Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 29 av 29

Tråd: Noen som vet om en V70 2.5 TDi 1998 modell faktisk har en bakre dieselpumpe?

  1. #26
    Registrerte brukere Un4Given sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Sortland
    VCCN medlemsnummer
    470
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Etter mye om og men og fram og tilbake er endelig problemet her løst. Reima som driver dieselpumpa var dårlig, men dieselpumpa var ikke noe å skryte av den heller. Mens jeg likevel var i gang å rote nedi der, ble registerreim også byttet da det er usikkert når den var byttet sist. Så nå er det liv i gammelsvensken igjen.
    Mvh Roar
    98 Volvo V70 2,4 Bensin Automat
    98 Volvo V70 2,5 TDI Manuell (Død og begravet)
    91 Volvo 960 3,0 Automat

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. des. 2017
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Var det noen som kunne bekrefte/ avkrefte at det 100% sikkert ikke er en bakre elektrisk fødepumpe? Det er 2 lokk i bagasjerommet med lednig inn som ser ut for å gå i dieseltanken. Det er hvertfall en tankmåler, men lurer på om det sitter en fødepumpe der...??
    Jeg byttet "reg reima" til dieselpumpa + begge strammehjulene i januar i år + nye glødeplugger og bilen gikk som ei klokke. Bilen har nå gått 2000km fra jeg byttet reim, og i dag fikk jeg ikke start på den etter å kjørt til butikken og stoppet bilen i 5min. Kinner uten noe som helst tegn til liv. Åpnet 10mm lufteskrue på dieselfilter og kinnet, men her kom ingen diesel ut...det skulle det vel ha gjort?? Noen som vet hva problemet er?

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. des. 2017
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Etter at bilen fikk stå gjennom natten, så var den i dag såpass kald at glødinga slo inn noen sekund. Og bilen startet fint som bare det.
    Så hvertfall ikke noe barke fødepumpe som svikter (om det skulle være en slik pumpe).
    Er det timinga til dieselpumpa som er utenfor spec?? Som nevnt i forrige post, så byttet jeg reim til dieselpumpa, men hadde ikke noe elektronisk timing i etterkant.
    Når det er sagt så ble faktisk bilen noe vanskeligere å starte når den var varm. Måtte kinne 5-10sek. Men når den er kald og glødinga slår inn, så starter den feilfritt. Tenkte dette kanskje var pga jeg monterte nye glødeplugger.

  4. #29
    Registrerte brukere Sagen sin avatar
    Medlem siden
    12. okt. 2010
    Sted
    Hønefoss
    Innlegg
    627
    Antall takk

    Standard

    Såvidt meg bekjent er det ikke fødepumpe i tanken på disse..

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. 945 fk\m90++++ 1998 modell. selges\bud
    By Kodja in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 24/09/12, 22:44
  2. Er pussermotor for bakruten på en 2001 modell V40 kompatibel på en 1998 modell?
    By AndersE88 in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 1
    Siste post: 13/08/11, 20:15

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •