Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Problemer med bakluke på V70, mekanisk og elektrisk

  1. #1
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard Problemer med bakluke på V70, mekanisk og elektrisk

    Dreier seg om en '99 V70
    AWD
    . Fra tid til annen vil ikke bakluka gå i lås, altså uansett stilling på håndtak eller låsesylinder vil ikke bakluka lukkes og holdes lukket. Resultatet er at bagasjeromslyset går på, og varsellampa om åpen bakluke tennes. Det eneste som har løst det tidligere er gambling, blind vold og dumb luck, plutselig lar den seg lukkes.

    Plastomslaget på låsepinnen i gulvet har vært slitt, så jeg har rotert dette rundt så den ubrukte siden av det er ut mot låskassa, men dette hjelper ikke. Tips? Kunne tenkt meg å bli kvitt dette problemet nå.

    I tillegg til dette fungerer ikke sentrallåsen på bakluka, ei heller varmetrådenei bakruta, mens speilvarmen fungerer så det har ikke noe med bryter eller sikring å gjøre. Bakruteviskeren fungerer som bare pokker, det samme gjør alarmen om jeg åpner luka med alarmen på. Regner med det dreier seg om ledningsbrudd i overgangen mellom luke og Dstolpe, noen som kan bekrefte, avkrefte eller dele opplevelser her? Varmetrådene og sentrallåsen er noe jeg er veldig interessert i å få fiksa, bakruteviskeren not so much. Setter pris på all hjelp.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard

    Får ikke sprettet opp trekket på innsia ta luka og måle strømmen samtidig som noen beveger på luka i hengslinga?

    Jeg hadde problem med pusser på min, og jeg tok av d stolpe dekslet på høyre side trur jeg, og da løsnet jeg klemmen til ledningen og dro ledningen pakka litt bakover inn i kupeen og fant ledningsbrudd med en gang..

    Dårlig patent på den der hengslinga syns jeg.. Men villa ha målet inni luka først også gått bakover, men mener det sitt ei eller to kontakter til bakluka under D stolpe dekslet på høyre side, hvis jeg ikke blander med v70n.
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ola Hagen Vis post
    Får ikke sprettet opp trekket på innsia ta luka og måle strømmen samtidig som noen beveger på luka i hengslinga?

    Jeg hadde problem med pusser på min, og jeg tok av d stolpe dekslet på høyre side trur jeg, og da løsnet jeg klemmen til ledningen og dro ledningen pakka litt bakover inn i kupeen og fant ledningsbrudd med en gang..

    Dårlig patent på den der hengslinga syns jeg.. Men villa ha målet inni luka først også gått bakover, men mener det sitt ei eller to kontakter til bakluka under D stolpe dekslet på høyre side, hvis jeg ikke blander med v70n.
    og sentrallåsen, hvis du dytter låsehaka i låsestilling mens luka er oppe, er det noen forskjell på låsinga i sentral lås systemet?
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  4. #4
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ola Hagen Vis post
    og sentrallåsen, hvis du dytter låsehaka i låsestilling mens luka er oppe, er det noen forskjell på låsinga i sentral lås systemet?
    Niks. Ingen reakson på resten av bilen om jeg kødder med låskassa bak.

    Angående at luka ikke lar seg lukke, virker det som at låsehaka, som Ola kaller det, ikke vil ta skikkelig i låsepinnen på gulvet. Uansett hva jeg gjør med låsemekanismen, luka går helt inntil, men holder seg ikke lukket. Kan dra den opp et par centimeter før den møter et eller annet som gjør at jeg må dra i håndtaket for å åpne den. Om jeg låser den der, lar ikke luka seg åpne, men kan fremdeles beveges frem og tilbake et par centimeter.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  5. #5
    Registrerte brukere yearbogen sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Stordaln, Åfjord
    VCCN medlemsnummer
    92
    Innlegg
    221
    Antall takk

    Standard

    Vekker liv i denne tråden.
    Hva ble konklusjonen ang lukking av bakluka mrstfu?
    Har kjøpt en 1998 modell V70XC med bakluke som er et ******e å få stengt. Sliter med det samme, at låsen ikke kommer over i siste hakk, slik at luka får et par cm slakke. Dreier dette seg om pinnen i gulvet eller selve låsen?
    Har tatt ut låsekassen og flidd/smurt så denne går greit. Skal vel ikke være elektrisk lukking det siste stykket på disse?
    Kan problemet rett å slett skyldes at pinnen i gulvet er slitt/står for lang inn i bilen?
    http://volvospeed.com/vs_forum/index...te-rattle-fix/
    Mvh.
    Kenneth
    ________________________________
    Bil: Volvo 850 2,5 GL - 1994, Bruksbil

  6. #6
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Ærlig talt har jeg ikke svaret du er ute etter. Dette plagde meg stort, og da jeg friska opp i ledningsnettet med nye kabler fra kontaktstykket i D-stolpa, hadde jeg også ut låskassa, smurte den opp, og skrudde den fast igjen. Om minnet er i behold virket det som at låskassa ikke satt skrudd til skikkelig, jeg har ihvertfall ikke hatt dette problemet på over et år. Altså, det hender luka ikke legger seg skikkelig inntil, men da er det som regel bare å åpne luka med det utvendige håndtaket, og lukke den igjen, så sitter den.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

Lignende tråder

  1. Mekanisk/elektrisk drivstoffpumpe 2xWeber 45?
    By gleid in forum Avansert trimming
    Svar: 9
    Siste post: 02/04/12, 08:35
  2. Elektrisk bakluke siger
    By Stig-Arne in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 1
    Siste post: 20/03/12, 12:25
  3. Mekanisk vs. elektrisk takluke på 940
    By OddMagne in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 08/04/10, 12:35

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •