Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  988
Side 45 av 54 FørstFørst ... 35 43 44 45 46 47 ... SisteSiste
Viser resultater 1.101 til 1.125 av 1327

Tråd: GMV's 940 Asfaltracer blir til.

  1. #1101
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Interessant interessant. Ser de har noen 160lb dyser, det tilsvarer vel rundtomkring 1600cc. Men spørsmålet er jo om E8n takler 1,6ohms dyser. Om man bruker ren ohms lov så blir det 7,2A pr utgang, noe som er over det som E8 er oppgitt til (4A). Vil bli noe lavere ampere ved driftsspenning da bilen lader rundt 14V.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  2. #1102
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Tör påstå at Haltech alltid har hatt svärt kraftige dysedrivere. Husker en kar på ett annet forum som hadde gjort noe feil og fortalte at dysene hadde blitt så varme at de hadde tatt fyr. Sprutet var like godt. Mener at han hadde valgt "Sat" innstillingen og kjörte lavohmdyser.

    Her fra Haltech E8 PDF:
    E6
    ECU
    Outputs
    INJECTOR DRIVER: 4 x 4/1Amp peak-and-hold current limiting drivers:
    Up to four low-impedance injectors or Up to eight high-impedance injectors.

    Se side 44 her for hvor kraftige saker dette er : https://www.haltech.com/wp-content/u..._July_2008.pdf
    Sist endret av Batland; 18/11/18 kl 13:13

  3. #1103
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Her ett Quote jeg har lagt meg på minne:
    The best fuel mode that can be used is “Semi-Sequential” injection
    where half of the fuel pulse if fed to the cylinder on the correct cycle of the stroke (i.e. Just before or during
    the intake stroke) and half the fuel is injected at the wrong half of the cycle (i.e. During the compression
    stroke). Semi-sequential injection has the advantage that at least half of the fuel is injected on the correct
    part of the cycle leading to better atomisation than with multipoint. In addition, the fuel is always injected in
    the same positions for every cylinder, thus leading to smoother, more even running of the engine.

  4. #1104
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    8A ja. Stemmer det. Googlet bare å fant ut kjapt 4A men om det er 8A så er man safe. 160lb dyser burde vel funke bra.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  5. #1105
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Jeg hadde valgt 5A peak og 1.2 A hold. Bruker du Sat er dysene jordet 100% under åpningen og dette overbelaster dyser og dysedrivere hvis det ikke brukes med höyohmdyser. https://paradiseracing.com/shop/fuel...zer-injectors/

    Billet Atomizer Fuel Injectors are the answer to any and all fueling problems in performance applications!!!!

    Billet Atomizer Fuel Injectors are standard size and are a direct bolt up in most applications.

    Billet Atomizer Fuel Injectors are “Low Impedance” 1.6 Ohms and are compatible with most if not all ECUs on the market without the use of an injector driver box.

    Billet Atomizer fuel injectors are compatible with ALL fuels!!! Methanol, Ethanol, Nitro Methane, Race Fuels!!!

    A.F.T. = Atomizer Flow Technology!!! Atomizer Flow Technology produces better fuel atomization which in turn provides more efficient fuel dissipation. The result, crisp and clear throttle response and lightning fast turbo spool up!!!

    All Billet Atomizer Fuel Injectors are individually hand built in the USA!!! They are each Quality Checked and flowed before being shipped

    And with flow rates ranging from 160lb to 800lbs and a few sizes more in the lab, there is no reason why a Billet Atomizer Fuel Injector can not satisfy ANY of your fuel needs!!!
    Det man stadig ser at folk ikke tar dette med bensinpumper på alvor. 1600 x 3 er 4,8 L pr. min ut av dysene, men pumpene MÅ ha 30% höyere kapasitet enn dette for å klare å holde bensintrykket oppe. Det er 6,3 L pr. minutt når bensintrykkregulatoren er justert til å gi 5,5 BAR bensintrykk. Du må altså kjöre en test som bekrefter at du fyller en 1,5 L flaske med returen fra BTR på 14 sekunder mens bensitrykksmåleren viser 5,5 BAR. Först da er 1600 dysene det rette valget.
    Sist endret av Batland; 18/11/18 kl 17:06

  6. #1106
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Siden du allerede har både Haltech og EFR og muligens uvanlig gode dyser på gang, så vil jeg gir deg dette viktige koblingstipset ang. terminal c, samt hva disse coilene takler av dwell.

    https://www.milspecwiring.com/RaceGr...oil_p_750.html

    Sist endret av Batland; 18/11/18 kl 23:21

  7. #1107
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Skal inn med en ekstra 044 pumpe så i teorien burde det være kapasitet til 1500cc dyser. Har sett på dette med jording og har planer om å jorde i toppen samt signal gnd ecu det det er anvist. Håper resultatet blir sammenlagt bra.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  8. #1108
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Vil da si at RS500 gikk med 888 ccm dysekapasitet pr. sylinder og hadde 2 stk genuine BOSCH 0580 254 044 pumper. Vi har målt andre "044" pumper til å ha ca. 50% av det de genuine BOSCH 0580 254 044 pumpene har.

  9. #1109
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Skal måle opp mengde etter installeringen av pumpene, da selvfølgelig med maks arbeidstrykk som blir 5,5-6bar.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  10. #1110

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Visstnok viktig å fjerne tilbakeslags ventilen på de for max performance men det ser du eventuelt fort under testing

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  11. #1111
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Begynt å sett på dette med plassering av coilene. Finner ikke noen god plassering sånn umiddelbart. Er vel lurt å holde seg unna eksossiden samt trigger/signalkabler.



    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  12. Takk Holck takket for denne posten
  13. #1112
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    All elektronikk, inklusive coiler og tenningsmoduler hater varme og vibrasjoner. Tenker derfor at å montere slik elektronikk på motoren, slik bilfabrikantene gjör originalt, kun er gustig for dem som selger nye deler.

  14. #1113
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Mulig jeg må bygge en ny ramme til coilene så jeg får plassert de bak på torpedoveggen. Passet ikke helt som jeg håpet.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  15. #1114
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Mulig jeg må bygge en ny ramme til coilene så jeg får plassert de bak på torpedoveggen. Passet ikke helt som jeg håpet.
    Jeg har desverre ingen gode tips til en god lösning på denne problematikken. Jeg er, som du vet, en fordeler mann og fordeleren skal stå på blokken. Jeg ser bare fordeler og ingen ulemper med dette. Alle tennpluggledningene kommer da over toppdekselet og får like mye / lite varmebelastning fra ekssosiden og alle tennpluggledningene har, ikke identisk, men relativt lik lengde. Coilen står kaldt på förersiden og tenningsforsterkeren monteres korrekt fremfor radiatoren. En god lösning på alle måter. Just saying.

    Setter du coilene på torpedoveggen blir den på passasjersiden mye mer oppvarmet av eksosen enn det coilen på förersiden blir. Dette gir ujevn gnistkvalitet.
    Du kan vurdere å legge alle coilene dine på undersiden av innsuget, men da kommer alle tennpluggledningene närt alle dysene som ikke er det mest gunstige man kan gjöre.

  16. #1115
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Fikk inngå ett kompromiss med tanke på plassering. Lagde en enkel brakett som jeg skrudde i eksisterende hull i torpedovegg. Ledningene er koblet som anvist. Skal kjøre meg en tur på den lokale Mekonomen å se om de har pluggledninger til meg nå.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  17. Takk Holck, skjarlie, HansOla, Batland takket for denne posten
  18. #1116
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Ble nesten klar i kveld. Fikk feil deler fra Mekonomen så må innom i morgen en tur. Da skal det være duket for oppstart.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  19. Takk Holck, volvobrage, HansOla, skjarlie takket for denne posten
  20. #1117
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Pluggledninger fra mekonomen funka dårlig. Tror iallefall det er problemet. Det er solide kobberledninger med resistor i én ende, dvs funker på forgasserbiler der elektromagnetisk støy sjeldent er noe problem. Fikk ingen gnist annet enn akkurat i det jeg slepper nøkkelen fra startposisjon, noe som resulterte i en gedigen eksossmell inni verkstedet. Bestilte nye kabler nå. Ble Taylor sine 8,2mm.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  21. #1118
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Multigreiener (multitooth og muliticoil) på sitt mest velkjente. Hörte om en kar som måtte ofre 3 str. startmotorer för alle de multirelaterteproblemene var utsortert. Tennpluggledningene bör aldri ligge inntil hverandre slik alle gjor det pga crossfire. Originale 8v rödmotorer har wire separators for å unngå problemet.



    Skyting og smelling er vanligvis resultat av at feil coil får tenningssignalet. Jeg merker derfor kamdrevet, med motoren i ÖD tenning syl. 1, med 1 kl. 12, 3 kl. 9, 4 kl. 6 og 2 kl. 3. Da er det enkelt å finne hvilken sylinder som skal ha den coilen tenningslampen er tilkoblet.
    Dobbelsjekk med prövelampe at coilene har 12V inn der de skal mens startmotoren går.
    Sist endret av Batland; 25/11/18 kl 17:33

  22. #1119
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Multigreiener (multitooth og muliticoil) på sitt mest velkjente. Hörte om en kar som måtte ofre 3 str. startmotorer för alle de multirelaterteproblemene var utsortert. Tennpluggledningene bör aldri ligge inntil hverandre slik alle gjor det pga crossfire. Originale 8v rödmotorer har wire separators for å unngå problemet.



    Skyting og smelling er vanligvis resultat av at feil coil får tenningssignalet. Jeg merker derfor kamdrevet, med motoren i ÖD tenning syl. 1, med 1 kl. 12, 3 kl. 9, 4 kl. 6 og 2 kl. 3. Da er det enkelt å finne hvilken sylinder som skal ha den coilen tenningslampen er tilkoblet.
    Dobbelsjekk med prövelampe at coilene har 12V inn der de skal mens startmotoren går.
    Sjekka med multimeter at coilene har 12V (eller aldri under 10V) når jeg kjører på starteren. Skulle faktisk sjekke ØD med tenningslampe men den lyste ikke før akkurat i det jeg slapp nøkkelen, dvs kom ett blink. Mistenker at det er mye støy fra tennkabler som "ødelegger" her så må luke ut ett og ett problem. Men gnisten ble iallefall sterk nå etter det jeg kunne se.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  23. #1120

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Tips til senere modifisering eventuelt hvis du ikke har sett dem
    https://www.anderssonsteelspeed.se/s...tm=webshop-bil

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  24. #1121
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Funderte veldig på de der ja når jeg holdt på i sommer, men har ingen planer om å hoppe med den selv om det hadde vært grisetøft.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  25. Takk Holck takket for denne posten
  26. #1122

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Funderte veldig på de der ja når jeg holdt på i sommer, men har ingen planer om å hoppe med den selv om det hadde vært grisetøft.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
    Hehe , litt spesielt at han brukte det som argument . Men sier vel sitt hvor framtung den faktisk er originalt

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  27. #1123
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Hehe , litt spesielt at han brukte det som argument . Men sier vel sitt hvor framtung den faktisk er originalt

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
    Går mye volvo rwd i rally vet du, der er det jo ikke ukjent med redusert bakkekontakt innimellom

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  28. Takk Holck takket for denne posten
  29. #1124

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Går mye volvo rwd i rally vet du, der er det jo ikke ukjent med redusert bakkekontakt innimellom

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
    Hehe , ja .

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  30. #1125
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Har gjort litt research ang dysevalg og ser den videoen som ble vist der de sammenlignet bosch 2200cc og Billet Atomizers, hvor de sistnevnte viste overlegen forstøving av drivstoffet kontra Bosch som bare dryppet på liten åpningstid og hadde svært ujevnt sprøytebilde. Nå har jeg sett på ett ulikt antall videoer av div dyser og spesielt Bosch 2200cc som jeg forøvrig har ett sett liggende av. Ingen av de videoene har vist så dårlig som den overnevnte., men heller usedvanlig god forstøvning. Men om man skal over på etanol som drivstoff egner Bosch sine seg dårlig,m. Da står jeg igjen med enten Billet Atomizers eller Injector Dynamics, de siste Bygger på Bosch teknikk men er optimalisert for etanol med andre interne deler. ID dysene koster en hel del mer enn org Bosch og Atomizers.
    Har forøvrig bestilt meg en tube notcher sånn at jeg får penest mulige sveiser i bursammenføyningene.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  31. Takk Holck takket for denne posten
Side 45 av 54 FørstFørst ... 35 43 44 45 46 47 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 16
    Siste post: 22/04/14, 01:51
  2. Turbo problemer:( håper noen veit volvo v70 98 turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 26/06/11, 18:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •