader, men blir fort tusenlapper av slikt.

    Følger med på hvordan du håndterer ditt rustproblem videre, er dessuten helt enig i dine betraktninger forøvrig.
    XC 70 D5 awd 205hk 2010 modell

  16. #64
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Man kommer i alle fall ingen vei ved å gi opp! Støtter fullt ut at forbrukertvistutvalget tar en titt på saken. Dette er jo en latterlig dårlig patent.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  17. #65
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Hvis produktet er produsert på en slik måte at feil provoseres frem ved normal bruk, så er det i teorien en konstruksjonsfeil. Kort og greit.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  18. Takk locked takket for denne posten
  19. #66
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lyskespark Vis post
    Er det noen som vet om lakkering- og rustfaglig annerkjente folk? Det går da på å vurdere skaden og om det er noe ved utformingen eller gjennomføringen av lakk eller rustsbeskyttelse som er mangelfull. Det kan være vurdering av lakktykkelse, lakkvaliteter, grunnarbeider etc.
    Altså en eller annen som jeg kan betale for å gjøre en vurdering og skrive en rapport.
    Dette med justering av overlapp på dører, takluke osv. er jo noko som burde vere omtalt i lærebøker i lakk/karosserifag. Det same prinsippet vil jo også gjelde ikkje justerbare flater, mtp. rustangrep/lakkskader.
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  20. #67
    Registrerte brukere GLTOslo sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Oslo, Ullevål. Opprinnelig fra Ørsta
    VCCN medlemsnummer
    702
    Innlegg
    371
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jack89 Vis post
    Ja det er vell gjennomgående feil på V70 3.gen dette, jævla dritt at man må plages med lakkrust på "nye" biler, men får finne noen lister å prøve snart for å få bort nivåforskjellen, men råder de som ser slike roser om å få sandblåst de, syregrunnet...fikset de i rimelig tid for de kryper fort under tetningslista til frontruta. Jeg tror jeg tar ut mi rute for å forsikre meg om at alt blir tatt, har hatt plastfilm på i 1 år men tror det ble fuktsamler

    Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk
    Noen som har tips om hvem man bør bruke for å få fikset slikt i Oslo området?

  21. #68
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Var å leverte salgsmld på R-en tidligere i kveld og stoppa innom Nenset auto hvor det sto 3 stk V70. Kom på den tråden her og kikka da kjapt på de bilene og da var det små rustflekker på hvertfall 2 av de 3 v70ene.

    Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

  22. #69
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Litt framgang nå. Har vært hos karrosseriverksted og fått uttalelse på hva de synes om en slik konstruksjon og ugalvaniserte plater.

    Har også bestemt meg for å ta klagesaken mot Volvo Cars Norway, sånn at flere kan få nytte av en evnt. positiv avgjørelse i forbrukertvistutvalget.

    Dagen rosebukett


  23. #70
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. sep. 2016
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Angry

    Sitat Opprinnelig postet av Jack89 Vis post
    Er jo en glippe, OG nivåforskjell, taket er høyere enn der frontruta ligger så luftstrømmen fører partikler med seg som kræsjer i den kanten og skader, jeg er kan ingenting om bilglass men det skulle ikke gå ann å få limt ruta lengre ut i overkant? sikkert idiot spm. for de som driver med dette, har bare lagt merke til at det brukes grove mengder med lim når en frontrute monteres, er jo snakk om en 1cm +/-. Ellers må det skaffes en list som utjevner det, vi må få ordning på dette, tror jeg må ut med frontruta for å få bort rusten helt og sandblåse

    Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk
    Jeg skal inn på verksted med bilen min nå for lakkering, dette er en 2013 modell V70 den har skader i overkant av frontruta som flere her har nevnt, men har også rust problemer under lista som går opp ved stolpen. heldigvis dekker Bilia kostnadene ved reperasjonen selv om det satt langt inne bilde viser hvordan det såg ut under lista når vi fjernet den. Karoseriverkstedet vil nå legge mere lim på rutas overkant slik at det ikke vil bli så stor nivåforskjell mellom rute og tak, så istedet for å bruke en tube lim som volvo anbefaler så bruker de en og en halv til 2 tuber for å bli kvitt problemet, som vist nok er velkjent
    Sist endret av sveinung@erntzen.org; 26/09/16 kl 15:40

  24. #71
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Hordaland
    VCCN medlemsnummer
    1950
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    2 tuber lim ja...Det er vell løsningen :-) Kjøre mer lim på,så kan det bli potensielt vanskeligere å få ut ruten ved ett senere tidspunkt.Jeg har sikkert byttet 500 ruter av denne typen som kom fra 2008-2016...Har aldri i verden brukt 2 tuber lim på en slik bil,inkl 2 ganger på min egen bil...Aldri hatt noe problem med dette...
    08 V70III D5 AwD 235hk/490NM

  25. #72
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Jeg glemte jo komme med oppfølging!

    Jeg forklarte problemet til VCN og så tok det kort tid før Bilbutikk1 ringte og ba meg levere bilen. De dro jo til og lakkerte om hele taket enda jeg sa det var greit å bare ta det front (solid hvit lakk).

    Så det gikk jo bra til slutt.

  26. Takk Viking80, Svirre takket for denne posten
  27. #73
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2017
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Så bra å høre!

  28. #74
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.083
    Antall takk

    Standard

    Bare for å tipse dere som vil fikse på slikt sjøl. Det er kun 1 ting som virker for å stoppe sjiten. Slip vekk og påfør Ferrobet i to omganger før grunning og lakk. Dette er fosforsyre i så sterk blanding at den VIRKER! Bruker den mye sjøl, da jeg har Datsun veteran.... :-)
    Når solen går ned, kaster selv små menn lange skygger.
    xc60 D4 181 hk R-design 2014
    XC70 2006 D5 4C sumsum

  29. #75
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. feb. 2017
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Ingen løsning, men å polere holder jo rusta borte.

Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Rust i overgang mellom tak og frontrute
    By SverreP in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 3
    Siste post: 22/02/11, 19:23
  2. hvor får jeg tak i denne overgangen?
    By Dagge91 in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 10/10/10, 11:35
  3. Pris på lakkering av plate mellom panser og frontrute på 940
    By Agrostar in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 6
    Siste post: 11/08/10, 19:50
  4. lista mellom frontrute og panser (740)
    By cossykiller in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 28
    Siste post: 04/03/10, 19:16

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •