Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  212
Side 22 av 26 FørstFørst ... 12 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 526 til 550 av 628

Tråd: TurboThomas - 740 - Turbo

  1. #526
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    bare for å mase:
    åssen funker den blå om dagen?
    hva skjer med gullfisen?

  2. #527
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    bare for å mase:
    åssen funker den blå om dagen?
    hva skjer med gullfisen?
    Mas ivei

    Den blir ikke brukt så fryktelig mye, både pga det dårlige været om dagen og at hele drivverket lager et helvettes spetakkel, ikke nok med en udugelig locker, så er det i tilegg masse vibrasjoner og banking/hopping av bakaksling når det spinner..

    Gullfisken får i disse tider helt nye bremser rundt om og Slyngdiff. Lei av å kjøre med sveis, så det får bli en midlertidig løsning til EU og den (kanskje) får seg Truetrac..





    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  3. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  4. #528
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    jeg er spent på den slyng'n... jeg regner med den funker, å det kommer til å bli den triveligste bilen din

  5. #529
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    jeg er spent på den slyng'n... jeg regner med den funker, å det kommer til å bli den triveligste bilen din
    Det tror faktisk jeg å.. Jeg synes faktisk at det er den mest behagelige bilen å kjøre bortsett fra det som til nå har vært en småekkel stiv aksling (sveis) og mangel på håndbrekk (ikke at jeg bruker det så ofte, men blir iorden nå ivertfall).. Gleder meg til å få det ferdig og lufta den

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  6. #530
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboThomas Vis post
    Det tror faktisk jeg å.. Jeg synes faktisk at det er den mest behagelige bilen å kjøre bortsett fra det som til nå har vært en småekkel stiv aksling (sveis) og mangel på håndbrekk (ikke at jeg bruker det så ofte, men blir iorden nå ivertfall).. Gleder meg til å få det ferdig og lufta den

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    om du får den 2-3cm lavere og litt fastere/stødigere også tror jeg den blir veldig morsom i vinter...

  7. #531
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    om du får den 2-3cm lavere og litt fastere/stødigere også tror jeg den blir veldig morsom i vinter...
    Skal jeg ha den lavere må jeg jo ha coils da.. Du har jo forøvrig ikke prøvekjørt/sittet på heller da, men jeg kan si jeg syns den er passe stiv til både hverdagsbruk og litt aktiv kjøring. Er b8 bak, skulle vel hatt det foran også da. Da hadde den blitt tight og fin. Jeg vet ikke om jeg orker coils på den er også.. Vertfall ikke ShitSpec

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  8. #532
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboThomas Vis post
    Skal jeg ha den lavere må jeg jo ha coils da.. Du har jo forøvrig ikke prøvekjørt/sittet på heller da, men jeg kan si jeg syns den er passe stiv til både hverdagsbruk og litt aktiv kjøring. Er b8 bak, skulle vel hatt det foran også da. Da hadde den blitt tight og fin. Jeg vet ikke om jeg orker coils på den er også.. Vertfall ikke ShitSpec

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    bare ei runde på fjærene foran hadde gjort underverker... det går fint om du får på kortere B8 også
    selv om jeg ikke har prøvd akkurat den er jeg kjent med alternativene på 7/940, så jeg føler meg trygg på å anbefale B8 og litt lavere tyngdepunkt. BC hadde jo vært flott, men det koster vel mer enn bilen, så det får holde med sommerbilen kanskje

  9. #533
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    bare ei runde på fjærene foran hadde gjort underverker... det går fint om du får på kortere B8 også
    selv om jeg ikke har prøvd akkurat den er jeg kjent med alternativene på 7/940, så jeg føler meg trygg på å anbefale B8 og litt lavere tyngdepunkt. BC hadde jo vært flott, men det koster vel mer enn bilen, så det får holde med sommerbilen kanskje
    Blir ikke noe Kapp her nei

    Det meste koster mer enn samtlige av bila her..

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  10. #534
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Måtte forlenge splines på stikkakslingene og kappe de av litt siden man må ha kortere akslinger sammen med slyngdiff, samtidig så gundrilla jeg de for å håpe de holdt litt.. (ja jeg veit det ikke ser helt bra ut )




    Kødda litt med håndbrekket (satt klavene feil vei) og da jeg fikk fiksa det fungerte bilen i nøyaktig to dager før jeg skulle spinne meg ivei fra gårdsveien og opp til hovedveien så sa det klakk baki der å nå har jeg drift på bare ett hjul så jeg regner med ene akslingen har knekt.. Kjennes vertfall veldig sånn ut. De var litt bøyde da jeg satte de inn så burde egentlig regne med det. Men litt kjedelig

    Sliter forøvrig med den blå også, høres ut som den kun går på 3, skjedde etter at reimhjuet hadde skrudd seg ut.. Har ikke rukket å se så mye på det..
    Bruksbilen står også inn i garasjen pga at den har tatt inn vann, så det er greit bilhold om dagen

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    Sist endret av TurboThomas; 21/09/21 kl 11:10
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  11. Takk JK95, Schoopp takket for denne posten
  12. #535
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Har du dobbelsjekka tdc på syl 1 mot reimhjulet? Det stemmer ikke alltid...

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  13. #536
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Har du dobbelsjekka tdc på syl 1 mot reimhjulet? Det stemmer ikke alltid...

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk
    Jeg har sjekka både med at merkene på regreima kommer på rett plass både på veiv og kam, og at cyl står i ØD når kammen står rett. Så jeg kan ikke skjønne at det har flyttet seg. Motoren oppfører seg akkurat lik som beskrevet, bortsett fra et helvettes rabalder da jeg prøvde å sette på et helt kamdeksel sammen med det breie nuke-kamdrevet.. Tok ut pluggene for å se, de var like.
    Etter det har jeg ikke sett på det, men tenkte å se litt på det idag. Neste steg er vel å ta av en og en plugg og deretter dyser. Å tilslutt en komptest..

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  14. #537
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Vel, starta den blå igjen, fjuska og hørtes ut til å gå på tre. Men fikk stadig penere gange ettersom den var varm. Den reagerte uansett hvilken plugg jeg nappa, sjekka med tenningslampe, ingenting galt..
    Lot den bare stå å gå mens jeg klødde meg i huet så plutselig begynte den å gå som normalt i et sekund, før den fjuska igjen. Sånn holdt den på til den ble ordentlig "varm" så slutta den helt å fjuske. Tok en kjøretur, fjuska ikke en eneste gang på turen.. Lada 1.6 bar og spant bakhjulene.. Merkelig. Kanskje sprutet bare måtte "lære" igjen etter å ha kjørt 10m uten dynamo?
    Vel vi får se hvordan neste kaldstart er..

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  15. #538
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    "sprutet lærer ikke en dritt" sa Dre til meg for lenge siden sprutet er helt fast, å hører KUN på det som mappes inn, men det kan vel kanskje ha skjedd noe rusk når det gikk "strømtomt"? prøv å legg inn mappet ditt på nytt, bare så du er sikker på at det ikke har skjedd noe med noen verdier... noen påstår jo at det sprutet har "endra mappet av seg selv". jeg tror ikke helt på det, men det tar 5 minutter å sjekke
    forøvrig merkelig at den går pent varm men ikke kald, da er jo det mekaniske på stell.

  16. #539
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    "sprutet lærer ikke en dritt" sa Dre til meg for lenge siden sprutet er helt fast, å hører KUN på det som mappes inn, men det kan vel kanskje ha skjedd noe rusk når det gikk "strømtomt"? prøv å legg inn mappet ditt på nytt, bare så du er sikker på at det ikke har skjedd noe med noen verdier... noen påstår jo at det sprutet har "endra mappet av seg selv". jeg tror ikke helt på det, men det tar 5 minutter å sjekke
    forøvrig merkelig at den går pent varm men ikke kald, da er jo det mekaniske på stell.
    Ja, noe må ha skjedd. Det som er så rart, ingenting merkelig i sprut heller. 10 grader fortenning på tomgang da den fjuska. Men merka at sprutet la på en del mer tenning når den ble varm da, rundt 35° på 1300omdr da den hadde slutta å fjuska

    Tenkte å ta med meg pc'en imorra å se.. Hadde bare tlf å se på denne gangen da tab'en var tom for strøm..

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    Sist endret av TurboThomas; 21/09/21 kl 20:22
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  17. #540
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    det får meg til å tenke på når ecu'en min bare døde, helt ut av det blå... da var det riktig nok ikke håp på varm motor heller, men det var like forvirrende og masse feilsøking uten at noe ga mening
    åssen er tilstand på tomgangsregulator a? prøvd å gjøre den ren? se om det skjer noe om du plugger den ut? den er jo mest kritisk under nettopp oppvarming.

  18. #541
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Så ikke du svarte før nå.. Bilen funker akkurat som den skal nå da. Så lav strøm kan gjøre det mest undelige med biler. Må absolutt få skaffa meg noen nye batterier..

    Over til gullfisken igjen så fant jeg synderen



    Blir å sette inn noen akslinger som er ment til slyngdiff uten å gundrille. Selvom grunnen til at de gamle røyk sikkert var fordi at de allerede hadde vridd seg før jeg gjore det.

    Må vist frem med sveiseapparatet før den skal på EU også




    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  19. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  20. #542
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Et par overraskelser her gitt.. Akslingen hadde begynt å grave i diffen, og spise lageret.. Heldigvis hadde jeg ikke kjørt så langt med det, så jeg fikk av lageret og bytta det, så forhåpentligvis blir det bra igjen..













    Bremseslanger ble bytta bak, og jeg venter en middels stor pakke fra pedersens med skiver og klosser foran + en del ting til den blå.. Så det meste av bremser begynner å bli i god stand på denne nå



    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  21. #543
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Bestandig morro når man skal sveise rust så er det 5 ganger så mye som man tror.. Jaja, tror jeg begynner å nerme meg nå. Skulle vel egentlig ha bytta hele kanalen, men det er masse jobb og bilen skal snart på EU. Får bruke litt tid på å få det til å ikke ruste igjen





    Ellers så kan jeg nevne at jeg har vært å handla litt igjen. Ikke sikkert alle liker dette, men jeg har bestemt meg for å prøve dieselmotor i gullfisken da jeg er litt lei av forbruket og effekta i k motoren.. Å siden jeg ikke er noe fan av d24 motoren pga både holdbarhet og effekt (og prisene de skal ha for de forsåvidt) så har jeg lyst å prøve D5252t fra V70. De skal være holdbare og ganske gode. Planen er da å få det godkjent, som burde gå på gammelregelen da den har 140hk/290nm. Tenkte også å justere dette litt etterhvet

    Har ikke sett denne motoren i 740 i Norge, så jeg tror det har kunne blitt litt kult. Den passer ikke sånn uten videre, siden motoren står feil vei i V70. Så jeg har skaffa meg bunnpanne som skal kortes, svinghjul og peilepinne fra d24. Alt av ledningsnett, tenningslås, gasspedal osv osv som hører til motoren jeg trenger fikk jeg med da jeg kjøpte det (har ikke bilde av det, men er en hel søppelsekk med ledninger jeg skal bryne meg på) . Fikk med en ekstra bunn også som blir brukt til mal når bunnpanne og girkassa skal sveises. Dette blir nok å ta litt tid, så når dette skjer er litt uvvist enda.
    Vurderer å lage engen prosjektråd til gullfisken da det har handla mest om den i det siste ser jeg Blir sikkert det om/når det blir å sette d52'n








    Fikk også handla 525tds zf kasse jeg tenkte å bruke i den blå. Har funnet en lokal en som kan sveise, så er mulig det blir å bytte ut m90n i vinter



    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    Sist endret av TurboThomas; 24/10/21 kl 21:44
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  22. Takk vangsfreaken, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  23. #544
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Litt treg til å oppdatere innimellom

    Fått sveist ferdig kanalen











    Dårlige bilder, men håper man får et lite inntrykk Prøvde å fylle innsida med noe rustbeskyttelse med ukjent hell, får ta en skikkelig runde når jeg har bedre tid. Er litt smårust andre steder jeg skulle tatt også (ink døra)..

    Leverte bilen på EU og fikk 2 feil, som var rustent hengerfeste og ekoslekk. Så da er det egentlig bare å ta av hengerfestet og lappe litt eksos så er bilen EU-ok

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  24. Takk Anders Dybvadsskog, vangsfreaken takket for denne posten
  25. #545
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Bilen ble EU godkjent her om dagen, og er snart den eneste som har EU. Driver å prøver å få brukisen klar, så blir den den blå tilslutt. Veldig morro å ha alle tre på en gang igrunn, men heldigvis er de to år til neste gang..

    Vel, godt å kunne skli litt 7 serie igjen. Sitter veldig godt på veien med Eiker felgene, å det ble noe helt annet å kjøre med slyngdiff istedet for sveis iallefall

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  26. #546
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Ble det orden på diffen? Var kanskje håndbrekket som kødda det til?

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  27. #547
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Syns ikke å merke så mye til den nå lenger. Bremsene henger ikke på, og jeg hadde på så mye olje som det skulle være denne gangen, så kan jo være en kombinasjon

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  28. #548
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Så bra funker'n greit på glatta a?

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  29. #549
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Har ikke testa så mye enda, siden det har vært bart en stund. Men inntrykket er at den fungerer helt greit. Låser ikke like konsekvent som en sveisa såklart. Men, det kom et fint hvitt lag på bakken igår så det er muligheter for å prøve litt mer

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  30. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  31. #550
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboThomas Vis post
    Har ikke testa så mye enda, siden det har vært bart en stund. Men inntrykket er at den fungerer helt greit. Låser ikke like konsekvent som en sveisa såklart. Men, det kom et fint hvitt lag på bakken igår så det er muligheter for å prøve litt mer

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    Det er like greit, det hadde vært slitsomt men jeg er spent på om den låser ordentlig i fart ellers vil den i det minste gjøre det veldig mye lettere å komme igang på dårlig underlag.

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

Side 22 av 26 FørstFørst ... 12 20 21 22 23 24 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Bytte av slange fra LMM til turbo - '86 740 Turbo
    By samaron in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 25/09/12, 00:52
  2. Orginal 740 Turbo vinge/spoiler og turbo grill.
    By kristofferlund in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 25/01/12, 12:08

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •