Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Skifte av registerreim, pris?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2010
    Sted
    Tinn Austbygd
    Innlegg
    335
    Antall takk

    Standard Skifte av registerreim, pris?

    Føler det er på tide med et registerreimskift. Bilen (850) har gått 278000 km og sist gang det ble notert i serviceheftet at det ble skiftet registerreim, var ved ca. 134000 km. - Altså er ikke servicehefte ajourført.

    Har fått høre/googlet at det lønner seg å skifte vannpumpe, strammere/løpehjul, samt multireim når man først er i gang. - Er det noe mer som bør byttes?


    Spørsmålet blir da hvilket verksted jeg overlater jobben til.

    Da det er litt hektisk på de lokale verkstedene her før sommeren, så funderer jeg litt på Mekonomen eller rett og slett Volvo.


    Hvor mye kan man forvente at de totale kostnadene blir?


    Paal

  2. #2
    Registrerte brukere Karsko1 sin avatar
    Medlem siden
    15. mars 2010
    Sted
    Sogndal
    Innlegg
    169
    Antall takk

    Standard

    Ring å spør

    De på kundemottaket hos både Volvo og Mekonomen pleier være imøtekommende. Bare å spørre om en pris. Det kan være lurt å snakke med mekonomen først, så kan du bruke prisen du får hos dem til å gjerne presse Volvo litt, men Volvo vil nok være dyrere...

    Pris har jeg ingen anelse om...:(

  3. #3
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Om det ikke er, så var det Nice Price på dette fra Volvo på 1990,- kroner til disse bilene, men vet ikke om det gjelder lenger?!?!

  4. #4
    Registrerte brukere Robert H. sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Sotra
    Innlegg
    639
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Per Turbo Vis post
    Om det ikke er, så var det Nice Price på dette fra Volvo på 1990,- kroner til disse bilene, men vet ikke om det gjelder lenger?!?!
    Kan ikke du finne det ut da??
    Østliservice har jo lav pris på skifte..
    Robert H.
    2001 C70 2,5T
    2004 MG ZTT 1,8 turbo ZandF
    2006 Ford Ranger XLT
    2007 Challenger Mageo 107

  5. #5
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Vi har ikke, og Bilia har heller ikke så vidt jeg kan finne ut av.. Men noen har nok disse Nice Price tilbudene enda. Må nok bare høre rundt

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2010
    Sted
    Tinn Austbygd
    Innlegg
    335
    Antall takk

    Standard

    Var innom Volvo i dag for å bestille deler til veivhusventilasjonen, og forhørte meg om pris på alle delene (registerreim, vannpumpe, etc.), inkludert arbeid, men tydeligvis var hun svært så stresset og fikk ikke fram delene på dataskjermen. Fikk beskjed om at hun skulle ringe meg på mobilen når hun fikk det fram, men hvem vet om hun ringer i det hele tatt?

  7. #7
    Registrerte brukere _tormod_ sin avatar
    Medlem siden
    11. mars 2010
    Sted
    Vallset/ Elverum
    Innlegg
    246
    Antall takk

    Standard

    Østli servicesenter tar 1899,- inkl reima. Strammehjul, vannpumpe evnt utvendig rem osv kommer i tilegg.
    Med vannpumpe og strammehjul er du nok i overkant 3000 kr, nærmere 3500 vil jeg tro.

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2010
    Sted
    Tinn Austbygd
    Innlegg
    335
    Antall takk

    Standard

    Ser ut til at jeg har en lekkasje på servostyringen. En lokal bilmekaniker sa at rørene var så porøse og at det lakk på høyre side, ved førersiden. - Forstod det slik at det ikke var tannstanga, men rørene som gikk inn på tannstanga.

    Om jeg ikke får fikset dette omgående før registerreimskift, vil det da være skadelig for servopumpa og multireima, evnt. registerreim?

    Har etterfylt servoolje to ganger siden jeg kjøpte bilen i 09', og jeg har kjørt ca. 10000 km.

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2010
    Sted
    Tinn Austbygd
    Innlegg
    335
    Antall takk

    Standard

    Fikk telefon fra hun jeg snakket med på fredag (4/6), og fikk pris på deler + arbeid, og det kom på ca. 5800,-.
    Riktignok var dette registerreim, vannpumpe og multireim + arbeid. Strammere/løpehjul var ikke med i den prisen. Hun sa noe om at enten var det ikke med i kittet til min modell, eller at det ikke var vanlig å skifte det.....

    Mulig hun misforstod meg, men er det ikke vanlig å skifte strammere/løpehjul? - Eller er det mekaniske deler som nesten aldri behøver å skiftes ut, så sant de ikke blir påført slitasje fra ytre hold, (rust, etc.)?

    Får ta meg en telefon til Mekonomen og høre hva de tar for jobben, for dette synes jeg var litt i overkant dyrt, i forhold til hva dere andre har kommet opp med.

  10. #10

    Medlem siden
    19. mars 2010
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    113
    Antall takk

    Standard

    For till Sverige eg og fikk skifta Register reim, alle filter, tenningsdeler og vannpumpe for 5500 SEK på Helmia Bil, Karlstad.

  11. #11
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Fant en annonse på internsidene til Volvo nå

    NYHET! Nice Price på service, reparasjoner og originaldeler. Et komplett vedlkehold
    til lavere pris for eldre Volvobiler. Servicestempel og ett års servicegaranti inngår.

    NICE PRICE SERVICE
    Inkl. oljeskift
    VOLVO 200/400/700 KR.1.495,-
    VOLVO 800/900 KR.1.795,-


    Hvorvidt denne annonsen er gyldig i dag er jo en annen sak..

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2010
    Sted
    Tinn Austbygd
    Innlegg
    335
    Antall takk

    Standard

    Forhørte meg med et verksted som tar 6400,- for jobben. Det innebærer at registerreima, vannpumpe, multireim, strammere og løpehjul blir skiftet. 5800,- skulle Volvo ha for jobben, men da var ikke strammere og løpehjul med i prisen.
    Synes ikke prisen ble så aller verst.

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •