Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  49
Side 1 av 10 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 231

Tråd: Luddemann: Styling,lakkering og ombygging til T5!

  1. #1
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Red face Luddemann: Styling,lakkering og ombygging til T5!

    Jeg kjøpte min første bil november 2012, og fikk lappen april 2013. Det var en av de bedre bilene på denne kloden, nemlig en Volvo 850! Jeg fikk prøvekjøre den, etter å ha øvekjørt en rekke biler, og det var ikke tvil, jeg bare MÅ ha denne!! :P

    Bilen måtte gjennomgå en tøff vinter, med sladding(tross forhjulsdrift) og kresj, og bulker. Nå er den etterlengtede tiden for å fikse og sparkle over tabbene mine(og andre sine som gikk ut over meg)!

    Jeg har lenge planlagt dette prosjektet, og er allerede igang med grovarbeidet, og demonteringen av bulkede deler. Har skaffet med en delebil, og fått deler fra andre diverse 850'er tidligere, og kjøper endel nytt også. Bla, et styling-kit ifra BCB, og oppgrader modellen min med grøftelys, nye styling-lykter med Xenon i fjern/langlys samt blått neonlys under!

    Speilkåper med blinkers er bestilt, ny XC grill, vinge på bagasjelokket er på plass, og vingen på taket skal lakkeres med resten av bilen snart!

    Jeg har snekkret opp tidenes 45m2 telt på parkeringsplassen til pappa, og har mange gode timer forran meg der!!
    Lånt med meg lamper,ovner/ og diverse ifra jobben(tømrerfirma), skal kjøper kompressor og lakksprøyte... Har vær nede på Lakkspesialisten i Fyllingsdalen Bergen, Mekonomen, og fått råd og tips, sett på Youtube, googlet, forhørt meg her på forumet, og er klar til å lakkere hele bilen snart!

    Her får dere noen Juicey bilder fra tidligere, bulkinger, og diverse, teltet og nå under demonteringen...

    Enjoy!! Legger ut mer etterhvert som ting begynner å skje








    Mine 3 volvoer Delebilen helt til høyre, v40 som e fikset og skal selges, men brukes under oppgraderingen av den helt til venstre











    Sist endret av Luddemann; 25/02/15 kl 23:18

  2. #2
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Detta blir nok bra

    Me hadde ein fin tur i denne bilen og ein saab i sommar, og te sommaren er planen ein endo lengre tur te sommaren igjen.

    Eg veit ikkje om eg har lov, men her er nåken bilde frå i sommar.







    Det var jo før bilen vart kresja, men han var longt frå strøken i lakken då og, men ingen rust Det var vel når bilen vart kresja og det vart skifta til karosseridelar i feil farge det vart snakk om heillakkering, og so balla det berre på seg Eg syns stylinga ser veldig grei ut, akkoratt passeleg diskre
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  3. #3
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.702
    Antall takk

    Standard

    Blir vel bra dette
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. juni 2010
    Sted
    Ortnevik, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    1.673
    Antall takk

    Standard

    blir bra
    volvo 855 t5
    volvo 940 gl.
    volvo 855 gl.

    prosjekt bilen 855 t5 http://forum.vccn.no/showthread.php?...s-volvo-855-t5

  5. #5
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Ja, vi reiser til Roma te sommeren, med en styla 850 og en 940 muligens
    Men det er fremdeles tidlig i prosjektet, så legger mer ut etterhvert!

  6. #6
    Registrerte brukere Daniel olsen sin avatar
    Medlem siden
    28. juli 2013
    Sted
    Moss
    VCCN medlemsnummer
    1044
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Dette blir nok bra har 850 sjæl, skikkelig go bil!

  7. #7
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Jeg nermer meg sakte men sikkert lakkering, men det er jo forberedelsene som er arbeidet her, for at det skal bli bra.
    Nå e kompressor som produserer 356 l/min kjøpt in, og første runde me lakk...


    Sparkler igjen hull for markeingslyset da jeg har kjøpt speilkåper med blinkers.... Også antennen tas vækk
    Gummilister og alt må av...


    Gleder meg nå til å lakke snart!

  8. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  9. #8
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Da er jeg komt igang så smått med å lakkere alle løse deler, dvs Frontfaner/bakfanger/Kanaler/lyktelister.

    Ka syns dokkar om fargen?
    Bildene er dårlig, så skal legge ut noen bedre så fargen blir bedre på bildet!
    Volvoen min har jo blå orginal-farge, men som dere ser på et av bildene lenger oppe, så er den endel mørkere enn denne jeg tar på nå. Den er lyeblå litt knachy farge Man skal bli lagt merke til vettu ^^

    Har vært hos lakkspesialisten Mekonomen i fyllingsdalen Bergen,å forhørt meg om tips og triks. Veldig artig å snakke med de. De er hjelpsom og hyggelig, og gir deg den hjelpen du trenger.
    Blander 1/1 med lakk og tynner. 1000 kroner liter'n for lakk, og trenger ca 3 liter + klarlakk +++++++ Totalt ca 8000 kr i utstyr, lakk, klarlakk, tynner/renser ++





    Sist endret av Luddemann; 15/04/14 kl 23:11

  10. #9
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Det vart jo bra detta, men eg trudde du skulle ha han meir turkis?
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  11. #10
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Ja, d var d som jeg tenkte først, men var sykt vanskelig å bestemme seg. Jeg fikk utdelt sånne fargekart hos Lakkspesialisten, og dermed ble jeg solgt for denne. Veldig klar og shinnende lyseblå. Nylakkert bil blir bra uansett, og tror denne fargen gjør seg!
    Hadde vært stili med litt turkis-aktig i den og.... jeg får ta det neste gang jeg lakker!

  12. #11
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Detta er blir bra det, og so passar det jo bra med blå sidan interiøret er blått og det er blått i motorrommet og sånt
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  13. #12
    Registrerte brukere andre sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2014
    Sted
    Oslo
    VCCN medlemsnummer
    440
    Innlegg
    149
    Antall takk

    Standard

    Her må det følges med! Fin bil, 126hk ?

  14. #13
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    126hk ja

  15. #14
    Registrerte brukere Marcus_ sin avatar
    Medlem siden
    30. des. 2013
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    65
    Antall takk

    Standard

    Blir bra dette!

  16. #15
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Ja det blir faktisk KNALL bra
    Merker det er vanskelig å holde fingra av fatet nå når det er helligdager... :P Går på veggene snart!! :P #UtÅMekke

  17. #16
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Grøftelysa e på plass!


    Blått Neon-lys B) shiiiiit så kult Noen som vet eksakt reglene for dette egentlig? Det ekke lov å kjøre med, men man kan ha på når kjøretøyet står iro, slik som på treff og slikt? Gå\r man igjennom EU med montert slike??


    "Volvo 850" streemers, skiltholdere og capsen vettu


    Diverse blålys til dashbord og brytere


    Senkesett 30/30 ble kjøpt for en billig peng!

  18. #17
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Dagene har for få timer, og det blir jobbing langt ut i kveldstimene... Tror jeg har gått over bilen ca 10 ganger no, med sandpapir, og fremdeles finner jeg nye plasser med steinsprut og rust under lakken, som bobler ut...
    Har brukt ca 200% mer tid på grunnarbeidet enn det jeg tenkte, men jo bedre grunnarbeidet er, jo bedre blir slutt-resultatet! =)
    Har begynt å dekke til med plastikk og gått over med fuktig svamp, da all pussing nå er ferdig!

    Neste steg er å spraye på grunning alle plasser der jeg har pusset meg helt inn på karosseriet + der det er sparklet. gå lett over med 800 våtslipepapir, gå over med avfetting og rengjøre, også første lag med lakk på bilen

    More is to come!



  19. #18
    Registrerte brukere Turbovogn850 sin avatar
    Medlem siden
    09. des. 2012
    Sted
    Drammen, Norge
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Lookin fresh!

    La ut bilder av bilen min med montert slike lykter du snakket om i prosjekttråden min nå, ta en titt
    Stort prosjekt Volvo 850 OMBYGGING TIL ELEKTRISKE VINDUER BAK! ! ! --> Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...o-855-Prosjekt

  20. #19
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Niiice! Skiftet pærer i bryterne og dashbord også ja.... Det har jeg også gjort, det er FETT!

    Det var nice med blått parklys da, jeg har orange, fett det og... men kansje det e fint å bytte litt innimellom!

    Jeg er svært fornøyd med de lyktene! Røver kjøp ass spessielt med de diodene i midten!!

    Grattis! Men du må jo ta vækk 1000 meterne nå da, få xenon så holder det plenti!
    Sist endret av Luddemann; 25/04/14 kl 22:51

  21. #20
    Registrerte brukere Turbovogn850 sin avatar
    Medlem siden
    09. des. 2012
    Sted
    Drammen, Norge
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Men lyset reflekteres helt feil med xenon i nær på disse


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Stort prosjekt Volvo 850 OMBYGGING TIL ELEKTRISKE VINDUER BAK! ! ! --> Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...o-855-Prosjekt

  22. #21
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Åååå? :P Merker ikke det når man sitter inni hehe

  23. #22
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Luddemann Vis post
    Åååå? :P Merker ikke det når man sitter inni hehe
    Dei som møter deg merkar det... Det lyser lika sterkt i alle retningar, for eksempel rett i trynet på dei du møter.


    edit:
    Kan ta med nåken bilde som eg tok på tirsdag når eg var ein tur og hjelpte til litt med forberedelsane:











    Det har skjedd ein god del etter detta
    Sist endret av Øygard; 27/04/14 kl 00:09
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  24. #23
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg tatt de to første strøket med lakk. Har vært veldig usikker på om jeg vil da denne fargen, da jeg så for meg en litt mer blå/turkis i utgangspuntet. E fremdeles litt usikker, ka syntes dere?

    Det ble ganske gjevnt og fint, men der jeg hadde sparkelt var det ikke helt bra, selv om jeg har grunnet over sparkelet. Det er det samme som når man beiser treverk, så e det noen steder det trekker med inn og blir mørkere enn andre plasser..... på samme måte trekker det ekstra inn i sparkelet, tross grunning...
    Håper det blir bedre med flere strøk, at det "mettes" da!

    Her ser dokkar ka eg mener:

    Ellers ble det ganske bra, for å være første gang jeg lakker ^^

    ^^




  25. #24
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Da var dagens økt over... jobber ca 6 timer hver dag med bilen, og fremgangen er stor... det BØR den jo være med så mye arbeidstimer ^^ :P Og resultatet BØR også bli bra når man legger ned så mye penger og tid... Ja, man skal betale for skjønnheten, og selv da gjør den seg ikke selv :P hehe
    Etter to strøk med lakk er monteringen begynt, slik at jeg får lakket alt i sin helhet på de 2 siste strøkene med baselakk. Har gått over med 1200 våtslipepapir på maskin over alle sparklede plasser og der det ellers trengtes...dette ble meeeget bra resultat av! =)

    I morgen er det montering av 30/30 senkesett, lakking av skivene(sølvfarget på trommelen, ihvertfall bedre en rustfarge :P) og calipper(rød seff ^^) og ellers det som trengs å fikses der inne. Evt bremsesko og den slags...

    Stylingsettet har ikke orginale festemekanisme, derfor må man finne på noe alternativt... Valgte derfor 6-kantet beslagskruer med tettegummi. Disse blir veldig fine når de blir skraylekket og. Kommer nesten til å se ut som at de skal være det ^^ :P



    Elektrikeren min(kompis :P) har ordnet seg en gjennomføring gjennom karosseriet og bort til speilet, der jeg skal ha speilkåper med diodeblink, og har sparklet over blinkeren på sjermen.


    Sparklingen av blinkersen på sjermene var sykt vanskelig å få jevn, og når den e blitt gjevn siger den over tid.... så gjør d beste jeg kan og klistrer på noe slikt


    Grillnett i frontfangeren er på plass. Veldig jalla måte å feste de med, men man kan jo heller ikke bruke skruer... Så da med det lim som tåler 35 kg i heng. litt overkill med

    Grøftelysa a på plass i stålet. Bomma på sokkelen, trodde det var H7, men inni lampen stod det H3. lol 225 i boss :P

    Bakfangeren e på plass. Veldig fornøyd med den! Veldig fin utsmykket, men ikke for drøy slik som mange som styler biler har...
    http://s1360.photobucket.com/user/Lu...473fe.jpg.html

    Forøvring montering av andre sjermer....
    http://s1360.photobucket.com/user/Lu...278d4.jpg.html

    To be continued ^^
    Sist endret av Luddemann; 28/04/14 kl 21:18

  26. #25
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Da var jeg ferdig med ALL lakking på heile greien!
    Eller..... speilkåpene og lyktelistene over lyskasterne(øyenbryn) venter jeg i posten, kansje får jeg de i morgen..... Så de må lakkes når jeg får de...
    Jeg har jo gått over bilen dødsmange ganger å pusset og studert hver minste detajl, og vet om alle små hakk, buler, og rusk som er lagt seg oppå..... få HELT fornøyd kan jeg aldri bli, ikke med disse omstendighetene... Å stå å lakke i et telt, på en sånn vindfull dag som dette, med litt åpen duk for ventilasjon, er vell ikke helt ideelt... Men jeg har gjort det beste ut av det, og tror ikke jeg klarer å få det noe bedre om jeg hadde begynt å pusse mere heller!

    Men se på dette her....
    SÅNN skal det være!!! (En innbrett til å skru hjulbuen i)


    IKKE sånn:

    Det er HELT latterlig av BCB å gi meg noe sånt som dette. Man betaler tross alt mange, da mener jeg mange tusen kroner for å få tak i slike fangere, også gir de meg noe som ikke går ann å montere engang!!
    Har jo fått orginale, helt nye grøftelys, og gummiringen som skal være rundt lykta passer ikke med hulet som er skjært ut i fangeren...!!! ER DET MULIG!!!!???

    Her er alle produktene samlet

    Dette som man ser på bildet koster vell omlag 5000 kroner. Og utenom dette har jeg jo lakket 2 strøk med en annen farge, som jeg ikke var helt fornøyd med, også brukte jeg det bare som trening, og slik at jeg fikk flikksparklet der jeg så det trengtes...! :P Så totalt e det blitt ca 8000 for lakkering + utstyr.

    Tok 3 lag med den nye fargen i dag, og ca 7 lag med klarlakk ^^ B-) haha!
    Hørte at klarlakken + av erfaring begynner å renne med EN gang, og derfor var jeg meeeget forsiktig i starten, og tok heller flere tynne lag... men i slutten fant jeg ut at jeg kunne spraye ganske mye uten at det gjorde noe, tvert imot ble det bedre og mer utfyllende når jeg tok tykkere lag.... og det begynnte ikke å renne en eneste plass. Så enten har jeg blandet klarlakket veldig bra, eller så er jeg bare et naturtalent i å sprøyte :P hehe





    Så dette ble veldig bra. Tatt fri i morgen siden det er en inneklemt arbeidsdag, så da er det polish og wox, og montering av alt jeg får tid til...
    Dørlister
    Spoiler
    Takvinge
    Koble grøftelys med 3000K Halogen (gult)
    Montere stylinglyktene med xenon ^^
    Blått Neonlys under bilen
    Montere XC grill
    Ny soting av vinduer
    Blålys i seednometer og brytere
    30/30 senkesett
    På med sommerdekka
    Bytte skiver
    Forhåpentligvis får jeg jo delene som skal lakkes i morgen, så de også kan kobles opp og monteres
    Dette blir knallbra!
    Sist endret av Luddemann; 01/05/14 kl 22:06

Side 1 av 10 1 2 3 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. How-To Lakkering
    By Erlend Dystland in forum "How-To", Tips & Triks, Guider
    Svar: 7
    Siste post: 05/11/15, 11:10
  2. Lakkering av 944
    By nina in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 6
    Siste post: 11/01/13, 13:19
  3. Styling 240 hvilken styling har det vært gjennom 37år?
    By BlåFare in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 77
    Siste post: 18/10/12, 11:13
  4. Lakkering av bil..
    By M-Performance in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 01/06/12, 02:12

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •