Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  667
Side 205 av 206 FørstFørst ... 105 155 195 203 204 205 206 SisteSiste
Viser resultater 5.101 til 5.125 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #5101
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  2. #5102
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Prøvekjører bil og luker ut byggproblemer nogenlunde hver dag.

    fant kjøleveskelekkasjen: enda glad jeg bygde boks rundt varmeapparatregisteret for der stod det en tynn stråle ut fra ene skjøten som ikke var sveisa godt nok
    endte opp med å sandblåse og sveise tusen punkter som bare dukket opp nye lekkasjepunkter om en annen så kasta røret og ønsker å få tak i ny org vannslange kobling på torpedoveggen om noen har liggende?

    trenger også deksel rundt rattet og lister rundt hovedlyktene, ev dårlige hovedlykter som jeg kan sette over reflektorer og glasset på.

    vibrasjon også ved pådrag, mellomakselopphenget er ikke godt nok så har bestilt meg 740 opphengsfeste og skal modifisere inn så det blir litt mer stabilt.

    R bremsene fungerer så ufattelig bra, men alt for stor kraft med BM-57 sylinderen, trolig pga denne har en restriktor mot bakre krets som ikke blir stor nok mot de store R kaliperene bak kontra det de er på 300zx som sylindern er hentet fra. Venter på å få en 1" sylinder fra Nissan Maxima som visst ikke skal ha restriktor men også da er spot on S60R sin bremsemaster på 1". blir bremsekraften perfekt da så er det topp, hvis ikke kan det være det må monteres ut fra teorien på den sylinderen en restriktor bakover for å finjustere ned noe om det pga lik volum i sylinder på primær og sekundærkammer tar for mye bak kontra foran, men bør bli spot on egentlig pga S60R sin er lik primær og sekundær som Maxima sylinderen er. vi får se.

    bilder... ja... det kommer en gang. men som vanlig ligger det mest på fb siden pr nå.

    synes også bilen er alt for stiv nå kontra for 3 år siden da jeg var yngre og mer sprelsk nesten så jeg har lyst å montere mykere understell på den... og må ta av spacere for det subber med de så langt ut bak, må ha litt smalere så hjulene kommer litt lenger inn i hjulbuen så jeg slipper subbinga i kanten.

    må også ha på en ekstra lyddemper i følge biltilsynet som har vært og tatt en forsjekk på bilen. brummer deilig og høyt, meeeen det skal brukes og kjøres så kan ikke ha det så kraftig for da blir man lei. lyd skal filmes når bilen er fult kjørbar og litt mer okei med småting som mellomaksel som ikke vibrerer

  3. Takk Riff, volvobrage, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  4. #5103
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    small update her da... har fått laga panel til å erstatte det blanke hullet for klimastyringen på 960 dashbordet. bilder kommer etter hvert... laget med oppbevaringsrom og 52mm måler på siden.
    driver å lærer meg 3D design og printing så her foregår det planer for oppgradering av ting jeg så langt ikke har had ferdigheter og kunnskaper rundt for både å forbedre allerede eksisterende løsninger og potensielle nye løsninger.

    plana er å ta fram en prototype for lufttrakter fra frontfangeren sine 3 luftehull i leppa til både høyre å venstre side under lykta for både turbo biler og sugebiler\gasserbiler. så må demontere litt etter hvert på min å lage en mal. tvinge litt luft opp til luftfilteret moro å drive å lage nye egne unike deler.

    har forresten for de som ønsker det laget en 3D\printet kopi av den sjeldne dashbordmonterte målereholderen til org 240 dashbord. såkalte rallypoden. ligger også litt flere bilder av småting jeg driver å lager til 242n på siden min på fb.

    https://www.facebook.com/BynesetCust...204728?__xts__[0]=68.ARA5V52oAquFLFjadN3QIRsPZ5cdK5gskCdC0CPbXajyW0 d3gIBQqgW5PbZ9EQhdGG-EVvZTPFE7oiy-hsJA2UTLjihT4vzi190qEzpkI-HhHUQCKXjIe0n-PoXwloP9OKGn8dSdVkpNfkHQfvbOhwqEA0C8j5ShOB6x-4SCi-0zyBcJwWjF_nHplnYMhktQ6FaB8q11A2bJVKysOwbRQUMj1Zbr SfnULr6n_KFZnqKHvuaJWWnkCrvOc9ob5d3CXjyEwR0On35guY Nz4Lkd3OEaTzO6Wz0FP2oKToRbLSmItQ0TD95OgMEKKwoxG9sZ fSDg&__tn__=C-R
    der er poden i alle fall ble rimelig godt fornøyd med den

  5. Takk V90 takket for denne posten
  6. #5104
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Hvilken 3D-printer har du?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  7. #5105
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Hvilken 3D-printer har du?
    Bruker ekstern tjeneste ☺️

  8. #5106
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    ohoi, nå har jeg betalt for nytt år med photobucket bilder... så kan dukke opp en mer interessant oppdatering her snart med hvordan å hva bare jeg finner igjen bilder underveis

    har ellers begynt med et større prosjekt for å utvide porteføljen min med volvo deler, siden R-Sport trekk salget stagnerte måtte jeg se meg om etter nye nytt for å subsidiere bygginga her... alt kommer på en nettside jeg må få oppdatert samt på fb sia mi

    legger med litt bilder her så dere kan se fram til jeg får lagt ut egen salgstråd på de kjekt å få lært seg nye måter å lage deler som ikke er så lett å sveise eller forme ellers...




    dobbeldin til 740\940 med plass til brytere og en uten brytere men med oppbevaringsrom kommer snart.





    240 og muligens andre modeller festeklips til org vinge tilgjengelig nå.




    240 dobbeldinbrakett er klar, venter bare på å få den printet så jeg ser endelig produkt.







    740/940 luftedysemontert målerholder for 4 x 52 mm instrumenter










    240 rally målerpod oppå dashbordet. både til førstegenerasjon 240 dashbord med ekstra brakett og til nytypen dashbord. klar for levering til de som trenger

    mye mer kommer men dette var teasingen pr nå send mld på fbsiden: byneset customs eller mail: oystein.troan@yahoo.com for de som ev trenger noe... ligger også ute på finn.no noe av det.

    ellers... bilder av prosjektet kommer etter hvert her nå for de som håpet det var nyere bilder av selve bilprosjektet. stått godt parkert siden i sommer å har egentlig vært godt å drevet med litt andre ting en stund, men den flytter godt på seg og ser veldig bra ut som ferdig bil. interiør detaljer som står igjen å få helt ferdig nå som jeg har fått til 3D design og kan lage det jeg har manglet i alle år

  9. Takk V90, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  10. #5107

  11. #5108

  12. Takk volvobrage takket for denne posten
  13. #5109
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    på tide å få ut litt bilder... ligget brakk alt for lenge...



























    fra da jeg sveiset og bygget dørpaneler i fjor.

  14. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  15. #5110
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard











    bygget sammen 740\940 spylervarsling med biltema sin nette lille spylervesketank. flytta over gjengeparti og nivåsensor og koblet opp mot 960 hovedinstrumentet.

  16. Takk Joachimbg, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  17. #5111
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard




















    litt interiør plukk.og laging av hatthylle. ikke ferdig trekt opp enda heller... men blir snart.
    elektrisk solgardin fra Hyundai koblet opp og i drift. kjekt.
    alt trukket opp i alcantara lignende stoff eller lakkert med sort interiørlakk der det trengs.

  18. Takk Joachimbg, volvobrage takket for denne posten
  19. #5112
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard







    siste bilder jeg har av bilen pr nå.

    venter på at dashbord må bli ferdig så er alle interiør deler klare.

  20. Takk Joachimbg, volvobrage, Daruu, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  21. #5113

  22. Takk Riff, Joachimbg, volvobrage, Daruu, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  23. #5114
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    jeg mangler følgende om noen har:
    1- lyktelister venstre hovedlykt. ev alle om noen kun selger sett.
    2- ev de tstikkende dekslene som stikker ut fra hovedlykta mot grillen som tar inn litt av klaringen der. sett det på kun noen få modeller.
    3- torpedovanninn\utløpet mangler jeg. noen som har asap?
    4- deksel over slepekroken. forsvant fra lakkverkstedet. ikke sett det siden den gang.

  24. #5115
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Det blir en spesiel bil. Hvordan fungerer motoren?

  25. #5116

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.336
    Antall takk

    Standard

    Flotte bilder
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  26. #5117
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.609
    Antall takk

    Standard

    Veldig kjekt med oppdatering igjen! Begynner og nærme seg alvorlig no!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  27. #5118
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Motor fungerer knallbra. Må få den opp fra 0,5bar til 1 bar i alle fall snart. Men går bedre enn 8v uansett allerede slik.

    Fult kjørbar og alt nå så mulig det blir en runde ut i helga ☺️

  28. Takk volvobrage, Anders Dybvadsskog, Joachimbg takket for denne posten
  29. #5119
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard









    fikk dashbordet ferdig opptrekt nå på Torsdag. ble en liten "haste" jobb for Edvard Eriksen i Fossegrenda. ble fint diskret med en søm langs høyre side bare. så det tror jeg blir bra når jeg får det inn i bilen nå driver å monterer på ventilasjonsgitterene osv så det er på plass.

    dekslene på siden over belterulla gjorde jeg selv. er definitivt ikke noen salmaker kan man trygt si... men det ser da ok nok ut. ble sinnsykt trangt i hatthylla nå... må ha litt bistand en dag jeg får brodern på besøk her så jeg får tvangsjustert litt og skrudd alt fast... polstring og skinn ga litt for lite klaring til festene jeg hadde laget, selv om jeg på en måte hadde prøvd å tatt høyde for dette med å legge under polstring før det ble trekt opp og borret festehull i kassen til høyttalerene jeje fikser man lett med nye hull om man ikke treffer på skikkelig med hjelp... 3D printer deksel over ventilasjonshullet i midten mot bakruta... så bare å vente på det først nå

  30. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  31. #5120
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard







    har gådd å lurt på å få tak i meg knappesystem til rattet i et par år nå... slo like godt til nå før alt skal monteres inn for godt forhåpentligvis.

    RAPTOR 'ROAD' - UK IVA COMPATIBLE VERSION
    https://summit-technologies.myshopif...atible-version

    kjøpte inn dette. ble en kostbar affære, men slipper begge hendler på rattet så det også blir mer diskret og cleant, og med snap off nav så er alt rent og pent foran og rundt førerposisjonen nå.
    måtte slipe litt i aluminiumen på rattet for å få sentrert det i festehullene, knappene tar litt borti ellers. såååå.... fant ut jeg skulle "ofre" det originale Beige R-Sport rattet jeg farget opp for et par tre år siden, som forøvrig mangler senterputa så lite poeng i det da, og slipte det til og sandblåste senter\ metallet og lakkerte opp dette, og begynte å farge det opp sort nå for å stå i stil med bilens interiør ellers.
    vurderte orange ratt som setene men det tok bare 1 sekund før jeg slo fra meg tror dette blir litt moro detail i bilen, harry? nah, harryfolk kjøper ikke rattknappsystem til racetrack kjøring til mer enn bilens verdi... men unødvendig? tja kan nok trygt sies det, men får løst "problemet" med at jeg har en separat bryter for langlys permanent på nå som jeg kan ha knappen på rattet istede hahahahaha blir man noen gang voksen? neppe!!! hilsen "snart" 40...

  32. Takk Riff, Joachimbg, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  33. #5121

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.336
    Antall takk

    Standard

    Blir tøfft med alt det der på plass
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  34. #5122
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.702
    Antall takk

    Standard

    Dette blir jo bare helt knall
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  35. #5123
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard












    TRIVSEL NÅ JA

    kan bare si at rattstyring av alt fungerer ypperlig og anbefales på det sterkeste både for det praktiske og utseendemessig hvor mye mer ryddig det blir når jeg får 3D printa meg deksel rundt rattet.

    har bestilt kortere rattnav så jeg får rattet lenger fra meg. det skal bli godt.
    samt 15mm spacere bak istedet for org. godkjente 20mm på hver side. kanskje 5mm smalere hindrer rubbing i skjermbuen akkurat. ser ut som det bare skal så mye til, men vi får se.

    har bestilt kaphlenke bærekulenedbygger og sphæriske bærebruforinger bak. så får se om det gir bedre veigrep

    skrudde også opp ladetrykket på klokka til 0,6-0,7 bar... ladet 0,4 tror jeg så langt ut fra trykktester på jobb her.

    har også bestilt annen type Innovate breibandslambdamåler og Elektronisk boost controller i ett 52mm instrument. det blir nice!
    varmeapparatreguleringen blir også byttet ut eller da montert inn 3D printet kassett med plass for bagasjeromsåpnerknappen og Launch Controll aktiveringsknappen så den sitter lett tilgjengelig! kjekt står på jobb nå å skal lage braketter til pedalsensorene så det kan kobles ferdig. får se om man preparer litt til CruiseControllen som også bare ligger å strør på lager og venter. Sol ute? mekke inne! hmm.... skummelt å få sol på kroppen men motivasjonen øker jo for å gjøre noe så får bare skru litt før man kommer seg ut i sola

    laget som dere ser festebrakett for brannslukningsapparat foran passasjersetet. enkel og grei design liten 2Kg brannslukker fra Coop Obs! Bygg. fint å ha det tilgjengelig om noe skulle skje, bedre føre var enn etterpåklok. også i tilfelle andre kommer i ulykken.

  36. Takk Riff, V90, skjarlie, Anders Dybvadsskog, volvobrage takket for denne posten
  37. #5124
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.702
    Antall takk

    Standard

    Så bra ut dette hvor får du skaffa kortere nav til ratt?
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  38. #5125
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    VCCN medlemsnummer
    1072
    Innlegg
    1.553
    Antall takk

    Standard

    Bra jobba!
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

Side 205 av 206 FørstFørst ... 105 155 195 203 204 205 206 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •