Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  489
Side 55 av 70 FørstFørst ... 5 45 53 54 55 56 57 65 ... SisteSiste
Viser resultater 1.351 til 1.375 av 1729

Tråd: Legg ut dine/andres bremsepapirer og motoroppsett her

  1. #1351
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Holy s***

    Er det noe en rødblokk ikke tåler...
    1990 Volvo 240

  2. #1352
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Benji Vis post
    Holy s***

    Er det noe en rødblokk ikke tåler...
    Er vel betongfylt evoblokk...

    Sent fra min BV7000 PRO via Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  3. #1353
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Er vel betongfylt evoblokk...

    Sent fra min BV7000 PRO via Tapatalk
    Var visst nok ikke evo-blokk ifølge en diskusjon på turbobricks-gruppa... Men det er nok gjort noe med den ja

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

  4. #1354
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Er vel betongfylt evoblokk...

    Sent fra min BV7000 PRO via Tapatalk
    Hehe ja kan tenke meg at det er noe i den gata. Men fortsatt, utgangspunktet var en rødblokk og det er ganske tøft


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1990 Volvo 240

  5. #1355
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Er det ikke ny billettblokk fra motordesign?

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  6. #1356
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    Stemmer nesten det HansOla, DR blokk fra motordesign. Men det er ikke billet, det er støpt. toppen er fortsatt volvo da
    Sist endret av Dreracing@; 08/09/17 kl 05:19

  7. #1357
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Aha, ja var inne på motordesign og titta. Den var dyr...

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  8. #1358
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Va och bänkade lekbilen i veckan.
    Fk med 531 topp och natriumkylda ventiler
    KL Racing T3 kam
    H-profil
    680cc spridare e85
    ALU intercooler
    "HX35w" turbo med 1.18bar laddtryck.
    Lh2.4 med no-name chip
    M.m
    Gick faktiskt över förväntan och slutade på över 300hk på naven
    Gjorde detta mest för nöjetsskull och lite för att visa att det behövs mer än röda Saabspridare, chip och uppskruvat laddtryck för att nå 300hk, något många inte tror.
    Se om vi kan komma närmare 400hk till nästa höst och fortfarande köra på Lh2.4



    https://www.facebook.com/photo.php?f...&theater&ifg=1
    Som vanlig ser noen av oss på fölgende:

    1. 426 wnm / M.A.P. 2,18 = 195 Wnm fra den teoretiske sugemotoren.
    2. 306 whp / 2,18 = 140 whp fra den teoretiske sugemotoren.
    Sist endret av Batland; 01/10/17 kl 13:28

  9. #1359
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    VCCN medlemsnummer
    2694
    Innlegg
    2.921
    Antall takk

    Standard

    Får slenge meg på her jeg også da.

    B230FK
    Penta veiv
    Slipte kammer
    Org B204 innsug/eksos
    Precision 5562 E CEA
    44MM Tial WG
    875CC Siemens Deka
    16V topp portet av Overboost Racing

    Baktrykket tok oss igjen ved 1.7 Bar ladetrykk. 519 hk og 660nm -BF98
    Mulig ett annet eksoshus ville holdt med litt lengre, men det er noe en eventuelt får ta til vurdering på sikt.
    Jeg er uansett strålende fornøyd å gleder meg til å få testet dette litt skikkelig



    Sist endret av Lasse R; 18/10/17 kl 12:54

  10. Takk Holck, HansOla, Riff, J.A.S takket for denne posten
  11. #1360
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Fin lösning på wg problematikken. Gratulerer med ett flott resultat. 300 hk v/ 4000 o/min og over 500 hk i intervallet 6000 - 7000 o/min. er ypperlig. Dette er måten å gjöre det på.
    Ang. baktrykket så kan det tenkes at 519 hk fra en turbo med kun 55 mm inducer tilsier at kompressoren er tom og at det er det som sender baktrykket oppver.
    Sist endret av Batland; 18/10/17 kl 15:22

  12. #1361
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    Flotte tall! få på en 6466
    også: det finnes så mange fler måter å lage en mer sexy kamgiver på...

  13. #1362
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    VCCN medlemsnummer
    2694
    Innlegg
    2.921
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Fin lösning på wg problematikken. Gratulerer med ett flott resultat. 300 hk v/ 4000 o/min og over 500 hk i intervallet 6000 - 7000 o/min. er ypperlig. Dette er måten å gjöre det på.
    Ang. baktrykket så kan det tenkes at 519 hk fra en turbo med kun 55 mm inducer tilsier at kompressoren er tom og at det er det som sender baktrykket oppver.
    Takk Veldig spent på å få testet denne litt

    Sitat Opprinnelig postet av Dreracing@ Vis post
    Flotte tall! få på en 6466
    også: det finnes så mange fler måter å lage en mer sexy kamgiver på...
    Hadde i utgangpunktet tenkt til å sette sensor i blokka og på akselen til fordeleren/oljepumpa men ville ikke begynne å borre i blokka når motor allerede var satt sammen, Det blei denne løsningen da den er stabil og fungerer flott

  14. #1363
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lasse R Vis post
    Takk Veldig spent på å få testet denne litt
    Tipper at du har en positiv opplevelse i vente. Kurven avslörer at det er massevis av liv i den der. Må nok behandles med respekt og forsiktighet.

  15. #1364

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Blir morro å se hva den gir ved eventuell bremsing på nav/hjul Lasse ☺. Rein gjetting fra meg men rundt 440-460 nav hk i en Dynapack hvis det ikke blir for strupa ned i bilen tror jeg ☺

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  16. Takk Lasse R takket for denne posten
  17. #1365
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Blir morro å se hva den gir ved eventuell bremsing på nav/hjul Lasse ☺. Rein gjetting fra meg men rundt 440-460 nav hk i en Dynapack hvis det ikke blir for strupa ned i bilen tror jeg ☺
    Det er noe jeg ser frem til med stor interesse. Vi pleier å si at det lett fordufter 100 hk fra motoren når den transporteres over fjellet. Altså fra motorbremsebenk på östlandet til Dynapack / rulle på vestlandet.

    I USA sier det at det er ca. 30% forskjell fra tallene i motorbremsebenk til rulle / navdyno så dette blir interessant.
    Det er helt sikkert endel i dette landet som har testet og som VET, men så langt jeg kan se er disse stille som östers så det er nok hemmelig.

  18. Takk Holck, Lasse R takket for denne posten
  19. #1366

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det er noe jeg ser frem til med stor interesse. Vi pleier å si at det lett fordufter 100 hk fra motoren når den transporteres over fjellet. Altså fra motorbremsebenk på östlandet til Dynapack / rulle på vestlandet.

    I USA sier det at det er ca. 30% forskjell fra tallene i motorbremsebenk til rulle / navdyno så dette blir interessant.
    Det er helt sikkert endel i dette landet som har testet og som VET, men så langt jeg kan se er disse stille som östers så det er nok hemmelig.
    Blir veldig spennende hvis det skjer ☺. Som jeg har sagt til Lasse så må han fokusere på en bra intercooler i bil og bra eksos anlegg for å få vært så nærme som mulig motor bremsinga. Vann avkjølt intercooler og fri eksos som i benken gir veldig gunstig forhold for motor ☺

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  20. #1367
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Det er så sant så sant. Senest forrige uke ble jeg fortalt om en kar som nylig ble realitetsorientert på lett brutalt vis. Det var overflod av effekt i motorbremsebenken og motorinnstallasjonen er gjort i bilen etter beste evner og tilgjengelig plass. Bilen går som en kule den, men det ble raskt nesten 120 graders vanntemp og dette er 40 - 50 grader over det bilen ble mappet med. Jeg mistenker at bankesensorene jobbet effektivt, retarderte tenningen til nödvendig nivå og sendte eksostemp. til himmels. Det meste av saker og ting under panseret ble fryktelig varmt og det ble lite hyggelige problemer.

    Ett eneste spm. Hva tror du / dere om kompresjonsforholdet på denne motoren som ble kjört på pumpebensin? Det deles ut 0 poeng til de som tipper höykomp. da dette resultatet er en selvfölge for oss som har värt med en stund.
    "Another (optimist) one bites the (high compression) dust."

  21. #1368

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det er så sant så sant. Senest forrige uke ble jeg fortalt om en kar som nylig ble realitetsorientert på lett brutalt vis. Det var overflod av effekt i motorbremsebenken og motorinnstallasjonen er gjort i bilen etter beste evner og tilgjengelig plass. Bilen går som en kule den, men det ble raskt nesten 120 graders vanntemp og dette er 40 - 50 grader over det bilen ble mappet med. Jeg mistenker at bankesensorene jobbet effektivt, retarderte tenningen til nödvendig nivå og sendte eksostemp. til himmels. Det meste av saker og ting under panseret ble fryktelig varmt og det ble lite hyggelige problemer.

    Ett eneste spm. Hva tror du / dere om kompresjonsforholdet på denne motoren som ble kjört på pumpebensin? Det deles ut 0 poeng til de som tipper höykomp. da dette resultatet er en selvfölge for oss som har värt med en stund.
    "Another (optimist) one bites the (high compression) dust."
    Jo mer effekt man har jo bedre kjøling trenger man, det gjelder uansett kompresjons nivå motoren er på mener jeg. "Problemet" er at bra kjøling koster mye penger som oftest. Og det gjelder både vann, olje og (turbo)luft. I den ideele verden har hver av de sin egen friskluft tilførsel, men sannheten er at man i 99% av tilfellene må inngå et ganske stort kompromiss i vanlig bil. De blir ofte stående etter hverandre .
    I min egen 240 sitter nå denne:

    https://www.summitracing.com/parts/fld-fhp35-shelby

    Foreløpig har jeg ikke hatt kjøle problem med den, men den står bak en intercooler så en ombygging til tripple pass av radiatoren er igang for mer margin mot eventuelt mer effekt ved senere anledning.

    Mottoet blir vel, det går ikke ha for mye kjøling.



    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  22. #1369
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Jo mer effekt man har jo bedre kjøling trenger man, det gjelder uansett kompresjons nivå motoren er på mener jeg. "Problemet" er at bra kjøling koster mye penger som oftest. Og det gjelder både vann, olje og (turbo)luft. I den ideele verden har hver av de sin egen friskluft tilførsel, men sannheten er at man i 99% av tilfellene må inngå et ganske stort kompromiss i vanlig bil. De blir ofte stående etter hverandre .
    I min egen 240 sitter nå denne:

    https://www.summitracing.com/parts/fld-fhp35-shelby

    Foreløpig har jeg ikke hatt kjøle problem med den, men den står bak en intercooler så en ombygging til tripple pass av radiatoren er igang for mer margin mot eventuelt mer effekt ved senere anledning.

    Mottoet blir vel, det går ikke ha for mye kjøling.
    Ja det er voldsomt også det. Jeg tok for meg Cosworth en gang. Steg 1 chip er oppgitt til ca. 270 hk med ca. 1,1 BAR ladetrykk og steg 3 er oppgitt til 330 hk med ca. 1,5 BAR ladetrykk. Hvis vi sier at den originale intercooleren er god nok til 270 hk så er faktisk kjölebehovet nöyaktig dobbelt så stort for 330 hk som for 270 hk.

    Ikke bare koster det, det opptar mye plass også og det er mye som bör kjöles. I tillegg til det alle tenker på bör drivstoffet kjöles med drivstoffkjöler, vannet fra turboen bör kjöles i egen kjöler för det returneres til kjölesystemet, servo-oljen trenger egen oljekjöler. Vi har sett gearolje bli helt ödelagt på kun kort tid pga varme så der er det ett behov. Husker en Cosworth hvor det ikke var mulig å geare etter endel runder på Rudskogen, Kassen var så varm at den knep på shiftemekanismen, men etter en kjölepause var det på an igjen.

    Ser bra ut den der så får tiden vise hvilke kjölevannstemperaturer du klarer på Rudskogen i sommervarmen.

    Enig der, i praksis klarer man ikke å få for god kjöling når man har fått ut godt med power fra motoren og man BRUKER den.
    Sist endret av Batland; 25/10/17 kl 20:39

  23. Takk Holck takket for denne posten
  24. #1370

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ja det er voldsomt også det. Jeg tok for meg Cosworth en gang. Steg 1 chip er oppgitt til ca. 270 hk med ca. 1,1 BAR ladetrykk og steg 3 er oppgitt til 330 hk med ca. 1,5 BAR ladetrykk. Hvis vi sier at den originale intercooleren er god nok til 270 hk så er faktis behovet nöyaktig doblet for 330 hk.

    Ikke bare koster det, det opptar mye plass også og det er mye som bör kjöles. I tillegg til det alle tenker på bör drivstoffet kjöles med drivstoffkjöler, vannet fra turboen bör kjöles i egen kjöler för det returneres til kjölesystemet, servo-oljen trenger egen oljekjöler. Vi har sett gearolje bli helt ödelagt på kun kort tid pga varme så der er det ett behov. Husker en Cosworth hvor det ikke var mulig å geare etter endel runder på Rudskogen, Kassen var så varm at den knep på shiftemekanismen, men etter en kjölepause var det på an igjen.

    Ser bra ut den der så får tiden vise hvilke kjölevannstemperaturer du klarer på Rudskogen i sommervarmen.

    Enig der, i praksis klarer man ikke å få for god kjöling når man har fått ut godt med power fra motoren og man BRUKER den.
    Har en veldig fin sperre i Autronic'en til det. Ved 120 grader vann får jeg ikke lada mer enn 0,5 bar = kutter motor som en turtall sperre med en gang vannet blir for varmt.
    Hjelper nok en god del med noen hull i panseret også vil jeg tro



    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  25. #1371
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    To identiske Volvo 940 automat med B230FK motorer og 99 KW (135 hk) i vognkortet.

    Den röde linjen er helt original og den andre er med hjemmelaget 3" eksos med 3" racekatalysator.



    50% effektøkning med oppgradering til ett 3" eksosanlegg pga at mottrykket i downpipen forsvinner og ladetrykket öker.

    På bilen som leverte de röde kurvene ble det tettede røret i bunn av luftfilterboksen, som skal hente luft inn fra innerskjemen, åpnet opp.

    Vanninnsprut og boostcontroller ble montert og ladetrykket justert til ca. 0,95 BAR med original intercooler.



    Da ble det i praksis så godt som 100% ökning i dreiemoment, akselerasjonsevne og hk.
    Sist endret av Batland; 21/11/17 kl 18:44

  26. Takk JK95 takket for denne posten
  27. #1372
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mai 2011
    Sted
    Stokkøy
    Innlegg
    74
    Antall takk

    Standard

    Pokker, du måtte bevise det akkurat nå? :P

  28. #1373
    AKL sin avatar
    Medlem siden
    04. juli 2010
    Sted
    Aurskog-Høland
    VCCN medlemsnummer
    165
    Innlegg
    352
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dreracing@ Vis post
    Flotte tall! få på en 6466
    også: det finnes så mange fler måter å lage en mer sexy kamgiver på...
    Forslag til ett design som funker med org reg deksel og på blokk uten fordeleraksling?

  29. #1374
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AKL Vis post
    Forslag til ett design som funker med org reg deksel og på blokk uten fordeleraksling?
    Scimec har ferdig sensor med brakett for å montere der mek bensinpumpe står originalt

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  30. #1375
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JK95 Vis post
    Pokker, du måtte bevise det akkurat nå? :P
    Hehe, fortell gjerne mer...

Side 55 av 70 FørstFørst ... 5 45 53 54 55 56 57 65 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •