Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 68

Tråd: Stølen's Volvo 360 Sting, Totalrenovering

  1. #26
    Registrerte brukere Stølen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    Torjulvågen, Tingvoll, Møre og Romsdal
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av CID Vis post
    Om du tenker på at det kassene heter M45R så betyr det bare at kassen er montert bak på bilen, altså rear.
    I tilegg til at den er snudd bakogfram
    1999 Volvo V70
    1986 Volvo 360

    Finner du feil i overstående innlegg, er du hjertelig velkommen til å beholde de!

  2. #27
    Registrerte brukere Stølen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    Torjulvågen, Tingvoll, Møre og Romsdal
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Har ikke skrudd noe særlig på bilen i dag, men derimot vært ute på tur med leiehenger for å kjøpe inn div. dill-dall til lageret jeg skal bygge.

    Må jo tross alt ha et redskapshus til redskapshuset

    Fikk en glassfiber kasse av en bekjent, og tenkte at dette var måten og bruke den på, siden jeg neppe kommer til å skaffe en stor nok henger til å bruke den som kapell.

    Denne skal settes oppå vegger av leca-blokker, og en grunnmur av forskalingsblokker.

    Var derfor en tur til en lokal byggmakker med drive-in for å handle materialer o.l


    Trofast fikk lufte seg en tur også, med tungt lass på slep




    Måtte få noe last på drivende aksling siden det ikke er spoiler på bilen




    Kall det gjerne Off-topic, men vend dere til det, for det kommer sikkert lignende oppdateringer senere
    1999 Volvo V70
    1986 Volvo 360

    Finner du feil i overstående innlegg, er du hjertelig velkommen til å beholde de!

  3. #28

    Medlem siden
    24. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard

    Hehe, hukser att denne bilen frå skulen.
    tru dan har fått kjørt seg dan bilen din :P

  4. #29
    Registrerte brukere Stølen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    Torjulvågen, Tingvoll, Møre og Romsdal
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rasdaln Vis post
    Hehe, hukser att denne bilen frå skulen.
    tru dan har fått kjørt seg dan bilen din :P
    Joda, Trofast har hjulpet meg med mangt og meget for å si det slik

    Noe slitt i lakken, men mesteparten av slitasje ligger vel i dekk og drivverk!

    Vanskelig å ta det med ro når man er velsignet med Diesel åtter og greit stor turbo

    Hvilken linje går, eller rettere sagt gikk, du da?
    1999 Volvo V70
    1986 Volvo 360

    Finner du feil i overstående innlegg, er du hjertelig velkommen til å beholde de!

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Kjøter slægga!
    Innlegg
    68
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo360tic Vis post
    om du har fra sting som da har orginalsperre og Rgearkasse så JA takk
    aiaiai volvo 3 serie er vell ALLDRIG levert med sperre, (med untak av 363cs, men den har alfa bakende, og det er bare laget 1stk) og det finnes bare 3 typer girkasse til 360. m45r m47r mk1 og mk2 og alt er samme driten egentlig. mange som tror de har hatt 360 med sperre pga bilens tendens til å spinne på begge.

  6. #31
    Registrerte brukere Stølen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    Torjulvågen, Tingvoll, Møre og Romsdal
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Exclamation

    Sitat Opprinnelig postet av Stølen Vis post
    Joda, Trofast har hjulpet meg med mangt og meget for å si det slik

    Noe slitt i lakken, men mesteparten av slitasje ligger vel i dekk og drivverk!

    Vanskelig å ta det med ro når man er velsignet med Diesel åtter og greit stor turbo

    Hvilken linje går, eller rettere sagt gikk, du da?
    I dag merket jeg at dette inlegget ble skrevet i halvfylla, og kan derfor sees vekk fra. Av en eller annen grunn fikk jeg for meg at det var Silveradoen det var snakk om, men selvsagt kan ikke denne ta vekk fokuset fra 360'n?

    Joda, det ble nok herjet litt med denne Volvoen på Voss i sin tid ja. Spesiellt mimres det til noen serdeles nydelige tilfeller med ekstremt flott føre, både på HMV, Bavallen, Istad, m.fl

    Nå var det helst en annen her inne som rattet skuta da, men merkelig nok var 360'n den eneste av bilene vi brukte på Voss som han ikke greide å invollvere i en eller annen form for trafikkulykke


    Sitat Opprinnelig postet av j-ski Vis post
    aiaiai volvo 3 serie er vell ALLDRIG levert med sperre, (med untak av 363cs, men den har alfa bakende, og det er bare laget 1stk) og det finnes bare 3 typer girkasse til 360. m45r m47r mk1 og mk2 og alt er samme driten egentlig. mange som tror de har hatt 360 med sperre pga bilens tendens til å spinne på begge.
    Vel, ja og nei. Volvo 363 CS ble laget som et prosjekt på en rallybil. Dette fikk de jo greit til om du spør meg.

    Derimot ble den aldri klasset til gruppe 4 rally siden dette krevde et minimum av 400 produserte biler. Heller ikke gruppe 2 siden det krevde 1000 produserte.

    Det ble laget 3 biler av denne typen, men det ble også laget et ukjendt antall replicabiler.

    Flesteparten av disse er fortsatt i privateie, selv om noen er blitt redusert til spiker eller armeringsjern

    Av de tre orginalproduserte bilene, er det kun en som er igjen. Denne er eid av den svenske Rallylegenden P.O. Walfridsson

    Senere prøvde Volvo igjen å få 300 serien inn på rallybanen ved å lage en begrenset utgave i 400 eksemplarer. Her kommer 360 Sting'en inn. Dette var dog et nokså halvhjertet forsøk, og før designplanene var helt ferdige, stoppet de prosjektet, redesignet bilen til noen grad, og solgte den til vanlige dødlige som en "sportsutgave"

    I Holland ble 343 og noen 360'er å få tak i med orginalsperre, men mange ser det som unødvendig, siden De Dion opphenget er så genialt designet.

    Det du sier om gearkassene er vel riktig, det er stortsett samme greiene. Mer eller mindre samme som står i alle andre volvoer fra samme tid også, bare at de på 300 serien er montert bak på bilen, men også snudd bakogfram


    Ble så irritert av at jeg måtte på skolen, når jeg egentlig ikke hadde noen som helst utbytte av det, så noe frustrasjon kommer ut i form av altformange bokstaver i et forum!
    1999 Volvo V70
    1986 Volvo 360

    Finner du feil i overstående innlegg, er du hjertelig velkommen til å beholde de!

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Kjøter slægga!
    Innlegg
    68
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stølen Vis post
    I Holland ble 343 og noen 360'er å få tak i med orginalsperre, men mange ser det som unødvendig, siden De Dion opphenget er så genialt designet.
    !
    Har drevet å undersøkt dette litt oppgjennom mine "360" dager og har enda ikke klart å oppdrive noe konkret informasjon om at det eksisterer, kun rykter. Men har på den andre siden har jeg funnet mye som tyder på at det ikke eksisterer. Angående cs`n så er det også mye tvetydig informasjon, har dog ikke drevet så mye reserch på saken.

    Uansett hvilke forskjeller det måtte inebere å ha en sting, synes jeg det er jævlig kult å ha en bil i et såpass begrensett opplag. var ganske nert ved å kjøpe en selv for et par år siden, desverre ble det bare en gl på meg

  8. #33
    Registrerte brukere Stølen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    Torjulvågen, Tingvoll, Møre og Romsdal
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av j-ski Vis post
    Har drevet å undersøkt dette litt oppgjennom mine "360" dager og har enda ikke klart å oppdrive noe konkret informasjon om at det eksisterer, kun rykter. Men har på den andre siden har jeg funnet mye som tyder på at det ikke eksisterer. Angående cs`n så er det også mye tvetydig informasjon, har dog ikke drevet så mye reserch på saken.

    Uansett hvilke forskjeller det måtte inebere å ha en sting, synes jeg det er jævlig kult å ha en bil i et såpass begrensett opplag. var ganske nert ved å kjøpe en selv for et par år siden, desverre ble det bare en gl på meg
    Konkret informasjon er vanskelig å finne, men enkelte bibliotek har fanken meg greit mye informasjon om alt og ingenting, bare man leiter litt altså!


    Hehe, fant en annen Sting på nettet en plass for ikke lenge siden, og vurderte å kjøpe denne også, på pur faen
    1999 Volvo V70
    1986 Volvo 360

    Finner du feil i overstående innlegg, er du hjertelig velkommen til å beholde de!

  9. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Kjøter slægga!
    Innlegg
    68
    Antall takk

    Standard

    Jeg vet det, er et sant helvette å finne ut ting om disse bilene om det ikke er allviten så er det ikke en kjeft som vet noe hvilket nr er din? foresten.

  10. #35
    Registrerte brukere Stølen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    Torjulvågen, Tingvoll, Møre og Romsdal
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av j-ski Vis post
    Jeg vet det, er et sant helvette å finne ut ting om disse bilene om det ikke er allviten så er det ikke en kjeft som vet noe hvilket nr er din? foresten.
    Står i innledning
    1999 Volvo V70
    1986 Volvo 360

    Finner du feil i overstående innlegg, er du hjertelig velkommen til å beholde de!

  11. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Frøya sør trøndelag.
    VCCN medlemsnummer
    2755
    Innlegg
    715
    Antall takk

    Standard

    noe framgang på bilen da?
    §2 Signaturen skal bestå av max. 5 tekslinjer. Eventuelt bilde med max. størrelse 500x150 pixler.

    WWW.Facebook.com/karlsentuning

    KarlsenTuning


    Volvo 242 turbo
    Volvo 360 turbo
    Volvo 245 Turbo

  12. #37

    Medlem siden
    24. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stølen Vis post
    Joda, Trofast har hjulpet meg med mangt og meget for å si det slik

    Noe slitt i lakken, men mesteparten av slitasje ligger vel i dekk og drivverk!

    Vanskelig å ta det med ro når man er velsignet med Diesel åtter og greit stor turbo

    Hvilken linje går, eller rettere sagt gikk, du da?
    Åja, sjokkerte meg ikkje da er noko minner frå Voss :P
    Eg gjekk på tip, går no dei siste dagane på landbruksmekanikar linjo no.

  13. #38
    Registrerte brukere Stølen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    Torjulvågen, Tingvoll, Møre og Romsdal
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rasdaln Vis post
    Åja, sjokkerte meg ikkje da er noko minner frå Voss :P
    Eg gjekk på tip, går no dei siste dagane på landbruksmekanikar linjo no.
    Landbrukjen ja, me Dugsta'en då skjønna eg

    Men va da slek å forstå at da va Nordheimen so øvetok bilfag itte Såkvitne?
    1999 Volvo V70
    1986 Volvo 360

    Finner du feil i overstående innlegg, er du hjertelig velkommen til å beholde de!

  14. #39
    Registrerte brukere Stølen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    Torjulvågen, Tingvoll, Møre og Romsdal
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo360tic Vis post
    noe framgang på bilen da?
    Nja, det er da noe fremgang, men i mangel av brukbart fotoutstyr alt. tilgjengelig fotograf, blir dette ikke dokumentert.

    Men ærlig talt, hvem faen vil se bilder av meg sitte svett i fosterstilling og skrape pakninger og asfaltmatter ut av en gammel haug med rust?

    I morgen derimot, bærer det til Haugesund og JULA, for å investere i nytt sveiseapparat, trykksandblåser, betongblander og mye annet snacks. Spørs om det ikke blir kjøpt et brukbart kamera i samme slengen.

    Gud så digg det er med feriepenger
    1999 Volvo V70
    1986 Volvo 360

    Finner du feil i overstående innlegg, er du hjertelig velkommen til å beholde de!

  15. #40
    Registrerte brukere CID sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    285
    Antall takk

    Standard

    Jada, skyld på meg for mangel på dokumentert framgang... Tar med kameraet i morgen og så skal vi forandre på det.

    Btw, feriepenger? Du?
    1967 Volvo Amazon
    1992 Volvo 245

    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=6192

  16. #41
    Registrerte brukere Stølen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    Torjulvågen, Tingvoll, Møre og Romsdal
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av CID Vis post
    Jada, skyld på meg for mangel på dokumentert framgang... Tar med kameraet i morgen og så skal vi forandre på det.

    Btw, feriepenger? Du?
    Tja, høres ut som en plan.

    Disser du feriepengene mine, junior?
    1999 Volvo V70
    1986 Volvo 360

    Finner du feil i overstående innlegg, er du hjertelig velkommen til å beholde de!

  17. #42

    Medlem siden
    24. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stølen Vis post
    Landbrukjen ja, me Dugsta'en då skjønna eg

    Men va da slek å forstå at da va Nordheimen so øvetok bilfag itte Såkvitne?
    Ja, me har Idar'n og :P
    Ja, Såkvitne døde av kreft her frå nokon månader sidan.

  18. #43
    Registrerte brukere Stølen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    Torjulvågen, Tingvoll, Møre og Romsdal
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rasdaln Vis post
    Ja, me har Idar'n og :P
    Ja, Såkvitne døde av kreft her frå nokon månader sidan.
    Ja, eg fekk med meg da! CID va jo i begravelsen hass, va meint te da eg og, men eg va sjuk so da vart ikkje noko te...

    Men jaggu va da synd i han. Fekk veta att han hadde kreft nest sista arbeisdag før han gjekk ut i pensjon! :(
    1999 Volvo V70
    1986 Volvo 360

    Finner du feil i overstående innlegg, er du hjertelig velkommen til å beholde de!

  19. #44
    Registrerte brukere Stølen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    Torjulvågen, Tingvoll, Møre og Romsdal
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Vel vel, ble ikke noe skruing av Volvo i dag heller, men det var vel igrunn ikke planlagt heller. Fyrte opp Trofast rundt sekstiden i morges, og stakk en liten tur sørover.

    På jula ble det handlet in et nytt sveiseapparat av typen ESAB ORIOMAG C171




    Kjøpte også en trykksandblåser. Her er Sindre og Fatter'n i sving med å montere denne


    Fikk også en forsinket bursdagsgave av min far, i form av et helt greit kamera!
    Så er ikke avhengig av besøk for å få dokumentert fremgangen lengre


    Tok noen bilder av plasser jeg vet om som må fikses på bilen.











    Får frysninger når jeg ser igjennom disse bildene

    Jaja, det får da bare ta den tiden det tar. Flyttet den helt borti sin egen krok slik at den ikke tar alt for mye plass



    Dere får unnskylde alt rotet, men det har vært nokså travelt i det siste, og travlere skal det bli når to av bilene skal eu-godkjennes denne måneden

    Må en tur innom TESS og Biltema i morgen slik at vi kan smelle sammen et brukbart eksosanlegg til en Opel jeg har stående.
    Skal ikke se vekk ifra at jeg tester sandblåseren en liten anelse også

    Håper alikevel å få klemt inn noe tid til gullet!
    Sist endret av Stølen; 16/06/10 kl 23:38
    1999 Volvo V70
    1986 Volvo 360

    Finner du feil i overstående innlegg, er du hjertelig velkommen til å beholde de!

  20. #45
    Registrerte brukere E.GRØNDAHL sin avatar
    Medlem siden
    08. april 2010
    Innlegg
    310
    Antall takk

    Standard

    Blir morsomt å se hvordan dette blir ettervært var en del rust du får kose deg med hehe. men blir ivrig i fingrene av se bildene dine, så nå skal jeg ut i garasjen å skru på 360 min jeg å
    Volvo 240gl rullende prosjekt http://forum.vccn.no/showthread.php?...419#post650419
    Volvo 240glt Turbo
    Suzuki fz50

  21. #46
    Registrerte brukere Stølen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    Torjulvågen, Tingvoll, Møre og Romsdal
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av E.GRØNDAHL Vis post
    Blir morsomt å se hvordan dette blir ettervært var en del rust du får kose deg med hehe. men blir ivrig i fingrene av se bildene dine, så nå skal jeg ut i garasjen å skru på 360 min jeg å
    Er nok av rust ja, men man skal da ha noe å gjøre på også vel?
    1999 Volvo V70
    1986 Volvo 360

    Finner du feil i overstående innlegg, er du hjertelig velkommen til å beholde de!

  22. #47
    Registrerte brukere E.GRØNDAHL sin avatar
    Medlem siden
    08. april 2010
    Innlegg
    310
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stølen Vis post
    Er nok av rust ja, men man skal da ha noe å gjøre på også vel?
    hehe ja skal da det, kjenner litt til dette "problemet" selv:P
    Volvo 240gl rullende prosjekt http://forum.vccn.no/showthread.php?...419#post650419
    Volvo 240glt Turbo
    Suzuki fz50

  23. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    nummeret på vingen er : 207812

    Om du ikke klarer å få tak i den har jeg muligens en forhånd helt ny

  24. #49
    Registrerte brukere Stølen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    Torjulvågen, Tingvoll, Møre og Romsdal
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    nummeret på vingen er : 207812

    Om du ikke klarer å få tak i den har jeg muligens en forhånd helt ny
    Hoisan, det låter jo phett! Hva kan denne tenkes koste da?
    Sleng i veg en PM du
    1999 Volvo V70
    1986 Volvo 360

    Finner du feil i overstående innlegg, er du hjertelig velkommen til å beholde de!

  25. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stølen Vis post
    Hoisan, det låter jo phett! Hva kan denne tenkes koste da?
    Sleng i veg en PM du
    Nå har jeg vingen liggende i bilen til deg, men om det ikke blir noe framgang og oppdatering her tror jeg heller den går på dynga:P

Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •