Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  987
Side 51 av 54 FørstFørst ... 41 49 50 51 52 53 ... SisteSiste
Viser resultater 1.251 til 1.275 av 1327

Tråd: GMV's 940 Asfaltracer blir til.

  1. #1251
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Gikk greit når jeg bestilte, hadde vel panseret etter en måned kan jeg tenke meg.
    Er nok bare å være tålmodig å fortsette å sende mailer. Mulig de har veldig mye å gjøre om dagen.

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk
    Har sett flere som har klagd på både ekstrem lang leveringstid og en ikke eksisterende kundeservice på FB. De har enda ikke svart på mine henvendelser som er nå 3mnd siden. Får en dårlig magefølelse jeg da.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  2. Takk Holck takket for denne posten
  3. #1252
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JK95 Vis post
    Her var det mye spennende! Har lest gjennom hele tråden på to ettermiddager, er til å bli inspirert av! Har mål om noe i samme retning selv, men siden jeg har flyttet til söta bror så er det faktisk alternativer å oppdrive med godkjent helbur så jeg kan kjøre til og fra banen Se ikke bort ifra at det blir å komme spørsmål fra en utflyttet trønder.
    Det var da hyggelig å høre. Du er velkommen til å spørre når som helst. Hvor i Sverige holder du til da?

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  4. #1253

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Har sett flere som har klagd på både ekstrem lang leveringstid og en ikke eksisterende kundeservice på FB. De har enda ikke svart på mine henvendelser som er nå 3mnd siden. Får en dårlig magefølelse jeg da.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
    Det er alt for dårlig ja

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk

  5. #1254
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Siden været er ekstremt trist og regnet bare pøser ned her i Trønderriket så rømte jeg i garasjen i dag. Hadde egentlig planlagt å starte med brannvegg osv men siden jeg ikke har utstyr til å skjære ut ruta så begynte jeg med å fjerne gammel hovedsylinder og master sylinder. For å legge opp litt nytt så manglet jeg nipler til de T stykkene jeg hadde liggende så jeg la dette tilsides. Jeg fikk jekka opp baken på bilen og røska av bakakselen siden det er diverse som må gjøres med den.

    -Sjekke hva som er galt med lamellbremsen siden den ikke løser ut.
    -Fjerne det mekaniske håndbrekket.
    -Helsveise det nye panhardstagfestet.
    -Sveise på feste til T-stykke til bremserør.
    -Pusse og lakke aksel.
    -Nye foringer på bruer.

    Så fort det trengs litt mer her... Stikkakslene var vel nummeret før de var av begge to.



    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  6. Takk V90 takket for denne posten
  7. #1255
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Gjorde det enkelt med diffbremsen. Bestilte ny lamellsats og forsterka maskinerte kryss så får vi se hvor lenge den holder. Fikk målt opp og retta akslingen bittelitt samt lagt på litt camber på den. Ikke mye det er snakk om. Helsveiste også festet til panhardstaget samt slipte vekk restene etter det gamle. Tilslutt ble det ett støk med Hammerite smooth black.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  8. Takk Holck takket for denne posten
  9. #1256

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Gjorde det enkelt med diffbremsen. Bestilte ny lamellsats og forsterka maskinerte kryss så får vi se hvor lenge den holder. Fikk målt opp og retta akslingen bittelitt samt lagt på litt camber på den. Ikke mye det er snakk om. Helsveiste også festet til panhardstaget samt slipte vekk restene etter det gamle. Tilslutt ble det ett støk med Hammerite smooth black.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
    Hvor mye camber fikk du? Klarte ca 0,5 grad på 240'n ved å sveise røra i topp . Men tror det er greit å ikke dra det forlangt, blir fort problem med stikk aksler.

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk

  10. #1257
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Hvor mye camber fikk du? Klarte ca 0,5 grad på 240'n ved å sveise røra i topp . Men tror det er greit å ikke dra det forlangt, blir fort problem med stikk aksler.

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk
    Målte til -0,6 - 0,7 på begge sider. Tenkte å eventuelt få dreid litt av stikkakslene for å minske stresset inne ved splines.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  11. Takk Holck takket for denne posten
  12. #1258

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Målte til -0,6 - 0,7 på begge sider. Tenkte å eventuelt få dreid litt av stikkakslene for å minske stresset inne ved splines.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
    Det kan fungere. Gruppe a bilene hadde vel 1,5 grad såvidt jeg husker men de fikk også problemer med stikk aksler da

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk

  13. #1259
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Det kan fungere. Gruppe a bilene hadde vel 1,5 grad såvidt jeg husker men de fikk også problemer med stikk aksler da

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk
    Ja de hadde ganske voldsomt med camber til å være stiv aksel. Hadde sikkert gått med tynnere stikkaksler i sviktstål men så ekstremt trenger ikke jeg å gå. Ihvertfall ikke i første omgang. Har planer om annet hjuloppheng bak da jeg ikke er helt fornøyd med BC racing sin løsning. Men det er noe jeg kan leke med senere når alt annet er klart.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  14. Takk Holck takket for denne posten
  15. #1260
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Montering av eksterne deler i dag i påvente av deler. Her ser dere også løsningen med festene til knivkrenger, de nedsenkede bruene og panhardstaget som nå ligger vannrett når bilen står på hjula. Staget er 13cm lengre enn orginalt med den nye plasseringen av festet.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  16. Takk Holck, HansOla, vangsfreaken takket for denne posten
  17. #1261
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    den akslingen hadde gjort seg bra under noens havarerte 740 litt misunnelig på den... hva slags sperre/diffbrems kjører du med forresten?

  18. #1262
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    den akslingen hadde gjort seg bra under noens havarerte 740 litt misunnelig på den... hva slags sperre/diffbrems kjører du med forresten?
    Det meste kan se pent ut med litt lakk. Er ikke noe fancy greier overhodet, bare mye hjemmemekk. Det blir samme danadiffen som før med nye lameller og forsterka kryss.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  19. #1263
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Det meste kan se pent ut med litt lakk. Er ikke noe fancy greier overhodet, bare mye hjemmemekk. Det blir samme danadiffen som før med nye lameller og forsterka kryss.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
    det er tilpasset skikkelig senk, forsterka for litt juling og drar på 2... det trenger ikke å være mer fancy enn det jeg tenkte faktisk å lage like "senkebruer" selv i vinter, i tillegg til at jeg driver med sperre... har sånt momentstag hengende også, men jeg er litt skeptisk til å sette det på siden min eneste erfaring med det er heller irriterende vet ikke om bilen eller staget har skylda, men sist jeg prøvde vibrerte og skrangla det i hele bilen siden det var så stumt... ikke gøy på en gatebil.

  20. #1264
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Spinne på 2 hjul er ett must ja. Min og vibrerte i starten med det staget til at jeg fant ut at foringa i karrossen var på vei ut. Her kjører jeg vel og merke orginal gummiforing og ikke den bakaxel.se selger med i sin versjon av staget. Jeg løste det med å sveise på ei skive på den tappen man stikker inn og etter det har det vært stilt. Hadde egentlig tenkt å lage gummiforinger mot bakaksel men det ser ut til at det behovet er falt bort. Mitt stag er jo lagd av "hi-tech" fjøsinnredning.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  21. #1265
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Spinne på 2 hjul er ett must ja. Min og vibrerte i starten med det staget til at jeg fant ut at foringa i karrossen var på vei ut. Her kjører jeg vel og merke orginal gummiforing og ikke den bakaxel.se selger med i sin versjon av staget. Jeg løste det med å sveise på ei skive på den tappen man stikker inn og etter det har det vært stilt. Hadde egentlig tenkt å lage gummiforinger mot bakaksel men det ser ut til at det behovet er falt bort. Mitt stag er jo lagd av "hi-tech" fjøsinnredning.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
    stilt som i "som originalt" eller "dette kan jeg tilgi på en banebil"? jeg også bytta hylsa mot original foring relativt fort, men selv om det hjalp mye var det ikke nok. det kan så klart hende at jeg bare forplanta og forverra eksisterende vibrasjoner, men det gjør meg likevel litt skeptisk til å montere det på ny bil. jeg har sett flere skryte av det, men man vet jo at det er stummere, hvilket betyr at desto mer overføres til karosseri...

  22. #1266
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    stilt som i "som originalt" eller "dette kan jeg tilgi på en banebil"? jeg også bytta hylsa mot original foring relativt fort, men selv om det hjalp mye var det ikke nok. det kan så klart hende at jeg bare forplanta og forverra eksisterende vibrasjoner, men det gjør meg likevel litt skeptisk til å montere det på ny bil. jeg har sett flere skryte av det, men man vet jo at det er stummere, hvilket betyr at desto mer overføres til karosseri...
    Mener det ble bortimot helt stilt ja. Men personlig syns jeg 7/9 serie har en ræva konstruksjon av bakhjulsopphenget. Ikke mange som setter seg på ræva ved akselerasjon men heller det motsatte. 2 serien er mye bedre på det området. Funderer derfor veldig på å konstruere en enkel 4 link uten å kappe for mye i karossen. Synes BC racing ikke har gjort leksene godt nok i forhold til avdemping og hvordan fjær/demper er plassert. Igjen så er jeg opptatt av utfjæring og fjæringsvei også så å sette coilover bak akselen så blir de fort veldig korte. Vi får se.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  23. #1267
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Mener det ble bortimot helt stilt ja. Men personlig syns jeg 7/9 serie har en ræva konstruksjon av bakhjulsopphenget. Ikke mange som setter seg på ræva ved akselerasjon men heller det motsatte. 2 serien er mye bedre på det området. Funderer derfor veldig på å konstruere en enkel 4 link uten å kappe for mye i karossen. Synes BC racing ikke har gjort leksene godt nok i forhold til avdemping og hvordan fjær/demper er plassert. Igjen så er jeg opptatt av utfjæring og fjæringsvei også så å sette coilover bak akselen så blir de fort veldig korte. Vi får se.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
    Hmm... Jeg får kjøre til jeg krøller det originale også prøve det igjen på en annen bil da, så ser jeg om problemet er bilen eller staget

    Jeg skal si meg enig i at de er litt håpløst designa ja, det merker man bare man prøver å senke dem... Jeg kommer nok ikke til å gjøre stort siden min er gatebil, men det er spennende å lese hva du finner på

    Sent fra min AC2003 via Tapatalk

  24. #1268
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Men personlig syns jeg 7/9 serie har en ræva konstruksjon av bakhjulsopphenget. Ikke mange som setter seg på ræva ved akselerasjon men heller det motsatte. 2 serien er mye bedre på det området.
    Nå du bruker senkeklosser mellom bærearmer og bakaksling den type brygge som du har der og, så setter bilen seg enda mindre enn før.
    Dvs, det gjør ikke det, den hever seg, slik:

    Sist endret av Batland; 28/11/20 kl 11:17

  25. #1269
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Txr bakstilling er ikke et alternativ da? Da får du 4link, coiloverne bak akselen, stivere konstruksjon og mye bedre geometri

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  26. #1270
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Det er nok ikke aktuelt på denne bilen som ble kjøpt inn som bruksbil og som hovedsaklig ble brukt som det.

  27. #1271
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Kjenner jeg har litt lyst å prøve den TXR bakstillinga selv, da er det mulig å få på noen skikkelige coilovers og fin høyde..
    Spørsmålet er jo godkjenning da, men jeg har jo bare gatebiler..

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    Sist endret av TurboThomas; 28/11/20 kl 11:52
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  28. #1272
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Synes heller ikke TXR sin løsning er optimal jeg da og litt dyrt, snakker fort 20k med gode dempere/fjærer. Litt for mye kompromiss med bruk av orginalfester i bil. Men jeg liker måten de har løst fremre nedre innfesting i karrossen på. Jeg ville sveist festene til coilovers direkte i akslingen og hatt rene runde stag med grove uniballs i begge ender. Ville også blitt kvitt den momentramma/stag for godt og erstattet med øvre stag, ett på hver side. Da har vi ekte 4 link. Samt modifisert rammevanger slik at coilover går litt oppi som på orginaldemper for å få litt mer enn bare 10cm vandring. Jeg har ikke ekstremt mye kompresjon å gå på men utfjæring er like viktig for ikke å få hjulløft i sving, over curbs etc. Tror dette skal gå å få løst ganske rimelig egentlig og heller legge pengene i gode 2 veis dempere.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  29. #1273
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboThomas Vis post
    Kjenner jeg har litt lyst å prøve den trx bakstillinga selv, da er det mulig å få på noen skikkelige coilovers og fin høyde..
    Spørsmålet er jo godkjenning da, men jeg har jo bare gatebiler..

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    Kan ikke være så stort problem å få godkjent det? Er jo ingen modifisering av karrosseriets integritet. Bare borra ett par hull ekstra.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  30. #1274
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Kan ikke være så stort problem å få godkjent det? Er jo ingen modifisering av karrosseriets integritet. Bare borra ett par hull ekstra.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
    De virker litt nøye for tiden.. er jo ikke bare de som må godkjennes, men også eventuelle coilovere som benyttes. Hadde vært artig å spurt da. Føler det er litt bedre løsning enn sånne spacere under akselen. Men vurderes det også

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  31. #1275
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Vet man fjærkonstanten til eventuelle senkefjærer og matcher de så ser jeg ikke problemet. Kjøretøyforskriften sier bare at kjøretøyet skal være tilstrekkelig avfjæret hvorvidt dette kan tolkes må da ligge opptil hverenkelt (u)kompetente kontrollør.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Side 51 av 54 FørstFørst ... 41 49 50 51 52 53 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 16
    Siste post: 22/04/14, 01:51
  2. Turbo problemer:( håper noen veit volvo v70 98 turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 26/06/11, 18:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •