Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 29 av 29

Tråd: Kabelbrudd mellom førerdør og bil

  1. #26
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Hvis du har en død modul så er første bud å sjekke spenning og jord, og da gjelder det å være helt sikker på at man ikke får falske resultater.
    Jeg vet ikke hvordan det er med Volvo men med det bilmerket jeg jobber med så er dørmodulene like h/v så det kan for feilsøkingens skyld være verdt å prøve å kryssbytte.
    DDM
    og PDM skal være adskillet på canbus-nettet av det jeg kjenner til, så kryssbytte skal da ikke la seg gjøre.

    Enig med Christian her. Det er mye som kan påvirke måleresultatene dine. Diagnoseprogrammer leser kun av hva de forskjellige modulene responderer på. Om det er dårlig kontakt et sted, brudd eller annet som forstyrrer signaler og spenninger til og fra moduler, så kan det også varsles om feil, derav rød markering. Jeg skal ikke diskutere om eller i
    VIDA
    her. Det finnes flere måter å kunne feilsøke på, både elektronisk og mekanisk, men det krever opplysninger fra fabrikat om hvilke verdier du skal hente ut fra hver enkelt posisjon.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  2. #27
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    DDM
    og PDM skal være adskillet på canbus-nettet av det jeg kjenner til, så kryssbytte skal da ikke la seg gjøre.

    Enig med Christian her. Det er mye som kan påvirke måleresultatene dine. Diagnoseprogrammer leser kun av hva de forskjellige modulene responderer på. Om det er dårlig kontakt et sted, brudd eller annet som forstyrrer signaler og spenninger til og fra moduler, så kan det også varsles om feil, derav rød markering. Jeg skal ikke diskutere om eller i
    VIDA
    her. Det finnes flere måter å kunne feilsøke på, både elektronisk og mekanisk, men det krever opplysninger fra fabrikat om hvilke verdier du skal hente ut fra hver enkelt posisjon.
    De er på samme nett, men det var ikke det jeg tenkte på. Jeg tenkte på at selve modulen har samme delenr på begge sider, altså kan en ddm bli en pdm hvis den bytter plass.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  3. #28
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    De er på samme nett, men det var ikke det jeg tenkte på. Jeg tenkte på at selve modulen har samme delenr på begge sider, altså kan en ddm bli en pdm hvis den bytter plass.
    Mulig jeg forklarte på litt feil måte, men nei. De er forskjellige både fysisk, adressen er forskjellig samt funksjonaliteten. Delenr. er heller ikke likt.

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. nov. 2017
    Sted
    Kongsvinger
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Hadde bilen min V70 1,6 2011 på verksted i går da det lignet på samme feil som på din, etter å ha sett i forumet og sa ifra på verksted at jeg mistenker kabelbrudd i døra og forklarte om denne stripsen som er et problem og om hvordan jeg så dette hadde blitt gjort.
    Blir oppgitt!
    De hadde slettet "alle" feilmeldingene og hintet på at på denne bilen var det noe alvorlig med elektronikken, så de trodde de måtte sende den videre. Men de hadde ikke tatt av døra å sjekket. Så ba de om dette, for det var i utgangspunktet derfor jeg hadde bilen der.
    Det mekanikeren som skulle se på dette hadde tydelig en slik Volvo selv og var lite mottagelig for tips og hadde først demontert døra med de 4 skruene som som sitter i dørbladet istedenfor de 2 som sitter midt i hengslene så de sleit masse med å få på denne døra igjen. Sa også ifra at den gummibelgen på ledningsnettet tas av og dyttes inn i bilen da en skal se etter kabelbrudd og om den stripsen er problemet, neida gitt, da har han en oppfatning om at dette problemet var på en tidligere mod. av V70 så der var det ikke noe strips, og den gummibelgen hadde kuttet og sett etter kabelbrudd og teipet sammen igjen.
    De fant jo en kabel som var problemet da men. Liker ikke fremgangsmåten da de ødela denne belgen

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. Demperarm førerdør v70 -98
    By MikaelJ in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 18/06/12, 21:22
  2. Låsesylinder til førerdør på x70
    By hgnubel in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 15/06/12, 08:36
  3. førerdør 242 Ø.k
    By Bambo in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 05/04/12, 10:35
  4. Førerdør og støtfangere 144
    By Falco760 in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 19/09/10, 11:08

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •