Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  489
Side 24 av 70 FørstFørst ... 14 22 23 24 25 26 34 ... SisteSiste
Viser resultater 576 til 600 av 1729

Tråd: Legg ut dine/andres bremsepapirer og motoroppsett her

  1. #576

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kjellt Vis post
    Ola Ruud sin 940!
    662whp@6293rpm
    775wnm@5925rpm
    2,8bar boost!


    Imponerende til å være en 8V?
    Gjerne fortelle litt mer om oppsett på motoren og hva bilen skal brukes til

  2. #577
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kjellt Vis post
    Ola Ruud sin 940!
    662whp@6293rpm
    775wnm@5925rpm
    2,8bar boost!


    Imponerende til å være en 8V?



    2,8 bar ja.... da snakker vi

  3. #578
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Kjikka litt på bremsepapirene. Eneste gangen denne har 600+ whp må være i 200kmt og 5 gir. Rekker vel ikke å bygge trykk før det er tomt for rpm?

    Sent fra min D5503 via Tapatalk
    OakhearT RacinG

    OakHeart Racing

  4. #579
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Litt mye ketchup kanskje? Er jo veldig begrenset register også... Skal det brukes til å spinne på GB så forsåvidt... skal det kjøres på vei blir det litt slitsomt i lengden...
    Sist endret av Njål Nilssen; 22/05/14 kl 23:03
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  5. #580
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Tror jeg personlig ville gått for en litt mindre turbo og 500 gamp, over 662 og så mye ketchup.. Morro når det først løsner bak, men når man legger i neste gir dauer det fort av.. Men all ære for å ha fått over 650 gamp i en 8v.. Ligger vel ca 170 hester sugemotor under alle turbohestene ?

  6. #581
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Tror jeg personlig ville gått for en litt mindre turbo og 500 gamp, over 662 og så mye ketchup.. Morro når det først løsner bak, men når man legger i neste gir dauer det fort av.. Men all ære for å ha fått over 650 gamp i en 8v.. Ligger vel ca 170 hester sugemotor under alle turbohestene ?
    Sikkert i området rundt 170... kommer litt an på kompresjon, mottrykk og drivstoff også
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  7. #582
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Sikkert like morsom som kadetten til en bekjent, 770hk eller noe i den gata. Blåst gjennom en hx55 eller tilsvarende.

    Sent fra min LT25i via Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  8. #583
    Registrerte brukere kjellt sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    1.305
    Antall takk

    Standard

    Jeg quoter han:

    "Stålforinger og betongfylt blokk, Vipec sprut, Bosch 1400cc dyser, H-Råder, Wiseco lavkomp stempler, Egenporta 531 topp med 46/38.5 Ventiler, Garrett GT4088R Turbo, KL innsug KL kam, KL Grenrør. Var igjen mye å gå på under bremsing, men bensinpumpa klarte ikke levere mer (Aeromotive A1000)"

  9. #584
    Registrerte brukere Kauto sin avatar
    Medlem siden
    23. juni 2012
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard



    Ikke no veldig, men morro å se hva som faktisk var av hk i bilen med oppsette som var på den

    B230Fk
    531 Topp med A-kam
    Bosh 968 Dyser
    3"LMM
    Walbro bensinpumpe
    Progressiv Btr 1:1,2 - Justert til 3,5 bar grunntrykk
    T19 - på 1,1-1,2 Bar ladetrykk
    Alu cooler
    Chipper i begge hjerner fra Turbotrimming.no
    3"downpipe, med 3" kat og 2,5" ferrita resten.
    *Volvo V40 2001 mod - Solgt *Volvo 940 LT 1996 mod - Solgt *Volvo 244 1978 mod - Solgt *Volvo 144 B20A 1973 mod - Solgt *Volvo 850 2,5 20v 1995 mod - Solgt *Volvo 940 LT 1997 mod - Solgt *Volvo 940 Classic 1996 mod - God bilen!

  10. #585
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    B230, 2.3l med standard stempler så kjørt litt snill tenning og holdt eksostempen nede, modda 531 topp og custom turbokam. Garret GT3071R. Max effekt 405Hk ved 6500rpm og 510Nm ved 5200rpm. 1.4 bar trykk.


    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  11. Takk Njål Nilssen, Truckdriver, Holck takket for denne posten
  12. #586
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    B230, 2.3l med standard stempler så kjørt litt snill tenning og holdt eksostempen nede, modda 531 topp og custom turbokam. Garret GT3071R. Max effekt 405Hk ved 6500rpm og 510Nm ved 5200rpm. 1.4 bar trykk.
    ser ut som det er håp for meg etterhvert også

  13. #587
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Litt bredde i register også Ikke opp som et fjell og ned som et stup etterpå Funker jo faktisk til noe annet enn å bare lage røyk med uforutsigbar kraftleveranse. tett på 400Nm ved 3000rpm allerede Torgeir, hvordan er den under 3000rpm?
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  14. #588

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    B230, 2.3l med standard stempler så kjørt litt snill tenning og holdt eksostempen nede, modda 531 topp og custom turbokam. Garret GT3071R. Max effekt 405Hk ved 6500rpm og 510Nm ved 5200rpm. 1.4 bar trykk.
    Så veldig bra ut Torgeir .
    Pulssplitt grenrør?
    Hvilket innsug?
    Hvilken A/R på eksoshus?

  15. #589
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    2.3l 16v
    Orginal topp med orginale kamer
    Hjemme laget innsug
    Gt3071r turbo
    Bremset på 98okt med snill tenning


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. Takk Holck takket for denne posten
  17. #590
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Ladetrykk? AR på eksoshus?
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  18. #591
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Så veldig bra ut Torgeir .
    Pulssplitt grenrør?
    Hvilket innsug?
    Hvilken A/R på eksoshus?
    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Ladetrykk? AR på eksoshus?
    Ser ut som noen har spurt deg om det samme Torgeir.

  19. #592
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    1.5bar trykk AR0.86


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  20. #593
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Jaja var litt rask med å bla nedover AR 082 og pulsplitt grenrør ja
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  21. Takk Holck takket for denne posten
  22. #594

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av nyborg Vis post
    2.3l 16v
    Orginal topp med orginale kamer
    Hjemme laget innsug
    Gt3071r turbo
    Bremset på 98okt med snill tenning
    Virker utrolig kjørbart . Er det målt på nav eller er det konvertert til motor?

  23. #595
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Ikke godt å si... går man ut fra de originale ala 155hk som er på veiv skulle det blitt ala 387hk også på veiv, med uforandret kompresjon (og vanlig bensin). Laddetrykket tilsier at maksmoment på veiv skal være ala 550Nm, fortsatt forutsatt original kompresjon og bensin...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  24. #596
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Dette er målt på nav og konvertert med en faktor og da skjønner man at bremsetalla ikke stemmer helt med hva motoren virkelig leverer. Men typisk detta på type dynapack brems....167 sugehk på orginal 16v topp med orginale kammer, dekompet, og med snill tenning stemmer ikke akkurat...
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  25. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  26. #597
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Virker utrolig kjørbart . Er det målt på nav eller er det konvertert til motor?
    Dette er målt på nav




    Sent from my iPhone using Tapatalk

  27. #598

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Ok

  28. #599
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Så kurva du la ut er effekten målt på nav uten korrigering av drivverkstap?
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  29. #600
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Så kurva du la ut er effekten målt på nav uten korrigering av drivverkstap?
    Stemmer


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  30. Takk Wrasko takket for denne posten
Side 24 av 70 FørstFørst ... 14 22 23 24 25 26 34 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •