Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 51 til 68 av 68

Tråd: Stølen's Volvo 360 Sting, Totalrenovering

  1. #51
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Bra med et 300-prosjekt til på forum. Som pokker med den vingen, ikke lenge siden jeg så en spirit hos huggeren med en sånn vinge:( Vet ikke om du har sett denne: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=5556 og denne http://forum.vccn.no/showthread.php?t=7506 ? Er litt mat for 300-entusiasten

  2. #52
    Registrerte brukere Stølen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    Torjulvågen, Tingvoll, Møre og Romsdal
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    Nå har jeg vingen liggende i bilen til deg, men om det ikke blir noe framgang og oppdatering her tror jeg heller den går på dynga:P
    Vel, noe fremgang har det vel vært... Har plukket ned hele drivlinjen, og pusset litt smått...

    Men så er det nå en gang slik at man trenger litt ferie i sommervarmen til å pleie sjelen og øltørsten

    Dessuten kan det hende at jeg må flytte. Kommer dog til å beholde hus og verkstedet, og ta en og annen helgetur for å fikse litt i ny og ne.
    1999 Volvo V70
    1986 Volvo 360

    Finner du feil i overstående innlegg, er du hjertelig velkommen til å beholde de!

  3. #53
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    VCCN medlemsnummer
    68
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Var det den løftebukken der som var beregna for 400V?
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  4. #54
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stølen Vis post
    Vel, noe fremgang har det vel vært... Har plukket ned hele drivlinjen, og pusset litt smått...

    Men så er det nå en gang slik at man trenger litt ferie i sommervarmen til å pleie sjelen og øltørsten

    Dessuten kan det hende at jeg må flytte. Kommer dog til å beholde hus og verkstedet, og ta en og annen helgetur for å fikse litt i ny og ne.
    Du får få vingen da Skulle gjerne hatt det verkstedet du har :P

  5. #55
    Registrerte brukere CID sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    285
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stølen Vis post
    Vel, noe fremgang har det vel vært... Har plukket ned hele drivlinjen, og pusset litt smått...

    Men så er det nå en gang slik at man trenger litt ferie i sommervarmen til å pleie sjelen og øltørsten

    Dessuten kan det hende at jeg må flytte. Kommer dog til å beholde hus og verkstedet, og ta en og annen helgetur for å fikse litt i ny og ne.
    Jeg får fungere som midlertidig vaktmester i så tilfelle.
    Du kommer hjem i natt du eller?
    1967 Volvo Amazon
    1992 Volvo 245

    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=6192

  6. #56
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    bilder av vingen jeg har til deg










  7. #57
    Registrerte brukere Stølen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    Torjulvågen, Tingvoll, Møre og Romsdal
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Var det den løftebukken der som var beregna for 400V?
    Jau, motorene var stjernekobla, så etter at me trekantkobla dei, gjekk det som berre juling!

    Sitat Opprinnelig postet av CID Vis post
    Jeg får fungere som midlertidig vaktmester i så tilfelle.
    Du kommer hjem i natt du eller?
    Har vært i Bergen og er nå på Møre

    Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    bilder av vingen jeg har til deg
    Knall den der da
    1999 Volvo V70
    1986 Volvo 360

    Finner du feil i overstående innlegg, er du hjertelig velkommen til å beholde de!

  8. #58
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    VCCN medlemsnummer
    68
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Muleg å fått nokon fleire bilder av verkstaden? Alltid artigt å sjå korleis folk innredar seg.
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  9. #59
    Registrerte brukere Stølen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    Torjulvågen, Tingvoll, Møre og Romsdal
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Muleg å fått nokon fleire bilder av verkstaden? Alltid artigt å sjå korleis folk innredar seg.
    Tja, det kan vel fikses på et vis! Men i såfall pr mail/ msn. Er litt paranoid i disse dager da flere biler dukker opp i ny og ne og står å ser på fra veien.

    Ikke at jeg er redd for de, snarere tvert imot. Kommer tjuvpakk og prøver seg her, blir de lemlestet og gravd ned på fjellet
    1999 Volvo V70
    1986 Volvo 360

    Finner du feil i overstående innlegg, er du hjertelig velkommen til å beholde de!

  10. #60
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Når vil du ha vinge da? Er vell ikke noe fare for at bilen din letter i disse dager uten vinge :P

    Mulig jeg legger den ut for salg snart for trenger alt av penger som kan skaffes :P

  11. #61
    Registrerte brukere Stølen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    Torjulvågen, Tingvoll, Møre og Romsdal
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    Når vil du ha vinge da? Er vell ikke noe fare for at bilen din letter i disse dager uten vinge :P

    Mulig jeg legger den ut for salg snart for trenger alt av penger som kan skaffes :P
    Hehe, står nok godt plantet på jorda den bilen gitt :P

    Vel, Sindre skal ut hit i morgen om du vil slå følge, og ellers er jeg hjemme i neste uke, så det er vel bare å ta seg en tur for den som måtte ønske det. Kjekt med litt garasjejuging
    1999 Volvo V70
    1986 Volvo 360

    Finner du feil i overstående innlegg, er du hjertelig velkommen til å beholde de!

  12. #62
    Registrerte brukere Stølen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    Torjulvågen, Tingvoll, Møre og Romsdal
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Jaja, er ikke fare for at dette blir et gullprosjekt i allefall

    Men fra spøk til revolver:

    Var oppe i verkstedet i går en tur, og her er noen bilder som skulle ha vært oppe for lenge siden.

    Drivlinjen er plukket av bilen, og ligger nå å slenger på gulvet i vente på en avgjørelse over hva jeg skal gjøre, og hvor jeg skal gjøre av den



    Bilen står også i vente på omsorg, men det er så fantastisk mye å gjøre for tiden med tanke på at jeg mest sansynelig skal flytte.



    Men så fikk man besøk


    Og når en slik energisk personlighet dukker opp på gården får man jo arbeidslyst til tusen Så derfor fant jeg ut at jeg skulle sandblåse litt, når det først var opphold og greier.

    Dette ble snikfotografert av en entusiastisk paparazzi-jævel som etterhvert måtte gjemme seg for å ha livet i behold!

    Det er helt fantastisk hvor vondt i ryggen man har etter en slik timeslang økt, men "som man reder, ligger man", heter det jo.

    Resultatbilder ble det ikke tatt, for det var viktigere med "overtidsmat", type pizza, og garasje-sladder, og plutselig var det kveld, men ingen kjørbar Amazon, så da fikk man leke litt taxi også

    Planen er å ta en tur opp senere i dag, etter litt administrativt arbeide, for å ta noen bilder av resultatet på bilen, og noen til å dokumentere den overlegne kvaliteten på det fantastisk stødige sandblåserapparaturet som i går ble brukt.
    1999 Volvo V70
    1986 Volvo 360

    Finner du feil i overstående innlegg, er du hjertelig velkommen til å beholde de!

  13. #63
    Registrerte brukere Stølen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    Torjulvågen, Tingvoll, Møre og Romsdal
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Her har det altså skjedd: ingenting.. Eller, det har vel det, men i så liten grad og med slike mellomrom at jeg ikke har følt at det har vært nødvendig å oppdatere folket på det.

    Av høydepunkter kan det vel nevnes at jeg har fyllt bilen med crap

    Har sett litt på drivlinjen og funnet ut at en sandblåsing og mest sansynelig heftig forsterkning av opphengstraversen til diffen må til før dette kan hives sammen igjen.

    Er i verkstedet for tiden så jeg tenkte jeg skulle dille litt med skjønnheten, men etter litt testing virker det som om sandblåseren krever en aldri så liten overhaling. I SS-Volvo stil betyr det at en versjon 1.04534 vil bli frukten som bæres av dette, på godt og vondt. Kan legge til at prosessen fra re-design til faktisk overhaling, vil ta i underkant av to år

    Dessuten driver jeg med 1000 prosjekter samtidig, som vanlig, og koordinasjon av disse, samt det faktum at påsken er her og helligdager med tilhørende stengte detaljebutikker er en realitet, forhindrer i noen grad prosessen her på gården.

    Anyhow...

    Siden jeg venter på en del til V70'n er det ikke umulig at jeg i allefall rydder utav 360'n, og kanskje til og med plukker ut restene av motoren.

    Tar i såfall med noen halvlitere opp i verkstedet, så kan utfallet av kvelden bli både det ene og det andre
    1999 Volvo V70
    1986 Volvo 360

    Finner du feil i overstående innlegg, er du hjertelig velkommen til å beholde de!

  14. #64
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Tromsø
    Innlegg
    194
    Antall takk

    Standard

    Artig prosjekt dette! Hadde en maken som førstebil. Samme farge bare 85 modell. Har du ferdige hull i luka til vingen? Husker jeg måtte skjære hull i min.

  15. #65
    Registrerte brukere Lithander sin avatar
    Medlem siden
    03. jan. 2011
    Sted
    Sarpsborg, Østfold
    Innlegg
    683
    Antall takk

    Standard

    Gromt!
    Lurer på en ting, hva er egentlig forskjell på 340 og 360?
    En på skolen kjører rundt i en 340 se
    '66 Volvo Amazon 121
    '95 Volvo 945 - 18 årsvogn! /solgt


  16. #66
    Registrerte brukere Stølen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    Torjulvågen, Tingvoll, Møre og Romsdal
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lithander Vis post
    Gromt!
    Lurer på en ting, hva er egentlig forskjell på 340 og 360?
    En på skolen kjører rundt i en 340 se
    Vel, motor og drivlinje i hovedsak.. Samt at 360 har reservehjulsbrønn, mens 340 orginalt har reservehjulet i motorrommet.

    340 hadde Renault motor 1.4 og 1.7, senere kom også disse med 2.0 fra volvo, men det var mot slutten. Disse hadde også det fantastiske variomatic systemet fra DAF, populært kalt "rem-johan", som etter sigende skal gå like fort bakover som fremmover.

    360 ble lansert med noe design endringer, større motorer, kraftigere drivverk, og etter hva jeg har hørt, gasskonvertering som tilvalg til motortype.
    1999 Volvo V70
    1986 Volvo 360

    Finner du feil i overstående innlegg, er du hjertelig velkommen til å beholde de!

  17. #67
    Registrerte brukere Stølen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    Torjulvågen, Tingvoll, Møre og Romsdal
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stig Vis post
    Artig prosjekt dette! Hadde en maken som førstebil. Samme farge bare 85 modell. Har du ferdige hull i luka til vingen? Husker jeg måtte skjære hull i min.
    Nei, er nok luke uten vinge dette.. En eller annen motorsykklist kjørte i orginalen mens han skrev en sms
    1999 Volvo V70
    1986 Volvo 360

    Finner du feil i overstående innlegg, er du hjertelig velkommen til å beholde de!

  18. #68
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard Stølen's Volvo 360 Sting, Totalrenovering

    Sitat Opprinnelig postet av Stølen Vis post
    Vel, motor og drivlinje i hovedsak.. Samt at 360 har reservehjulsbrønn, mens 340 orginalt har reservehjulet i motorrommet.

    340 hadde Renault motor 1.4 og 1.7, senere kom også disse med 2.0 fra volvo, men det var mot slutten. Disse hadde også det fantastiske variomatic systemet fra DAF, populært kalt "rem-johan", som etter sigende skal gå like fort bakover som fremmover.

    360 ble lansert med noe design endringer, større motorer, kraftigere drivverk, og etter hva jeg har hørt, gasskonvertering som tilvalg til motortype.
    Nja, her er det ting som både stemmer og ikke stemmer. De første 340ene er som du beskriver, mens de siste faktisk er identisk like med en 360. Dette gjelder fra 82--> Jeg har jo en 343 fra 81, of denne har B19A (samme som i 240) og M45R girkasse. Altså samme opplegget som du har her. Jeg har også reservehjulet i bagasjerommet i en reservehjulsbrønn
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •