Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  148
Side 36 av 36 FørstFørst ... 26 34 35 36
Viser resultater 876 til 876 av 876

Tråd: 2førr10's 85' 240 DL > Turbo Intercooler

  1. #876
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Red face

    Fikk tatt ut bilen før 17. Mai, som ble den kaldeste 17. Mai på lenge, det måtte brøytes en halv meter snø i området på 14 mai.. så ja.. ble ikke noe kjøring med denne i år.

    Men jeg har pusla litt med div, jeg begynnte med å ta ut interiør for å legge kabelnettet jeg laga til m46 kassa. Når jeg tok ut teppe på passasjersida så oppdaga jeg rust :( det er den limte metallproppen som har tørka ut fuga på, karosseri-skittet/fuga som har tørka og sprukke/krympa slik det har blitt hull mellom fuga og den plata som skal være limt. Så det var jo kjipt.. men jeg begynnte med å varme opp med varmluftpistol og skrape vekk asfalten. Når all møkka var fjerna så vaska jeg med motorvask så begynnte jeg å børste.

    Siden jeg ikke gadd å demontere hele interiøret i bilen ble vinkelsliper utelukket, men jeg turte å bruke drill med roterende børste, noe som tok tid, men det funka bra!

    Jeg fikk tatt skikkelig grudig, jeg har en 22V hilti drill med jobben så den gikk på høyeste fart og det ble bra resultat med ulike typer børster.

    Vaska så over med silikonfjerner, pensla på en godt lag med brunox epoxy, fikk tørka i flere dager, pussa ned, silikonfjerner, zink, grunning, hvitlakk og klarlakk. Så fuga jeg med hagmans karosserikitt, og limte plata med samme fuge.










    Begynnte med litt research på el diagram på hvordan det skulle kobles, greit nok at den skal ha 12v på sikring nummer 11 og at den skal ha jord, men 1 av ledningene skal til instrumentpanelet slik at det indikerer at bilen er i 5. gir. Og når det er andre farger på ledningene i bilen min i følge tegningene måtte jeg spørre på nett. Men jeg ble klok på det til slutt. Når jeg først holdt på endte det med å ta ut alt, nesten. Instrumentpanel, 3 rader, radio, alle panel, luftdysene og slangen til lufta under 3-rader. men da fikk jeg komme til for å legge opp nettet.













    Jeg er jo også elektriker, og da blir 3stk ledninger plutselig 50ledninger, for å si det sånn da, jeg begynner å rydde opp i allt annet, klippe strips, fjerne teip, teipe på nytt, legge ledinger andre veier, legge de sånn de ligger fint, stripse de sammen, klippe 2,3,4 strips over 1,2,3 ledinger eller pølser med andre ledinger og sette på ETT strips rundt ALLE ledingene.. altså.. ja det ble mye mer arbeid da jeg er en skikkelig flisespikker på elektro relatert men jeg koste meg





    Fannt fram den kule Volvo radioen jeg kjøpte tilbake for hvor mange år siden? hmm.. ja uansett den har vert liggende. Når jeg først holdt på med alt dette interiør arbeidet så røska jeg ut 1-din radioen fra bilradiospesialisten. og all overgang ledingspisset. Gla jeg ikke klippte i noe av det orginale, for orginal radioen var plug and play! Det var støy i begge høyttalere! Så tenkte jeg at veien var vel ikke så lang til musikk, sia FM antenna sikkert ikke var verdt å plugge i en gang. Meeen det kunne være artig å prøve å plugge i og se om det var noe liv når jeg bladde igjennom stasjoner, og siste tallet nummer 6 der ble det musikk fra en lokal radio elns som spillte musikk





    Ledningene var litt følsomme forresten til ene eller andre siden av høytallerene så musikken kutta litt inn og ut, det løste jeg med å børste hann polene med en liten stålbørste som hører til lodde settet mitt. Den andre hunn sida brukte jeg bare et lite skrujern og bøyde rundstifthylsene litt sammen så det ble trangere hull til rundstiftene på hann pluggen, jada.. la koffert tankene sveve rundt!



    Før jeg utførte motorbytte så la jeg opp ekstra ledninger fra motorrommet til under hanserommet, til potensielle nye ting og tang. Noen er merka og noen var ikke, men nå pep jeg de ut med fluka mi og merka de skikkelig. Hadde ikke "R" partex merker så det ble bare SPA for SPARE. Styreskap og motorkoblinger på båt har virkelig fått meg til å merke alt.





    Håndstøvsuga under der teppet skal ligge og støvsuga teppe før det havna i bilen.



    To be continued...
    Sist endret av 2førr10; 26/06/20 kl 21:17

  2. Takk Lasse R takket for denne posten
Side 36 av 36 FørstFørst ... 26 34 35 36

Lignende tråder

  1. Sette B230FK i Volvo 740
    By OdinGjelseth in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 07/09/13, 15:06
  2. volvo 945 (b230fk)
    By micknutzen in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 24/11/12, 00:12
  3. Turbokit til b230fk volvo 940
    By carl-k in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 12/08/12, 16:23
  4. tenningsmap volvo b230Fk/FT E85
    By Username in forum Avansert trimming
    Svar: 3
    Siste post: 09/01/12, 01:07
  5. Volvo 240 B230FK Selges
    By Carlsberg in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 13
    Siste post: 24/11/11, 20:13

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •