Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  667
Side 3 av 206 FørstFørst 1 2 3 4 5 13 53 103 ... SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #51
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Hmm, er det riktig at turtellernåla skal stå på over 7000 rpm som den gjør på bildene? Egentlig så skal jo ikke nåler røres i det heletatt med fingrene.
    den bikka den veien når jeg snudde målern på hodet. hadde et jævla tempo når jeg drev på med det der! så kan være turtellern slo ut på min kinetiske energi i stua

  2. #52
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Haha! Fin farge på den 242'n

  3. #53
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Haha! Fin farge på den 242'n
    jotakk trives godt med den forsåvidt

  4. #54
    Registrerte brukere Anders- sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Grua, Hadeland
    Innlegg
    719
    Antall takk

    Standard

    Den turtelleren matcher jo ikke akkurat med designet på resten av instrumentene, men det har du kanskje tenkt å gjøre noe med?
    Volvo 242 L 77 B19A
    Vært litt fraværende det siste året, går med planer om å kjøpe bil igjen


  5. #55
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Det hadde iallfall sett et hakk bedre ut om de andre instrumentene var fra sen 240 med matt bakgrunn.

    EDIT: det kommer vel noen feite ettermarkedsskiver uansett med Byneset Customs i løkkeskrift tenker jeg..
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  6. #56
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    hehe :P
    har jeg ikke lagt ut utkastet til B C skivene? :P

    Dave barton har jo dessverre ikke mal for å lage skive til FT\økoturteller så får se hvordan det løses om han da ikke klarer å få\finne en turteller å lage en mal spes for meg... men har litt lyst på andre skiver for å få det til å matche ja!
    så da kan det jo hende istede for HVITTTTTTTT at det blir lyst grått som visstnok er veldig pent og Diskret! men JA med Byneset Customs logo! må jo ha det med alle de modifikasjoenen som kommer! det blir nok forhåpentligvis mer smakfult enn enkelte tror og misstenker at det ikke blir

    FK motor er nå gitt bud på 8500 å kan selges\leveres ifra meg i morgen så da er 744n med 16V motor dekt inn. da gjennstår bare å motta bilder og planlegge hentingen av den snart samme med M90 girkasse på samme lasset oppover og kanskje en får et par c70 stoler med på turen istede for å veeeeente på at de skal bli fraktet med lastebil til storlien eller hur Mr Sweeeeeden :P hehehe du får en mail snart nå så får jeg jo fraktet med meg R ratt og mere til også.

  7. #57
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    da er motorn "solgt" skal hentes i morgen så da er det bare å vente til en får tid til å hente 744 med 16V og M90

  8. #58
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    fikk en utrolig god nyhet i mail på jobb i dag

    Bilradiospesialisten har funnet en NY 4 kanaler fra Harman Kardon lik serien jeg skulle kjøpe av og de gikk tom for nå før jul
    + en demobrukt Monoblokk fra Harman Kardon det å nå ble det litt mye gleder på en gang her gitt...
    så da gjennstår sånn stort på stereofronten i innkjøp:
    subb i 10"(mest sannsynlig)/2x10"(frister!) eller 12"(naaah tviler)/2x12"(mindre sannsynlig!)
    2 komponentsett foran og et bak.
    aluplate til framdørene (DOH! skrev jeg virkelig framdørene? det ER jo bare Framdører på bilen her... hehehe) som skal formes til, bygges ut litt til komponetsettet og så trekkes i sort skinn\skai for å få det pent
    og så gelbatteri og kondensator\-er selvfølgelig
    og da det viktige: Alpine mediaspiller for iPod

  9. #59
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    cash bliingbling $$$$$$$$$$$$$$$

    da dro FK motoren sin vei
    Ole: Her kommer jeg

  10. #60
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.609
    Antall takk

    Standard

    sugemotor du satsar på eller blir det turbo?

  11. #61
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    den foreløpige plana er bare å få alt til og fungere i bilen først. legge alt av kabler på en ordentlig måte og se om man kan gjøre det hele pent i motorrommet først
    derretter blir det å få godkjent bilen med motoren. så skal det fikses 3" innsug/rør og større eksos med twinpipe så tar jeg det videre derfra om det blir kjedelig
    får man i det heletatt godkjent B234F ombygd til turbo???

  12. #62
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    med en skikkelig søknad med saklig argumentering, forslag til bygge måte og dokumentasjon så skal ikke det være noe problem.

  13. #63
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    hmmm... hadde absolutt vært det mest morsomme med 16v turbo ja... går jo ann å sende en mail til KM Techniks å høre hva pris på modifikasjonene blir når jeg har kjørt meg lei. er greie å bygge videre på selve B234F motoren som den er, eller anbefales mye andre typer råder, stempler og slikt på de også innen 200hk området for dagligdags bruk med turbokit på?
    bilen skal under enhver omstendighet være gategodkjent med motoren! men også godt kjørbar til daglig

    hvilken dokumentasjon kan man finne på å måtte lage? har jo ikke eksistert noe B234FT motor så det finnes jo ikke noe originalt dokumentasjon på avgasser, effektkurver eller noe på den type motor...?!

  14. #64
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    971
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    hvilken dokumentasjon kan man finne på å måtte lage? har jo ikke eksistert noe B234FT motor så det finnes jo ikke noe originalt dokumentasjon på avgasser, effektkurver eller noe på den type motor...?!
    skal vell holde om du får bygget motoren, og får benket/bremset den slik du får papirer på effekten av motoren som ikkje overstiger kravene vell?..skal no vell holde det?
    Har hørt og selv trodd at om du turbokonventerer ein sugmotor, så må du ha bremse papirer på effekten..

  15. #65
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    okei, om det i såfall ikke er "verre" enn å få det fiksa\noe det blir uansett hos et firma og bremsa for så å få det godkjent så kan det jo absolutt bli akutelt etter en hellakkering er utført
    men foreløpig sier jeg standard 16V sugis med bare litt lettere åpnet åndedrag og rasshøl å fise det ut andre veien med...

  16. #66
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Helt enig Kodja, sugis er undervurdert.. Med chiper/datasprut og frittflødende eksos osv. tror jeg det blir en artig motor..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  17. #67
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    hvilken dokumentasjon kan man finne på å måtte lage? har jo ikke eksistert noe B234FT motor så det finnes jo ikke noe originalt dokumentasjon på avgasser, effektkurver eller noe på den type motor...?!

    Trenger du finne på noe dokumentasjon da ? du sender en mail til en på volvocars.com. forteller situasjonen din.

    Legger du med adressa di og chassi nummer te 240n din.

    Og hva av motor du skal ha oppi.

    Så får du dokumentasjon på at volvo b234f har 155hk oh så og så mye nm,

    Så står det også hvor mye hk 240 har lov til og ha uten endringer i karossen osv.

    Skal du ha 16v tubo, og godkent i vognkort.

    Jeg valgte iallefall en rimlig vei der. godkente med 16v, dro hjem dro ut motor. satte inn en fk. godkjente den md turbo siden.

    men, det holder egentlig og bare godkjenne den med tubo. for det var egentlig ikke vits i av meg og godkjenne den med 16v.

    er bilen godkjent for 238hk (740) så er det samma om du bruker en 8v topp eller en 16v topp, du trenger ikke skrive det inn i vognkortet akkuratt =P

    Men da var eg ung og dum og viste ikke bedre

  18. #68
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Refleksplate, original 240 vinge og snutepanseret...

    snutepanseret jeg har liggende... usikker på om det blir snute eller det flatnose panseret. snute er jo stilig det å!


    reservebagasjelokket som skal pusses ned og lakkes opp for montering av gr-a vingen får finne meg sandpapir og starte :P hvilken kornstørrelse anbefales for nedpussinga?















    Måtte jo ut å koste av bilen og teste vingene på lokket
    synes faktisk gr-a vingen ble finest! men skal få tak i et bua bagasjelokk å sette på original vingen så passer det nok litt bedre tenker jeg!







    refleksplata fikk vaska sånn kjapt over med zalo
    noen anbefalinger på å fjærne noe inngrodd skitt som er avbildet i fokus der? sitter som F og får det ikke bort... :( vil helst ikke ødelegge greia så må være noe "mildt" men kraftig som kan ta det eventuelt...
    ganske grei for sprekker, liten en ved ene skiltlyset som jeg skal hive noe 2komponent over bare sånn for å forsterke så det ikke sprekker helt opp og det vanlige på slike plater rundt skruehullet for skiltplata godt fornøyd bare jeg får bort den skitten som sitter dønn fast! må bare bestille meg hvitblinklykter og kappe ut plass for de i bakplata nå da så jeg får montert alt og få bilen til å se ut som en 200 skal gjøre bak der

    som spurt lenger oppe her: hvilken kornstørrelse anbefales for å pusse ned og få et godt nok resultat for lakking?

  19. #69
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Frøya
    Innlegg
    312
    Antall takk

    Standard

    Godt gjort å få til så mange bilder av så lite:-))

  20. #70
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    hehe er det ikke det vi alle er så glade i da? bedre med for mange bilder enn for få... en prosjekttråd uten bilder er lik hva? -0-
    kommer 2 til som jeg ikke fikk med så må editere innlegget mitt over

  21. #71
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    skal du pusse ned eller matte ned? pusse ned så begynn med 400 papir, puss med en plan kloss og puss sirkler med vann. så ser du fort hvor det er ujavnt og hvor det ikke er det. da er det bare å sparkle der det trengs. når du har slipt ned sparkelet så gå over med 600, også 1000. spørs helt hvor bra resultat du skal ha, om det skal være show finnish så må du vel gå opp til 1200 før du gir deg. og bruk rikelig med vann når du sliper, det er ikke kostbart.

    skal du matte ned så gå rett på 600 og ta det fra der. men husk godt med vann her og. tørrpussing er ikke noe særlig.

  22. #72
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Den originale vingen er finere, Gr.A blir for mye racing i mine øyne.

    Ikke bruk for grovt papir iallefall, da blir resultatet synlige riper under lakken..

    Hvilket papir du skal bruke kommer jo an på grunnlaget, er det bare for å få heft ville jeg brukt 800-1000, og våtslipt med 1200 før lakk, men om det er skalkmerker og rustbobler osv. er det bare å gå på med 120 med en gang, og så jobbe seg fram med finere og finere papir etterhvert.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  23. #73
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Okei takk for gode tips ang pussing!
    Vingen skal pusses ned slik at det blir glatt og ripefritt for å få lakket opp i Televerksblå(fornøyd gaupe? ) før montering ja samme med bagasjelokket. var på biltema å så etter sandpapir og slikt der, bra jeg ikke kjøpte vanlig da. så ikke så mye på vannslipepapiret i dag... dumt!

  24. #74
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Den originale vingen er finere, Gr.A blir for mye racing i mine øyne.
    tja gr-a vingen er kanskje litt mer racing ja. men det passer så godt på flatlokket.
    så det blir 2 lokk liggende her og kose seg. et bua ett med originalvingen, der det passer best synes jeg, og da flatlokket med originalvingen. skifte bagasjelokk og vinge etter humør og dagsform\tyngde på høyrefoten

    fordelen er jo at han jeg kjøpte det fra faktisk hadde distanseklossene på midten for å montere vingen på flatlokk også, det virker det ikke som der mange som tar vare på...?!
    men er det tiltenkt å skrues fast i lokket på midten også? klossene er i alle fall skrudd fast på midtfestene...
    noen som vet om klipsa i ytterkant er å få kjøpt enda? ett som er ødelagt, de 3 andre er intakte!

  25. #75
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    Okei takk for gode tips ang pussing!
    Vingen skal pusses ned slik at det blir glatt og ripefritt for å få lakket opp i JERNBANEblå(fornøyd gaupe? ) før montering ja samme med bagasjelokket. var på biltema å så etter sandpapir og slikt der, bra jeg ikke kjøpte vanlig da. så ikke så mye på vannslipepapiret i dag... dumt!
    Han kalte det televerksblå. Selv syns jeg truseblå eller babyblå er gode navn på den fargen der
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Side 3 av 206 FørstFørst 1 2 3 4 5 13 53 103 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •