Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Stromberg forgasser, spørsmål

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. juni 2014
    Innlegg
    20
    Antall takk

    Standard Stromberg forgasser, spørsmål

    Nåla i forgasseren har en liten gummi/plastring øverst mot stemplet. Når jeg trekker nåla noen mm ned ser jeg at det er et spor i nåla som jeg antar plastringen skal sitte i. Jeg antar det er en fjær som gjør at nåla kan trekkes litt ut og inn av stemplet, har prøvd og sette ringen på plass i sporet men ringen blir skøvet ut av sporet når jeg slipper nåla og den går tilbake et stykke i stemplet.

    Er det noen som kan si meg noe om dette? Har prøvd å søke på nettet etter en slik liten plastring da den har en liten sprekk som sikkert gjør at den ikke sitter i sporet, men finner ikke noe...

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. april 2010
    Innlegg
    119
    Antall takk

    Standard

    Hvis membranen eller gummiringen eller hva du vil kalle det i forgasser har sprekk, så må denne byttes. Da vil ikke motoren gå som den skal, for å si det mildt. Biltema har hatt en rep. sats til disse for ikke lenge siden vet jeg? Hvis ikke får man kjøpt originalt eller hos noen som selger Volvo deler.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. juni 2014
    Innlegg
    20
    Antall takk

    Standard

    Mulig jeg var uklar, men spørsmålet dreier seg om nåla og dens "stoppskive"
    Membranen er forsåvidt byttet.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mjs Vis post
    Nåla i forgasseren har en liten gummi/plastring øverst mot stemplet. Når jeg trekker nåla noen mm ned ser jeg at det er et spor i nåla som jeg antar plastringen skal sitte i. Jeg antar det er en fjær som gjør at nåla kan trekkes litt ut og inn av stemplet, har prøvd og sette ringen på plass i sporet men ringen blir skøvet ut av sporet når jeg slipper nåla og den går tilbake et stykke i stemplet.

    Er det noen som kan si meg noe om dette? Har prøvd å søke på nettet etter en slik liten plastring da den har en liten sprekk som sikkert gjør at den ikke sitter i sporet, men finner ikke noe...
    Det er slikt som skjer når tidligere eiere har fomlet og bauret. Nålen er ødelagt og MÅ erstattes.

Lignende tråder

  1. Deler til Stromberg forgasser?
    By Blåmann in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 22/02/14, 16:50
  2. Svar: 3
    Siste post: 25/02/12, 14:59
  3. overhale stromberg 175 cd2 se
    By vassengen in forum Motor og gir
    Svar: 1
    Siste post: 04/11/11, 13:48
  4. Stromberg
    By kenhan9 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 31/07/11, 11:34

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •