Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  6
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 48

Tråd: Twistmaker's - VolvoMort 855 T-5 (T-5R) - Prosjektarbeid 2014 **update**

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. juli 2013
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Cool Twistmaker's - VolvoMort 855 T-5 (T-5R) - Prosjektarbeid 2014 **update**

    **Oppdatert worklog 26/02-14**

    Den korte historien om VolvoMort:
    Det er ikke lenge siden jeg investerte i en nydelig skapning av en 850 T-5 som i ettertid har blitt ombygd til T5-R (Høres cheezy ut, men lest historien!). Jeg vet, det høres rart ut, men en av de første eierne var en mekaniker innen Volvo og fikk tak i deler ganske billig for å bygge den om til en mer luksuriøs bil. Også det at selve karosseriet er en T-5 rett fra fabrikk, men etter motorhavari på forrige motor fikk tidligere eier anskaffet en original T5-R som ikke lenger var kjørbar, tok over delene i fra den og satt det som kunne settes inn i denne bilen jeg eier nå. Skal virkelig ikke klage på bilen, for den er helt hæææærlig å kjøre og sitter som lim på veien!

    Nå tenkte jeg skulle klistre denne ut til verden så andre får se hva jeg har tenkt å gjøre/endre på, kom gjerne med innspill/ris/ros også! Selvfølgelig kom denne med noen problemer da jeg kjøpte den for ikke lenge siden. For å si det mildt, da jeg hentet denne i sør for Bergen, hadde den litt problemer med å stå i ro med håndbrekket på i en liten bakke for at det var løst. Da jeg kom hjem til Tromsø var det rett på verkstedet der jeg jobber for å fikse det! Tomgangen har også sin omgangssyke, da den liker seg rundt 1100-1500 omregninger når bilen står i ro. Nå blir det bare kosearbeid fremover, så følg gjerne med!

    Det som er gjort til nå:

    [X] Strammet håndbrekkvaier.
    [X] Skiftet lys/LED enkelte plasser.
    [X] Nytt skiltholder.
    [X] Dekaler (Skal klistre på flere til sommeren, det blir stæmning!).
    [X] Renset spjelden.
    [X] Bytte tomgangsregulator.
    [X] Delvis tettet eksosen, minimalt med fri-eksos.
    [X] Bytte vindusviskemotor bak.
    [X] Byttet noe lys i bilen, men mer kommer.


    Ting som skal gjøre innen 2015:

    [X] Fjerne enkelte plasser med rust.
    [X] Ta full tetting av takluke - få lakket på verksted.
    [X] Bytte kamreim, vannpumpe og multireim.
    [X] Bytte dempere.
    [X] Skifte lys rundt og inni bilen.
    [X] Full rens på innsiden.
    [X] Fikse lyddemping av plasten i bagasjen.
    [X] Fikse Subkasse i bagasjerommet.
    [X] Fikse enkelte fester.
    [X] Tette fri-eksos og hull i eksosen (samt. sveise fleksien).
    [X] Fikse setevarmere.
    [X] Endre og bytte slanger.
    [X] nytt motorlokk.
    [X] Fikse varmeanlegget, da bryteren ikke funker, og vil ikke varme de kalde føtterne. :(
    [X] Tecyl-behandle bilen.
    [X] Bytte til andre tåkelys.

    En del planer, med andre ord.

    Har noen bilder fra før jeg kjøpte den, og like etter jeg fikk gliset. :-)











    Den til venstre er min gamle Volvo 850 som jeg solgte til en venn av meg. Som dere ser, har den fått seg et juleknall nå i vinter.. Men den har overlevd og lever ennå (enn så lenge!)
    Men man kan vel ikke klage på et 850-møte?


    Et alltid så lite Volvo-møte dette også. Min 850, Pappas S80 og en bekjent sin S60. Pent syn!



    Flere bilder kommer.
    Sist endret av twistmaker; 26/02/14 kl 00:57

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. juni 2010
    Sted
    Ortnevik, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    1.673
    Antall takk

    Standard

    skal følje med her.... stilig bil
    volvo 855 t5
    volvo 940 gl.
    volvo 855 gl.

    prosjekt bilen 855 t5 http://forum.vccn.no/showthread.php?...s-volvo-855-t5

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. juli 2013
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Standard

    Takktakk, følger med din også.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. juli 2013
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Standard

    Noen idéer hva man kan gjøre med tomgangsregulator? Har prøvd å rensa den med luft, WD40 og vann. Funka kanskje litt jevnere. Er bare ikke så kos at den ligger på rundt 1400 omregninger i et nabolag etter klokka 11... Stakkars kids, altså. Det skal sies at den høres ut som en håndtromme når den holdes i handa og blir rista litt på.

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. juli 2013
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Standard

    Har gjort litt med bilen idag. Fikk tak i en ny tomgangsregulator til en helt grei pris. Visste seg ikke til å være den som er problemet med tomgangen. Da er det to tanker som slår meg i farta på hva det kan være. Enten så er det LMM som tuller, for når jeg prøver å plugge den ut og så inn igjen, går den tilbake til ca. "normal" tomgang. Eller så kan det være lambdasonen som har tulltak.

    Iallefall, er er noen bilder:

    Den gamle Tomgangsregulatoren:


    Etter den nye er satt på. Var faktisk ganske grei arbeid. Par slanger her og der som må tas av så er det bare å bytte.


    Har noen andre forlag på hva som kan være problemet?

    Og ja, blir fort stemning når man skal finne frem børst og motorvask-spray. Her skal det snart renses for fullt!
    Sist endret av twistmaker; 28/12/13 kl 01:27

  6. #6
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Fin bil og alt det der, men... du skal vel ikke sette T5-R-dekaler på luka?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. juli 2013
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Fin bil og alt det der, men... du skal vel ikke sette T5-R-dekaler på luka?
    Har vært inne på tanken å klistre flere dekaler av forskjellige typer på både bakluka og frontruta/panster. Har også fiksa elgen som skal klistres på sidene under blinkelys (Føler at det nesten er obligatorisk selv om det kan være litt.. Bonde).

    Edit: Glemte å si at jeg har fått anskaffet T5-R skiltholder og T5-R klistremerket som festes over Nasjonaliteten på skiltet.
    Sist endret av twistmaker; 28/12/13 kl 01:56

  8. #8
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Personlig får jeg litt vondt i magan av standardbiler med T5-R eller R-logo på. Både T5-R og R er relativt eksklusive biler produsert i begrenset opplag, og det er kun chassinr som gjør det til en ekte T5-R, eller R. Uansett hvor mye du bygger om vil en T5 aldri blir en T5-R, og da fortjener den heller ikke merket... men, det er din bil, du gjør som du vil.

    Mitt innspill, hvertfall.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  9. Takk ovlov86, VolvoMan takket for denne posten
  10. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. juli 2013
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Standard

    Ditt innspill er at ja, den fortjener det ikke. Derfor har jeg tenkt over at jeg skal mye mulig fjerne merker som inneholder T5-R eller R for jeg syns den ikke fortjener det, i bunn og grunn for at det ikke er en T5-R. Eneste er chassisnr inneholder 57, noe som gjør den til T-5. Ut over det, er det kun chassis som er inneholdet fra fabrikk og resten er byttet ut med riktig girkasse, motor, ekstrautstyr som skal være hentet fra en T5-R.

    Møtes på halvveien?
    Sist endret av twistmaker; 28/12/13 kl 02:06


    95 Volvo 855 T-5(R)
    94 Volvo 854
    91 Volvo 740 Turbo

  11. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Fin bil du har

    Ang merker osv så synes jeg etterhvert at mange henger seg opp i andre sin interesse. Dette er din bil og ønsker du det ene eller det andre må du selvsagt bestemme dette selv.

    Jeg har en Volvo 740 som er totalt ombygd til 740 turbo intercooler, men er originalt en 740 gle. Jeg skal ha alle de originale turbo merkene på den fordi jeg mener det er riktig selv om det begynner å minke på de originale bilene. Uansett om chassinr sier en ting bryr jeg meg lite om andre sin mening for det er greit med litt eget preg over bilen du gjerne er stolt over
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  12. Takk The Sven takket for denne posten
  13. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. juli 2013
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    Fin bil du har

    Ang merker osv så synes jeg etterhvert at mange henger seg opp i andre sin interesse. Dette er din bil og ønsker du det ene eller det andre må du selvsagt bestemme dette selv.
    Tusen takk!

    Det er mange som vil henge seg opp i det. Håper at vi slippet et langt mas om hvilken type bil det er. Jeg er forstående for at ja, dette er ikke en original modell for det ble laget i begrenset opplag av den typen. Men jeg synes, etter og ha kikket rundt og omkring denne, kan jeg finne fester, slanger og små ting som ikke øyet ser men har merkenr tilhørende T5-R. Man burde være stolt over det man har og hva man gjør det til, for det blir ikke yngre for å si det slikt.


    95 Volvo 855 T-5(R)
    94 Volvo 854
    91 Volvo 740 Turbo

  14. Takk gl740turbo takket for denne posten
  15. #12
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Har aldri hengt meg opp i noe, men du ba om innspill.. dette er bare det jeg påpeker, hva du gjør er jo helt opp til deg. Ser ingen grunn til å mase noe om hva slags bil det er, når du er såpass åpen om det i første innlegget.

    Personlig hadde jeg ikke kalt den noe annet enn en T5, eventuelt en Turbo. Kanskje tilogmed emblemløs bakluke. T5-R hadde ikke noen spesiell girkasse heller, kassa med viscodiff på kom først på manuell R et år senere. Motoren er og identisk, den eneste forskjellen T5 og T5-R imellom er hjernen, som på T5-R gir noen få psi mer ladetrykk, og tillater en overboost funksjon som øker hesteantallet fra 226 (T5) til de oppførte 240 iflg vognkort.

    For å utbrodere litt, jeg henger meg ikke opp i dette, jeg presenterer kun mitt synspunkt, som ikke trengs å repeteres noe mer. I det store og hele ser det ut som en virkelig fin bil, med unntak av et par detaljer er den nært noe jeg kunne ønsket meg i en 850. Det som trigger meg er et par tidligere hendelser der folk jeg kjenner har dratt for å se på en annonsert T5-R eller R, bare for å finne ut at det er en ombygd bil... da står som regel ikke prisen i stil heller. Tror ikke automatisk at du kommer til å prøve å svindle noen ved et eventuelt salg, men jeg er veldig glad i disse bilene... og med 2500 totalt produserte T5-R, en god del som sikkert er vraket og delt opp, begynner disse å bli sjelden vare. Liker ikke tanken på at bilene skal vannes ut med ombygde versjoner, om du skjønner tankegangen min.

    Og å sammenligne en T5-R med en 740 Turbo blir vel litt bak mål... 740 Turbo ble meg bekjent ikke produsert i begrenset opplag?

    Uansett, som sagt: fin bil, fortsett med godt arbeid.
    Sist endret av mrstfu; 28/12/13 kl 03:25
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  16. Takk VolvoMan takket for denne posten
  17. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    mrstfu: Jeg satt det litt på spissen, men ikke ment noe mot deg. Så heller ut som at eier av bilen i tråden ble usikker på hva han skulle gjøre og da ville jeg bare ha fram det jeg fikk fram :P

    No, hard feelings!
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  18. #14
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Tror vi må ta et steg tilbake her, for min del har dettw aldri vært ment spydig eller kritiserende, ei heller kommentaren om 740 Turbo. Syntes bare ikke sammenligninga holdt vann.

    Twistmaker gjør som han selv vil med bilen sin, jeg har gjort mye med bilene mine andre ikke har vært helt enig i.. men for min del, selv om andre kanskje er enig snakker jeg kun på mine vegne her, jeg setter mye større pris på en dønn strøken T5 med godsaker, enn en dekaltrimmet T5-"R". Satt på spissen, VELDIG på spissen. No hard feelings her heller.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  19. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. juli 2013
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Standard

    Jeg forstår synspunktet og tankegangen på hva du vil frem til, det er ikke det. Jeg vil bare prøve å gjøre det jeg kan for å bevare den selv som T5.

    Jeg kjenner til at du forteller om historien av 850'en, men vil påpeke at selve karosseri er fra T5 mens alt annet i bilen er hentet fra en T5-R. Grunnen til det er at deler fra T5'en var i dårlig stand fra før av og mye av karosseriet og ødelagte deler fra T5-R gjorde det til at den ombygd for å bevare delene fra tidligere. Så i grunn var det mer en "redning" (Beskrev det i første post nå). Det var bare det jeg ville si.

    No hard feelings, kanskje jeg ikke var klar nok om hva jeg egentlig mente, mrstfu.
    Sist endret av twistmaker; 28/12/13 kl 04:48 Begrunnelse: No hard feelings, eh?


    95 Volvo 855 T-5(R)
    94 Volvo 854
    91 Volvo 740 Turbo

  20. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. april 2012
    Sted
    Tromsø
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    Fin den her Begynner å bli noen T5'er i byen her nå ser jeg
    1999: S80 2,0T [X]
    1996: 850 T5

  21. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. juli 2013
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Standard

    Ser også det har begynt å smått komme en del. Men skal gjøre en del knask med denne så den blir en vedlikeholdt en.
    Nå har det vært jul og mye romsjulsjobb, uheldigvis. Får starte nå etter det nye året.


    95 Volvo 855 T-5(R)
    94 Volvo 854
    91 Volvo 740 Turbo

  22. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. juli 2013
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Standard

    Nå begynner ting å nærme seg sommeren og jeg er allerede i gang med å starte prosjektet mitt for fullt. Akkurat nå har jeg fått tak i vakuumslanger som skal tette den høye tomgangen, da dette ser ut til å være noe feil med. Samt at jeg har fått tak i vindusviskemotor bak og varmeapparat inni bilen.

    Ser at det er kommet litt merker rundt om på enkelte lister ved frontlyktene blant annet, så skal få lakkerverksted til å fikse det i sommer.


    Er det noen som er kjent for hva slags rustdrepende middel som funker best til f.eks. Understellsbehandling? Tenker å få grunnet dette, lagt på noe fancy og så slenge på tectyl under hele.

    Sent from my C6603 using Tapatalk
    Sist endret av twistmaker; 14/01/14 kl 19:06


    95 Volvo 855 T-5(R)
    94 Volvo 854
    91 Volvo 740 Turbo

  23. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. april 2012
    Sted
    Tromsø
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    Vet Bilt Hamber har noe for å ta rusten, i tillegg til noe zinz-spray. Tenkte å ta en runde under bilen med div Bilt Hamber produkta og svart Hammerite-lakk.
    1999: S80 2,0T [X]
    1996: 850 T5

  24. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. juli 2013
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Cånkård Vis post
    Vet Bilt Hamber har noe for å ta rusten, i tillegg til noe zinz-spray. Tenkte å ta en runde under bilen med div Bilt Hamber produkta og svart Hammerite-lakk.
    Har du noe nettsider hvor man kan sr produktene?

    Sent from my C6603 using Tapatalk


    95 Volvo 855 T-5(R)
    94 Volvo 854
    91 Volvo 740 Turbo

  25. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. april 2012
    Sted
    Tromsø
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    Hei, beklager sent svar men, http://bilnerden.no/index.php?main_p...ex&cPath=25_73
    der kan du finne noen av de produktene ivertfall
    1999: S80 2,0T [X]
    1996: 850 T5

  26. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. juli 2013
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Standard

    Etter mye om og men på at jeg har hatt problemer med tomgangen, skulle jeg prøve et verdig forsøk med påbegynnelse for avtroppende vakuumslanger. Det visste seg å være til dels enkelt da det ble litt trangt om plassen for å komme seg inn enkelte steder i motorrommet.

    Hadde bestilt vakuumslanger fra www.do88.no som viser seg og ha ganske gode slanger.


    Her har vi fjernet batteriet, luftfilterboksen og annet småsnacks for å komme til.


    Først begynte vi å ta den slangen som gikk bak til turboen. Kan si med hånda på en Polsk slave, faen så trangt! Etter mye grammatikk innenfor det Nord-Norske bannskapet, fikk vi den omsider på.


    Bedre vinkel.


    Her fikk vi festet til slangen fra turboen. Det var som en lek. Sklei rett inn.


    Så begynte slaget om å få slangen til tilbakeslagsventil.


    Siden slangen til bensintilførselen også var i dårlig stand, fjernet vi denne like så til en bedre en.


    Som ble FRESH med ny slange!


    EKSTRABILDE! Jeg må si at jeg likte patenten tidligere eier har gjort her med batteriet. Faen ikke dumt!


    Oooog, slik så de gamle ut. Hææææærli'!



    Selv etter dette ble den ikke bedre. Men, etter å ha feilsøkt og lekt litt med
    OBD
    1'ern, fant jeg ut at det er mye som sikter til LMM'en. Dette vil forbli mitt neste oppdrag.

    **EDIT** - Fikk forresten vindusviskemotoren idag! Blir nok en glede å slenge den på, så følg med!
    Sist endret av twistmaker; 21/01/14 kl 23:23


    95 Volvo 855 T-5(R)
    94 Volvo 854
    91 Volvo 740 Turbo

  27. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. juli 2013
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Cånkård Vis post
    Hei, beklager sent svar men, http://bilnerden.no/index.php?main_p...ex&cPath=25_73
    der kan du finne noen av de produktene ivertfall
    Så ut som dem hadde mye snacks man kunne velge imellom. Skal lese litt om produktene og se om kortet blir litt svidd denne gangen og.

    Sent from my C6603 using Tapatalk


    95 Volvo 855 T-5(R)
    94 Volvo 854
    91 Volvo 740 Turbo

  28. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mai 2010
    Sted
    Gjøvik
    Innlegg
    1.331
    Antall takk

    Standard

    Pøs på med bilder her da!:P Ser ikke dum ut denna bil
    Volvo 850 2.0 T5. http://forum.vccn.no/showthread.php?...)-V70-lister-)
    Eks biler.

    1985 VW Golf 2. (Solgt)
    1986 Volvo 240 B230A. (Solgt)
    1974 Volvo 142 B20A. (Solgt)
    1987 Volvo 240 B230K. (Hugget)
    1987 Volvo 740 Turbo Intercooler. B230ET/B23ET. 250HK (Solgt)
    1986 Volvo 740 Turbo Intercooler. (Hugget)
    1985 Volvo 740 Turbo intercooler. (Hugget)
    1995 Volvo 850 stv 2.0 126HK. (Hugget)

  29. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2013
    Sted
    Dale, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Har aldri hengt meg opp i noe, men du ba om innspill.. dette er bare det jeg påpeker, hva du gjør er jo helt opp til deg. Ser ingen grunn til å mase noe om hva slags bil det er, når du er såpass åpen om det i første innlegget.

    Personlig hadde jeg ikke kalt den noe annet enn en T5, eventuelt en Turbo. Kanskje tilogmed emblemløs bakluke. T5-R hadde ikke noen spesiell girkasse heller, kassa med viscodiff på kom først på manuell R et år senere. Motoren er og identisk, den eneste forskjellen T5 og T5-R imellom er hjernen, som på T5-R gir noen få psi mer ladetrykk, og tillater en overboost funksjon som øker hesteantallet fra 226 (T5) til de oppførte 240 iflg vognkort.

    For å utbrodere litt, jeg henger meg ikke opp i dette, jeg presenterer kun mitt synspunkt, som ikke trengs å repeteres noe mer. I det store og hele ser det ut som en virkelig fin bil, med unntak av et par detaljer er den nært noe jeg kunne ønsket meg i en 850. Det som trigger meg er et par tidligere hendelser der folk jeg kjenner har dratt for å se på en annonsert T5-R eller R, bare for å finne ut at det er en ombygd bil... da står som regel ikke prisen i stil heller. Tror ikke automatisk at du kommer til å prøve å svindle noen ved et eventuelt salg, men jeg er veldig glad i disse bilene... og med 2500 totalt produserte T5-R, en god del som sikkert er vraket og delt opp, begynner disse å bli sjelden vare. Liker ikke tanken på at bilene skal vannes ut med ombygde versjoner, om du skjønner tankegangen min.

    Og å sammenligne en T5-R med en 740 Turbo blir vel litt bak mål... 740 Turbo ble meg bekjent ikke produsert i begrenset opplag?

    Uansett, som sagt: fin bil, fortsett med godt arbeid.

    Kjempe fin bil og planer, men noe T5R blir det aldrig.Rett skal være rett.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Medlemsskap i VCCN 2014
    By Kjetil Krømcke in forum Informasjon fra administrator / styret
    Svar: 68
    Siste post: 07/10/14, 13:27
  2. Fjernkontroll V40 2014 mod?
    By espendomaas in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 4
    Siste post: 04/10/13, 12:49
  3. Rød 245 93' mod EU-OK 01.2014
    By Espedalen in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 18
    Siste post: 13/02/12, 23:47

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •