Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 51 til 65 av 65

Tråd: Turbolekkasje Volvo V70R AWD

  1. #51
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. jan. 2013
    Innlegg
    203
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Turbovogn850 Vis post
    Fikk du til noen bilder til meg?

    Beklager virkelig glemte helt dette, har vært ganske opptatt med min egen bil for å få den eu-ok i dag Har du funnet ut av det?



    Bilde er funnet på google, den øverste gule runningen er hvor kam sensoren er. Det var akkurat der det kom olje fra min, og da virket det nesten som om det kom olje mellom girkasse og motor når jeg lå under bilen min

  2. #52
    Registrerte brukere Turbovogn850 sin avatar
    Medlem siden
    09. des. 2012
    Sted
    Drammen, Norge
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Da var veivhuspentilasjonen/Oljefella byttet og den var rimelig tett! Fikk mye bedre drag og respons
    Men motoren lekker olje akkurat ved der du nevner Hypnotisk :O rett ved hjørne
    Tok en titt under turboen og der var det en dam av olje som hadde samlet seg, så det ser ut som det drypper herfra og nedover blokka.

    Enten ser det ut som toppdekselpakning, denne sitter vel limt på disse motorene?
    Eller så er det en av de sensorene der den lekker fra ja, tar av luftfilterboksen i morgen for å sjekke det ut. Legger også ut et bilde.
    Mye jobb er det eventuelt å lime ny pakning, må man av med reg. reim osv? :(
    Og hva gjorde du når den lakk av sensoren?
    Stort prosjekt Volvo 850 OMBYGGING TIL ELEKTRISKE VINDUER BAK! ! ! --> Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...o-855-Prosjekt

  3. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Er det olje under plastdekselet på toppen?
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  4. #54
    Registrerte brukere Turbovogn850 sin avatar
    Medlem siden
    09. des. 2012
    Sted
    Drammen, Norge
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Under tennpluggdekselet?
    Var en del olje ja
    Stort prosjekt Volvo 850 OMBYGGING TIL ELEKTRISKE VINDUER BAK! ! ! --> Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...o-855-Prosjekt

  5. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. jan. 2013
    Innlegg
    203
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Turbovogn850 Vis post
    Da var veivhuspentilasjonen/Oljefella byttet og den var rimelig tett! Fikk mye bedre drag og respons
    Men motoren lekker olje akkurat ved der du nevner Hypnotisk :O rett ved hjørne
    Tok en titt under turboen og der var det en dam av olje som hadde samlet seg, så det ser ut som det drypper herfra og nedover blokka.

    Enten ser det ut som toppdekselpakning, denne sitter vel limt på disse motorene?
    Eller så er det en av de sensorene der den lekker fra ja, tar av luftfilterboksen i morgen for å sjekke det ut. Legger også ut et bilde.
    Mye jobb er det eventuelt å lime ny pakning, må man av med reg. reim osv? :(
    Og hva gjorde du når den lakk av sensoren?
    Kan være lurt å skru ut kamsensoren da og sjekke om den store "O" ringen sitter som den skal, evt bytte den
    på min var det bare og klemme pakningen inn igjen, men i tilleg tok jeg på litt pakningstoff rundt sensoren før jeg monterte den, for å være sikker, hehe.

    Orginalt er det ikke toppdeksel pakning på disse (Kun en O ring per plugghull ) De kommer ikke med toppdeksel paking (eller bunnpanne pakning for den saken skyld) fordi det er helt plant mellom toppdeksel og topplokk.
    Det du evt kan gjøre hvis det lekker rundt toppdekselet er å bruke litt pakningstoff rundt kantene (helst en som tåler litt varme da )
    Det er ikke så mye jobb å fjerne toppdekselet, men du må ta av dekselet over registerreima å fjerne alle skruene som toppdekselet er festet i (gaannsskkeee mange) Du må også fjerne feste til det øverste motorfeste og kamsensor + fordelerlokk. (altså IKKE reg.reim osv )
    Toppdekselt kommer nok til å sitte godt, selv om du har fjernet alle skruene, da det sitter sånne styre tapper der (eller hva det heter). Men vær forsiktig med å slå en skrutrekker eller noe sånt mellom da du fort kan skrape opp overflaten og skape en lekkasje. Om du skulle gjøre det så må du passe på og bruke nok pakningstoff der

  6. #56
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Anbefaler at du bytter pakningen på oljelokket. Nok olje under dekselet så renner det til slutt ned i bakkant av motor..
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  7. #57
    Registrerte brukere brukernavn sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2012
    Sted
    Hordaland
    VCCN medlemsnummer
    870
    Innlegg
    270
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Turbovogn850 Vis post
    Da var veivhuspentilasjonen/Oljefella byttet og den var rimelig tett! Fikk mye bedre drag og respons
    Men motoren lekker olje akkurat ved der du nevner Hypnotisk :O rett ved hjørne
    Tok en titt under turboen og der var det en dam av olje som hadde samlet seg, så det ser ut som det drypper herfra og nedover blokka.

    Enten ser det ut som toppdekselpakning, denne sitter vel limt på disse motorene?
    Eller så er det en av de sensorene der den lekker fra ja, tar av luftfilterboksen i morgen for å sjekke det ut. Legger også ut et bilde.
    Mye jobb er det eventuelt å lime ny pakning, må man av med reg. reim osv? :(
    Og hva gjorde du når den lakk av sensoren?
    Har oljefelle/tett veivhusvent noe å si på effekten på motoren?


    Sent from my iPad using Tapatalk

  8. #58
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Det har den, er det tett vil trykket i veivhuset stige. Den er også koblet opp med slanger som kan lekke både olje og luft, sistnevnte vil påvirke motorkraft.
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  9. #59
    Registrerte brukere brukernavn sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2012
    Sted
    Hordaland
    VCCN medlemsnummer
    870
    Innlegg
    270
    Antall takk

    Standard

    Jaok takk da må det sjekkes


    Sent from my iPad using Tapatalk

  10. #60
    Registrerte brukere Turbovogn850 sin avatar
    Medlem siden
    09. des. 2012
    Sted
    Drammen, Norge
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    Anbefaler at du bytter pakningen på oljelokket. Nok olje under dekselet så renner det til slutt ned i bakkant av motor..
    Var ikke så mye olje der da :P
    Var kun litt rundt oljelokket som du nevnte ja
    Men ser ut som bilen har sluttet å lekke olje etter veivhusbytte! eneste som gjenstår nå er å få lagt på pakningsgugge på toppdekselpakningen da den lekker i hjørne ved turbo.

    Litt OFF TOPIC
    Noen som vet forresten hvordan man bytter navnet på tråden?
    Stort prosjekt Volvo 850 OMBYGGING TIL ELEKTRISKE VINDUER BAK! ! ! --> Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...o-855-Prosjekt

  11. #61
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. okt. 2013
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    97
    Antall takk

    Standard

    Har ett annet tips. Start motoren, ta ut peilepinnen. Sett på en liten ballong. Dersom den blåses opp er det tett veivhus ventilasjon. Det skal være vakuum ved fungerende ventilasjon og ballongen skal dermed bli flatklemt/ sugd tom for luft....

  12. #62
    Registrerte brukere Turbovogn850 sin avatar
    Medlem siden
    09. des. 2012
    Sted
    Drammen, Norge
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Har helt ny veivhusventilasjon med slanger byttet. Så ser bort i fra det er den som lekker nå.
    Bilen lekker mye mindre mengder men drøpper fortsatt en del dråper, noen forslag for hvor man burde lete?
    Ser at toppkaningspakningen lekker litt i høyre hjerne mot torpedoveggen, hvordan bytter man denne pakningen?
    Stort prosjekt Volvo 850 OMBYGGING TIL ELEKTRISKE VINDUER BAK! ! ! --> Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...o-855-Prosjekt

  13. #63
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Turbovogn850 Vis post
    Har helt ny veivhusventilasjon med slanger byttet. Så ser bort i fra det er den som lekker nå.
    Bilen lekker mye mindre mengder men drøpper fortsatt en del dråper, noen forslag for hvor man burde lete?
    Ser at toppkaningspakningen lekker litt i høyre hjerne mot torpedoveggen, hvordan bytter man denne pakningen?
    Hadde jeg vært deg, så hadde jeg gått over med en god mengde avfetting og rens for å fjerne alle oljeflekker og søl. Vask motorrommet og motor skikkelig rent og feilsøk deretter. Jeg begynner å mistenke en simpel liten pakning. Om du ofrer på motoren noen kr. i nye pakninger og simringer for ørve del av motoren, så har du i allefall gjort en liten overhaling og mulig fjernet lekkasjen. Ta med pakningen for påfyllingslokket også. Kan være dårlig.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  14. #64
    Registrerte brukere Turbovogn850 sin avatar
    Medlem siden
    09. des. 2012
    Sted
    Drammen, Norge
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Ja har tenkt til å spandere nye pakninger. Men vet ikke hva jeg burde handle, hørt noen rykter om at toppakningsdekselet er limt? Men uansett er det noe trykk her som gjør at den lekker herfra?

    Hva er det jeg burde bytte av pakninger?
    Stort prosjekt Volvo 850 OMBYGGING TIL ELEKTRISKE VINDUER BAK! ! ! --> Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...o-855-Prosjekt

  15. #65
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    På den motoren jeg tok av toppen så var toppdekslet limt, ja. Bytt sim-ringer til kammene og pakningen til påfyllingslokket i første omgang, men vask motor FØR du bestiller noe hvis du ikke ønsker å bruke penger på pakninger her og der. Da ser du fort hvor det lekker fra.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Lignende tråder

  1. Senkesett Volvo v70R AWD
    By Turbovogn850 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 24/06/14, 13:39
  2. Ø.K volvo v70R AWD
    By Antonsen in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 09/07/12, 17:38
  3. Volvo V70R AWD kjøpes!
    By bora18t in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 09/06/12, 15:53
  4. ØK: 98-00 mod Volvo V70R
    By DanSteffen in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 45
    Siste post: 21/07/10, 19:11
  5. Volvo V70R AWD
    By Mekkern in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 3
    Siste post: 13/07/10, 17:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •