Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  212
Side 12 av 26 FørstFørst ... 2 10 11 12 13 14 22 ... SisteSiste
Viser resultater 276 til 300 av 628

Tråd: TurboThomas - 740 - Turbo

  1. #276
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Etter litt insiderinfo, så tørr jeg påstå at resultatet var bra på et så enkelt oppsett
    Det tror jeg på.

  2. #277
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Men da spørs det hvor lenge Thomas har tenkt å holde oss på pinebenken da.. Jeg har lyst til å se bremsepapir

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  3. #278
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Vært fullt kjør siden, men blir straks

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  4. Takk HansOla takket for denne posten
  5. #279
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Først litt om oppsett:

    - Dre ecu motorstyring
    - Helt std, urørt bunndel
    - Planet, hjemmeportet topp av meg etter tips fra folk her inne med a kam, dyser i topp.
    - Siemens deka 650 dyser på org rail
    - E innsug
    - Matchportet 940 manifold mot turbo
    - Holset hy35 med moddet/stor intern wg
    - Kl modelltilpasset alucooler uten ac
    -
    AEM
    4" luftilter
    - Ekte hks ssqv 4
    - Ekstern oljekjøler
    - 3" eksos med kat og 2 lyddempere

    Dette, sett bort ifra sprutet og turbo, cooler og noe småtteri rundt så er mye av detta orginale, billige deler fra andre volvomototer. Pluss et par kvelder med fil for å porte toppen. 30k inkludert et "plug and play" sprut er absolutt i budsjett sjangeren..

    Da jeg dro, hadde jeg sett for meg å være fornøyd med 300whp på hjul. Jeg ble derfor overasket da jeg hørte at 291whk/432wnm var ytelse på motoren da første pull var unnagjort. Etter et par pulls og justering av tenning kunne 326whk realiseres. Da på rundt 1.5 bar.

    Hadde et pull med litt mer tenning å da ble det 10hk til. Siden man er redd for bank så ble det skrudd ned igjen å det ble heller satt på mer trykk.

    Med 1.7 i trykk ble det svimlende 354whk og 525wnm! På 4k rpm har jeg 226whk/400wnm.

    Jeg er forsåvidt fornøyd med spool up og maks effekt, men det dør noe fort på 5500 og ut. Å da mener jeg stuper. Jeg mistenker dårlig/noe tett eksos og slapp kam. Det ødelegger jo såklart litt. Men målet er nådd nesten før man kom dit, å man fikk ut 60whk til.

    Neste blir vel å bygge ny eksos og kam. Blir bygget ny bunndel med h råder og lavkomp stempel til neste sesong.


    Her er litt dokumentasjon, uheldigvis så ligger ikke afr eller ladetrykkskurve der, men trykket varierer da altså fra 1.7 på peak effekt og ned til 1.5. Absolutt brukbart register, men skulle jo såklart gått litt lenger. Men det er bare å finne bremsen. Det ble prøvd å økt trykket ytterligere, men det lot seg ikke passere 1.7. Mest sannsynlig igjen pga en brems ett sted..








    Siden jeg var innom vangsfreaken så måtte vi nesten stille opp, det begynner jo nesten å bli en tradisjon Tusen takk for at jeg fikk komme og inspirasjon, denna benkinga var absolutt motiverende å det som trengs for å fortsette.



    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    Sist endret av TurboThomas; 06/08/20 kl 17:20
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  6. Takk HansOla, Anders Dybvadsskog, vangsfreaken takket for denne posten
  7. #280
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Som sagt, masse morro for penga! Tenk på alle(inkl meg selv......) som kaster bort masse penger på gromme deler og fortsatt ikke klarer et bedre resultat. 350whp på helt org bunndel på 95oktan er bra Synd momentet kom så sakte, men det er kanskje redningen for rådene! Kammen holder nok i massevis, det er nok ventiler og topp som struper litt nå Kos deg med morsom bil i sommer!

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  8. Takk TurboThomas takket for denne posten
  9. #281
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Takk for det. Uten tvil. Jeg venter spent på resultatet når dere får til noe. Jeg håper også vangsfeaken får benka sin igjen snart, synd vi ikke rakk hans idag. Vi kjører jo tålig likt oppsett. Han lader nesten halkiloen mer, litt bedre kam osv. Så ikke umulig at han er å snuser på neste 100- serie m90 kassa er allerede utfordret!

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  10. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  11. #282
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboThomas Vis post
    Først litt om oppsett:

    - Dre ecu motorstyring
    - Helt std, urørt bunndel
    - Planet, hjemmeportet topp av meg etter tips fra folk her inne med a kam, dyser i topp.
    - Siemens deka 650 dyser på org rail
    - E innsug
    - Matchportet 940 manifold mot turbo
    - Holset hy35 med moddet/stor intern wg
    - Kl modelltilpasset alucooler uten ac
    -
    AEM
    4" luftilter
    - Ekte hks ssqv 4
    - Ekstern oljekjøler
    - 3" eksos med kat og 2 lyddempere

    Dette, sett bort ifra sprutet og turbo, cooler og noe småtteri rundt så er mye av detta orginale, billige deler fra andre volvomototer. Pluss et par kvelder med fil for å porte toppen. 30k inkludert et "plug and play" sprut er absolutt i budsjett sjangeren..

    Da jeg dro, hadde jeg sett for meg å være fornøyd med 300whp på hjul. Jeg ble derfor overasket da jeg hørte at 291whk/432wnm var ytelse på motoren da første pull var unnagjort. Etter et par pulls og justering av tenning kunne 326whk realiseres. Da på rundt 1.5 bar.

    Hadde et pull med litt mer tenning å da ble det 10hk til. Siden man er redd for bank så ble det skrudd ned igjen å det ble heller satt på mer trykk.

    Med 1.7 i trykk ble det svimlende 354whk og 525wnm! På 4k rpm har jeg 226whk/400wnm.

    Detta er da igjen en turbo til 5k, cooler til 2k, litt jobbing med luftverktøy på topp, noen orginale volvodeler og ordentlig motorstyring. Dette er mye morro for penga

    Jeg er forsåvidt fornøyd med spool up og maks effekt, men det dør noe fort på 5500 og ut. Å da mener jeg stuper. Jeg mistenker dårlig/noe tett eksos og slapp kam. Det ødelegger jo såklart litt. Men målet er nådd nesten før man kom dit, å man fikk ut 60whk til.

    Neste blir vel å bygge ny eksos og kam. Blir bygget ny bunndel med h råder og lavkomp stempel til neste sesong.


    Her er litt dokumentasjon, uheldigvis så ligger ikke afr eller ladetrykkskurve der, men trykket varierer da altså fra 1.7 på peak effekt og ned til 1.5. Absolutt brukbart register, men skulle jo såklart gått litt lenger. Men det er bare å finne bremsen. Det ble prøvd å økt trykket ytterligere, men det lot seg ikke passere 1.7. Mest sannsynlig igjen pga en brems ett sted..
    Det positive:
    En fin post og gratulerer med å ha passert 350 WHP på 95 blyfri. Det er ikke så mange som har klart dette og resultatet / kr. er jo riktig hyggelig

    Jeg skal ikke bite hodet av denne karen heller, men jeg har i alle år funnet det meget frustrerende at "mapperene" ikke:

    1. klarer å sett opp ett bremsepapir på en skikkelig måte, (Jeg mener at dreiemoment og effekt kurvene SKAL krysse hverandre ved 5252 o/min, ALLTID og UANSETT.)
    2. logge ladetrykk
    og,
    3. om ikke trykket i eksosmanifolden, så iallefall trykket i downpipen.

    Hjelper ikke med större turbo og villere kam hvis du har 0,5 BAR mottrykk i downpipen vet du.
    Vi ser også at til tross for at HY35 viste lovende tendenser innledningsvis, så blir den i praksis, nöyaktig og akkurat som så godt som ALLE andre 500 + hk Holset turboer, noe stor og en god del for treg til at sluttresultatet kan sies å väre som tilfredsstillende.
    Kan du overtales til å vise frem tenningsmappet ditt?

    Det negative:
    Det er dessverre intet register å finne her. Turtallet for maks dreiemoment og maks effekt er närmest identisk og maks effekt avgitt på så lavt turtall som er avslörer at det er ting som kan og bör forbedres.
    Med en manuell girkasser er du i praksis alltid på alle andre turtall enn ca. 5000 o/min. Grunnen er at det er her motoren akselererer hardest så turtelleren viser akkurat dette turtallet minst og kortest.
    Sist endret av Batland; 31/07/20 kl 09:08

  12. #283
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Takk skal du ha, det motiverer.
    Ja jeg vet. Skulle veldig gjerne sett ladetrykkskurve selv. Men han skulle flytte benken til ny plass å da skulle han legge opp til å få med mer informasjon, så håper det blir med ved en senere anledning. Jeg skal uansett bygge ny og mulig større eksos uten cat så mottrykk i eksos blir utelukket

    En annen ting er at rulla har noe lite motstand, veti ikke når trykket kom der, men virker som det kommer tidligere etter veien. Var som å kjøre 3je gir på rulla motstandsmessig sa han.

    Ja kan prøve å legge ut litt senere hvis jeg finner


    Ja, det er jo litt kjedelig at noe er med å bremser, men det er jo mer potensialet hvis man løser problemet som kommer ettet 5k rpm. Hvis man klarer å holde dreiemomentet litt lenger ut på turtall er det mer effekt å hente

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    Sist endret av TurboThomas; 31/07/20 kl 09:02
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  13. #284
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboThomas Vis post
    Takk skal du ha, det motiverer.
    Ja jeg vet. Skulle veldig gjerne sett ladetrykkskurve selv. Men han skulle flytte benken til ny plass å da skulle han legge opp til å få med mer informasjon, så håper det blir med ved en senere anledning. Jeg skal uansett bygge ny og mulig større eksos uten cat så mottrykk i eksos blir utelukket

    En annen ting er at rulla har noe lite motstand, veti ikke når trykket kom der, men virker som det kommer tidligere etter veien. Var som å kjøre 3je gir på rulla motstandsmessig sa han.

    Ja kan prøve å legge ut litt senere hvis jeg finner


    Ja, det er jo litt kjedelig at noe er med å bremser, men det er jo mer potensialet hvis man løser problemet som kommer ettet 5k rpm. Hvis man klarer å holde dreiemomentet litt lenger ut på turtall er det mer effekt å hente
    Bare hyggelig.
    Da satser vi på at han utvikler seg og produktet sitt i riktig retning og på en god måte.

    Det er alltid noe som bremser på disse oppsettene. Det er akkurat dette jeg har forsökt å kompensere for med BSRT5+ kammen. Videre har jeg mast og mast i flere år om at de originale 44/35 ventilene er helt perfekte til en B19 motor, litt små til en B21 motor og ALT for små til B230 motorene. Sistnevnte er ute av stand til å puste når turtallet öker.

    Minner om NO CHIP tråden som viser alternative resultater, spesielt hvis man fokuserer på turtall og register. Dette ment som orientering og til inspirasjon - intet annet.

  14. #285
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Fine tall ja, men synd med registeret. Det hadde vært veldig morro å reparert den gt3071r turboen og satt inn 38mm eksosventiler, men beholdt resten av oppsettet

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  15. #286
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Fine tall ja, men synd med registeret. Det hadde vært veldig morro å reparert den gt3071r turboen og satt inn 38mm eksosventiler, men beholdt resten av oppsettet

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Jeg tror han har mye å hente bare ved å bytte kam og å sjekke eksosanlegget jeg... Det er en ting at turboen kommer litt sent, men jeg har fullt øs i området 4-7000 rpm med samme turbo, innsug og ventiler blant annet Thomas var med å lekte i 3. gir med min, å det er ingen tvil om at jeg har et helt annet register.

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  16. Takk HansOla takket for denne posten
  17. #287
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Jeg tror han har mye å hente bare ved å bytte kam og å sjekke eksosanlegget jeg... Det er en ting at turboen kommer litt sent, men jeg har fullt øs i området 4-7000 rpm med samme turbo, innsug og ventiler blant annet Thomas var med å lekte i 3. gir med min, å det er ingen tvil om at jeg har et helt annet register.

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
    Joda for å ha et litt lengre register på topp, men effekt og moment ved 3500-4000 skyldes turbo og muligens en eksosbrems. Det er alltid fordelaktig å ha så tidlig moment som overhode mulig på en 8v på budsjett, for det koster mer å hente ut mer i andre enden av turtallsregisteret

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  18. #288
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Joda for å ha et litt lengre register på topp, men effekt og moment ved 3500-4000 skyldes turbo og muligens en eksosbrems. Det er alltid fordelaktig å ha så tidlig moment som overhode mulig på en 8v på budsjett, for det koster mer å hente ut mer i andre enden av turtallsregisteret

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Jada, ideelt sett kunne han hatt en sprekere turbo for å komme igang tidligere... Da hadde han heller ikke vært så avhengig av å jage turtall. Men skal man se på kostnad/innsats i forhold til forbedring burde absolutt første grep være kam og det som ser ut til å være en eksosbrems (vi mistenker kat) for å få med det han har hele veien til sperra. Det hjelper tross alt mye å få igjen nesten 2000rpm på toppen... Er man fortsatt ikke fornøyd med det kan man bytte turbo, ventiler blir sikkert ikke rørt før bilen parkeres til vinteren

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  19. #289
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Ja steg 1 er å luke ut årsaken til baktrykk. Man vil ikke klare å øke turtallet for max avgitt effekt nevneverdig bare ved å bytte kam på en 530 på org ventiler, da må man enten ha større eksosventiler, en veldig bra kam eller en turbo som puster veldig bra(slik som bw s252sxe på et ar.63 t3 eksoshus). Man kan forhindre at effekten stuper rett i gulvet, men å øke turtallet for avgitt effekt og dermed breiere register er vanskelig med bare et kambytte. Er det byttet til kraftigere ventilfjører i denne toppen? Viss ikke, kan det også være en årsak for stupende effekt. Om man tar en titt i bremsepapir-tråden og ser på post #1664 så er også det er enkelt oppsett, men største forskjellen er turboen og grenrøret. Registeret er noe helt annet

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 31/07/20 kl 14:29

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  20. #290
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Fine tall ja, men synd med registeret. Det hadde vært veldig morro å reparert den gt3071r turboen og satt inn 38mm eksosventiler, men beholdt resten av oppsettet

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk





    Turbinhjulet så sånn ut på den. Ser ut som det har vært varmt, den har ikke tatt i ekoshuset. Det må uansett byttes da det er et tial vband-hus med nettopp det mot både eksos og manifold. Så må ha nytt turbinhjul og ekoshus. Virker grei ellers. Hadde vært morro å prøvd denne ja

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    Sist endret av TurboThomas; 31/07/20 kl 14:41
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  21. Takk HansOla takket for denne posten
  22. #291
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Somsagt, kam og eksos blir mulig forsøkt byttet/sjekket før sesongen er over. Men noe topparbeid osv blir ikke gjort før i høst/vinter. Vil ha kjørbar bil helt til sesongen er ferdig.

    Jeg er veldig spent på kurven til vangsfreaken, så om han hadde benka sin kan man jo "utelukke" at den voldsomme nedturen etter 5k kun skyldes små ventiler. Jeg klater ikke mer enn 1.7 bar heller, å han banker fint opp på 2 bar..Siden vi igjen har mange likheter ved oppsett.

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  23. #292
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboThomas Vis post
    Jeg klater ikke mer enn 1.7 bar heller, å han banker fint opp på 2 bar..
    Siden vi igjen har mange likheter ved oppsett.

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    Jeg har jo motsatt problem, det er nesten vanskelig å holde den nede på 2 bar
    EDIT: men jeg holder en knapp på den gamle katalysatoren din. Det begynner tross alt å bli mye eksos når man tredobler effekten...
    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  24. Takk TurboThomas takket for denne posten
  25. #293
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Jeg har jo motsatt problem, det er nesten vanskelig å holde den nede på 2 bar
    EDIT: men jeg holder en knapp på den gamle katalysatoren din. Det begynner tross alt å bli mye eksos når man tredobler effekten...
    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
    Ja jeg må rive av den når jeg kommer hjem

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  26. #294
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Har du org katalysator enda??

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  27. #295
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Har du org katalysator enda??

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Er nok ikke org (eller mulig ).. var et komplett 3" eksosanlegg jeg kjøpte for noen år siden, så det er nok ikke optimalt.. Skal ikke se bort ifra at det er en brems vertfall. Syns det er merkverdig at man ikke får opp trykket mer

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  28. #296
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboThomas Vis post
    Jeg klarer ikke mer enn 1.7 bar heller, å han banker fint opp på 2 bar..Siden vi igjen har mange likheter ved oppsett.
    Du kan vurdere en test hvor lambdasonden er erstettet med en nippel som er koblet til ladetrykksmåleren for å avslöre hvor godt / dårlig eksosanlegget ditt flöder.
    Antar at du har trykktestet trykksystemet inkl. dump ventil og sörget for at det er i orden.

  29. #297
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Du kan vurdere en test hvor lambdasonden er erstettet med en nippel som er koblet til ladetrykksmåleren for å avslöre hvor godt / dårlig eksosanlegget ditt flöder.
    Antar at du har trykktestet trykksystemet inkl. dump ventil og sörget for at det er i orden.
    Prøvde å sende deg en pm, men du har full innboks

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  30. #298
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboThomas Vis post
    Prøvde å sende deg en pm, men du har full innboks

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    Prat her, nå har du oppmerksomhet rundt tråden din

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  31. #299
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Jeg driver å tenker på sikt å gi den gt3071r turboen en sjangse når jeg skal bygge den nye bunndelen Tenkte på nytt turbinhjul å lage en overgang fra t3 til vband med uttak til ekstern wg. Det tial huset på den sies å være veldig bra

    Blir prøvd med nippel og trykkmåler i eksosanlegget når jeg er hjemme fra ferie

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  32. #300
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Ser jo unektelig "liten og søt" ut da







    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  33. Takk HansOla takket for denne posten
Side 12 av 26 FørstFørst ... 2 10 11 12 13 14 22 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Bytte av slange fra LMM til turbo - '86 740 Turbo
    By samaron in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 25/09/12, 00:52
  2. Orginal 740 Turbo vinge/spoiler og turbo grill.
    By kristofferlund in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 25/01/12, 12:08

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •