Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  667
Side 4 av 206 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 14 54 104 ... SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #76
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Han kalte det televerksblå. Selv syns jeg truseblå eller babyblå er gode navn på den fargen der
    DER retta jeg opp i skrivefeilen min selv
    ja synes det er et koselig navn jeg å

  2. #77
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    hehe bare en liten ide jeg fant som jeg fikk litt smaken for må jo lage noe annet enn den der tøylemsa som sitter over girkassetunnellen når andre stoler og interiør skal bygges\inn så enten får jeg forme noe slikt eller så får jeg bare trekke opp alt som det er originalt med noe stoff av et slag som lar seg rengjøre


    fin liten ide han der gærningen har gjort å... spes det på førstebildet likte jeg men ingen volvokasse det lar seg gjøre med tenker jeg.
    http://forums.swedespeed.com/zerothr...=114527&page=1

  3. #78
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    da er Harman Kardon 4 kanaleren i hus å! skal hente monoblokka i morgen antageligvis
    kan hende noen husker jeg skrev at de hadde solgt ut de siste Harman Kardon forstererene... vell de fant jo 2 til av akkurat de jeg trengte så da ble det i boks alikevell! mangler sånn sett da bare Alpinespilleren, komponentsett og subb\-er + koblingsmateriell så er anlegget i bilen i boks!








  4. #79
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Mosjøen
    Innlegg
    974
    Antall takk

    Standard

    Har du du bilde/tanker om hvorden du skal ha det i bagasjerommet ?
    97`945 Bruksbil
    73`142 T5 Søndags cruiser
    91` 745 Vrak
    99`v70 Solgt
    96`850 Vrak[

  5. #80
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Ser ut som du skal ha nok effekt der til å fylle en kirke.. Skal du stille i dB drag med den?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  6. #81
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    The Sven:
    hehe er jo pittelitte effekt på det her i forhold til i RF 945n da det her er jo akkurat nok til kosespilling bare! tror monoblokka, uten at jeg har sett, er på kanskje 600watt rms og i RF 945n så er monoblokka på 1757watt RMS så blir en liten effektforskjell sånn generelt. samt 4 kanalern i RF 945n leverer 165watt rms mener jeg.

    blir 3 komponentsett og 1-2 små subber så skal ikke være noe db drag bil nei, mest for koselyden og kvalitetslyden sin del jeg vil ha så mye forsterkerkapasitet men jeg skal nok få testa hvor høyt det kan spille utover sommern om jeg kommer i mål med anleggsdelene. sånn for interessen sin del, ikke for å hevde meg i konkurranse.

    roffenn:
    tja ikke gjort meg noe spes tanker enda, men om du så baki den blå 244n jeg bygde i sommer? så kan det fort bli noe lignende som den. for der ble jeg meget fornøyd med løsningen.
    forskjellene sånn kjapt i forhold til det blir at forsterkerne skal vises under plexiglass. pent med gjennomsiktig topp på de med det blå lyset som omkranser H/K logoen når påslått <3
    og subben peker i ryggen slik som den blå 244n.

    Dørene skal mest sannsynlig bygges opp med aluplate kuttet til fason og bygges ut litt slik at komponentsettene har noe skikkelig feste. for pappen som er i 200serien sine dører sjangler jo nok fra før om man ikke skal montere kraftige elementer som står å durer og bare vibrerer til ingen nytte. det blir da mest sannsynlig 2 komponentsett i framdørene og ett i hatthylla eller sidepanelene bak som må lages til.

    Hatthylla kan egentlig for min del bare være helt clean som den er og så lager jeg i sidepanelene for da har elementene nok rom å spille i. samt en får da lyden foran seg for baksetepassasjerene også.

    var ut å kjørte litt med bilen i kveld utrolig moro at den er så lett på rompa... sladder å koser seg på føret her nå. men har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har en varm plass å sette den inn, sandblåse rusta langs siden bak førerdøra og venstre hjørne på baksjermen og får lakka det... bare skrik ut om noen i trondheim\omeng har varmt lokale som jeg kan få lånt for det formålet
    bilen skriiiiker også etter å få ferdigpusset, lakket og vinge montert på nytt bagasjelokk... så får se om jeg ikke får begynt med det i morgen kveld med litt pussing om ikke mye. kjøpe inn noe sprayflasker med grunning og lakk i det minste!

  7. #82
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    hvis du skal bygge inn høytalere på sidene bak så kan du sende de orginale side dekslene til meg for jeg trenger dem å du klarer nokk å bygge deg nye etter det jeg har sett, men stå på detta virker som blir en grei bil når den er ferdig
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  8. #83
    Registrerte brukere volvo240v8 sin avatar
    Medlem siden
    03. jan. 2010
    Sted
    Rygge/Østfold
    Innlegg
    384
    Antall takk

    Standard

    har de dekslene bak jeg vis du trenger i stygg solbleka brunt men er bare og lakkere

  9. #84
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    tja får se, må nok ha de som en mal og bygge opp på men alt skal trekkes opp uansett så kan vurdere om å ta noe styggt fargede i bytte å bygge på, bare det er Helt og fremdeles i form slik de som sitter i er

  10. #85
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    siste forsterker: Harman Kardon Monoblokka!







    de hadde kun denne her demobrukte monoblokka igjen, og det er siste de kom til å kunne selge av de pga harman kardon bestemte seg jo for å slutte med bilforsterkere plutselig til alle kunders skuffelse (går noe besett med H K forsterkere til de prisene og kvaliteten de ligger på...!)

    var også innom volvo å kjøpte klips til sortlistene mine over fangerne... det var jo mange som manglet og dermed trakk det litt vann inn i lunkent vær, så nå er hulla plugga igjen. klipsa koster faktisk veil. 28kr pr stk så får handle inn resten når jeg skal sette på sortlistene utover mot våren

    vurderer Seriøst å ta opp et kjapt lån på en 20-25000 kr for å få bilen levert og lakket lazerblå Før våren kommer... men det må jeg tenke litt på tror jeg. er ikke spes glad i lån generelt... men overflaterusta som er på bilen kommer jo forsåvidt ikke til å bli noe Bedre utover saltsørpa og bruken heller. + skal jeg fikse ting selv så kommer det litt å litt 1000lapper utover på småfix som heller kunne vært lagt i hellakkering og arbeid hos proff lakksjappe.

    får ta meg en nøye prat med Jahn på scstyling.no utover januar her nå. tror også det kan være en fordel å få b234F motoren i bilen og fungerende før levering til hellakkering... så jeg vet jeg har kjørbar bil og alt som skal monteres ikke lager skader i lakken...
    om jeg drar utover til han så skal jeg ta bilder av den ombygde V70\855
    AWD
    R Lazerblå som han også leverte i polen for hellakkering den er utrooolig nice!

  11. #86
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    om du skal putte i motorn før du leverer til hel lakkering så få i det minste samme farge neddi der om før du putter i motorn. ser ufullstendig ut med forskjellige farger her og der.

  12. #87
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    skal få hellakkert alt ja! synes det ser kårny ut med annen farge nedi der å ja!

  13. #88
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    da har jeg endelig fått somla meg til å montert skvettlappene. litt snedig den løsninga bake med en liten "fjæra" pinne som står på kanten innerst i hjulbuen, regner med den er der for å gi litt press utover så det ikke gir etter på innsiden på skvettlappen. får håpe jeg får tak i en ok innsynskydd til resten av underdelen her nå da, så jeg får en helhet etter skvettlappen også. det er mye bedre å bruke disse istede for å kjøre med "rallyflaps" eller ingenting. ser godt at hele hjulbrønnen blir beskytta mot sprut, slaps og steinsprang mot metallet, som da igjen skaper store merker og risiko for rust i de vellkjente hjulbrønnene i våre hjerter... synes profilen og passforma er så toppers på skvettlappene foran. de gamle typene er vell der også bare slike hengende "rallyflaps"?!

    måtte også bare ta en quickfix på den overflaterusta som var på venstre side langs sidepanelet der. skrapa bort det jeg klarte tidligere her nå, smurte på antirustmelk fra wurth og så spraya jeg på noe grunning nå for å beskytte det pittelitt mer enn lufta gjør... litt grunning og lakk(kommer over i morgen, er bedre enn at det står i frilufta i det minste! så får jeg sandblåse, sparkle og lakke det bedre innendørs når\om jeg får lånt en kurrant garasjeplass som ikke er en kald låve. hvis ikke blir det slik til våren og varmen kommer eller bilen leveres til lakking. sorry masse uinteressant tekst sikkert, men er jo litt forumhore med engasjement for skriving og litt mye bilder kanskje?!










    quick fixen av overflaterusta inntill ordentlig utbedring innendørs\i varmere forhold...

  14. #89
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    kjøpte inn litt sandpapir. 400-600-1000 våtslipepapir. de hadde ikke 800 eller høyere enn 1000 på jula. 6kr pr ark synes jeg ikke er så fælt!?
    kjøpte også kabelen for motorvarmern, spent på om den fungerer på bilen! får teste ut i mårratidlig.
    bestille litt lakk i dag å da. kommer sikkert bilder av det å

  15. #90
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    1031 aksling fra 1988 modell med 12 "tanns" elspeedo uttak kjøpt inn!








    denne skal jeg gjøre som "Rogern" har gjort pusses ned og lakkes opp så den blir litt finere å se til! må ta av lokket på klokka å se hvordan tilstanden er inni der etter råd fra Volvo-Power før jeg starter og så blir det å få den lakkert opp i blått tror jeg, kan vell passe fint. eller skal jeg ta hele akslingen rød??? sort blir kjedelig, vil ha litt farge på understellet for å skape litt kontraster

    hva bør jeg gjøre med tanke på skiftet; bør jeg skru av alle festene for slanger og diverse som står på akslingen på bilen Nå, og flytte rett over på denne akslingen når den er ferdigpussa og den skal monteres på bilen i samme prosessen?

  16. #91
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard




    oi det ble fort litt mer ryddig i bua når FK motoren dro sin vei forrige fredag
    her står da alle goddelene og koser seg i skjønn forening... elvifte fra 940, 531 topp, org. addon-forran 940, vindavvisere 7\900, 3"lmm, sorte lister 240
    og lakken til vingen\-e og bagasjelokket. koster fantastiske 764,- for de 3 boksene der :( er jo som å få hele bagasjelokket ferdig pussa ned og lakkert opp av en polakk den prisen der... jaja litt småkoselakkering må gjøres før den tid uansett!

  17. #92
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard


    første teaser bilde fra 744n jeg henter B234F motoren fra etter hvert hadde vært kurrant om det var vinterdekk som var gode nok til å bruke ut sesongen, og ikke bare fra sverige og hjem, på 242n pen farge! synd å ribbe den helt egentlig hehe NOOOOT!!!


    fant også en ekstra skinnbelg til girspaken synes det tok seg betraktelig opp utseende i det område i bilen nå stammer vell fra 740\940 tenker jeg. mulig det er brosjan sin så; hyyyyysssj hehe

    ps: motorvarmern fungerer! så nå står bilen med timer på varming fra kl 6 til halv 8... må vell holde for å våkne å gå ut i varm bil å starte ferden til jobb

  18. #93
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Fikk du me deg de turbofelga og? Eller hvor i sverige henta du detta? Sku hatt no vinterfelger på bruksvogna mi

    Fin farge på den 740'n, *hint hint*
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  19. #94
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    hehe

    ingenting er henta enda så det som er blir solgt unna så fort jeg får hjem bilen!! er det ok vinterdekk på de felga om det følger med bilen så blir de brukt på 242n ut sesongen

  20. #95
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Eller så kan du sleppe av felga i Oslo.. Bytte mot et sett S80 16" stålfelger?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  21. #96
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    hehe hadde ikke vært dumt men da har jeg jo ikke noe dekk å felg å kjøre hjem på hehe
    eller er det med spacere å vinterdekk kanskje ?

  22. #97
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Har 4 stk med OK vinterdekk mener jeg, har også spacere, men de må jeg nesten ha selv.. hehe.. Har da spacers på Realcar f.eks, de ligger jo i Oslo.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  23. #98
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    hehe jojo sant det! men da Koster det meg penger å hive av felga hehe
    16" hydra som ligger i boden og venter på oppussing så er liksom ikke så must med s80 felger sånn sett

  24. #99
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Bra prosjekt Kodja

    Synes du kan donere bakakselen som står på bilen nå til meg :P
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  25. #100
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    takk

    hehe kan få den billig gådd 170 000 å ikke en ulyd men sånn blir det med gubbe eier før meg og en\to personer som Skulle pusse opp bilen men ble stående bare

Side 4 av 206 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 14 54 104 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •