Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  32
Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 100

Tråd: Th3-1Nonly - S80II *Project Stealth Bomber*

  1. #51
    Registrerte brukere th3-1nonly sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2013
    Sted
    Stord
    Innlegg
    194
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av orfaman68 Vis post
    Du er flink til å lide... RESPEKT Hadde aldrig turt det du gjør Tusen takk for tipps ang EGR ventilen forresten Men, hvis jeg demonterer den, hvordan går det å rense den ? Leste et sted at noen brukte vanlig oppvaskmiddel eller vaskepulver. Hva brukte du ? Når jeg monterer igjen er det noe som burde smøres, kalibreres via
    VIDA
    osv ? Tusen takk for hjelpen Og masse lykke til med dyse 3... Tro nok den kommer å tape

    Takk! Ærlig talt, hadde jeg ikke hatt denne tråden vet jeg ikke hvor engasjert jeg hadde vært for den lidelsen. Men så lenge det går opp i opp så er det verdt det selv om reisen er litt humpete
    Anyway, EGR ventilen kan du bruke flere midler til å rense, oppvaskevann er noe. Men f.eks. EGR plenum der ved motoren til egr ventilen. Den skal vel til en viss grad tåle vann og fukt, men ville ikke lagt hele den under vann. Så det jeg gjorde var å bruke kondensfjerner fra biltema til å rense med. Kjøpte en ny dobørste, tannbørste og noen ruller med tørkepapir og gnukket bare innsiden av delene. Men det kan være ufattelig grisete, så ha det i bakhodet :P

    '07 Volvo S80II D5 Summum

  2. Takk orfaman68 takket for denne posten
  3. #52
    Registrerte brukere th3-1nonly sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2013
    Sted
    Stord
    Innlegg
    194
    Antall takk

    Standard

    Vi er ikke helt i mål med motor enda og jeg fikk atter en feil på at partikkelfilteret var fullt, men akkurat denne gangen så tror jeg det har mer med motor å gjøre. Skiftet nettopp dyse 3 og det er heldigvis ikke noe betydelig trykkfall i dieselrailen lenger.

    Det er et annet problem denne gangen, og noe jeg har funnet ut er noe en hver person som skal skifte dysene burde skifte i samme slengen som dysene blir skiftet. Spesielt dersom de har samme alder som bilen, og det er disse:

    Det du ser på bildet her er fjærklemmene som holder dysene klemt nedi blokken, mine har mistet den formen og spenningen de skal ha så jeg har bestilt nye. Om ikke de holder spenningen sine og dysene på plass, så stikker all kompresjonen i cylindrene av forbi dysene og du blir sittende puffende injektorer. Bilen starter og går, men den rister noe jævlig under hard belastning, og all dieselen og eksosen i cylindern stikker av.

    Til neste gang!

    '07 Volvo S80II D5 Summum

  4. #53
    Registrerte brukere th3-1nonly sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2013
    Sted
    Stord
    Innlegg
    194
    Antall takk

    Standard

    Jeg har nå fått noe greier i posten som jeg har ventet på i litt over en måned nå. Jeg er inne på eBay fra tid til annen og er der religiøst så fort lønna kommer. I Januar bestilte jeg 400 SMD dioder i ulike størrelser for rett under 100kr og tenkte at nå var det på tide å gjøre noe jeg hadde ventet på lenge imens jeg likevel ventet på de delene jeg trenger for å få bilen igang skikkelig.
    Så ut med midtkonsollen igjen!

    Slik ser det ut bakfra for den som er interessert:

    Her er alle festepunktene for enhetene, igjen, for den som skulle være interessert:

    Av med bakdekselet på AC enheten:

    Alle de hvite diodene er bakgrunnsbelysningen for knappene i midtkonsollen, jeg er litt usikker på nøyaktig hvilke dioder disser er, men jeg fant at SMT 3528 dioder hadde riktig størrelse:

    Jeg ville ikke hive meg løs på hovedkortet før jeg visste at diodene ville fungere sammen med resten av kretsen uten at de brant ut eller ikke lyste opp i det hele. Det skal være spenningsregulering på kortet så det skal så det skal gå greit, men det er greit å teste likevel.



    Dioden fungerte utmerket der den var, og det så ikke gærnt ut i hele tatt.


    Så etter jeg fikk vite at det fungerte uten problemer så var det pbare til å begynne på hovedkortet:
    http://thisisimagejunk.weebly.com/up...65251_orig.jpg
    Måtte teste underveis bare for å sjekke at alle diodene fungerte og det ser allerede fantastisk ut!

    Men jeg kunne ikke ha noe av at det fremdeles var grønt lys i potenisometern til lyd og temperatur, så det var nødt til å komme av så jeg kunne komme til diodene på bunnen:


    Tilslutt var det på tide å ta av displayet og skifte lyset i CD/FM/AM/Mode etc. knappene:


    Og ca 50noe dioder senere og vi var i mål

    Før:

    Etter:


    Alt i alt er jeg kjempe fornøyd med resultatet, det ser mye bedre ut enn jeg hadde forventet også. De røde diodene er en del lettere på øyenene, og det er alt i alt en mye mer behagelig opplevelse å sitte i bilen når det er mørkt ute. Jeg har ikke helt fått opplevd hvordan det er når du er i trafikken og leker deg enda, men lysene er mer enn skarpe nok det er like lyse, men siden det er rødt og ikke grønt, så vil det virke som det er mørkere enn opprinnelig. Jeg ser for meg at det også kunne blitt ganske rått med andre farger også, f.eks blå eller oransje, kanskje tilogmed lilla, men det kan jo dere andre få prøve ut for meg

    Igjen, de diodene som jeg fant å passe til dette er SMT 3528 dioder, du kan kjøpe de 100 av gangen på rull fra eBay for 20 kr, gratis frakt.

    Til neste gang!
    Sist endret av th3-1nonly; 10/03/15 kl 20:33

    '07 Volvo S80II D5 Summum

  5. Takk Madice, mrstfu, orfaman68 takket for denne posten
  6. #54
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Fra en som har hatt rødt instrumentlys i nesten alle år, det der var dritsexy. Rødt lys er mer behagelig for øynene, som du sier, på grunn av bølgelengden til lyset har det sammenlignet med blått og hvitt lys nesten ingen påvirkning på nattsynet.

    Flere bilder, takk!
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  7. #55
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Fin bil og mye interessante modifikasjoner! Følger med!
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  8. #56
    Registrerte brukere Tonytic sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Sør-Trøndelag, Stadsbygd
    Innlegg
    694
    Antall takk

    Standard

    tøff mod det der. tror jeg ville gått for blåe dioder i de "store" knappene, volum, temp og tuning/sound
    Volvo 850 2.0 Turbo X= 745 GLE

  9. #57
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. juli 2014
    Sted
    Skui
    VCCN medlemsnummer
    1178
    Innlegg
    420
    Antall takk

    Standard

    Takk for svaret og tipps. Så fort jeg finner litt tid, kanskje i påske, blir EGR ventilen renset Akkurat nå sliter jeg litt med en knirkelyd fra servostyring- noe jeg overhodet ikke skjønner siden servopumpen ble byttet for to måneder siden... Styring er lett, man føler ingenting, bare en lyd når du snur rattet mot høyre når bilen står :( :(
    En annen ting ang dine smd modifikasjon: Dette ser helt konge ut- igjen RESPEKT !!! Men, måtte du lodde alle dioder eller er di klippet på en måte ? Hvordan fjernet du di gamle SMD ? Kunne tenkt meg rød lys i instrumenter, som BMW har...
    -08 XC 70 D5 summum automat, 362.000km

  10. #58
    Registrerte brukere th3-1nonly sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2013
    Sted
    Stord
    Innlegg
    194
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tonytic Vis post
    tøff mod det der. tror jeg ville gått for blåe dioder i de "store" knappene, volum, temp og tuning/sound
    Kanskje kanskje, jeg spekulerte litt på hvitt, og har lurt litt på hvite dioder istedet for alle de oransje som viser hvilke ting som er aktivert. Kommer nok til å kjøpe noen ruller til med disse diodene though, om ikke annet er det godt å ha!

    Sitat Opprinnelig postet av orfaman68 Vis post
    Takk for svaret og tipps. Så fort jeg finner litt tid, kanskje i påske, blir EGR ventilen renset Akkurat nå sliter jeg litt med en knirkelyd fra servostyring- noe jeg overhodet ikke skjønner siden servopumpen ble byttet for to måneder siden... Styring er lett, man føler ingenting, bare en lyd når du snur rattet mot høyre når bilen står :( :(
    En annen ting ang dine smd modifikasjon: Dette ser helt konge ut- igjen RESPEKT !!! Men, måtte du lodde alle dioder eller er di klippet på en måte ? Hvordan fjernet du di gamle SMD ? Kunne tenkt meg rød lys i instrumenter, som BMW har...
    Bare hyggelig Bare vær OBS på hva du kjører skruhjernet i Var inne og kommenterte på tråden din om den knirkingen, jeg vel selv tro at det er fjærbenslageret ditt som er gåent. Det er slitedeler vettu, så det kommer til å gå istykker før eller siden som mye annet :P
    Jeg loddet av og på alle diodene, jeg har noen få knep for å få det av siden det er så små deler det er snakk om, tror ikke jeg kan gi deg en fullstendig guide på hvordan best å lodde, der er det mange andre som ville gjort en mye bedre jobb. Sjekk opp blant annet Ben Heck på Youtube, han har mange interessante videoer, om du ser bort fra B-film skuespillet :P

    '07 Volvo S80II D5 Summum

  11. Takk orfaman68 takket for denne posten
  12. #59
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Vil anbefale deg å justere ned størrelsen på signaturbildet ditt før det blir fjerna. Maks størrelse er 150 x 500.

    http://forum.vccn.no/showthread.php?...-av-VCCN-Forum
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  13. #60
    Registrerte brukere th3-1nonly sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2013
    Sted
    Stord
    Innlegg
    194
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Vil anbefale deg å justere ned størrelsen på signaturbildet ditt før det blir fjerna. Maks størrelse er 150 x 500.

    http://forum.vccn.no/showthread.php?...-av-VCCN-Forum
    Jobber med saken, det ble blåst opp gjennom klienten jeg brukte, så fjerner det for øyeblikket.

    EDIT: There we go, alltid noe som skal gå galt.
    Sist endret av th3-1nonly; 13/03/15 kl 12:01

    '07 Volvo S80II D5 Summum

  14. #61
    Registrerte brukere th3-1nonly sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2013
    Sted
    Stord
    Innlegg
    194
    Antall takk

    Standard

    Så her kommer litt av en monster oppdatering, så vær forberedt på litt scrolling!

    Det har skjedd mye siden sist, og bilen blir vel egentlig bare mer og mer et prosjekt enn jeg kanskje liker å innrømme, spesielt for kona. Verre er at jeg blir mer og mer knyttet til bilen etterhvert som jeg holder på, og mye av bildene som kommer til å følge vil vise nøyaktig hvorfor.

    Men la oss begynne der vi slapp før vi kommer til godsakene!

    Så sist vi snakket så styret jeg fremdeles på med motorn og injektorene, et nytt problem hadde dukket opp etter jeg byttet den tredje injektoren, puffende cylindrer. Så jeg gikk til Volvo på Stord og skaffet et komplett sett med dyseklammer, kobberpakninger og skruer

    Jeg bestemte meg for å skifte absolutt alt på de nye injektorene først og fremst, selv om disse alt hadde nye kobberpakninger, så gjorde jeg det beste, og bare byttet de.
    Her kan du se forskjellen på et splitter nytt klammer og et gammelt, så grunnen til at cylindrene huffer litt er vel ikke helt uventet.


    Jeg byttet i første omgangen Injektor 1 til 3 siden kun disse var nye, og huffingen var borte! Men bilen gikk fremdeles som dritt så jeg kjøpte enda en injektor. Denne gangen byttet jeg på 4'ern.

    Nye klammer, 4 nye injektorer og bilen gikk endelig bra! Den femte injektoren er fremdeles "due for replacement" men dette tar jeg etterhvert.

    Siden jeg var så godt igang så byttet jeg også den returfordeleren jeg mekket selv etter å ha ødelagt den originale. Ut med hjemmekoket:

    Frem med den nye blekkspruten:

    Og alt på plass, ingen mer diesellukt inne i bilen, og ikke lenger dieseldamp fra panseret dersom bilen stod på tomgang.


    Så bilen går nå endelig som den skal, får ikke lenger opp melding om at partikkelfilteret er tett, og bilen bruker mindre drivstoff enn noensinne. For en gledens dag det var, uten bil i 3 måneder er grusomme greier når man camper hos svigers...

    '07 Volvo S80II D5 Summum

  15. Takk orfaman68 takket for denne posten
  16. #62
    Registrerte brukere th3-1nonly sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2013
    Sted
    Stord
    Innlegg
    194
    Antall takk

    Standard

    For å holde det noenlunde rent og ryddig så tar jeg det følgende i en egen post, så dette er en fortsettelse på den forrige.

    Det hadde jo ikke vært meg hadde jeg stoppet der, dere husker nok den lille modifiseringen av midtkonsollen, og det var litt "out of place" med den alene, så jeg begynte å strippe interiøret for å ta så mye som jeg kunne før ferien kom siden vi skulle ut en liten vending.






    Siden disse bildene ble tatt før jeg fikk den siste injektoren, og var noe jeg begynte på imens jeg ventet for å ha noe annet enn injektorer å tenke på. Så stuet jeg det bare inn i baksetet imens jeg jeg tok en og en del.


    Jeg begynte med kontrollene til vindus heisene, og det var her at jeg merket at diodene var merkbart mindre enn de andre. Istedet for 3528 LED, så var dette 1206 LED ikke noe problem, bare litt mindre å jobbe med.


    Byttet ut diodene og testet sporenstreks for å være sikker på at det fungerte som det skulle, det var heldigvis ikke noe problemer som oppstod underveis.


    Executive modellene har lys i hulrommene til håndtakene, originalt er disse hvite, men med kreativ frihet og allerede eksisterende lysspredere i døren. Så skulle det bli rødt der også.

    Bestilte en hel pose på 100stk LED ferdigkoblet for 12v med en resistor. Jeg limte denne fast i lysspredern med noe pistollim så den skal også komme ut relativt enkelt. Det var den beste løsningen i mine øyne siden disse ikke kom med de originale lysene.

    Satte lysspredern tilbake i døren og koblet til en 12v kilde for å teste, ble ikke helt feil.



    Hoppet løs på vindusheis kontrollene til bakdørene også, og ordnet med LED i lyssprederne til de andre dørene også.


    Plukket deretter ut hovedkontrollen til vindusheisene og speilkontrollene fra førerdøren og gikk løs på den også.
    Også her var det 1206 LED men det gikk greit unna.


    Deretter ble det lyskontrollene sin tur

    Jeg tygget mye på denne i en god stund, for det var ingen som hadde noensinne rørt denne, det var ingen offisiell dokumentasjon på den, og det var heller ikke noen åpenlys måte å ta den fra hverandre på. Den hang igjen på selve vridern, for "knob'en" ville ikke løsne fra den, så jeg tok et valg.
    Jeg tok en sjanse og vred den slik at "akselen" innvendig knakk, men jeg visste jeg kunne fikse den igjen siden det hele var
    ABS
    plast. Jeg har ikke noen bilder av dette for øyeblikket, men jeg skal vise hvordan man får den av på riktig vis uten å ødelegge den. Nå som jeg vet hvordan man gjør det.
    I mellomtiden når jeg loddet LED'ene så laget jeg et
    ABS
    slurry (blanding av Aceton og
    ABS
    plast) slik at jeg kan kaldsveise de knekte bitene sammen igjen.

    LED'ene i denne kontrollern var de tidligere 3528 LED'ene, og de hadde jeg heldigvis noen få igjen av. Så jeg bytte de fleste uten problem, men måtte gjøre en "jumper" da ene banen løsnet idet jeg tok diodene av.

    Det funker, det bare ser ikke så veldig vakkert ut akkurat.

    Det siste jeg hadde tid til i denne omgangen var setevarmer kontrollene til baksetene, denne var ganske ledd å få til, men det var nok av skruer som holdt annordningen fast.

    Skiftet disse, det var kun 2 stk 3528 LED, enkel jobb, ingen baner som løsnet.


    Begynte deretter å hive panelene tilbake igjen, men koblet først opp diodene i dørhåndtakene til 12v nettet i dørene fremme og bak.



    Ikke noe mer å se der egentlig, kranglet litt med hvor 12v nettet var i passasjer døren fremme, og det var en periode hvor hver gang man vridde om nøkkelen så åpnet vinduet seg sånn smålig. Men dette er fikset!

    For å slippe å lete etter 12v strøm til ting som dioder så bestemte jeg meg like gjerne for å lage en 12v rail til å ligge i midtkonsollen. Den er koblet rett til sigarettenner uttaket i midkonsollen.


    Men jeg skal unngå å koble mer enn nødvendig til den, det er ikke nok størrelse på kablene til å kjøre for mye strøm. Så trenger jeg mer må jeg gjøre noe annet. Dette er godt nok for nå.

    Med alle panelene på plass var det på tide med en siste finish, litt rød detailing.




    Nå over til det nåværende resultatet! Jeg mangler fremdeles noen dioder i blant annet lysbryterne fremme og rattkontrollene, men disse tar jeg iløpet av sommern når jeg har tiden til det.






    Jeg er fornøyd så langt!

    For de som lurer på hvor ille det er å kjøre med den EL-tråden som krysser hele dashbordet.
    Det er ikke forstyrrende for nattsynet eller kjøringen i det hele, det er som er forstyrrende er å kikke på den i beundring, så hold øya på veien.
    Sist endret av th3-1nonly; 06/07/15 kl 10:10

    '07 Volvo S80II D5 Summum

  17. Takk orfaman68 takket for denne posten
  18. #63
    Registrerte brukere th3-1nonly sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2013
    Sted
    Stord
    Innlegg
    194
    Antall takk

    Standard

    Jeg har en liten oppdatering til før jeg er ferdig for denne gangen.

    Så jeg surfet litt på Facebook i Mai og kikket inne på en lokal kjøp og salg side, jeg er stadigvekk på utkikk etter diverse morsomt, og avogtil snubler man over uslåelige dealer fra folk som ikke vil annet enn å bli kvitt skrotet sitt.

    Dette var et slikt tilfelle, fikk kjøpt et fullt sett med TSW 20" felger latterlig billig med Yokohama dekk, eneste bakdelen var at et av dekkene var punktert og de var krommet og "stygge". Dette var felger som hadde sittet på en Ford Kuga, så de hadde samme boltmønster og navstørrelse fant jeg ut. Passet rett på med en gang.


    Krom er noe jeg helst reserverer meg mot, og dette er ikke et unntak, spesielt når krommen også hadde begynt å flasse av felgene. Har lenge kikket på koksgrå felger, så skaffet noen bokser med Gunmetal Gray plastidip som en start. Linet opp felgene, maskerte dekkene, og kjørte på.



    Etter en god del strøk, 6 eller 7, husker ikke helt, så var det nesten klare. To av dekkene var litt sprukne, men holder fremdeles godt på luften idag. de andre var enten punktert, eller hadde spist opp mønsteret på utsiden. Kjøpte noen Landsail dekk med dimensjonene 245/35 r20. De støyer lite og hadde fått gode omtaler på tross av den "lave prisen" Og jeg angrer ikke.



    35 er vel betraktet som lavprofil, men ikke akkurat ekstremt. Jeg vet at mange klager når profilen blir for liten og at bilen blir steinhard, spesielt med senk. Men dette oppleves heldigvis ikke som et problem. Bilen er noe stivere, men fremdeles komfortabel, den oppleves som stødigere på veien og sporer ikke, ikke minst støyer den mindre enn de piggfrie vinterdekkene. Det er noen during som planter seg i hele opphenget noen ganger, men dette er forsårsaket av framdekkene. Satte de med gamle Yokohama dekk fremme, og de nye bak, så bør skifte de fremme relativt snart, spesielt siden det er de som er mest slitt, og er der støyen kommer fra.

    Måtte skifte bremseskoene på håndbrekket da bremseemnet på disse løsnet når jeg bytte skivene for første gangen. Det har stått ugjort en stund, men nå var det på tide på fikse det. Jeg hadde også en høne å plukke med rusten på skiver og caliper. Så jeg lakket like gjerne alt rødt og lot det tørke før jeg begynte med montering.







    Jeg dekket tydeligvis for lite til, for hadde jo klart å male platningen utenfor og bremserørene til calipern høyre bak. Dette forsvinner vel med tiden, men det er ikke noe jeg kan gjøre noe tenker jeg. Så satte bare bakhjulene på plass og lærte til neste gang.

    Du ser ikke tabben når dekkene vel først er på, men det er fremdeles et irritasjonsmoment kan du si.


    Unnagjorde fremme på høyre side i tillegg, etter dette gikk jeg tom for maling, så mer er på vei i posten.




    På med alle dekkene og alt av bremser og bilen ser ganske bra ut, skivene er noe små føler jeg nå som jeg har fått på 20"ere. For ikke å snakke om at det ser fullstendig originalt ut, speedometeret viser også 1:1 så du slipper å regne opp på farten du holder følge meteret.

    Hadde en pakke ventende på meg når jeg kom hjem fra ferie, det er ikke noe voldsomt stort, men en custom lakkert Black Sapphire Metallic spoiler leppe til vinduet takker jeg ikke nei til. Kjøpt på eBay og sendt rett fra Taiwan til en ganske fornuftig pris!






    Det var det for denne gangen, mer er på vei!

    '07 Volvo S80II D5 Summum

  19. #64
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Fytti så tøft! :-) er ikke rart man får sterke bånd med bilen sin når man legger så mye tid og sjel i den som deg. Jeg hadde ikke turt å starte på et slik prosjekt med en såpass ny bil!! Røde lys er heller ikke blendende i mørket :-)

    Sendt fra Xperia'n..

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  20. #65
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Hvilke muligheter finnes for å fjerne katalysator og DPF?
    Finnes software for dette?
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  21. #66
    Registrerte brukere th3-1nonly sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2013
    Sted
    Stord
    Innlegg
    194
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Fytti så tøft! :-) er ikke rart man får sterke bånd med bilen sin når man legger så mye tid og sjel i den som deg. Jeg hadde ikke turt å starte på et slik prosjekt med en såpass ny bil!! Røde lys er heller ikke blendende i mørket :-)

    Sendt fra Xperia'n..
    Takker! Nei jeg har jo et Automat til Manuell prosjekt gående, og det er mer "jammen, selg bilen og kjøp en med manuell, det er mye lettere!" enn "kjør på!" Og etter alt jeg har gjort med bilen så langt, så kan jeg med en gang si at førstnevnte ikke er et alternativ! Det vil nok ta noen år enda, har nettopp kjøpt bolig, så blir å prioritere den litt før jeg kjøper en frontcut Manuell D5, men det er på listen! Er ny bil, så det er klart at noe av det jeg gjør er litt "tabu" men den som intet våger intet vinner! Håper du følger med på fremtidige oppdateringer!

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    Hvilke muligheter finnes for å fjerne katalysator og DPF?
    Finnes software for dette?
    Katalysator er jeg veldig usikker på skal jeg si deg, denne har jeg egentlig ikke gått så veldig inn for å fjerne så har ikke researchet det så veldig. Men DPF vet jeg du kan få fjernet ved hjelp av software fra ihvertfal RICA og Shark Performance, antakeligvis de fleste tunere, men jeg vet det kan være litt sketchy område det der. Noen rapporterer at de sletter hele DPF, så du får alle slags feil, imens noen i simpelthen bare slår av regenererings parameterne eller noe. Så det er mulig, bare velg en profilert tuner

    Glemte å høre med Volvo i Sverige nå som jeg var der, men jeg har noen deler jeg skulle bestilt, så jeg skal ringe å høre med de om muligheten for en
    OEM
    DPF deaktivering. Er jo ikke annet enn trøbbel vettu....

    '07 Volvo S80II D5 Summum

  22. Takk Morgis takket for denne posten
  23. #67
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    hadde jeg fått bort EGR, DPF og katten, så hadde nok D5a glist fra øre til øre. Dem lever et liv i ei kullgruve med koks intravenøst.
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  24. Takk orfaman68 takket for denne posten
  25. #68
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Den EL-tråden, som du kaller det, hva er det for noe? Er vel ikke noe som er ferdigmontert i disse bilene? Hvor kjøpte du det, i tilfelle?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  26. #69
    Registrerte brukere th3-1nonly sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2013
    Sted
    Stord
    Innlegg
    194
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    hadde jeg fått bort EGR, DPF og katten, så hadde nok D5a glist fra øre til øre. Dem lever et liv i ei kullgruve med koks intravenøst.
    Ja den er strupet noe så alvorlig pga det styret, ingen DPF og jeg tror tingen hadde fått en alvorlig god boost i ytelse, ikke minst forbrud. Det er jo der den lider aller mest.

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Den EL-tråden, som du kaller det, hva er det for noe? Er vel ikke noe som er ferdigmontert i disse bilene? Hvor kjøpte du det, i tilfelle?
    EL tråden er ikke standard i disse bilene dessverre, men det passer godt inn mellom "sømmene" i dashbordet da! EL-tråden, også kjent som EL-Wire er en fosfor dekket kobberkabel som blir kjørt svært høy spenning gjennom, og resultatet blir at den lyser! Det morsomme med den er at du kan kjøpe den i store lengder, og bare kutte den til ønsket lengde uten at den blir ødelagt. Det følger med en transformator som kjører spenningen fra 3 eller 12 volt opp til noen tusen og det er vel egentlig hele magien. Bruker minimalt med strøm, og er helt trygg på tross av den høye spenningen, bakdelen er at du må til en hver tid ha en trafo, men fordelen er jo at den kan bøyes og brukes til alt mulig rart!

    Jeg kjøpte min på Ebay, bare søk på EL-Wire 12v og du får en del treff. Jeg handlet fra denne siden, kom på rundt en uke.
    http://www.ebay.com/itm/Led-EL-Wire-...item541c4842e0

    '07 Volvo S80II D5 Summum

  27. Takk mrstfu takket for denne posten
  28. #70
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    skjedd noe mer her eller?

  29. #71
    Registrerte brukere th3-1nonly sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2013
    Sted
    Stord
    Innlegg
    194
    Antall takk

    Standard

    Nei har vært ganske stille her egentlig. Vært mye styr med flytting og oppussing så har ikke fått til bilen.

    Det nyeste er vel at venstre bakdør krangler og får bilen til å tro at den til alle tider er åpen. Så det må jeg fikse, litt irriterende når naboene står på døra på natta og lurer på hvorfor bilen blinker som et diskolys.

    Men jeg har noen ting på tapeten som jeg må få sjekket opp i før PKK i februar :-P

    Men sånn ellers, grunnet økonomien, ellers andre gjøremål, og ehem.... Fallout 4....så har det blitt veldig lite bil. Savner det litt xD

    Sent from my D6603 using Tapatalk

    '07 Volvo S80II D5 Summum

  30. #72
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Bremsesko? Hvordan fungerer dette på disse bilene?
    Trodde alle hadde elektrisk håndbrekk jeg
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  31. #73
    Registrerte brukere th3-1nonly sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2013
    Sted
    Stord
    Innlegg
    194
    Antall takk

    Standard

    Nå nei du, her er det god gammel wire. For det bedre eller verre, mest verre fordi jeg får ikke justert det skikkelig. Så akkurat nå fungerer det.. Dårlig.
    Når det funker så funker det jo veldig bra. Må prøve å få til et faktisk håndbrekk og ikke fotbrekk, så kan man sladde litt pp vintern når snøen kommer ;-)

    Men det er nok flere som har samme oppfatning av at det er en majoritet av elektriske brekk på disse. Når jeg prøvde å kjøpe nye klosser så var dette noe vanskellig å oppdrive fordi de bare hadde bakbremsene til bilene med elektriske brekk inne. Noe vi fant ut etter 2/3 par med klosser som ikke passet.
    Men de bilene med elektrisk brekk har vel klosser som er bortimot like store bak som fremme tror jeg? Det var en gang og to at jeg fikk noe som så ut som framklosser med som var ment bak.

    Sent from my D6603 using Tapatalk

    '07 Volvo S80II D5 Summum

  32. #74
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    klossene bak skiller ikke mye i størrelse nei.

    Savner ikke tiden med bremseskojusteringer
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  33. #75
    Registrerte brukere Madice sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.039
    Antall takk

    Standard

    Skjer det noe her?
    Tiguan Exclusive R 2014
    164 '70
    03 Berlingo
    (X)Touran '07 Exclusive
    (X)Audi A4 1.8Ts 99
    (X)740 GL 90

Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

  1. E.Winjum - 2007 V70N 2,4D Summum. Til salgs!!
    By E.Winjum in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 156
    Siste post: 03/08/17, 18:55
  2. S: C70 2007 D5 Summum
    By aarnes in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 19/08/13, 11:32
  3. trulskromke - C30 2007 Summum *Byttet inn*
    By trulskromke in forum C30 / V40II / XC40 / S40II / V50 / C70II
    Svar: 60
    Siste post: 29/05/13, 20:29
  4. SOLGT: Volvo V70 D5 Summum 2007 (meget velutstyrt) kr 330.000
    By SagaPer in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 4
    Siste post: 30/01/11, 22:21

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •