Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  12
Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 78

Tråd: V70 2010 - Rustskader i overgangen mellom frontrute/tak

  1. #26
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GLTOslo Vis post
    Veit du om pakninga til eldre v70 passar her?
    Det er ikkje godt å sei, men det er godt tenkeleg. Dumt eg kasta ei slik her en dag :-P

    Viss nokon bur i nærheten av en bilglassleverandør så kan stikke å sjå på rutene å sammenligne dei så er det lett å sjå om pakningen kan passe. Den står berre pressa inn på ruta på V70N i alle fall, drar den berre av for å komme til å skjære ut ruta.
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  2. #27
    Registrerte brukere GLTOslo sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Oslo, Ullevål. Opprinnelig fra Ørsta
    VCCN medlemsnummer
    702
    Innlegg
    371
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av locked Vis post
    Det er ikkje godt å sei, men det er godt tenkeleg. Dumt eg kasta ei slik her en dag :-P

    Viss nokon bur i nærheten av en bilglassleverandør så kan stikke å sjå på rutene å sammenligne dei så er det lett å sjå om pakningen kan passe. Den står berre pressa inn på ruta på V70N i alle fall, drar den berre av for å komme til å skjære ut ruta.
    Spørsmålet er om pakning også blir rustsamlar. Slik var det jo med pakninga under bakruta på første gen V70

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juli 2011
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Har samme på min 2010 xc70.
    Volvo xc70 2.4D 2010

  4. #29
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GLTOslo Vis post
    Spørsmålet er om pakning også blir rustsamlar. Slik var det jo med pakninga under bakruta på første gen V70
    Bedre klima øverst på frontruta enn det er på bakruta. Tok ut frontrute på en 2003 modell V70 med godt over 300 000km på nakken. Ruteåpninga var strøken, ingen rust. Det er jo en del bedre enn når det rusta på nye bila...
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juni 2010
    Sted
    Kjerkenesvåg, Nord-Trondelag, Norway, Norway
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Skal inn til en lokal lakkere å utbedre steinsprut, skjermkanter og få på bodyskyts og diverse og skal også ta 3-4 slike små steinsprut over frontruta slik som problemet i tråden her er, er det noen som vet om noe smal list som kan brukes? Eller får vi ta en jevn kant med rutelim/silikon mellom rute og tak? Er nivåforskjell på min så må gjøre noe der.
    er en 09mod hvit, så rust kler den ikke

  6. #31
    Registrerte brukere GLTOslo sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Oslo, Ullevål. Opprinnelig fra Ørsta
    VCCN medlemsnummer
    702
    Innlegg
    371
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jack89 Vis post
    Skal inn til en lokal lakkere å utbedre steinsprut, skjermkanter og få på bodyskyts og diverse og skal også ta 3-4 slike små steinsprut over frontruta slik som problemet i tråden her er, er det noen som vet om noe smal list som kan brukes? Eller får vi ta en jevn kant med rutelim/silikon mellom rute og tak? Er nivåforskjell på min så må gjøre noe der.
    er en 09mod hvit, så rust kler den ikke
    Vet du hvordan de har tenkt å gjøre det ? Kan de fikse slikt uten å ta hele flater?

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juni 2010
    Sted
    Kjerkenesvåg, Nord-Trondelag, Norway, Norway
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Skal ikke ta hele flaten nei, han skal sprette de å punktblåse/grunnarbeid de å lakke de, så legger vi vell på blank 3m film i kanten hvis vi ikke finner noe annen løsning der

  8. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Hmm, jammen hadde jeg ikke tre sånne småroser jeg også (MY12). Jeg sjekket også en XC70 (MY12) på jobben, den hadde også. En annen V70(en II'er, men usikker på årsmodellen), hadde ingen større roser, men isteden mange små rustflekker. Den hadde dog en litt annen list mellom vindu og tak.

    Jeg har veldig lite steinstprut på bilen ellers og veldig pen lakk, så det er litt merkelig at tre rustroser skal dukke opp på nøyaktig samme høyde langs den kanten. Med mindre vi snakker om en produktfeil da.

    Er det ingen som har fått Volvo til å ta ansvar for dette ennå? Min forrige V70, med helt likt bruksmønster, hadde ikke et eneste spor av overflaterust da jeg solgte den, 10 år gammel.

  9. #34
    Registrerte brukere GLTOslo sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Oslo, Ullevål. Opprinnelig fra Ørsta
    VCCN medlemsnummer
    702
    Innlegg
    371
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lyskespark Vis post
    Hmm, jammen hadde jeg ikke tre sånne småroser jeg også (MY12). Jeg sjekket også en XC70 (MY12) på jobben, den hadde også. En annen V70(en II'er, men usikker på årsmodellen), hadde ingen større roser, men isteden mange små rustflekker. Den hadde dog en litt annen list mellom vindu og tak.

    Jeg har veldig lite steinstprut på bilen ellers og veldig pen lakk, så det er litt merkelig at tre rustroser skal dukke opp på nøyaktig samme høyde langs den kanten. Med mindre vi snakker om en produktfeil da.

    Er det ingen som har fått Volvo til å ta ansvar for dette ennå? Min forrige V70, med helt likt bruksmønster, hadde ikke et eneste spor av overflaterust da jeg solgte den, 10 år gammel.
    Pratet med Bilia Økern på fredag. De "var kjent med problemet" på noen biler, men ingen vil ta ansvar selv om bilen min er under 5 år siden den er tatt inn fra Sverige som tidligere adm.bil. Ut med frontrute, slipe ned og hellakkering av taket mente han måtte til :(

  10. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Noen som har noe nytt om emnet? Jeg må ta snart ta stilling til hva jeg gjør med Volvos lunkne holdning til problemet. Altså om det blir en klagesak eller ikke.

    Jeg hadde jo håpet at Volvo bare fikset opp i problemet, så jeg slipper maset med å dokumentere og skrive klage. Det er jo et virkelig mas å finne sakkynding på en påstått feilkonstruksjon.

  11. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juni 2010
    Sted
    Kjerkenesvåg, Nord-Trondelag, Norway, Norway
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Nei jeg må ta en runde på hele bilen på småsteibsprut og småsår pluss det over ruta, jeg tviler på at man kan komme noen vei med klagesak, men er jo lov å prøve ☺

    Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk

  12. Takk Viking80 takket for denne posten
  13. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Selvfølgelig må man fikse hvis det blir mye, men vi forventer jo bedre rustbeskyttelse enn det man hadde på 60-tallet.

    Volvo vil jo tydeligvis at jeg skal pusse rust på den kanten årlig. Det var liksom litt nedtur etter 10 år med V70N uten en eneste liten synlig rustflekk.

  14. #38
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lyskespark Vis post
    Volvo vil jo tydeligvis at jeg skal pusse rust på den kanten årlig. Det var liksom litt nedtur etter 10 år med V70N uten en eneste liten synlig rustflekk.
    V70N (og XC70/S60/S80/XC90) er truleg verdens best rustbeskytta bil. Det er kanskje bilar som rustar mindre, entusiastbilar osv. men neppe nokon som vert køyrt så langt over så mangen år og i så hardt klima som her i landet.

    Eg har 3stk V70N på tunet, dei er alle rustfrie. 2002, 2005 og 2007. Alle gått mellom 340 000 og 360 000km. Ingen har understellsbehandling utover fabrikkbehandlinga.
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  15. #39
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Sjekka under dørpakninga øverst på bakdørene?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  16. #40
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sekse Vis post
    Sjekka under dørpakninga øverst på bakdørene?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ja, bytta pakninga på den eine. Ingen rust å sjå under der..
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  17. #41
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av locked Vis post
    Ja, bytta pakninga på den eine. Ingen rust å sjå under der..
    Det er bra.
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  18. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2011
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av locked Vis post
    V70N (og XC70/S60/S80/XC90) er truleg verdens best rustbeskytta bil. Det er kanskje bilar som rustar mindre, entusiastbilar osv. men neppe nokon som vert køyrt så langt over så mangen år og i så hardt klima som her i landet.

    Eg har 3stk V70N på tunet, dei er alle rustfrie. 2002, 2005 og 2007. Alle gått mellom 340 000 og 360 000km. Ingen har understellsbehandling utover fabrikkbehandlinga.
    Har akkurat samme inntrykket. Fins stort sett ikke rust.
    Er det rust på en v70n er det fordi den er lakkert opp.

  19. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juni 2010
    Sted
    Kjerkenesvåg, Nord-Trondelag, Norway, Norway
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Noen som har forsket på om man kan kline på en sånn list som v70n har på en 2009mod? problemet på 2009/3gen er jo den fatale nivåforskjellen mellom rute og tak, den luringen i ingeniørstaben på tidspunkte fikk vell ikke noe stjerne i boka. Slik jeg ser det på min nå må jeg sikkert pelle ut frontruta for å komme til skikkelig, har heldigvis en lakklærling på saken for god hjelp, Finner lite rust på min 2001 XC70, dumt å forandre på patenter som er bra. Men er vell bare å hive seg rundt å pusse å lakke

  20. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2011
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Selv om lista skulle passe i sporet spørs det om lengden passer. Er den kortere er du like langt.

  21. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Den er vel sikkert mye breiere? V70II er vel mye smalere i toppen?

  22. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juni 2010
    Sted
    Kjerkenesvåg, Nord-Trondelag, Norway, Norway
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Har ikke begge hjemme men hvis det stemmer må jeg måle

  23. #47
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Hvis man stikker innom et bilglassverksted har de ofte flere typer universallister som muligens kan brukes.
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  24. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Da er jeg i siget med prosjektet om å få Volvo til å ta ansvar. Jeg bruker en del tid på å øvelseskjøre med ungene, så når vi er på tur tar vi en runde bortom større parkeringsplasser, og f.eks Bilbutikk1 hvor det står mye brukte V70.

    Fanget fem V70 <=MY12 med disse rustrosene i løpet av 15 minutter. Dette blir et flott herbarium å vise fram hvis Volvo sentralt trekker på skuldrene.

  25. Takk sekse, Svirre takket for denne posten
  26. #49
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lyskespark Vis post
    Da er jeg i siget med prosjektet om å få Volvo til å ta ansvar. Jeg bruker en del tid på å øvelseskjøre med ungene, så når vi er på tur tar vi en runde bortom større parkeringsplasser, og f.eks Bilbutikk1 hvor det står mye brukte V70.

    Fanget fem V70 <=MY12 med disse rustrosene i løpet av 15 minutter. Dette blir et flott herbarium å vise fram hvis Volvo sentralt trekker på skuldrene.
    Jo flere biler du dokumenterer at har problemet - jo vanskeligere (dyrerere) blir det å få de til å ta tak i dette... Jeg har gått over til å kjøre BMW - ikke fordi det nødvendigvis er mindre feil, men du verden for en annen verden å forholde seg til når det kommer til håndtering av reklamasjoner :-)
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  27. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tore Vis post
    Jo flere biler du dokumenterer at har problemet - jo vanskeligere (dyrerere) blir det å få de til å ta tak i dette... Jeg har gått over til å kjøre BMW - ikke fordi det nødvendigvis er mindre feil, men du verden for en annen verden å forholde seg til når det kommer til håndtering av reklamasjoner :-)
    Jeg har ikke hatt noe annet enn veldig god oppfølging og håndtering hos min Volvoforhandler, men akkurat på disse rustrosene var det bråstopp. Det som var litt rart var at de nektet for å ha sett noe sånt før.

Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Rust i overgang mellom tak og frontrute
    By SverreP in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 3
    Siste post: 22/02/11, 19:23
  2. hvor får jeg tak i denne overgangen?
    By Dagge91 in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 10/10/10, 11:35
  3. Pris på lakkering av plate mellom panser og frontrute på 940
    By Agrostar in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 6
    Siste post: 11/08/10, 19:50
  4. lista mellom frontrute og panser (740)
    By cossykiller in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 28
    Siste post: 04/03/10, 19:16

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •