Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  987
Side 50 av 54 FørstFørst ... 40 48 49 50 51 52 ... SisteSiste
Viser resultater 1.226 til 1.250 av 1327

Tråd: GMV's 940 Asfaltracer blir til.

  1. #1226
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Fått gjort litt i helga å. Endelig fått gnisten litt tilbake etter 1års tørke. Kappa litt feil på ett rør så mangler plutselig litt rør igjen.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  2. Takk HansOla, Holck takket for denne posten
  3. #1227
    Registrerte brukere In The White sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2011
    Sted
    Skåne/Sverige
    Innlegg
    1.061
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut! Kul att se att arbetet framskrider.
    Tack till:
    Bil Bengtsson i Simrishamn
    do88
    KL Racing

  4. #1228
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Takk. Smidde sammen ett nytt dynamofeste og fått festet pedalsettet til gulvet i dag. Skal få tak i ny multireim litt fittings og dørkaluminium i morgen.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  5. Takk Holck, HansOla takket for denne posten
  6. #1229
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Fått gjort litt i helga å. Endelig fått gnisten litt tilbake etter 1års tørke. Kappa litt feil på ett rør så mangler plutselig litt rør igjen.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
    Godt å se noen som gjør litt
    Noen grunn til at du har satt beltefestene så langt bak?
    Barer lurer ettersom jeg alltid har tenkt at jo mer rett bak skulderstroppene er jo mindre blir kroppen trykt ned ved en eventuell bråstopp.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  7. #1230
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Grunnen er at jeg på det viset får en slakk skrå vinkel ned på skulderstroppene. Lengre fram/ opp og de får en skrå vinkel opp som det absolutt ikke får være.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  8. #1231
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Opp skjønner jeg
    Kan hende det er vinkelen på bildet som juger litt. Så for meg at de hadde blitt helt rette hvis de hadde sitti i senter på krysset ditt
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  9. #1232
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Bildet lyver nok litt ja. Røret er ca 3-5cm under skulderstropper. Dvs nesten på høyde med hattehylle.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  10. #1233
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Da har endelig de siste rørbitene av buret kommet på plass. Gjenstår litt sveising her og der før det er ferdig men det er jo bare kosejobb i forhold.


    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  11. Takk Holck takket for denne posten
  12. #1234

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Tenker du å dra fram rør til tårna i motor rom ?

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk

  13. #1235
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Tenker du å dra fram rør til tårna i motor rom ?

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk
    Det er gjort.



    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  14. Takk Holck takket for denne posten
  15. #1236

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Awesome , da bir det veldig stivt og fint

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk

  16. #1237
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Skulle tro det. Går ifra tårn framme til rammevanger over fjærfeste bak.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  17. Takk Holck takket for denne posten
  18. #1238
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Det går framover men det tar fryktelig lang tid å bygge racebil. Fått knekt og tilpassa plate i gulv samt justert inn stol for beste plassering. Fikk knekt plate til eventuelt passasjer også men den er ikke tilpassa enda. Begynte så smått å snuse på brannslukningsanlegget og en fornuftig plassering av slukker. God helg.


    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  19. Takk Holck, HansOla, vangsfreaken, V90 takket for denne posten
  20. #1239
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Dette innlegget er mest for å få blåst ut litt egentlig.
    Vet egentlig ikke om jeg skal gråte eller le over hvor dum jeg er.
    De som har fulgt med litt tidligere har vel notert seg at det har vært diskutert det å sette i sekvensiell kasse tidligere.
    Så til saken.
    Fant en ny brukt Samsonas
    RWD
    -s 6 trinns kasse på en rallyside til en forholdsvis god pris.
    Avtalte med selger om at han skulle sjekke frakt til Norge samt at han sendte meg flere bilder og info om utvekslinger, noe han gjorde.
    For å være litt "safe" så foreslo jeg å betale 50% på forskudd og resterende 50% når han kunne gi meg ett sporbart forsendelsesnummer, sporingsnummeret lot seg spore samt mitt og avsenders navn stemte. Sjekka tilogmed adressen og det var en reell adresse i Italia. Resterende 50% ble overfør og kassa var sendt ifølge selger.
    Jeg har fulgt med svært nøye og sjekka sporing flere ganger pr dag for det er jo snakk om anseelig sum penger!
    Første uka sto det at den var in transit men fremdeles befant seg i Italia, sjekka med selger og det han sa det var forsinkelser pga Corona etc så slo meg tilro med det der og da. En dag eller to etter sto det at den var i Frankrike og at den var forventet levert i Norge 4/9. Venta til den 4 og fremdeles ingenting å se eller høre....
    Tok kontakt med selger igjen som virket forbausende over at jeg ikke hadde fått noe enda. Jeg venta på tilbakemelding så i mellomtiden sendte jeg mail til fraktselskapet. Da han kom tilbake med svar sa han at han hadde vært i kontakt med fraktselskapet (jeg hadde enda ikke fått svar fra de) og de kunne forsikre om at den skulle være hos meg innen 15/9.
    15. gikk og jeg sendte han en mail om at det fremdeles ikke var noe gearboks i sikte. Jeg har ikke hørt noe etter den siste mailen og kan vel heller ikke forvente å få det heller...
    MEN nå på Lørdag fikk jeg svar fra fraktselskapet 2! uker etter jeg sendte de en mail. Her var det mye piss og bla bla bla om at varen var satt "on hold" pga utestående innbetaling av skatt til Italia de siste 7 år av avsender og at det måtte betales minst 30% av utestående beløp før frigivelse. Her ringer alarmbjellene for alvor.... Sporingen forteller at kassa er i Frankrike og det at selger har utestående skatt har da vel aldeles ingenting med eksport å gjøre! "Kassa" er jo betalt og i dette tilfelle tilhører meg.
    Jeg svarte det på mailen samt jeg videresendte den til selger, men igrunnen tror jeg at selger og fraktselskap er samme person og at det er 100% tvers igjennom svindel! Siste var bare ett forsøk på å skvise ut enda mer penger. Så nå i de siste dagene har jeg bla. googlet med bildesøk etter de bildene jeg fikk og ser man det, en kar i Japan har blitt lurt for det samme med identisk bilde. Kjenner jeg er steikforbanna både på meg selv og på uærlige mennesker.....
    Dette ble ett langt og drøyt innlegg ser jeg....

  21. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  22. #1240
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Fyfaen, det er helt for jævli.. Og her er det fort noen kroner det er snakk om også

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  23. #1241

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Helt jævlig

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk

  24. #1242
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Ja det er mildt sagt helt for jævlig...
    Kommer til å følge opp saken selv om jeg tror det er en lost case, men kan ihvertfall hjelpe andre med å ikke gå i samme fella.
    Skal anmeldes, men får ikke gjort det før jeg kommer hjem pga de måtte ha personlig oppmøte. Pengene kunne faktisk finansiert godt over 50% av ei ny kasse her til lands.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  25. Takk Holck takket for denne posten
  26. #1243
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Oppi det hele så er det ett lite positivt glimt.
    Fikk svar fra Bilsportforbundet om at det er tommel opp å montere glassfibertakplate i GT klassen forutenom GT5 som jeg uansett ikke sikter meg inn på. Jeg trengte heller ikke brannslukkerdyser i baggasjerom som er foreskrevet i Bilsportboka sålenge jeg holdt meg til produsentens monteringsanvisning.

  27. Takk Holck, HansOla takket for denne posten
  28. #1244
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Noen som vet om ACM delene holder bra finnish og om ACM er en seriøs aktør? Får nemlig ikke svar fra de på mail eller FB. Må antageligvis kappe litt i takplata for å komme til og sveise på buret overalt. Var litt forhastet å gjøre sånn som jeg gjorde først. Er ikke snakk om mye men nok til at det ikke blir godkjent.
    Å hvis jeg skal gjøre det kan det likevel byttes til glassfiber for vekta samt noe andre deler sånn som dash som sikkert veier 10-15kg orginalt.

  29. Takk Holck takket for denne posten
  30. #1245

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Jeg har panseret fra de på 240'n i glassfiber. Bra passform syns jeg ihvertfall

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk

  31. #1246
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Dette innlegget er mest for å få blåst ut litt egentlig.
    Vet egentlig ikke om jeg skal gråte eller le over hvor dum jeg er.
    De som har fulgt med litt tidligere har vel notert seg at det har vært diskutert det å sette i sekvensiell kasse tidligere.
    Så til saken.
    Fant en ny brukt Samsonas
    RWD
    -s 6 trinns kasse på en rallyside til en forholdsvis god pris.
    Avtalte med selger om at han skulle sjekke frakt til Norge samt at han sendte meg flere bilder og info om utvekslinger, noe han gjorde.
    For å være litt "safe" så foreslo jeg å betale 50% på forskudd og resterende 50% når han kunne gi meg ett sporbart forsendelsesnummer, sporingsnummeret lot seg spore samt mitt og avsenders navn stemte. Sjekka tilogmed adressen og det var en reell adresse i Italia. Resterende 50% ble overfør og kassa var sendt ifølge selger.
    Jeg har fulgt med svært nøye og sjekka sporing flere ganger pr dag for det er jo snakk om anseelig sum penger!
    Første uka sto det at den var in transit men fremdeles befant seg i Italia, sjekka med selger og det han sa det var forsinkelser pga Corona etc så slo meg tilro med det der og da. En dag eller to etter sto det at den var i Frankrike og at den var forventet levert i Norge 4/9. Venta til den 4 og fremdeles ingenting å se eller høre....
    Tok kontakt med selger igjen som virket forbausende over at jeg ikke hadde fått noe enda. Jeg venta på tilbakemelding så i mellomtiden sendte jeg mail til fraktselskapet. Da han kom tilbake med svar sa han at han hadde vært i kontakt med fraktselskapet (jeg hadde enda ikke fått svar fra de) og de kunne forsikre om at den skulle være hos meg innen 15/9.
    15. gikk og jeg sendte han en mail om at det fremdeles ikke var noe gearboks i sikte. Jeg har ikke hørt noe etter den siste mailen og kan vel heller ikke forvente å få det heller...
    MEN nå på Lørdag fikk jeg svar fra fraktselskapet 2! uker etter jeg sendte de en mail. Her var det mye piss og bla bla bla om at varen var satt "on hold" pga utestående innbetaling av skatt til Italia de siste 7 år av avsender og at det måtte betales minst 30% av utestående beløp før frigivelse. Her ringer alarmbjellene for alvor.... Sporingen forteller at kassa er i Frankrike og det at selger har utestående skatt har da vel aldeles ingenting med eksport å gjøre! "Kassa" er jo betalt og i dette tilfelle tilhører meg.
    Jeg svarte det på mailen samt jeg videresendte den til selger, men igrunnen tror jeg at selger og fraktselskap er samme person og at det er 100% tvers igjennom svindel! Siste var bare ett forsøk på å skvise ut enda mer penger. Så nå i de siste dagene har jeg bla. googlet med bildesøk etter de bildene jeg fikk og ser man det, en kar i Japan har blitt lurt for det samme med identisk bilde. Kjenner jeg er steikforbanna både på meg selv og på uærlige mennesker.....
    Dette ble ett langt og drøyt innlegg ser jeg....
    Kondolerer. Kjedelig og trist, men vi Nordmenn er gang etter gang blitt kåret til det mest naive folkeslaget i verden. Grunnen er selvsagt det tradisjonelle høye nivået på siviliseringen i folket i Norge, lov, rett og straff m.v.

    Så er det en annen sak jeg vil nevne. Det påstås at "de rike", rister på hodet og gremmes over at hvermansen er så naiv at de vanligvis betaler med debitkortet sitt. De betaler altså med sine egne penger. Det er noe "de rike" aldri gjør. De bruker utelukkende kreditt. Hvis kjøper betaler med f.eks. VISA e.l. og selgeren forsøker å svindle, da får han VISA etter seg. Det er en situasjon man ikke vil være i. Legger man seg ut med disse så blir man fort ufrivillig organdonor. En helt passelig straff om man skal være ærlig.
    Sist endret av Batland; 26/09/20 kl 15:24

  32. #1247
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Jeg er veldig skeptisk til sånt generelt, men denne gangen var det ett såpass proft oppsett dessverre. Fikk en kollega til å kontakte vedkommende og jada han hadde fremdeles kassa tilsalgs. Banken min har ihvertfall begjært kansellering så saken er under oppfølging.

  33. Takk V90, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  34. #1248
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Jeg har panseret fra de på 240'n i glassfiber. Bra passform syns jeg ihvertfall

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk
    Det er jo bra. Hvordan er det å handle derifra?
    Ser jo de produseres på bestilling så det er jo muligheter for at det kan dra ut på tid å få varene.
    Har forsøkt å sende de mail men de svarer jo ikke.....

  35. Takk Holck takket for denne posten
  36. #1249

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Det er jo bra. Hvordan er det å handle derifra?
    Ser jo de produseres på bestilling så det er jo muligheter for at det kan dra ut på tid å få varene.
    Har forsøkt å sende de mail men de svarer jo ikke.....
    Gikk greit når jeg bestilte, hadde vel panseret etter en måned kan jeg tenke meg.
    Er nok bare å være tålmodig å fortsette å sende mailer. Mulig de har veldig mye å gjøre om dagen.

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk

  37. #1250
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mai 2011
    Sted
    Stokkøy
    Innlegg
    74
    Antall takk

    Standard

    Her var det mye spennende! Har lest gjennom hele tråden på to ettermiddager, er til å bli inspirert av! Har mål om noe i samme retning selv, men siden jeg har flyttet til söta bror så er det faktisk alternativer å oppdrive med godkjent helbur så jeg kan kjøre til og fra banen Se ikke bort ifra at det blir å komme spørsmål fra en utflyttet trønder.

Side 50 av 54 FørstFørst ... 40 48 49 50 51 52 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 16
    Siste post: 22/04/14, 01:51
  2. Turbo problemer:( håper noen veit volvo v70 98 turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 26/06/11, 18:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •