Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  489
Side 52 av 70 FørstFørst ... 2 42 50 51 52 53 54 62 ... SisteSiste
Viser resultater 1.276 til 1.300 av 1729

Tråd: Legg ut dine/andres bremsepapirer og motoroppsett her

  1. #1276

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Når det er sagt legg merke til hvor enormt mye effekt og dreiemoment man taper ved å velge seg for høyt kompresjonsforhold når man kjører pumpebensin og er KRAFTIG oktanbegrenset.
    På 1,35 BAR ladetrykk er du i glimrende 153 WHP fra den teoretiske sugemotoren!
    Hvis det faktisk er kompresjon som ødelegger her, hvorfor har han fått et høyere nav hk enn meg? Han har høyere kompresjon enn meg

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  2. #1277
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Hvis det faktisk er kompresjon som ødelegger her, hvorfor har han fått et høyere nav hk enn meg? Han har høyere kompresjon enn meg
    Bedre resultat er vanligvis konsekvensen av ett bedre oppsett. Her en lokal motor med Garrett GTX3071R med A/R0.82 turbinhus med integrert WG, 98 blyfri pumpebensin.

    Lurer på hva kompforholdet er?

    https://www.youtube.com/watch?v=TrB1NmaOrc4

  3. #1278

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Bedre resultat er vanligvis konsekvensen av ett bedre oppsett. Her en lokal motor med Garrett GTX3071R med A/R0.82 turbinhus med integrert WG, 98 blyfri pumpebensin.

    Lurer på hva kompforholdet er?

    https://www.youtube.com/watch?v=TrB1NmaOrc4
    Sammenligner du en 8 ventilert topp og en 16 ventiler topp her ? Svaret på hvorfor Cosworth motoren yter mer er at den puster bedre

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  4. #1279
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Sammenligner du en 8 ventilert topp og en 16 ventiler topp her ? Svaret på hvorfor Cosworth motoren yter mer er at den puster bedre
    Poenget var å vise hva en slik turbo er kapabel til med pumpebensin på ett GODT oppsett. Det er altså definitivt IKKE turboen som bremser resultatene her.

  5. #1280

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Poenget var å vise hva en slik turbo er kapabel til med pumpebensin på ett GODT oppsett. Det er altså definitivt IKKE turboen som bremser resultatene her.
    Det har jeg da heller ikke sagt at det er. Men det puster IKKE nok for å klare å produsere nok moment på gitt turtall

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  6. #1281
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Det har jeg da heller ikke sagt at det er. Men det puster IKKE nok for å klare å produsere nok moment på gitt turtall
    Vi har alle vår egen versjon av sannheten. Helt ok at dette er din. Jeg har min versjon.

  7. #1282

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Vi har alle vår egen versjon av sannheten. Helt ok at dette er din. Jeg har min versjon.
    Haha , dagens underholdning

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  8. Takk Dreracing@ takket for denne posten
  9. #1283

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Fra spøk til revolver, helt seriøst Batland : Ta min første motor som eksempel. Den med original kompresjon, urørt 531 topp, 940 eksosmanifold, F innsug og Grp A T5 kam og gt3076r Den ga 320 nav hk på 1,2 bar. Med utregningene du bruker skulle den ha gitt 430 nav hk på 2 bar. Er det virkelig noe du hadde forventet fra en så lite modifisert motor og liten turbo?
    Er ikke ute etter å starte noe lang diskusjon men jeg syns det hadde vært rart hvis du faktisk svarer ja på det spørsmålet

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  10. #1284
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Fra spøk til revolver, helt seriøst Batland : Ta min første motor som eksempel. Den med original kompresjon, urørt 531 topp, 940 eksosmanifold, F innsug og Grp A T5 kam og gt3076r Den ga 320 nav hk på 1,2 bar. Med utregningene du bruker skulle den ha gitt 430 nav hk på 2 bar. Er det virkelig noe du hadde forventet fra en så lite modifisert motor og liten turbo?
    Er ikke ute etter å starte noe lang diskusjon men jeg syns det hadde vært rart hvis du faktisk svarer ja på det spørsmålet
    Nei, jeg hadde ikke forventet 430 hk NAV med det oppsettet.

    Når det er sagt:

    Hej tänkte bara berätta snabbt om en motor jag jobbat med några dagar åt en kund. Det är en B230FB av -91 tals model helt original med V kam med undantaget av steg 1 enkel ventilfjädrar för att kunna varva lite över 6000rpm.
    Den har original F-insug med 1700cc spridare, etanol, ajden 4-1 grenrör med 37mm inv dim sen en super hx 35 med 12# avgashus.

    Efter en dags fin justering och långsamt ökat laddtryck så lämnade den 600 nm i vrid och 454 hk v/5900 rpm. den gav nästan samma effekt vid 6700 rpm där vi satt max rpm. max laddtryck va på slutet ca 2.15bar mellan 3600-max rpm (ingen laddtrycks kurva).

    vi mappade tändkurvan snäll under 4800rpm på max laddtryck ca 6 grader för att skona standard B230 stakarna sen mot ca 19 grader vid 5500rpm vid 2.15 bar. vi körde totalt 65 pull.
    Sist endret av Batland; 26/08/17 kl 14:35

  11. #1285

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Nei, jeg hadde ikke forventet 430 hk NAV med det oppsettet.

    Når det er sagt:
    Ok , bare så jeg skjønner deg, selv med lavere kompresjon som du kan velge ville ikke oppsettet klart 430 nav hk ?

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  12. #1286
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Ok , bare så jeg skjønner deg, selv med lavere kompresjon som du kan velge ville ikke oppsettet klart 430 nav hk ?
    Min tur å spörre; tror du at dette oppsettet hadde klart 430 Nav hk med racefuel som gjör at motoren ikke er oktanbegrenset?

  13. #1287

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    [QUOTE=Batland;1058220]
    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Ok , bare så jeg skjønner deg, selv med lavere kompresjon som du kan velge ville ikke oppsettet klart 430 nav hk [?/QUOTE]
    Min tur å spörre; tror du at dette oppsettet hadde klart 430 Nav hk med racefuel som gjör at motoren ikke er oktanbegrenset?
    Nei.

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  14. #1288
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Ok. Hvorfor ikke?

  15. #1289

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ok. Hvorfor ikke?
    Fordi det ikke puster mer.

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  16. #1290
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Fordi det ikke puster mer.
    Hva som gjör at den slutter å puste?

  17. #1291

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hva som gjör at den slutter å puste?
    Den kombinasjonen av topp, kam,innsug, eksosmanifold, turbo, intercooler

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  18. #1292
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Denne kombinasjonen puster beviselig til å levere 320 Hk nav med 1,2 BAR ladetrykk. Jeg mener at pusteevnen til oppsettet avslöres ved å sette fokus på "den teoretiske sugemotoens" prestasjoner. I dette tilfellet 145 Nav hk. Jeg ser ikke hvorfor dette skulle endre seg, men det gjör tydeligvis du. Du kan gjerne forklare hvorfor du mener det du gjör.

  19. #1293

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Denne kombinasjonen puster beviselig til å levere 320 Hk nav med 1,2 BAR ladetrykk. Jeg mener at pusteevnen til oppsettet avslöres ved å sette fokus på "den teoretiske sugemotoens" prestasjoner. I dette tilfellet 145 Nav hk. Jeg ser ikke hvorfor dette skulle endre seg, men det gjör tydeligvis du. Du kan gjerne forklare hvorfor du mener det du gjör.
    Det har du sagt hundre ganger, men å faktisk vise til et oppsett som gir nesten 500 hk på en 8v med 60mm turbinhjul, det har jeg fortsatt ikke sett noe av . Vi blir ikke enig på dette uansett dessverre

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  20. #1294
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    Tja, ikke fått med alle detaljer. men i praksis er det ikke bare å doble den teoretiske sugemotoren oppover, det stopper seg tilslutt. den viktigste faktor er baktrykk.
    men man kan gjerne si att den ikke puster mer. det går værtfall ikke ann å trylle

  21. Takk Holck takket for denne posten
  22. #1295
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Det har du sagt hundre ganger, men å faktisk vise til et oppsett som gir nesten 500 hk på en 8v med 60mm turbinhjul, det har jeg fortsatt ikke sett noe av . Vi blir ikke enig på dette uansett dessverre
    Er det 60 mm turbinhjul på 8V motor som er det egentlige problemet ditt? Hvorfor maser du på meg med det? Jeg har i alle år sagt at 60 mm turbinhjul er minimum på en rödmotor, ikke maksimum.

  23. #1296

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Er det 60 mm turbinhjul på 8V motor som er det egentlige problemet ditt? Hvorfor maser du på meg med det? Jeg har i alle år sagt at 60 mm turbinhjul er minimum på en rödmotor, ikke maksimum.
    Men du mener jo fortsatt at et oppsett med 60mm turbinhjul skal kunne levere nesten 500 nav hk på en 8v hvis man bare går ned på kompresjon ?

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  24. #1297
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dreracing@ Vis post
    Tja, ikke fått med alle detaljer. men i praksis er det ikke bare å doble den teoretiske sugemotoren oppover, det stopper seg tilslutt. den viktigste faktor er baktrykk.
    men man kan gjerne si att den ikke puster mer. det går værtfall ikke ann å trylle
    Ja selvsagt avtar det, men ikke pga at motoren slutter puste. Det avtar fordi det oppstår restriksjoner utenfor motoren. Disse restiksjonene öker etterhvert som man presser delene langt utenfor det de er designet for.

  25. #1298
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Men du mener jo fortsatt at et oppsett med 60mm turbinhjul skal kunne levere nesten 500 nav hk på en 8v hvis man bare går ned på kompresjon ?
    Nei, men hva i alle dager er det med dette 60 mm hjulet da?

  26. #1299

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Nei, men hva i alle dager er det med dette 60 mm hjulet da?
    Har ikke du antydet til Zeeker at han kunne fått opp mot 500 nav hk hvis han gikk ned i kompresjon ?

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  27. #1300
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Har ikke du antydet til Zeeker at han kunne fått opp mot 500 nav hk hvis han gikk ned i kompresjon ?
    Ååååh, det er det du stresser med.

    For det förste var det til ham så jeg ser ikke hva du har med det å gjöre.
    For det andre, jeg har ikke registrert at han har hengt seg opp i det.
    For det tredje var det for å indikere hvorfor jeg anbefalte at han VURDERTE å bruke racefuel til banebruk. Jeg tror at han i praksis vil slite med höye temperaturer når han forsöker å bruke maks effekt. Grunnen er at alt de urealiserte potensialet ikke fordufter ut i intet, det går over i VARME. Jeg drister meg til å si: "Bare vent så skal du få se..."

Side 52 av 70 FørstFørst ... 2 42 50 51 52 53 54 62 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •