Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Volvo 740 med B230FK små problemer etter overhaling (LØST)

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard Volvo 740 med B230FK små problemer etter overhaling (LØST)

    Halloen.

    Jeg har plukket sønder og sammen hele maskinen 97 mod FK og byttet alle simmeringer og pakninger samt honet og byttet stempelringer og lagre i bunndel.

    Motoren har ingen ulyder og går relativ greit.

    Problem 1: Når jeg kaldstarter den så fjusker den i 10-20 sec før den går reint på alle 4.
    Problem 2: Når den er i drift temp og du ligger i f.k.s i 3 gir på 1700 omd og gir flat fjøl så begynner den og fuske og nøle littegranne.
    Problem 3: Etter overhaling har jeg fått sent lade trykk. Hadde 1 bar på 3200 omd før (T3/T4 Turbo og V kam og viking ecomax på org dyser) men må opp i 4000omd nå før jeg får 1bar.
    Problem 4: Før hadde jeg -0.8 I vacum på tomgang på varm motor, nå har jeg -0.5-0.6 i vacum. Jeg er temmeligt sikkert jeg ikke har noe falskluft siden jeg har gått over alt 2 ganger nå.

    Byttet til NGK BPR7ES under overhaling hadde NGK BPR6E før, men tviler det skal ha noe og si (gamle plugger er kastet)
    AFR ligger på 14-15 på varm motor tomgang og 11-12 på full pedal med litt turtal og ladetrykk så den går langt i fra magert, men skal jo ikke akkurat drukne heller :P

    Det ligger absolutt ingen feilkoder lagret i verken tenning eller bensin styreenhet.
    Tennpluggkabler og rotor og fordelerlokk er volvo orginal fra Frydenbø for 8mnd siden. ( Bilen har stått i 6mnd p.g.a mistet lappen) så det er godt som nytt.

    Noen som har noen innspill så blir jeg glad, men blir en stund mellom test turene når jeg ikke kan kjøre selv enda :P

    MVH
    René F

    Edit: Kan og tilføye at jeg har ikke fått tynt bilen og sett hvordan den reagerer med tanke på innkjøring fase.
    Sist endret av René Fredriksen; 30/09/14 kl 23:19
    Volvo V70 D5 2008 Summum 185hk med det meste krysset av på utstyrs listen
    Volvo XC90 D5 AWD 2009 R-Design
    Volvo <3
    Vision Of Life Very Observe

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Ting har løst seg lappen er tilbake blant annet så har fått brukt bilen litt :P har helt glemt denne tråden :P

    Problem 1: har gitt seg etter stryeenheten fikk seg 3-4 sykluser fra kald til varm. Måtte tydeligvis programere seg litt etter ny bygg
    Problem 2: Spor skilen på veiven er knekt og det medførte 1.5 tann feil på register når motor ble montert sammen i gjenn. Ny reg hjul med spor skile i fikset det :P
    Problem 3: Problem 2 fikset dette å.
    Problem 4: Liten knekk på slangen til turbo måleren samt falsk luft på en vacuum slange til varmeapperatet.
    Volvo V70 D5 2008 Summum 185hk med det meste krysset av på utstyrs listen
    Volvo XC90 D5 AWD 2009 R-Design
    Volvo <3
    Vision Of Life Very Observe

Lignende tråder

  1. D24TIC starter ikke etter overhaling!
    By Arne94 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 14
    Siste post: 27/03/14, 22:55
  2. Null oljetrykk etter overhaling
    By henrik940 in forum Motor og gir
    Svar: 10
    Siste post: 13/07/13, 16:41
  3. Får ikke start etter overhaling
    By JonOlav93 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 09/02/12, 12:33
  4. Svar: 4
    Siste post: 01/07/11, 18:04
  5. Trå motor etter overhaling
    By daols1 in forum Motor og gir
    Svar: 10
    Siste post: 27/06/10, 18:05

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •