Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  77
Side 2 av 20 FørstFørst 1 2 3 4 12 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 494

Tråd: Karl: Volvo 740 BTCC

  1. #26
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Hei. Skjønner godt at du lurer på det. Den første 740tic var et sammensurium av 760 og 740. Mest som en 760 med 740 motor sånn som jeg ser det. Er ikke lett når man skal ha tak i deler til den. I motorommet er det faktisk et klistermerke som det står begge betegnelsene på men det er nå en 740 tic da. Den er utstyrt med både
    ABS
    og antispinn, (utkoblet selvfølgelig ). Om du enda ikke har noe tro på meg kan du jo sjekke regnr på den: YT24377. Det har ikke vært byttet bakluke på bilen. Eneste som er byttet er førerdøra. Det var litt rust nederst på den og vi hadde tilgang til en ny.
    En 760 ville heller ikke hatt dette interiøret, og den ville hatt krom lister isteden for svarte og kromlist på dørlistene.

  2. #27
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Hei. Skjønner godt at du lurer på det. Den første 740tic var et sammensurium av 760 og 740. Mest som en 760 med 740 motor sånn som jeg ser det. Er ikke lett når man skal ha tak i deler til den. I motorommet er det faktisk et klistermerke som det står begge betegnelsene på men det er nå en 740 tic da. Den er utstyrt med både
    ABS
    og antispinn, (utkoblet selvfølgelig ). Om du enda ikke har noe tro på meg kan du jo sjekke regnr på den: YT24377. Det har ikke vært byttet bakluke på bilen. Eneste som er byttet er førerdøra. Det var litt rust nederst på den og vi hadde tilgang til en ny.
    er ikke det at jeg ikke trur på deg syns bare det virker så jævelig rart men det er som volvoRsport sier at den hadde hat kromma lister hvis det var en 760

    men en ting jeg kom på. ble denna kjøpt i drammen med VELDIG gåen turbo? røyk hvit som FAEN av den? også har den abs/antispin saken baki og en knap på dashen som man kan skru den av med? alt det med antispinn og sånt minner om en hvit 740 turbo jeg å en kamerat var å så på for et par år sia
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  3. #28
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    er ikke det at jeg ikke trur på deg syns bare det virker så jævelig rart men det er som volvoRsport sier at den hadde hat kromma lister hvis det var en 760

    men en ting jeg kom på. ble denna kjøpt i drammen med VELDIG gåen turbo? røyk hvit som FAEN av den? også har den abs/antispin saken baki og en knap på dashen som man kan skru den av med? alt det med antispinn og sånt minner om en hvit 740 turbo jeg å en kamerat var å så på for et par år sia

    Skjønner godt at folk lurer. Hadde en annen 740tic som det egentlig var meningen skulle bli banebil av. Det var en av neste utgave 740tic men den var også første gang registrert i 1985. Du kan se bilder av den et par steder i prosjekttråden. Var mange forskjeller på disse to bilene. Banebilen er opprinnelig en Svolværbil, (YT).

  4. #29
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Er ikkje så voldsomt med forskjellar på ein 740 tic og 760 tic i 1985, forskjellane vart meir synlege i 86. Sidan desse var så like, så er det nok grunnen til at det ikkje vart marknadsført/selde så mange 760 tic etter 84, når 740 Turbo kom.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  5. #30
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Litt ekstraopplysninger om bilen:









  6. #31
    Registrerte brukere Morten-st sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Bodø
    Innlegg
    84
    Antall takk

    Standard

    Så bilen din på sommertreffet, digger den!

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Må benytte anledningen. Merkeskiltet som viser vekt , står 1820kg øverst der. Det er tillatt totalvekt eller?

    En 740 veier ikke så mye? :P

  8. #33
    Registrerte brukere Devils sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    163
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Dere er ikke tamme utpå banen nei, glemmer ikke da dere herja med den grå 142`en for en stund siden

    Det er alltid like hyggelig å treffe på dere også.

    Er ikke fullt på tanken før det renner over nei, hehe

    men du veit nu det må nu hva såpass nr man er på banen.

    ja vi har testa litt forskjelig volvoer som banebiler.

    svarte stasjonsvogna jeg hadde.
    Den gråe 142 turbon
    i år 240turbo
    så har jeg handla meg 940 turbo nu.

    er nu mest spent på om det bir høsttreff
    Litt for mange biler oppover tia

  9. #34
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Her er resultatene fra timeattack på Sommertreff 2010: http://sommertreff.no/Nyheter/result...reff-2010.html Syns ikke det er så ille med tanke på at man har såvidt mer enn original bil under panseret. Supraen på 3. plass har feks. 600hk på hjulene. At man klarer å kjøre fortere enn en Celica med 4wd er vel ikke så dumt det heller

  10. #35
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Er jo absolutt ikke galt det der! Noen planer om motor oppgraderinger?
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  11. #36
    Registrerte brukere Devils sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    163
    Antall takk

    Standard

    Syns han Karl skal begynne og oppgradere så han kan holde følge med åss::P:P

    men karl e begynt og skrens mye så spørsmåle kordan planer han har
    Litt for mange biler oppover tia

  12. #37
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Vi får se om det blir tid til vinteren. Er nå litt stas med en chippet original ET med originalt drivverk også da. Fallhøyden er ikke så stor da Men man kunne nok ha kjørt inn mye på strekkene med 100hk mer, ingen tvil om det.

    Devils: Klarer aldri å henge på dere uansett hva jeg gjør

  13. #38
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Tja, er vel ikke sååå mye som skal til heller da. Altså for 100hk til..
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  14. #39
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Vi får se, må ha tid og plass. Har en bra FK, en bra FB og en stk M90 som ikke er i bruk så kanskje med tiden. Men jeg må si at jeg er imponert over ET-motoren og M46-kassen. De har fått kjørt seg noen ganger nå og holder enda. Det fine med dette er at vi ikke er plaget med varm motor heller slik som stort sett alle med 300+ oppsett er. Vi kan kjøre helt til motoren begynner å kutte i svingene pga. lavt bensinnivå uten å være bekymret for overoppheting av motoren.

  15. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Det er jo fordi alle med "300"hk oppsett bare sender masse varm luft inn i motoren og ikke slipper noe ut. Jeg tror ikke bilen din er noe serlig tregere en deres heller?
    Fb motoren med en grei snurre og noe nye lagre så har du en god maskin Men når skal man få lurt deg til å bytte til en MKII aksel da?
    One Ring to rule them all

  16. #41
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Hahahaha, ALDRI! Det er en prinsippsak

    Neida, broderen har faktisk stående en 89mod 760 som skal kastes. Kanskje ta vare på understellet? Men, then again, det må ikke bli for seriøst.

    Glemte å si at jeg tror jeg var den eneste som hadde med passasjer under timeattacken. De ble litt forbauset da jeg spurte om det var tillatt

  17. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    er jo ikke seriøst fordi man monterer en slik aksel er jo mer "seriøst" med de dekalene dine
    One Ring to rule them all

  18. #43
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    er jo ikke seriøst fordi man monterer en slik aksel er jo mer "seriøst" med de dekalene dine
    Hahaha, nei, det er ironisk

    Vi får se etterhvert. Med en bil som kun er i bruk på bane har man jo den friheten at man kan gjøre omtrent hva man vil uten å tenke på biltilsynet. På den andre siden hadde det vært gøy å ha den slik at man kunne få skilt på den når den ble veteran, (2015). Sånn som det er nå er det ikke så mye som skal til.

  19. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    ikke problem å godkjenne med multilink. er du heldig har du festehullene klare. bare å skru i
    One Ring to rule them all

  20. #45
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Fet vogn!

    Her som dere faktisk har klokka rundetider, hadde det jo vært spennende å sett hva en mk2 hadde gjort i forskjell på klokka. Siden det er det som er blitt sagt, at man grisekjører stivakslinger med mk2-oppsett.

    Men fin vogn, fet med dekaler. Ble veldig lik 850'n også, egentlig.

    Også har jeg faktisk aldri sett godt nok på avataren din til å se at det ikke var 240 Gr.A.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  21. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    hadde vært spennende å sett hva en mkÌ aksel hadde gjort. mkII vet vi fungerer
    One Ring to rule them all

  22. #47
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    hadde vært spennende å sett hva en mkÌ aksel hadde gjort. mkII vet vi fungerer
    Vennligst ikke start en ny diskusjon.
    Men har enda ikke sett noen sammenligning med tidtaking som timeattack som her.
    Velger å tro stiv aksel fungerer helt OK, når jeg ser hvilke biler han slo, og hvordan han hevdet seg i forhold.

    Men, sikker på at Karl ikke vil ha en multilink VS stiv-diskusjon i tråden sin.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  23. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    ingen har prøvd på det heller. men som han sa. han har en mkI liggende. det hadde vært veldig morsomt å sett forskjellen. kommer bare oppmuntrende ord herrifra
    One Ring to rule them all

  24. #49
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Vi får se om det blir tid til vinteren. Er nå litt stas med en chippet original ET med originalt drivverk også da. Fallhøyden er ikke så stor da Men man kunne nok ha kjørt inn mye på strekkene med 100hk mer, ingen tvil om det.
    Kanskje noko å tenke på å bygge om til megasquirt?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  25. #50
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Kanskje noko å tenke på å bygge om til megasquirt?
    Er så skeptisk til disse data-greiene. Det er så mye enklere å bare sørge for å ha nok bensintrykk og turbotrykk Vi får se hva det blir til men uansett så liker vi å holde ting enklest mulig-mindre å bli plaget med. Kan hende vi tuner bort litt rundetid bare på å ikke ha med passasjer neste gang

    SHS kjørte jo inn til en grei plassering på fjorårets timeattack med stiv bakaksling: http://www.sommertreff.no/Nyheter/re...attackold.html

    Som sagt, om det blir noen større ombygginger får vi se etterhvert. Hovedmålet er å ha det gøy og det lykkes vi fint med synes jeg. Artig å kjøre på bane uten å være i veien for så mange

Side 2 av 20 FørstFørst 1 2 3 4 12 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •