Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  987
Side 44 av 54 FørstFørst ... 34 42 43 44 45 46 ... SisteSiste
Viser resultater 1.076 til 1.100 av 1327

Tråd: GMV's 940 Asfaltracer blir til.

  1. #1076
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Bygd om inntaket for bedre plassering av filter og økte diameteren fra 3,5 til 4" for bedre flow.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  2. Takk Holck, HansOla, V90 takket for denne posten
  3. #1077
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Tenkte å bytte det svære festet som er kombinert AC og dynamofeste for at det er unødig stort og klumpete. Fremskaffet ett feste for kun dynamo, men dette viste seg å være i støpejern så var utrolig tungt og tyngre enn den dobble braketten. For å bote litt på vekta så modifiserte jeg festet noe.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  4. Takk Holck, volvobrage, Anders Dybvadsskog, V90 takket for denne posten
  5. #1078
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Litt forbedringer i vinterhalvåret før det blir en ny bremsing. Har slitt med litt dårlig gnist på tidligere oppsett uten å helt finne årsaken. Egentlig ikke vært ett problem under normal drift men ved kaldstart så går den ofte på 3 eller 2 sylindere så pluggrens/bytte har vært hyppig. Bygger nå så jeg får utbytte av fullsekvensielt.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  6. Takk Holck, Anders Dybvadsskog, HansOla, V90 takket for denne posten
  7. #1079
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Nå i 2018, er det fullt mulig å kjöpe og montere ett multicoilanlegg som faktisk fungerer godt, men hovedproblemet er det samme som alltid, det koster unödvendig mye i forhold til det resultatet man oppnår. Dette gjör at de fleste som oftest tar til takke med rimelige, men dårligere alternativer.

    Her en god og nyttig forklaring fra en SVÄRT dyktig kar: https://www.youtube.com/watch?v=6q5oq4TwX98

  8. #1080
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Var ikke noe kina greier jeg monterte sist heller og grunnen var plassering iforhold til EU og orginallook, men selvfølgelig ingen garanti at en erstatningscoil som antageligvis hadde fungert fint på en orginalmotor fungerer på en trimmet motor. Når orginallook er ut av bildet får man plutselg mye mer å velge i.
    Det er helt klart dyrere men slipper nå eksterne sluttsteg som gjør det billigere igjen.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  9. Takk Holck takket for denne posten
  10. #1081
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Skal vi se. Hva har vi her.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  11. Takk skjarlie, Holck, HansOla takket for denne posten
  12. #1082
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Antakelig en meget god Turbo Hvor handler du EFR turboene fra? Ser det svinger mye i pris.

  13. #1083
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Ja får håpe denne er bra også. Er hakket større enn den jeg har nå. Begge har jeg kjøpt hos RS Tuning.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  14. #1084
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Ok. Ja blir spennende og se. God kapasitet på turboen nå.

  15. #1085
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Håper på at denne løfter effektnivået endel ja.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  16. #1086
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    NOCHIP Volvoen var i Dynoen igjen for videre utvikling og kurvene som er produsert med hjelp av EFR7670 er så uvanlig flotte for en 8V rödmotor at jeg synes at det er imponerende med pumpebensin som drivstoff. Den kravstore eieren er imidlertid enda ikke fornöyd og vil gjöre ytterligere forbedringer rundtom för sluttresultatet blir lagt ut. Linjalflatt dreiemoment på 620 Nm mellom ca. 4500 og 5500 o/min. og 480 Hp målt på hjul var ikke imponerende nok.

    Ser virkelig frem til å se resultatene dine med denne turboen.

  17. Takk Anders Dybvadsskog, GMV takket for denne posten
  18. #1087
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Hva anser du som potensielt maks på en rødblokk 8v med denne turboen?

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  19. #1088
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Her er compressorkartet:



    Jeg gjör etterhvert dette veldig enkelt, men det er begrenset til effekt målt på NAV med pumpebensin som drivstoff. "Flottere tall" er derfor fullt mulig, men jeg gjör det på min måte, andre får gjöre det på sin.

    Jeg forholder meg ikke til noe til höyre for 65 - 66% lijnen. I dette tilfellet ser vi at maks luftkapasitet er oppgitt til 60 lb/min med 3,8 i PR => i underkant av 2.8 BAR ladetrykk. Så tar jeg denne maks kapasiteten på 60 lb/min og * med tallet 8,5. I dette tilfellet blir det derfor realistisk å forvente inntil 510 hp målt på NAV,

    Nå valgte vel du å gå for SX-E kompressorkåpen som er fysisk större og flöder ergo bedre. 62,5 lb/min öker potensialet til 530 hp slik jeg ser det.


    https://www.full-race.com/wp-content...ap-800x664.png
    Sist endret av Batland; 15/11/18 kl 16:51

  20. #1089
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Det høres lovende ut. Mangler bare noen passende dyser i størrelsesorden 13-1500cc for mulighet til å kjøre etanol. Har noen nye 2200cc boschdyser som var med motoren, men de blir unødig store.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  21. #1090
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Nja.
    De nye og moderne BOSCH dysene er, sammenlignet med eldre dyser, så gode at det ikke er til å fatte.
    Enda en gang vil jeg nevne NOCHIP Volvoen. Denne går uten sekvensielt oppsatt sprut, dysene åpner i 2T dvs hver 360 grad, den går med langt over 1000 ccm dyser på bensin og bruker likevel 0,1 - 0,15 L/mil mindre enn når bilen var helt original og urört.

    Svenskene bruker slike nye, moderne 2200 ccm dyser med E85 på 2,0L motorer med godt resultat. Hvis du setter opp sprutet slik at dysene bare åpner en gang pr syklus (hver 720 grad = 4T) så vil jeg tro at det går riktig fint.

    E85 endrer alt. Hva var det LunTec Martin Lundkvist hentet ut av sin 8V rödmotor med SX-E57, rundt 700?

    https://www.youtube.com/watch?v=lpsPDLBCjnA
    Sist endret av Batland; 15/11/18 kl 20:47

  22. #1091
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Jeg kan jo selvfølgelig bruke de dysene som de er ja, det er jo verdt å prøve.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  23. #1092
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Jeg kan jo selvfølgelig bruke de dysene som de er ja, det er jo verdt å prøve.
    Jeg må presisere og korrigere her.
    Du MÅ bruke dyser som er designet for flytende drivstoff og ikke gassdyser. Alt for mange bruker gassdyser og dette gir problemer. Bosch har vært kontaktet og de er særdeles tydelig, sterk og klart på at moderne gassdyser ikke og ALDRI må brukes til flytende drivstoff. Hvis det viser seg at det er gassdyser du allerede har, så MÅ du IKKE bruke dem til dette prosjektet da dyseproblemer oftest gir stempelras som tar tabben på EFR7670 turbinhjulet ditt.

    NOCHIP Volvoen går med god(e) bensinpumpe(r) og lett oppjustert bensintrykk slik at de gode, moderne BOSCH "flytende-drivstoff-dysene" får ca. 1200 ccm kapasitet. Alle dysene åpner samtidig, men det gjøres IKKE én gang pr. 360 grad (2T) slik jeg skrev, det er én gang pr. 720 grad (4T). Dyseduty på bensin og 480 hk NAV er 56%, så denne kombinasjonen skal klare over 500 hk med E85. Med noen Genuine BOSCH 044 pumper og BTR justert til 4 - 4,5 BAR grunntrykk så tipper jeg at du har det motoren din har behov for.
    Sist endret av Batland; 16/11/18 kl 08:00

  24. #1093
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Det er nok dessverre CNG dyser ja så det var egentlig det jeg fryktet.
    Raidopower oppgir at mange har brukt de på E85 men kan ikke garantere noe som helst.
    Bosch lager vel ikke større dyser enn ca 1500cc til flytende drivstoff?

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  25. #1094
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Akkurat.
    Til ett ekstra useriøst lavbudsjett oppsett kan man bruke slike dyser da totalraset allerede er forventet. Ett oppsett med EFR turbo fortjener langt bedre da konsekvensene er så tragiske når en EFR turbo er ødelagt pga dårlig dysevalg.

    Det vet jeg ikke. E85 er såpass skummelt vi rundt her ikke har fokusert på det. Vi har derfor helt minimalt med erfaring, men det lille vi har er ikke så positivt. Før i tiden ble det alltid brukt 2 - 3 stk dyser pr. sylinder så kanskje du skal vurdere noe slikt som Volvo gjorde i Gr.A? Dyser i toppen i tillegg til i manifolden?

  26. #1095
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Det blir litt for mye jobb tror jeg, tror ikke sprutet har nok utganger igjen heller.
    Da blir det billigere å kjøpe Bosch motorsportdyser tror jeg, men først ska jeg få direct fire coilene til å funke..

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  27. #1096
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Det blir litt for mye jobb tror jeg, tror ikke sprutet har nok utganger igjen heller.
    Da blir det billigere å kjøpe Bosch motorsportdyser tror jeg, men først ska jeg få direct fire coilene til å funke..
    Det er mange som synes det ja. Nja, her tenker folk mye rart synes jeg. Minner om at LH2,4 kun har 2 stk utganger til dyser og tenning. Motoren din TRENGER ikke mer enn 4 stk. utganger til å styre 8 stk. dyser og 4 stk. coiler vet du.

  28. #1097
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Men spørsmålet er trenger man 8 dyser med dagens dyseteknologi?
    Mye av grunnen til at de kjørte 8stk før var vel ofte at store dyser var vanskelige å kontrollere på lav last. Eller tar jeg feil?

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  29. #1098
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Det kan du si.
    Så lenge man kjörer pumpebensin eller racefuel og effektuttaket pr. sylinder er moderat, så nei, da trenger man ikke mer enn en st. dyse pr. sylinder. Tilbake på 1980 tallet var f.eks en 8 dysers, 500 hk GR.A Cosworth voldsomme greier. Bosch #403 dysene på ca. 555 ccm kapasitet var store ting, men de var dårlige på tomgang og på rolig kjöring.

    I går kveld, 16.11.2018., benket NOCHIP Volvoen 492 hp målt på nav med 530 topp, A-kam og nymoderne Bosch ca. 1100 ccm dyser som gir amazing tomgang og cruice egenskaper. Utviklingen har definitivt gått sin gang.

    Så kommer E85. På helt generelt grunnlag anbefales det at man öker kapasisteten på bensinpumper og dyser med 45 - 70% i forhold til hva som er korrekt for pumpebensin / racefuel. Jeg vil foreslå at man bruker 70% og da begynne det å bli tynt i utvalget. Grunnen tll at selgere og kunder går imot Bosch sine aller sterkeste og mest tydelige advarsker og bruker gassdyser til flytende drivstoff likevel, er at de ikke finner andre alternativer.

    Hvis man gjör dette enkelt så trenger en 500 hk 6 syl. motor 6 stk. 500 ccm dyser. En 500 hk motor med 4 syl. trenger samme totale fuelmengde og ergo 50% mer pr. syl. = minst 750 ccm. Så er det + 70% for 1275 ccm kapasitet. Så vet vi at höyere trimmingsgrad trenger lavere AFR for kjölingen sin del så i nabolaget 1500 ccm blir enkelt å huske som effektönsket x 3 for E85 dyser på 4. syl. motor.

    Når alt er sagt å gjort så er det Mike Moran som gjelder, men det korrekte valget koster som alltid deretter.
    Legg merke til at motstanden er på 1,6 Ohm. Dette gir stor kraft til å kunne åpne dysene lynraskt og effektivt selv mot 90 psi / 6 BAR grunntrykk. Dette krever noe bedre enn de moderne femi-höyohm-dysedrivere som flere moderne datasprut har. Ekstern dysedriverboks eksisterer og er en mulighet for dem som ikke har det rette sprutet.

    http://billetatomizerinjectors.com/

    http://billetatomizerinjectors.com/ATOMIZER_3.html

    https://www.youtube.com/watch?v=38dA..._order&list=UL
    Sist endret av Batland; 17/11/18 kl 15:29

  30. #1099
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Det der var en interessant video. Ser at den dysen til høyre er både kjappere og har ett finere spraymønster. De dysene jeg har siktet meg inn på er Bosch sine motorsportdyser som er høyohms og på 1500cc, men mulig disse du linker til er bedre?

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  31. #1100
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Jeg har veldig stor tro på lavohm Atomizer dysene ja. Når de har fått så enormt store dyser som 15750 ccm til å fungere tilfredsstillende i praksis, så vet de hva de driver med.

Side 44 av 54 FørstFørst ... 34 42 43 44 45 46 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 16
    Siste post: 22/04/14, 01:51
  2. Turbo problemer:( håper noen veit volvo v70 98 turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 26/06/11, 18:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •