Steg 1: Demontering av interiør, dette kan dere gjøre selv. Jeg var dum nok til å gjøre dette i kulden, så mye plast knakk... Men er man forsiktig bør man kunne få vekk dekslene uten store problemer. Ikke glem at hvis det ikke er noe du ser, men det sitter fast så kan det være en skrue. Så her gjelder det å være våken og passe på at man ikke ødelegger noe eller mister noe.. (noe jeg gjorde...)

Steg 2: Koble fra strømkabelen og koble fra denne. Vurder selv om du burde fjerne strømmen, jeg valgte det ikke (glemte det i farta) og det gikk fint.

Steg 3: Lokaliser de fire boltene som holder fast vindusviskeren. En utvendig som holder på plass selve armen, og tre på innsiden av bagasjelokket.

Steg 4: Finn deg ett sted du kan sitte, og finn fram sandpapiret, hammeren og en liten fil.

Steg 5: Marker hvor armen sitter slik at du er sikker på at du får den på rett sted igjen når du monterer alt. (forenkler jobben senere)

Steg 6: Fjern mutteren som holder fast armen og begynn å hamre på spindelen som går inn i sjølve viskerarmen (der den stod) til den er løs.
Dette vil løsne spindelen og armen fra selve motoren så du lettere kan arbeide med det hele og kommer til der spindelen er.


Steg 7: Ta fram filen og sandpapir og skrubb til spindelen og dere denne satt er så ren som overhodet mulig. (det kom mye skit ut av min)

Steg 8: Gå ut i bilen igjen og sjekk om motoren fungerer. (Det gjorde min, så jeg er sikker på at dette vil hjelpe)

Steg 9: Smør inn spindelen (gjerne inni der denne skal også) med for eksempel kobberpasta, noe som har en fin "gli".

Steg 10: Skru samme hele komplottet igjen.

Steg 11: Sett så inn støpselet og sørg for at motoren går som den skal med armen på, og sjekk at vindusviskeren flytter på seg slik den skal.

Steg 12: Det kan være en ide og sjekke at gummien hvor spindelen møter vindusviskerarmen gjennomruta er hel. Denne bør festes godt og sørges for at er
vanntett. Evt så må denne byttes så mest mulig fukt og skit blir ute.

Steg 13: Skru så på plass motoren og armen, også på plass vindusviskerarmen og sørg for at alt fungerer fint.

(jeg fikk mye hjelp herifra http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=46955 , men var litt annerledes såvidt jeg kunne se på min 94 modell.)

Hvis ikke dette hjelper kan det være elektronikk som er ødelagt. Selve motoren, ledninger, sikringer og releer. Er du sikker på at alt det fungerer og han enda i går, vil nok dette være riktig løsning