Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3

Vis meningsmålingsresultat: Hvilken farge skal man ha på listene rundt om på dørene og fangerne!

Velgere
1. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • Svart!

    1 100,00%
  • Regent Red

    0 0%
Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 95

Tråd: -Monsterenergy- 850, 330HK "R" - Ny planer på gang!

  1. #1
    Registrerte brukere Monsterenergy sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    78
    Antall takk

    Smile -Monsterenergy- 850, 330HK "R" - Ny planer på gang!

    Kjøpte meg en Volvo 850 Sedan for et år siden, bil i ganske god stand.
    Lite med rust, vaska ofte osv, men som alle biler så var den jo ikke 100% er jo noen steder lakken er av og litt flassing av lakk her og der, styggeste på bilen er vell monteringa av spoilern bak, men fortsatt en bil jeg ble godt fornøyd med!
    Var å så på bilen på torsdagen, og henta den fredagen samme uka! Og hadde allerede planer da at jeg skulle fikse den opp, men er ikke rik, så kommer til å gå over tid, og er ikke den flinkeste mekanikern, så blir en del prøve seg frem situasjoner, og litt hjelp av verksted/mekanikere!
    Ikke lenge etter jeg kjøpte den kverka jeg motoren, ikke noe jeg ble altfor sur for da jeg uansett sku sette i ny!
    planen er å gjøre bilen ganske strøken, men skal være en bruksbil, og heller ikke masse senk, styling osv, men litt er lov!


    ER GJORT MED BILEN! (pr 17.04.2016)
    [X]S70R Motor med manuell gir.
    [X]BSR Steg 3, med 3" eksos.
    [X]Sperre foran.
    [X]Nytt interiør, helskinn og alcantara i sort.
    [X]R fanger i glassfiber midlertidig.
    [X]T5-R Titan felger på sommer.
    [X]Vindavvisere x4.
    [X]Xenon i nær/lang.
    [X]R-spoiler med carbon flipp.
    [X]2x12" GAS Subber med GAS 3500 watt rms forsterker og 6 stk høyttalere.
    [X]17 på vinteren!
    [X]Detaljer som carbon, hele lister under lyktene, plastikk sort+++
    []Fått tak i R-Fanger i plast.
    []Fått tak i kanalskjørt.

    SKAL FIKSES!
    -Ny bakfanger, begge deler.
    -Nye skjermblink.
    -Hel lakkere bilen.
    -Lakkere all grå/sort plast sort.
    -Lakkere/dippe eller nye vinterfelger.
    -Justerbart senkesett.
    Ellers ligger det deler klart for mye annet! Blir også gjort en del kosmetisk med bilen.
    El-vinduer på alle 4 rutene, og diverse.
    Skal også fikse rust, små skader og fikse det som er slitt og ødelagt!
    Sist endret av Monsterenergy; 02/05/16 kl 22:43


    - Volvo 850, 95 (Bruk/prosjekt) -> HER!
    VW Golf MK1, 82 (Prosjekt)
    - Volvo 240, 89, B230F (Solgt)
    G.3 Racing! Sjekk oss på Facebook!

  2. #2
    Registrerte brukere Monsterenergy sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    78
    Antall takk

    Standard

    Like etter jeg henta bilen :-)

    Nye og gamle ^^


    Bilen nå, montert panseret og vaska den!


    - Volvo 850, 95 (Bruk/prosjekt) -> HER!
    VW Golf MK1, 82 (Prosjekt)
    - Volvo 240, 89, B230F (Solgt)
    G.3 Racing! Sjekk oss på Facebook!

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mai 2010
    Sted
    Gjøvik
    Innlegg
    1.331
    Antall takk

    Standard

    Ser interessant ut dette Pøs på med bilder osv Har også noe småtteri av 850 deler om du sku trenge noe smånips
    Volvo 850 2.0 T5. http://forum.vccn.no/showthread.php?...)-V70-lister-)
    Eks biler.

    1985 VW Golf 2. (Solgt)
    1986 Volvo 240 B230A. (Solgt)
    1974 Volvo 142 B20A. (Solgt)
    1987 Volvo 240 B230K. (Hugget)
    1987 Volvo 740 Turbo Intercooler. B230ET/B23ET. 250HK (Solgt)
    1986 Volvo 740 Turbo Intercooler. (Hugget)
    1985 Volvo 740 Turbo intercooler. (Hugget)
    1995 Volvo 850 stv 2.0 126HK. (Hugget)

  4. #4
    Registrerte brukere Monsterenergy sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    78
    Antall takk

    Standard

    Slenge på masse bilder etterhvert
    Prøve å finne noe eksempler på hvordan planer jeg har osv å legge ut og


    Har funnet en midlertidig r-fanger i glassfiber som skal fikses litt på og monteres da bilen er satt sammen igjen,
    til jeg har råd til å stikke på BCB og kjøpe en ordentlig i plast :P
    Ellers så skal jeg levere bilen på et verksted så den blir borte i et par uker, skal få montert motor, gir, nye bremser, eksos osv, selvsagt turbomotor!
    Men det blir faktisk ikke noe T5 eller T5R som jeg egnt begynte med ;-)
    Så kan si man gleder seg til å få tilbake bilen! Eneste problemet er at dette gjør meg blakk, og uheldigvis så er jeg jo uten bil,
    og skulle egnt ha hatt en ny framskjerm da den gamle på fører siden så slik ut:


    Bilder ifra bilen inni nå (bleklager rotet)


    Måtte slenge med dette å


    Har noen spørsmål :P
    1-Noen som vet om noen i Hedmark/Akershus som kan lakkere? Evnt hvilket verksted man kan anbefale?
    Gjerne med priser og alt, hele bilen skal lakkeres i 418 farge, svarte plasten og alt
    Planen er å ikke ha noe krom igjen på bilen, holde den "burgunder" og svart sånn hovedsaklig, vil ha et enkelt men pent utseende på den :-)

    2-Ene skruen som skal holde skiltramma bak er knekt jevnt med hullet? Tips til å fikse det?

    3-Plastidip, erfaringer noen? Hovedsaklig på felger.


    - Volvo 850, 95 (Bruk/prosjekt) -> HER!
    VW Golf MK1, 82 (Prosjekt)
    - Volvo 240, 89, B230F (Solgt)
    G.3 Racing! Sjekk oss på Facebook!

  5. #5
    Registrerte brukere Monsterenergy sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    78
    Antall takk

    Standard

    Bare for å gi et lite innblikk i litt av hva tankene mine går utpå med denne bilen så har jeg funnet noen bilder osv
    på nette for å vise litt, skar ikke ha bilen akkurat slik, men er noen retningslinjer jeg bruker for å få det jeg vil ha
    Og ja jeg er glad i carbonfiber, men skal heller ikke ha altfor mye av det
    Har iallefall lyst til å kanskje prøve å få lagd ei ordentlig basskasse bak i bilen trekt i carbon film? om det lar seg gjøres da,
    har ei enkel kasse nå som jeg kan modde så

    Hvordan den skal lakkes, i 418-12 farge da, ikke sikker på om bilen på bilde har samme farge?







    Forelska meg litt i denne for en stund siden :P


    Bare for å gi et lite inntrykk av hva jeg skal prøve å få til over tid, så får vi se hva lommeboka tillater!
    Vil ikke ha noe store ombygninger osv på bilen, men prøve å få den ganske pen og stilig, og fortsatt ikke for uoriginal
    Sist endret av Monsterenergy; 26/06/14 kl 15:51


    - Volvo 850, 95 (Bruk/prosjekt) -> HER!
    VW Golf MK1, 82 (Prosjekt)
    - Volvo 240, 89, B230F (Solgt)
    G.3 Racing! Sjekk oss på Facebook!

  6. #6
    Registrerte brukere Monsterenergy sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    78
    Antall takk

    Standard

    Da er bilen levert på verkstedet gitt! Ble noen timers kjøretur, men det var ikke noe problem!
    Nå blir det satt inn en motor fra S70R, med manuell girkasse, BSR tuning steg 3, BSR 3" eksos hele veien, nye bremser og nytt ledningsnett i bilen.
    Kan si det var ganske grom lyd i motoren der den sto i donorbilen! Så dette blir nok rått!

    Mens jeg skal sitte å vente på den dagen jeg skal hente igjen bilen blir det vell å prøve å samle sammen noen kroner så man kjøpt noe små snacks!
    Se etterhvert og om jeg klarer å finne noe nye seter foran og bak til bilen, iallefall foran, så får man få kjøpt ny grill, dempere, og fjører, må iallefall ha nye lagre i fjærbeinstoppen på begge sider foran, så skar jeg sjå etter nye høyttalere, blir nok så jeg kjøper det meste nytt så jeg er sikker på at det er i orden, iallefall viktige deler som er greit skal holde en stund og som er lett å få tak i Så blir det vell å bytte ut lagrene, dempere og fjører samtidig for å gjøre alt lettest mulig!
    Har god tid, blir nok ikke mye kjøring med bilen før vinteren uansett! Så prøve å gjøre bilen i så god form som mulig til da!
    I neste uke skal jeg iallefall få begynt med glassfiber fangeren, også forhåpentligvis få dratt på huggern å henta en ny framskjerm.

    Så har man en del deler på gården her til 850 man egentlig skulle fått bort å så man fikk kjøpt nye deler til prosjektet, men er ikke lett gitt, så da er man blakk da....

    Det man skal prøve å få tak i før vinteren er iallefall:
    -XC-grill, hel sort.
    -Kurve/tåkelys.
    -BSR - matter.
    -Nye dempere.
    -Nye fjører.
    -Nye fjørbeinstopp lagre.
    -Carbon til dash.
    -2-din spiller.
    -Fikse basskassa.
    -Nye stoler foran.
    -Solfilm/Soting.

    Se hva man får til iallefall :P


    Noen som har peiling på å sette S70 ell V70 dører på 850? hvordan det går i forhold til kontakter osv? Passer det rett over?
    Og hvordan det er å ta å bytte front på 850 til x70? Mye jobb og vanskelig?


    Bilder fra turen i dag!


    Ferdig parkert ved donorbilen!


    Ikke sikkert det blir mye oppdateringer fremover, men vi får se, prøve å få til noe så fort det skjer no!
    Sist endret av Monsterenergy; 06/06/14 kl 21:50


    - Volvo 850, 95 (Bruk/prosjekt) -> HER!
    VW Golf MK1, 82 (Prosjekt)
    - Volvo 240, 89, B230F (Solgt)
    G.3 Racing! Sjekk oss på Facebook!

  7. #7
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.702
    Antall takk

    Standard

    Hele fronten og dører passer vel med små modifikasjoner vil jeg tro
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  8. #8
    Registrerte brukere Monsterenergy sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    78
    Antall takk

    Standard

    Se om man prøver seg på det etterhvert og, blir nok å prøve da lommeboka tillater det
    Viktigste nå blir å ha en kjørbar bil, å fikse det som kan, men forsatt ikke ha den stående for lenge


    - Volvo 850, 95 (Bruk/prosjekt) -> HER!
    VW Golf MK1, 82 (Prosjekt)
    - Volvo 240, 89, B230F (Solgt)
    G.3 Racing! Sjekk oss på Facebook!

  9. #9
    Registrerte brukere Monsterenergy sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    78
    Antall takk

    Standard

    I dag blir det å prøve å skru av deler på en delebil man har stående som ennå ikke er solgt, (litt heldig der gitt) prøve å få av dørpanelene foran og bak, da dem foran orginalt i bilen min er litt ødelagt her og der, også fordi man skal prøve seg på å få elektriske vinduer bak i bilen å, se hva mer man kanskje skrur ut å tar

    Blir ikke mye annet å gjør de neste 4-5 ukene annet enn å vente dessverre på å få bilen hjem igjen :(
    Se om jeg får lagt ut litt bilder av det jeg får kjøpt inn og fikse på av deler i mellomtiden


    - Volvo 850, 95 (Bruk/prosjekt) -> HER!
    VW Golf MK1, 82 (Prosjekt)
    - Volvo 240, 89, B230F (Solgt)
    G.3 Racing! Sjekk oss på Facebook!

  10. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  11. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. juni 2010
    Sted
    Ortnevik, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    1.673
    Antall takk

    Standard

    skal følje med her
    volvo 855 t5
    volvo 940 gl.
    volvo 855 gl.

    prosjekt bilen 855 t5 http://forum.vccn.no/showthread.php?...s-volvo-855-t5

  12. #11
    Registrerte brukere Monsterenergy sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    78
    Antall takk

    Standard

    I forje uke skrudde jeg ut alle 4 dørpanelene fra delebilen, og fikk sett lit på det å få el-ruter bak, og helt ærlig jeg skjønte dessverre ikke mye, så om noen har gode forklaringer tas dette imot med stor takk da jeg kan skru men er ikke alt jeg forstår meg på!
    Dørpanelene . vurderer å kanskje få på nytt stoff ellerno? Er ikke strøkne, men bedre enn dem som sitter i bilen min nå, så skal fikse litt på dem og teste på de gamle først så får vi se


    Er eksakt 2 uker sia bilen ble levert hos mekaniker og, så har fortsatt god tid å forberede meg med deler osv til den kommer hjem, ikke hastverk for min del å få den tilbake ennå, selv om jeg skar si det blir jaggu godt å kunne fikse på den å sette den sammen igjen! Men eneste jeg fortsatt mangler er å få tak i seter foran, de bak er ikke de værste, men må ha nye foran da metallet i ramma på de var helt rusta og satt dønn fast, mye pirkearbeid og dritt at jeg heller vil ha nye. Har også et stort hull i fører stolen, så er vell like greit!
    Så om noen har lyst på 2L T5 og har Interiør til 854/s70 skrik ut! Må være svart! Enten skinn eller delskinn

    Skal få lagt ut noen bilder til etterhvert


    - Volvo 850, 95 (Bruk/prosjekt) -> HER!
    VW Golf MK1, 82 (Prosjekt)
    - Volvo 240, 89, B230F (Solgt)
    G.3 Racing! Sjekk oss på Facebook!

  13. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mai 2010
    Sted
    Gjøvik
    Innlegg
    1.331
    Antall takk

    Standard

    Montering av elvinduer bak er en enkel sak Av med dørtrekk, bort med hele vindusheismekanismen for sveiv, og inn med den for elvindu. montere motoren osv. Og deretter er det av med dekselet til B-stolpen, der inni finner du en litt stor kontakt du dele,r da er elnettet i døra koblet fra, så fjerner du alt, og monterer elnett fra ei bakdør med elvindu den går rett inn på kontakten i stolpen.
    Samme på andre siden. Så er det ut med midtkonsollen, plokke vekk bryterpanelet som sitter der med fult elnett, for 2x elvidu om du allerede har forran da. Og så kobler du inn bryterpanel for 4xel-vindu i den grå kontakten forran under midtkonsollen inn mot dashbordet. Vips var det gjort

    Du kan ta en titt i min tråd, er noen bilder der fra jeg monterte bak på min
    Volvo 850 2.0 T5. http://forum.vccn.no/showthread.php?...)-V70-lister-)
    Eks biler.

    1985 VW Golf 2. (Solgt)
    1986 Volvo 240 B230A. (Solgt)
    1974 Volvo 142 B20A. (Solgt)
    1987 Volvo 240 B230K. (Hugget)
    1987 Volvo 740 Turbo Intercooler. B230ET/B23ET. 250HK (Solgt)
    1986 Volvo 740 Turbo Intercooler. (Hugget)
    1985 Volvo 740 Turbo intercooler. (Hugget)
    1995 Volvo 850 stv 2.0 126HK. (Hugget)

  14. #13
    Registrerte brukere Monsterenergy sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    78
    Antall takk

    Standard

    Okey, takk!
    Skal se om jeg finner litt mer ut av det de neste dagene
    Se om jeg får ut midtkonsollen å, om det går uten å måtte skru ut dashbordet(?)


    Blir dessverre litt lite skruing om dagen, heller blir det mye å se på nette etter hva som kan være interessant og kjøpe, må iallefall få bytta det meste i forstillinga samt noe lagre og dempere/fjører bak, så blir litt og litt etterhvert, skulle helst fått tak i en 2 din spiller og nytt armlene før jeg får tilbake bilen fra verkstedet! Så det blir lettest mulig med å ta det meste samtidig, åsså driv jeg å sitt å irriterer meg over setene i bilen Baksete er ikke så værst, trenger bare en rens, framsetene er egnt bare søppel så må iallefall få bytta ut det, men men, er ennå noen uker til bilen kommer hjem så har god tid til å finne noe nytt! Blir vell å prøve å se om man finner noe snacks på høggera etterhvert å! Også skal jeg unne meg noen iPD låseknapper i svart med R da bankkontoen sier ja!


    - Volvo 850, 95 (Bruk/prosjekt) -> HER!
    VW Golf MK1, 82 (Prosjekt)
    - Volvo 240, 89, B230F (Solgt)
    G.3 Racing! Sjekk oss på Facebook!

  15. #14
    Registrerte brukere Monsterenergy sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    78
    Antall takk

    Standard

    Vell, har så å si fått ut mekanismen til vinduene fra delebilen, mangler bare armene som sitt i skinna, men dette går fort! Skal legge ut bilder så folk får se om noen andre enn meg sleit/sliter litt med dette!

    Er dessverre blitt sjuk og når det også er dårlig vær om dagen så har det blitt å sitte inne å tegne og planlegge anlegg til bilen! Har sett på mye og fått endel anbefalinger av folk, men de nye subbene fra Pioneer samt forsterkerne har havnet høyest opp noe pga av utseende, carbon detaljer! Veit ikke alle liker dette, men vil ha litt av det i bilen for å ikke ha den helt orginal, men skal ikke ha for mye! Skal fortsatt være pent!
    Også liker jeg Rockford Fosgate litt, men dette er da litt dyrere, men vi får se! Planene for kassa er iallefall ganske klare! Svart inni, skal ha plexiglass så man kan se inni den, og kanskje litt lys inni den!

    Skal legge ut tegninger og bilder av bygging av denne og da den dagen kommer!


    - Volvo 850, 95 (Bruk/prosjekt) -> HER!
    VW Golf MK1, 82 (Prosjekt)
    - Volvo 240, 89, B230F (Solgt)
    G.3 Racing! Sjekk oss på Facebook!

  16. #15
    Registrerte brukere Monsterenergy sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    78
    Antall takk

    Standard

    Blitt endring i framtidsplanene pga "litt" dårlig økonomi gitt!

    Men prøve det her da!
    -Bytte litt slite deler.
    -Nye seter.
    -Basskasse og kanskje nye høyttalere.
    -BSR matter.
    -Ny framskjerm + lakk.
    -Små stæsj og ting

    Blir å prøve å få til litt og litt iallefall på det man klarer å skrape sammen


    - Volvo 850, 95 (Bruk/prosjekt) -> HER!
    VW Golf MK1, 82 (Prosjekt)
    - Volvo 240, 89, B230F (Solgt)
    G.3 Racing! Sjekk oss på Facebook!

  17. #16
    Registrerte brukere Monsterenergy sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    78
    Antall takk

    Standard

    Da ble det jaggu nye seter på meg i går kveld! Begge setene foran, baksete og 4 dørtrekk!
    Svarte alcantara seter, trenger en vask og litt pleie, men virker ganske bra eller utenom litt merker på trekkene
    og et lite slite hull i førersete, irriterer meg litt, men får vell være pirkete å levere det at noen som kan fikse det seinere!
    Kan si jeg er ganske fornøyd nå! Blir endelig så man får det svart inni bilen, og en liten detalj på dørtrekka som jeg likte
    var carbon, så tenker at når det kommer carbon på dashbordet og girkula blir det perfekt inni!

    Så da ble de pengene jeg nå egnt skulle bruke på basskassa brukt på interiør x) Jaja typisk, men til den prisen jeg betalte er jeg uansett fornøyd!
    Men hvis noen trenger eller vil alcantara beksete til 855 så får dem skrike ut! Kan få kjøpe av meg, kommer til å vaske det og pleie skinnet før noen henter det
    Baksetene kommer til å bli ganske strøkne når dem har fått en vask og shining så bare å kjøpe folkens!
    Har også 8 dørtrekk nå som selges :P 4 grå og 4 sorte


    Gleder seg til om 3-4 uker nå da man får montert alt på og inni bilen! Er man heldig er bilen hjemme føre bursdagen min og!
    Sist endret av Monsterenergy; 28/06/14 kl 00:50


    - Volvo 850, 95 (Bruk/prosjekt) -> HER!
    VW Golf MK1, 82 (Prosjekt)
    - Volvo 240, 89, B230F (Solgt)
    G.3 Racing! Sjekk oss på Facebook!

  18. #17
    Registrerte brukere Monsterenergy sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    78
    Antall takk

    Standard

    Litt bilder da kanskje!?

    Førersete: Tidligere eiere har ikke behandlet dette godt! Er synd, men fått smurt inn skinnet godt og virker som det blir bedre!
    Skal nok levere setene til noen som kan reparere trekket da det blir enda værre om noen år tror jeg!


    Tok disse fra delebilen som står her, fikk seg en vask etter bilde ble tatt, men veit ikke om jeg vil bruke dem? Vil egnt ikke ha krom på bilen :P


    Fått vaska bryterpanelet til vinduene så denne er klar da bilen kommer hjem! Beklager mørkt bilde :/


    - Volvo 850, 95 (Bruk/prosjekt) -> HER!
    VW Golf MK1, 82 (Prosjekt)
    - Volvo 240, 89, B230F (Solgt)
    G.3 Racing! Sjekk oss på Facebook!

  19. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mai 2010
    Sted
    Gjøvik
    Innlegg
    1.331
    Antall takk

    Standard

    Var deg jeg møtte på myklagard å handla drivaksling fra eller?:P Begynte å tenke etter jeg prata med deg, at det måtte være noe kjent:P
    Volvo 850 2.0 T5. http://forum.vccn.no/showthread.php?...)-V70-lister-)
    Eks biler.

    1985 VW Golf 2. (Solgt)
    1986 Volvo 240 B230A. (Solgt)
    1974 Volvo 142 B20A. (Solgt)
    1987 Volvo 240 B230K. (Hugget)
    1987 Volvo 740 Turbo Intercooler. B230ET/B23ET. 250HK (Solgt)
    1986 Volvo 740 Turbo Intercooler. (Hugget)
    1985 Volvo 740 Turbo intercooler. (Hugget)
    1995 Volvo 850 stv 2.0 126HK. (Hugget)

  20. #19
    Registrerte brukere Monsterenergy sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    78
    Antall takk

    Standard

    Hehe, ja det var nok det ja


    - Volvo 850, 95 (Bruk/prosjekt) -> HER!
    VW Golf MK1, 82 (Prosjekt)
    - Volvo 240, 89, B230F (Solgt)
    G.3 Racing! Sjekk oss på Facebook!

  21. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mai 2010
    Sted
    Gjøvik
    Innlegg
    1.331
    Antall takk

    Standard

    Var det jeg regnet med:P
    Volvo 850 2.0 T5. http://forum.vccn.no/showthread.php?...)-V70-lister-)
    Eks biler.

    1985 VW Golf 2. (Solgt)
    1986 Volvo 240 B230A. (Solgt)
    1974 Volvo 142 B20A. (Solgt)
    1987 Volvo 240 B230K. (Hugget)
    1987 Volvo 740 Turbo Intercooler. B230ET/B23ET. 250HK (Solgt)
    1986 Volvo 740 Turbo Intercooler. (Hugget)
    1985 Volvo 740 Turbo intercooler. (Hugget)
    1995 Volvo 850 stv 2.0 126HK. (Hugget)

  22. #21
    Registrerte brukere Monsterenergy sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    78
    Antall takk

    Standard

    Denne dagen har gått med til å få vaska alle delene til interiøret, setedeler, dørtrekk osv, har få limt litt småskader
    osv også da dørtekka ikke er 100% men dem er iallefall svarte og ikke grå som de gamle så det får gå!
    Noen som har erfaring med interiørfarge/spray her inne som har peiling på hva som fungerer å farge dashbord,
    plastikk på stolper og dørtrekk med? Planen er å få det meste inni bilen svart, skal trekke om taket etterhvert og!

    Også fant jeg ut at de listene i krom som det står "850" at det kanskje går ann å lakkere dem i gummilakk eller plastidip?
    I svart da selvfølgelig, så jeg slipper den krom fargen jeg hater!


    Åsså har jeg kommet til at basskassa er satt på pause! Så skal jeg heller prioritere å få kjøpt forsterker til høyttalere
    og få lagt opp ledninger til dette og basskassa, mens alt av seter og sånn er ute så er det gjort! Så dette kommer til
    å bli bestilt så fort som mulig, se om man har råd så blir høyttalera bytta ut samtidig, ellers blir det å vente litt!

    Skal få lagt ut bilde av litt jeg har gjort så fort jeg er ferdig!


    - Volvo 850, 95 (Bruk/prosjekt) -> HER!
    VW Golf MK1, 82 (Prosjekt)
    - Volvo 240, 89, B230F (Solgt)
    G.3 Racing! Sjekk oss på Facebook!

  23. #22
    Registrerte brukere Monsterenergy sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    78
    Antall takk

    Standard

    Vell her er det litt bilder fra dagen arbeid!




    Liker carbondetaljene!



    Irriterer meg at bildene blir så mørke da dem blir lagt inn på photobucket, er mye lysere på tlf :P Men det får gå!
    Blir å ta baksete i morra! Trur ikke man orker dette i kveld :P Vaske det og smøre det et par ganger før alt blir satt lagra til bilen
    kommer hjem så blir det montert så fort som mulig! Se åssen det ser ut, kanskje jeg vasker å smører det en gang til da

    Nå vet jeg iallfall hva av anlegg jeg skar ha i bilen!
    -PIONEER GM-D9601 - Monoblokk 2400 watt.
    -PIONEER GM-D8604 - 4 Kanals Forsterker.
    -PIONEER TS-W3003D4 - 12" Subwoofer, 2 stk.
    -PIONEER TS-G1022I - 4" Høyttalere, dashbord.
    -PIONEER TS-E1302i - 5,25" Høyttalere, framdører og bakdører.
    Om jeg ikke får plass til disse i bakdørene?
    -PIONEER TS-G1722i - 6,5" Høyttalere.

    Også diverse kabler og koblingsmateriale.
    Forsterker, kabler osv kommer til å bli kjøpt inn så dette blir lagt før interiøret settes inn igjen, samt at jeg kanskje bytter høyttalere da om jeg har råd!
    Så kommer jeg til å lage basskassa og kjøpe subber samt forsterker til den seinere, men da er iallefall alt av kabler å slikt ferdig lagt opp og klart.
    Og er ennå ikke helt sikker på hvordan jeg skar ha kassa eller hvilken type, men finner ut av det
    Sist endret av Monsterenergy; 28/06/14 kl 16:28


    - Volvo 850, 95 (Bruk/prosjekt) -> HER!
    VW Golf MK1, 82 (Prosjekt)
    - Volvo 240, 89, B230F (Solgt)
    G.3 Racing! Sjekk oss på Facebook!

  24. #23
    Registrerte brukere Monsterenergy sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    78
    Antall takk

    Standard

    En stund siden noe oppdateringer nå, har dessverre ikke fått gjort noe mer, skulle egentlig fått tak i en ny framskjerm,
    men uten bil og når man bort langt unna noe bilopphugger blir det ikke lett. Prøve å få tak i framskjerm og nye lister under
    lyktene foran før bilen kommer hjem så alt er lakkert og klart så det er bare å montere sammen, men alt går ikke like lett
    fremover om dagen.

    Skal se om man skal begynne å demontere gamle 10V motoren som sto i bilen og lage bord av den om man får til,er litt jobb
    men skal være fult mulig, hadde vært litt morro iallefall!


    - Volvo 850, 95 (Bruk/prosjekt) -> HER!
    VW Golf MK1, 82 (Prosjekt)
    - Volvo 240, 89, B230F (Solgt)
    G.3 Racing! Sjekk oss på Facebook!

  25. #24
    Registrerte brukere Monsterenergy sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    78
    Antall takk

    Standard

    Vell ja, oppe seint på natta, men så gæli varmt så da får man finne på noe annet fornuftig!
    Snakka med Jahn i dag, der bilen min står, og han dro på ferie like etter bilen ble levert, og kom hjem for ikke lenge siden.
    Så dessverre får han ikke begynt på bilen før neste uke, så må vente en stund til, men har da desto mer tid til å få tak i mer til bilen!
    Å er ikke lett å få råd til å handle noe spesielt mye når man for tiden er arbeidsledig, men har da fått tak i noe!
    Så langt så har man:
    ~R-fanger.
    ~T5-R Interiør.
    ~El-ruter bak.
    ~Kabler til Bilstereo.


    Ikke mye men er da en start! Mest sannsynlig fått solgt gamle anlegget i bilen nå, samt at man blir 21 på torsdagen så
    håper å få litt cash der så man får kjøpt inn kabler osv til anlegget så jeg slipper å skru inn og ut setene :P
    Og blir nok så jeg bruker delskinnsete bak, for etter å studert litt så er jeg nok ikke sikker på at 855 sete passer i en 854? mulig d må moddes for mye

    Kom gjerne med innspill ell tips!
    Sist endret av Monsterenergy; 26/07/14 kl 05:58


    - Volvo 850, 95 (Bruk/prosjekt) -> HER!
    VW Golf MK1, 82 (Prosjekt)
    - Volvo 240, 89, B230F (Solgt)
    G.3 Racing! Sjekk oss på Facebook!

  26. #25
    Registrerte brukere Monsterenergy sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    78
    Antall takk

    Standard

    Fått rota rundt litt på gården her både i delebilen og inni bygninga, og jaggu finner man ikke mye bilstereo greier fra tidligere, da ser det ut som det kun mangler elementer og forsterkere, så da blir det iallefall lagt kabler inni bilen før setene blir satt inn, hadde jeg hatt litt mer penger å rå med hadde jeg lagt lyd demping inni dører, bagasje og på gulv, men dette kan jeg gjøre en gang seinere!

    Så fort jeg får gjort noe mer vettu enn å sitte på nette og glane på deler i påvente av å kunne hente bilen så skal dere få litt mer bilder også!
    Skal egnt få tak i ny framskjerm til bilen og lakke opp både den og fangeren, men dette blir drøyd en del da jeg ærlig nok bekymrer meg for resultatet!
    Men jeg får vell dra og handle noe lakk å prøve, trenger ikke være perfekt da bilen skal lakkeres opp igjen på ordentlig verksted når man har råd, men greit det ser litt pent ut og da :P


    Men ja, kommer mer bilder så fort som mulig! Er ca 3 uker (?) Til bilen kommer hjem og arbeidet begynner!


    - Volvo 850, 95 (Bruk/prosjekt) -> HER!
    VW Golf MK1, 82 (Prosjekt)
    - Volvo 240, 89, B230F (Solgt)
    G.3 Racing! Sjekk oss på Facebook!

Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Medlemspakker samt webshop tar sommerferie
    By aarnes in forum Informasjon fra administrator / styret
    Svar: 1
    Siste post: 30/07/14, 22:03
  2. 300 - 330hk oppsett chip
    By Riviera in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 26/12/11, 15:01

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •