Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  667
Side 195 av 206 FørstFørst ... 95 145 185 193 194 195 196 197 205 ... SisteSiste
Viser resultater 4.851 til 4.875 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #4851
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    VCCN medlemsnummer
    2694
    Innlegg
    2.921
    Antall takk

    Standard

    Får håpe det løser seg med stikkere.. Burde da være mulig og oppdrive

  2. #4852
    kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    VCCN medlemsnummer
    405
    Innlegg
    1.603
    Antall takk

    Standard

    Mener på de har slike stikkere på scania
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  3. #4853
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    håper jeg også. 3500+frakt og ev mva er unødvending om man kan kjøpe noen kabelsko til et par hundre og bli mer fornøyd med at man har fått fiksa det selv istede for å kjøpe et ferdig produkt
    takk for tipset! skal ta med meg inn til byen i morgen og sjekke på Scania! vet du om det er noen spesifikk modell som har de?

  4. #4854
    kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    VCCN medlemsnummer
    405
    Innlegg
    1.603
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    håper jeg også. 3500+frakt og ev mva er unødvending om man kan kjøpe noen kabelsko til et par hundre og bli mer fornøyd med at man har fått fiksa det selv istede for å kjøpe et ferdig produkt
    takk for tipset! skal ta med meg inn til byen i morgen og sjekke på Scania! vet du om det er noen spesifikk modell som har de?
    Er noen år siden jeg holdt på med lastebiler så desverre men alle lastebilprodusenter har stikk i engros i en dullion forskjellige typer for å kunne bygge de på slik de vil (nærmeste chassipåbygger har også garantert stikkere) Sist jeg skulle ha tak i noen spesialstikk til en bmw fant jeg de i hylla på scania
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  5. #4855
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Kjekt! Da skal jeg ta turen dit i morgen nå!

  6. #4856
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Ser knall bra ut Regner med du ikke skal bruke denne på vinterstid?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  7. #4857
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Mange takk
    Jo blir helårsbil dette hehe
    Nei den kommer nok kun til å luftes på veien i sommerhalvåret framover nå ja tørr ikke å plutselig skli utom veien med denne lenger så fin den ble med ny farge

    Var forresten på Volvo og hentet ny tetningslist til førerdøra pga denne hadde en revne... 600,- ich for den ny. Noen som trenger en tetningslist, den jeg skifter altså...?

    Scania hadde ikke kabelsko, men snakka med en mekaniker på Volvo som har vært med en del år i gamet og fikk henvisning til å. Bla igjennom boksene de hadde liggende for feilsøking og utbedringee av ledningsnett.... Fant da 3 typer som lignet, for ulike størrelser på kablene, så tok med et par og tester litt senere i kveld om de stemmer overens med boksen... Er et lite håp her da igjen for å få gjort noe igjen

    Henta også 20meter GroundZero 2,5# høyttalerkabel så jeg kan legge dobbelt inn i hver dør til de to komponent settene jeg skal ha i hver dør nå etter hvert... Skal
    Kjøpte også en haug "xenon" kontakter for å legge vanntette stikk i døra til elheis og sentrallåsmotor samt tåkelys og hovedlykter. Greit å beskytte det som kan når man først holder på

  8. #4858
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard


    noen som vet om disse pærene til belysning av bryterene er å skaffe uoriginalt? koster jo 70kr pr stk på volvo. og det blir litt mye kr for pittestmå pærer når jeg trenger 10 nye

  9. #4859
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard



    når den tid kommer... blir det montert slik 960 innstegsbelysning i enden på dørpanelet på hver side.


    "xenon" kontakter på alt som står utsatt til for fuktighet og vann\kondens.


    elheisen og sentrallås koblet opp med slik kontakt.


    speil montert såvidt. pent med lakkerte speil syntes jeg.


    vindusrammene er lakkert med Sort Halvblank.


    driver å kobler opp bryterbelysningen nå og gjør klart kretser til alt som skal inn på det.


    960 ratthendler montert på rattstammen. trenger bare å slipe til festehullene littegranne så passer de rett på.


    en haug med separerte kretser til diverse utstyr i bilen...


    20meter 2,5# GroundZero høyttalerkabel skal inn i dørene.


    delenr på venstre dørlist\dørtettelist til 242\2dørs.


    hvis ingen har et defekt slikt instrument, mer spesifikt slik turteller med trykkmåler blir jeg nødt til å hugge i filler dette nå snart. skal fjerne alle pinner og tapper og visere for å kunne skanne skivene og få laget Plasmaskiver i R-Design. Dave Barton kan ikke lage til 940 instrumentet pga det er bakgrunnsbelyst. men Plasmaskiver får jeg laget etter ønske bare jeg leverer malen... rop ut om noen har et defekt før jeg hugger dette...

    ang sikringsboksen sine kabelsko fungerte ikke de jeg fant nå på volvo... så jeg skal sende en mail til Volvo Norge og sjekke om de kan gi meg hurtig bistand på dette, ellers blir det bestilt Painless Wiring sikringsboks komplett fra USA asap... kommer ikke stort lenger før jeg får ryddet helt i ledningsnettet nå...

  10. #4860
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    har et instrumentpanel jeg, men med diverse el feil. skal bare ha speedometeret, men kan sende med et defekt ett!

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  11. #4861
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    har et instrumentpanel jeg, men med diverse el feil. skal bare ha speedometeret, men kan sende med et defekt ett!
    Hei, det er kun turtelleren med slik ecomåler som jeg kunne brukt for å scanne, om det er defekt på ditt. Resten har jeg i x antall selv

  12. #4862
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    ah, ja da kan jeg sende deg gen turteller med downs

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  13. #4863

    Medlem siden
    06. juni 2010
    Sted
    Stjørdal
    VCCN medlemsnummer
    418
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post

    noen som vet om disse pærene til belysning av bryterene er å skaffe uoriginalt? koster jo 70kr pr stk på volvo. og det blir litt mye kr for pittestmå pærer når jeg trenger 10 nye
    Byttet til led pærer i bryterne til 850'n i fjor. Jeg bestilte disse i fra Ebay:

    http://www.ebay.com/itm/4x-Neo-Wedge...item19b7f44bbb

    http://www.ebay.com/itm/2pcs-T3-T4-T...item2ee477fe3a

    Det må være disse type pærer man må bytte til, de pærer med "flat" led har ikke samme lysbilde som disse.
    De minste heter T3, regner med at det er de samme i bryterne på 960? Det var T3 på 850'n
    Jeg valgte tilslutt grønn som farge, etter prøving med andre farger.
    Volvo 240 GLE
    Volvo 855 2.0

  14. #4864
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    takk for tipset. så det for sent så fant vanlige glasspærer i statene på ebay. skiftet disse og satte inn. kommer med link og bilder snart.

    men jeg tenker å få dratt på og satt inn takluka snart her nå. fikk 960 taklukebryteren jeg bestilte i dag nå så. for de som lurte så passer ikke x70 og 960 overens. x70 kjører luka med rele'er viser det seg mens 960 visstnok da går strøm direkte fra bryter slik 940 gjør. så får teste når jeg kommer hjem nå.

    men... hva bør jeg bruke for å få festet på de nye tetningslistene rundt luka og på bakkant av åpningen? hva egner seg å lime de fast med som ikke blir for mye klæsj samt sitter godt??

  15. #4865
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    ah, ja da kan jeg sende deg gen turteller med downs
    sender du den med vanlig brevpost da kanskje? sikkert ikke mye i frakt om du embalerer den litt forsiktig? sender mot fraktkostnaden?

  16. #4866
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    sender du den med vanlig brevpost da kanskje? sikkert ikke mye i frakt om du embalerer den litt forsiktig? sender mot fraktkostnaden?
    kan sende den i slik bobleplast-konvolutt kansje? med litt ekstra bobleplast

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  17. #4867
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    Ble en lang september dette for oss som ikke har annet å kose oss med enn å se andre sine garasjebilder
    Har det skjedd noe mer her eller?
    Volvo is not a car, its a passion

  18. #4868
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    kan sende den i slik bobleplast-konvolutt kansje? med litt ekstra bobleplast
    Ja takk.
    Send meg en sms på 41409403 så sender jeg over adressen til deg

  19. #4869
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kuleberg Vis post
    Ble en lang september dette for oss som ikke har annet å kose oss med enn å se andre sine garasjebilder
    Har det skjedd noe mer her eller?
    Skjedd ganske mye faktisk

    Painless ledningsnett er kommet og begynt å sett på.
    Dører er ferdig koblet opp og satt sammen, mangler dørtrekk enda.
    16V Topp er levert til cylmo og B230 blokka har fått frest ventilspor.
    Setene er under opptrekking og på god vei og mere til.

    Legger ut mest på fb siden min på Byneset Customs, rett og slett fordi det er enkelt og legge ut der fortløpende og etter 5 år med jobbing på bilen at den til tross for alle grundige dokumenteringene og saker som blir gjort ikke anses som heavy mod enda. Mangler vell gule knivstag, fuelcell og 4-Link sikkert
    Selv synes jeg det er få biler som det legges så mye planlegging i for så å få gjennomført så godt som alle planer. Og som legger så mye jobb i en bil som jeg har lagt i denne oppigjennom årene, og fremdeles ikke blitt oppgradert til heavy mod. Tatt lang tid å få den dit hvermannsen ser forskjell, men gud for en trip det har vært for de som har fulgt med og for min egen del. Lite protestrop dette nå. Men det synes jeg selv er på plass viva la revolution!!!

    Så ja... De som ønsker å se litt mer hva som skjer i det daglige kan søke opp og like fb siden "Byneset Customs"

    Kommer bilder her også men er så lite på pc
    Sist endret av Kodja; 06/10/15 kl 22:05

  20. Takk V90, Anders Dybvadsskog, Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  21. #4870

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Enig med deg der Kodja. Skulle vært en liten opprydding på gullprosjekter. Er en del "døde" prosjekter der, samt mange gullbiter som ligger blant de vanlige prosjektene. Stemmer for at du skal inn på gull!.
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  22. Takk Anders Dybvadsskog, Kodja, Karl, Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  23. #4871
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.609
    Antall takk

    Standard

    Einig med gullprosjekt!!Håper du begynner og oppdatere her oftare igjen, veldig kjekt prosjekt og følge med så mykje bilder og hyppige oppdateringar
    Har fulgt det sida starten så kjekt og sjå kor langt du er komt
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  24. Takk Anders Dybvadsskog, Kodja takket for denne posten
  25. #4872
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.702
    Antall takk

    Standard

    Enig med de andre her er litt enig i at det virker som man må ha watt link og fuel cell og 496HK for at det skal bli gull. Ja du ser her kodja hva vi må kjøpe nå når bilene våre er lakkerte
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  26. Takk Kodja takket for denne posten
  27. #4873
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av THolandsli Vis post
    Enig med deg der Kodja. Skulle vært en liten opprydding på gullprosjekter. Er en del "døde" prosjekter der, samt mange gullbiter som ligger blant de vanlige prosjektene. Stemmer for at du skal inn på gull!.
    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Einig med gullprosjekt!!Håper du begynner og oppdatere her oftare igjen, veldig kjekt prosjekt og følge med så mykje bilder og hyppige oppdateringar
    Har fulgt det sida starten så kjekt og sjå kor langt du er komt
    Sitat Opprinnelig postet av Anders Dybvadsskog Vis post
    Enig med de andre her er litt enig i at det virker som man må ha watt link og fuel cell og 496HK for at det skal bli gull. Ja du ser her kodja hva vi må kjøpe nå når bilene våre er lakkerte
    ja får vell skrive opp wattnisselink og brainfuelcell og prøve å få benka litt over forsvarlig hk nivå så jeg kanskje en gang om enda 5 år blir ansett verdig i gullgruppa haha sier nå i alle fall takk til dere som ser poenget mitt. skal prøve å få oppdatert det som er her også, selv om det tar litt ekstra tid. vet dere er mange som følger spent med på dette og det setter jeg stor pris på

  28. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  29. #4874
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Fuelcell er bare tungvint

  30. Takk Kodja takket for denne posten
  31. #4875
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    starter med det første først her da for å følge opp det jeg forespurte angående lyspærer til bryterpanelene.


    følgende utstyr trengs


    skru ut med tynn flatskrujern. vri bare litt, skal ikke vris helt rundt...


    pæreholderene utmontert og lyspærer lagt klart


    jeg brukte spylderdyseverktøyet for å vippe ut pinnene på lyspæra i bakkant. veldig realt og hendig sak.


    slik.


    trekk så pæra rett ut når du har retta ut pinnene i bakkant. før inn ny pære og gjør i motsatt rekkefølge. brett utstikkende pinner i bakkant slik de var brettet rundt holderen der før demontering. du ser det når du plukker det ut så forklaring er ikke nødvendig. bruk bare ei tynn spiss tang til å gjøre det så går det lett, klipp bort overskytende pinnelengde.

    http://www.ebay.com/itm/DASH-PANEL-S...3D381365328681
    link til pærene som ble kjøpt på ebay. veldig kjapp levering og veldig billig. koster tross alt 70kr pr pære på Volvo...

Side 195 av 206 FørstFørst ... 95 145 185 193 194 195 196 197 205 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •