Kjikka litt på bremsepapirene. Eneste gangen denne har 600+ whp må være i 200kmt og 5 gir. Rekker vel ikke å bygge trykk før det er tomt for rpm?
Sent fra min D5503 via Tapatalk
Litt mye ketchup kanskje? Er jo veldig begrenset register også... Skal det brukes til å spinne på GB så forsåvidt... skal det kjøres på vei blir det litt slitsomt i lengden...
Sist endret av Njål Nilssen; 22/05/14 kl 23:03
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Tror jeg personlig ville gått for en litt mindre turbo og 500 gamp, over 662 og så mye ketchup.. Morro når det først løsner bak, men når man legger i neste gir dauer det fort av.. Men all ære for å ha fått over 650 gamp i en 8v.. Ligger vel ca 170 hester sugemotor under alle turbohestene ?
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Sikkert like morsom som kadetten til en bekjent, 770hk eller noe i den gata. Blåst gjennom en hx55 eller tilsvarende.
Sent fra min LT25i via Tapatalk
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Jeg quoter han:
"Stålforinger og betongfylt blokk, Vipec sprut, Bosch 1400cc dyser, H-Råder, Wiseco lavkomp stempler, Egenporta 531 topp med 46/38.5 Ventiler, Garrett GT4088R Turbo, KL innsug KL kam, KL Grenrør. Var igjen mye å gå på under bremsing, men bensinpumpa klarte ikke levere mer (Aeromotive A1000)"
Ikke no veldig, men morro å se hva som faktisk var av hk i bilen med oppsette som var på den
B230Fk
531 Topp med A-kam
Bosh 968 Dyser
3"LMM
Walbro bensinpumpe
Progressiv Btr 1:1,2 - Justert til 3,5 bar grunntrykk
T19 - på 1,1-1,2 Bar ladetrykk
Alu cooler
Chipper i begge hjerner fra Turbotrimming.no
3"downpipe, med 3" kat og 2,5" ferrita resten.
*Volvo V40 2001 mod - Solgt *Volvo 940 LT 1996 mod - Solgt *Volvo 244 1978 mod - Solgt *Volvo 144 B20A 1973 mod - Solgt *Volvo 850 2,5 20v 1995 mod - Solgt *Volvo 940 LT 1997 mod - Solgt *Volvo 940 Classic 1996 mod - God bilen!
Fikser det meste til Volvo
242 Rallycross bil
75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt
Litt bredde i register også Ikke opp som et fjell og ned som et stup etterpå Funker jo faktisk til noe annet enn å bare lage røyk med uforutsigbar kraftleveranse. tett på 400Nm ved 3000rpm allerede Torgeir, hvordan er den under 3000rpm?
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
2.3l 16v
Orginal topp med orginale kamer
Hjemme laget innsug
Gt3071r turbo
Bremset på 98okt med snill tenning
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ladetrykk? AR på eksoshus?
Fikser det meste til Volvo
242 Rallycross bil
75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt
1.5bar trykk AR0.86
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jaja var litt rask med å bla nedover AR 082 og pulsplitt grenrør ja
Fikser det meste til Volvo
242 Rallycross bil
75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt
Ikke godt å si... går man ut fra de originale ala 155hk som er på veiv skulle det blitt ala 387hk også på veiv, med uforandret kompresjon (og vanlig bensin). Laddetrykket tilsier at maksmoment på veiv skal være ala 550Nm, fortsatt forutsatt original kompresjon og bensin...
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Dette er målt på nav og konvertert med en faktor og da skjønner man at bremsetalla ikke stemmer helt med hva motoren virkelig leverer. Men typisk detta på type dynapack brems....167 sugehk på orginal 16v topp med orginale kammer, dekompet, og med snill tenning stemmer ikke akkurat...
Fikser det meste til Volvo
242 Rallycross bil
75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt
Så kurva du la ut er effekten målt på nav uten korrigering av drivverkstap?
Fikser det meste til Volvo
242 Rallycross bil
75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt