Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.188
Side 5 av 115 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 15 55 105 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 125 av 2867

Tråd: Per Turbo: V70 2,0T | Rescue

  1. #101
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Nei er nok ikke det, og man hadde uansett blitt stoppet mye. Se bare på de i Sverige som kjører rundt med gamle Polis designet som faktisk er lovlig.

    Det er Ferno som tar det meste ja, vet mange har vært hos Simarud men Ferno har det meste nå så vidt jeg vet.

    Det er ikke så spennende oppsett med lys på de originalt enn du ser på bildet, med 9M Edge bøylen på taket, og 2 blålys i de håndtakene som er i bakluka, som skal lyse bakover når luka er oppe da luka skjermer for lysbøylen. Annet de setter inn er samband, lommelykter og fartsmåler/video. Og det er masse regler fra fabrikanter, PMDT og Volvo på hvordan alt skal kobles, sikres og ikke signalforstyrres, synlighet osv.

    Denne kommer til å bli en del lik sin opprinnelse bortsett fra dekor og lysbøylen. Men mye gult og hvitt lys rundt om

    Litt i den skalaen her som jeg har hatt før




  2. #102
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Mens jeg holdt litt på med bilen på jobb så jeg litt på avstand at ekosen lå litt lavt bak og sjekket nærmere, der var det bakerste festet rustet bort så der blir det laget ett nytt og sveiset på


  3. #103
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    ble det brukt kun til show? dette her kunne jo vært et alternativ så kan du jo showe litt med den på treff også, i og med det HAR vært politibil. --LINK-- ,klstrobelight er riktignok litt dyrt og du må ha tillatelse for å kjøpe noe som inneholder blått lys... om du kun vil ha en farge vil jeg anbefale deg å sjekke ut nye "surface mount" wasp lysa, ekstremt lys med samme teknologi som federal signal legend. (mye brukt på norske passater)

    her er en litt uvanlig bjelke på v70: http://www.rbnett.no/incoming/articl...erDSC_0389.JPG
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  4. #104
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Ikke noe hindring å kjøpe blålys, men bruken er noe annet.
    Brukte de bilene mye på ting som skjedde langs veien, uhell, motorstans, ulykker, sperringer etc, og Politi, Brann og Vegvesen var alltid takknemlig for hjelpen. Er ikke noe stress så lenge det brukes seriøst og ikke tull med å leke politi. Men jeg har ikke hatt blått og har ingen planer om det.

    På bilde er det Simarud bjelke på den til venstre og Whelen Edge fra Ferno til høyre.

  5. #105
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Per Turbo Vis post
    Ikke noe hindring å kjøpe blålys, men bruken er noe annet.
    Brukte de bilene mye på ting som skjedde langs veien, uhell, motorstans, ulykker, sperringer etc, og Politi, Brann og Vegvesen var alltid takknemlig for hjelpen. Er ikke noe stress så lenge det brukes seriøst og ikke tull med å leke politi. Men jeg har ikke hatt blått og har ingen planer om det.

    På bilde er det Simarud bjelke på den til venstre og Whelen Edge fra Ferno til høyre.
    blei litt avsporing men er vel simarud extreme/axitech torrent på den til høyre og ukjent til venstre, har aldri sett denne bjelken på norske politibiler, er egentlig kjent som "billigbjelke". førstenvnte bjelke er rå da,(dyr og!! 20k + -) den er og dualcolor så du kan ha både blå og oransj men siden bilen ikke ble levert med det er det ikke like artig. nok avsporing
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  6. #106
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Ganske sikker på at det er Whelen til høyre, like føtter og utseende men.
    Sett den på venstre bil på gamle Mondeoer bl.a.

    Men for min del er det kun Whelen fra Ferno som gjelder

  7. #107
    Registrerte brukere mstrandbo sin avatar
    Medlem siden
    30. sep. 2011
    Sted
    Hadeland
    Innlegg
    198
    Antall takk

    Standard

    Biltema og andre selger ferdige fester som du bare skrur på, fyi Så sparer du deg for å sveise.
    http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilres...onssett-98021/
    (nr 98029)
    - Volvo V70 '05 2.0T
    - Volvo 240 '83 B23A/M46

  8. #108
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Nei har du sett, de var jeg ikke klar over Kjøpes i morgen!

    Takk for tips

  9. #109
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Per Turbo Vis post
    Nei har du sett, de var jeg ikke klar over Kjøpes i morgen!

    Takk for tips
    Gi det biltema-festet et strøk zinkgrunning eller lignende, for det ruster fort det også. På gamlebilen min var det vel helt borte på to år mener jeg.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  10. #110
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Gi det biltema-festet et strøk zinkgrunning eller lignende, for det ruster fort det også. På gamlebilen min var det vel helt borte på to år mener jeg.
    Takk for tipset der og, har Würth Zinkspray så tenkte å gi den ett lag med det først

  11. #111
    Registrerte brukere GLTOslo sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Oslo, Ullevål. Opprinnelig fra Ørsta
    VCCN medlemsnummer
    702
    Innlegg
    371
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ellingsøyern Vis post
    ble det brukt kun til show? dette her kunne jo vært et alternativ så kan du jo showe litt med den på treff også, i og med det HAR vært politibil. --LINK-- ,klstrobelight er riktignok litt dyrt og du må ha tillatelse for å kjøpe noe som inneholder blått lys... om du kun vil ha en farge vil jeg anbefale deg å sjekke ut nye "surface mount" wasp lysa, ekstremt lys med samme teknologi som federal signal legend. (mye brukt på norske passater)

    her er en litt uvanlig bjelke på v70: http://www.rbnett.no/incoming/articl...erDSC_0389.JPG
    Bilen til venstre er rigget med Simarud sin mindre delikate daværende bøyle. Det samarbeidet tok, av ulike gode grunner, raskt slutt. Simarud rigget også de første Passatene, men også dette samarbeidet er avsluttet. Nå rigger Ferno alle Passater. Mercedes rigges av BOSteen (og samarbeidspartnere).

  12. #112
    Registrerte brukere GLTOslo sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Oslo, Ullevål. Opprinnelig fra Ørsta
    VCCN medlemsnummer
    702
    Innlegg
    371
    Antall takk

    Standard

    Simarud har imidlertid i sortementet en ganske kul løsning. Lysbøyle med nedfellbart tekstdisplay der man kan skrive den tekst man vil.

    http://www.youtube.com/watch?v=-jsxXPW_2TQ

  13. #113
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard Per Turbo's 2005 Volvo V70 "X-Polis"

    Kul tanke, utrolig kjedelig design og lys. Praktisk ja..

    Vært hos Ferno i helgen, lagt litt planer og sånn for bilen min og en ny bil på jobben Lysende!
    Sist endret av Per Turbo; 16/02/14 kl 07:24

  14. #114
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Hva er egentlig planen med denne bilen? Bare fylle den med varslingsslys som en politibil, bare med orange lys?

    Skal du bruke den til noe eller er det bare fordi du har en dragning mot blinkende lys? Bare lurer, prøver ikke å kritisere. Liker lys selv jeg

  15. Takk ovlov86 takket for denne posten
  16. #115
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GLTOslo Vis post
    Bilen til venstre er rigget med Simarud sin mindre delikate daværende bøyle. Det samarbeidet tok, av ulike gode grunner, raskt slutt. Simarud rigget også de første Passatene, men også dette samarbeidet er avsluttet. Nå rigger Ferno alle Passater. Mercedes rigges av BOSteen (og samarbeidspartnere).
    det kan jeg forstå, er det strobe eller roterende? ligner veldig på slike billigbjelker som til og med netthandelen solgte en periode, er du sikker på at simarud ikke rigger lenger? de er jo de eneste som rigger federal signal legend og axixtech torrent vel?

    har selv meget stor interesse for blinkende lys:P har forøvrig kjøpt en skadet 911signal p914 til en fin pris som jeg skal sette i stand eller sette modulene i en whelen edge bjelke. denne har 22 moduler med doble linear (12 x 1w x 22 så blir litt amp til slutt da..) i hver modul, ekstremt lys! mangler forøvrig kun 3 av modulene for å få den komplett. men hadde vært artig å prøvd dem i en edge bjelke og
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  17. #116
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Som GLTOslo sier så leverer ikke Simarud til Politiet lenger, er en liten stund siden siste bilen gikk derfra.

  18. #117
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Halden
    VCCN medlemsnummer
    28
    Innlegg
    1.262
    Antall takk

    Standard

    Skulle du ikke heller donere Ferno settet du skal ha til en som bruker det aktivt??? :P

  19. #118
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Petter Vis post
    Skulle du ikke heller donere Ferno settet du skal ha til en som bruker det aktivt??? :P
    Skal hjelpe deg jeg Petter! Fikk et sånt diskolys da jeg gikk på barneskolen med masse farger som vi kan sette på taket. Det er jo mye kulere å kunne blinke grønt, gult, rødt og blått, enn bare oransje! Har jo nesten hele flaggreportoaret da, bortsett fra svartflagg og målflagg
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  20. #119
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Martin.S Vis post
    Hva er egentlig planen med denne bilen? Bare fylle den med varslingsslys som en politibil, bare med orange lys?

    Skal du bruke den til noe eller er det bare fordi du har en dragning mot blinkende lys? Bare lurer, prøver ikke å kritisere. Liker lys selv jeg
    Planen er å få montert en del lys ja, lys er moro Blir både gult og hvitt. Jeg bruker det en del, både langs veien når ting har skjedd, eller på Gatebil f.eks. Så lenge det blir brukt nyttig og ikke til tull så er Politi og andre etater bare glad for hjelp. Var litt smånervøs de første gangene jeg var på hendelser og Politiet kom til, om de ville si noe på det, men det har utelukkende vært positivt. Her er ett klipp fra en hendelse på Høvik, med min 2004 V70 hvor jeg hjalp Politiet med sperring, en av maaaange ganger http://www.budstikka.no/nyheter/heng...ltet-1.6625195

  21. #120
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Grymt!!
    Gleder meg til dette
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  22. #121
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Hehe.. Ja samme her

    Blir vel muligens en tur oppat snart og vel

  23. #122
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Fikk mer info om motoren her om dagen som jeg ikke visste..
    Disse Police bilene har altså en annen motorstyring og turbogeometri for raskere respons, noe som forklarer hvorfor den er så bråkjapp i starten enn tidligere 2.0T biler jeg har hatt. Har reagert på at den er kvikk allerede ved lavt turtall og går godt, mistenkt at den var chippet men skal ikke være det, å chippe disse gjør visst mer nagativt enn positivt da det endrer oppsettet som Special Vehicles har, og jeg syns den er kjapp nok som den er Kjennes som det er mer enn 180hk i motoren

  24. #123
    Registrerte brukere Volvo-Lars sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Horten, Vestfold
    Innlegg
    991
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Per Turbo Vis post
    Kul tanke, utrolig kjedelig design og lys. Praktisk ja..

    Vært hos Ferno i helgen, lagt litt planer og sånn for bilen min og en ny bil på jobben Lysende!
    Så stakk du ikke innom meg?!

  25. #124
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Var der kl 20 lørdagskvelden Mange jeg kunne stukket innom på den turen haha

  26. #125
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Per Turbo Vis post
    Fikk mer info om motoren her om dagen som jeg ikke visste..
    Disse Police bilene har altså en annen motorstyring og turbogeometri for raskere respons, noe som forklarer hvorfor den er så bråkjapp i starten enn tidligere 2.0T biler jeg har hatt. Har reagert på at den er kvikk allerede ved lavt turtall og går godt, mistenkt at den var chippet men skal ikke være det, å chippe disse gjør visst mer nagativt enn positivt da det endrer oppsettet som Special Vehicles har, og jeg syns den er kjapp nok som den er Kjennes som det er mer enn 180hk i motoren
    Har du sett kva turbo som står på den? Men det forklarar jo at den skal gå bedre enn enkelte av dei nyare patruljebilane som burde gå bedre.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Side 5 av 115 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 15 55 105 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •