Heisann!

Jeg har lett en god del eller en liten hjelp for å finne feil ved kjørelysene. Bilen har originalt Xenon montert som kjørelys, og lampen på høyre side ble skiftet da den først ble "rosa-farget" - og senere mørk. en for så vidt enkel greie dersom man tar seg tid til å gjøre dette forsiktig.

Jeg skiftet også venstre side, da denne lampen også begynte å bli rosa-farget. Når jeg tester (starter opp) ser jeg at venstre lampe blinker som et lysrør som ikke tenner. Jeg skrur av tenningen, og førsøker pånytt, Høyre lampe tenner normalt, mens venstre fremdeles blinker. Etter noen sekunder vises feilkode i displayet om at det er feil på "halvljus".

Jeg skrur av atter en gang, forsøker på nytt og umiddelbart kommer feilmeldingen i displayet, og begge lamper er mørke.

Jeg har nå testet sikringer (inni bilen og i motorrommet) men her ser alt flott og fint ut. Jeg tok ut de nye xenonpærene og gjorde rent kontaktpunkter og satte tilbake. Alt er tørt og rent - og jeg kan ikke se noe annet som skulle tilsi at det skulle være feil noe sted.

Er det noen som har erfaring fra en eventuell målemetodikk for å finne feil - hvor begynner man, er det på ballaster som krever demontering av front, og hva ser jeg etter? Er det andre sikringer som ligger et eller annet sted gjemt? Kan det ligge en mer detaljert feilkode noe sted dersom den blir lest av med
VIDA
?

Alle forslag tas imot med takk. Eventuell løsning kan jeg gjerne beskrive når jeg har fått suksess :-)


Mvh


Geir