Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  667
Side 203 av 206 FørstFørst ... 103 153 193 201 202 203 204 205 ... SisteSiste
Viser resultater 5.051 til 5.075 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #5051
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard





    takluke montert på plass med nye pakninger. brukte Loctight 454 som er et gelebasert lim til festing av listene og det fungerte veldig bra. tørker kjapt og drypper eller renner ikke. veldig fornøyd med produktet under monteringen












    taklukekassetten sine glideskinner glassblåst og lakkert fire strøk med Innotech sin sorte karosserilakk. får se hvor bra den holder i bruk. spent. ble pent i alle fall. alt smurt godt opp og tettet med tetningsstoff under og rundt kantene og smurt opp glidere og alt med SprayGrease så det skal gli godt.











    trykkrør og luftfilterboks ferdig pulverlakkert sort. ble meget pent synes jeg. ser ryddig og fint ut!








    oljeåndingsføringene over topp og inn til foran turbo. dette er faktisk et reelt krav fra biltilsynet om at det skal gå inn før turbo. og ikke i friluft. og istede for å dille og dalle med catchtank og alt sånnt på ny motor der dette ikke skal være en issue i det heletatt blir dette veldig ryddig og fint synes jeg! mangler nå sånn grovt sett et skjøterør mellom to 90gradere fra luftfilterboks og ned til 3" LMM og inn til denne saken før turbo og et vannrør + lage ferdig festet til expansjonstanken så kan man fylle på kjøleveske også på motoren...

  2. Takk vangsfreaken, V90, Joachimbg, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  3. #5052

    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    1074
    Innlegg
    737
    Antall takk

    Standard

    Limte du litt etter litt når du la nytt stoff på taktrekket?

    Sent fra min F5321 via Tapatalk

  4. #5053
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av skjarlie Vis post
    Limte du litt etter litt når du la nytt stoff på taktrekket?

    Sent fra min F5321 via Tapatalk
    Åja! Det limet der tørker fort så max 20-30 cm i gangen

  5. Takk skjarlie takket for denne posten
  6. #5054
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Meget til bra jobb du gjør med denne bilen, liker at målet ditt er godkjenning og skilter på bilen. Får så mye mer igjen for arbeidet når man kan hoppe i bilen og kjøre den til en hver tid, kontra disse banebil byggene. I mine øyne er dette ett gullprosjekt.

  7. #5055
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    Meget til bra jobb du gjør med denne bilen, liker at målet ditt er godkjenning og skilter på bilen. Får så mye mer igjen for arbeidet når man kan hoppe i bilen og kjøre den til en hver tid, kontra disse banebil byggene. I mine øyne er dette ett gullprosjekt.
    Tusen takk det var hyggelig tilbakemelding ☺
    Planene som gikk fra FK og lakkering til dette har tatt helt av må jeg bare si... Nye ideer hele veien ☺ nå i går begynte jeg med kontursøm på opptrekte solskjermer. Taktrekket er ferdig trekt opp og håndtak i taket skal også trekkes opp i alcantara med rød kontursøm nå. Veldig tidkrevende men moro og blir pent. Profesjonelt ser det kanskje ikke ut, litt ujevnt sydd men det blir pent uansett. Bilder kommer når første er ferdig så jeg ser form og fasong ferdig i sin helhet ☺

    Og ja, hadde ikke gidda å brukt så mye energi om jeg ikke visste det kunne la seg gjøre å få den godkjent slik jeg bygger. Da er det ikke mye glede å brue på rødskilt noen dager i året bare ☺

  8. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  9. #5056
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Jeg har nå opprettet en tråd under "lukket for VCCN's medlemmer" hvor dere kan stemme på om bilen til "Kodja" er verdig en plass under "gullprosjekter".
    Trykk på linken under for å gi din stemme, meningsmålingen er åpen i en uke.
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...ekter-Stem-her!

  10. Takk Riff takket for denne posten
  11. #5057
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Jotakk for nominasjonen. må bare stemme ivei. men etter 8 års prosjektering og så mye planer og realiseringer så er det egentlig bare tåpelig at det først nå blir gullprosjekt i såfall, når den "snart" er ferdig jeg har i alle fall slutta å bry meg om gullprosjektstatusen jeg higa etter for 4-5 år sia haha



















    har da trekt opp taktrekk og luke i sort alcantara. ble meget bra kontra originalt. lett å gjøre også.













    solskjermer og takhåndtak også trekt opp i sort alcantara med rød kontrusøm. ble veldig lekkert. gleder meg til å lakkere plastdeksler og detaljer sort før montering kanskje i helgen

  12. Takk volvobrage, Joachimbg, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  13. #5058
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    26 av 27 stemte "ja", så gratulerer med en plass i "gullprosjekter"

  14. Takk volvobrage, Anders Dybvadsskog, V90 takket for denne posten
  15. #5059
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.702
    Antall takk

    Standard

    Gratulere
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  16. #5060
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    Det var vel fortjent!

    Sent fra min G8441 via Tapatalk
    Volvo is not a car, its a passion

  17. #5061
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Grattis!!!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  18. #5062
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    VCCN medlemsnummer
    1072
    Innlegg
    1.553
    Antall takk

    Standard

    Stå på!
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

  19. #5063
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Tips til håndtaka i taket; 7/9 serie passer nesten rett på. Trenger en liten distanse bak evt kapp av "dærten" på 2 serie sine.

    Sent fra min BV7000 PRO via Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  20. #5064
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    26 av 27 stemte "ja", så gratulerer med en plass i "gullprosjekter"
    takk
    da må jeg bare spørre... hva i huleste tenkte den 27 personen som stemte nei? haha neida, sunt å være uenig. er en israels skikk at ALLTID EN skal være uenig om alle andre er enig. er en plikt faktisk i et råd i Israel (ja jeg sikter til sitatet fra "World war z" :P )

    Sitat Opprinnelig postet av Anders Dybvadsskog Vis post
    Gratulere
    takk

    Sitat Opprinnelig postet av Kuleberg Vis post
    Det var vel fortjent!

    Sent fra min G8441 via Tapatalk
    takk

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Grattis!!!
    takk

    Sitat Opprinnelig postet av V90 Vis post
    Stå på!
    ja holder på for harde livet som du ser på snap

  21. #5065
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard








    har da fått på plass ekspansjonstanken. fikk tak i brakett fra 940 som jeg sveiste på en stålplate tilpasset de originale 240 festepunktene og så fikset klaring så det er lavest mulig uten at slangen står i klem så mye, står vell akkurat så langt ned den kan både med klaring for trykkrør, slanger og panseret her. sortlakkert og ikke pulverlakkert, foreløpig...
    også sandblåst de områdene som hadde overflaterust på plater innvendig nå og spraylakkert over sort. blir greit å slippe videre rustangrep fra innsiden.

    alle hulrom jeg kommer til som kanaler og innerskjermer og dører er nå behandlet med hulromsbeskyttelse for ettertiden. er litt småjobb og div som er gjort der som ikke tok bilder av men den er forhåpentligvis godt sikret for ettertiden nå. ferdig sandblåst hjulbuer bak der det behøvde, sveiset et par rusthull som ikke ble tatt under lakkeringen tydeligvis og lakket og antirustbehandlet det så det ble fint og forhåpentligvis varer.

  22. Takk Anders Dybvadsskog, gaupe takket for denne posten
  23. #5066
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard












    har da endelig fått montert inn igjen taktrekket som er trukket opp i alcantara. og takhåndtak og solskjermer med rød kontursøm. ble så utrolig bra fint og vakkert og varm følelse i interiøret nå! kjenner det begynner å ligne bil her nå!!!
    Stolpene har også fått opptrekte paneler og det ble meget bra! så da blir ting fortløpende montert inn, må ha en liten runde på dashbordet med innstøyping mot ruta en runde til med finsliping før jeg ev får påført noe hardere gugge mot kanten og trukket det opp og montert inn. steg for steg nå, uten å stresse blir det nærmere og nærmere slutten på de store tingene

  24. #5067
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. sep. 2010
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    35
    Antall takk

    Standard

    Ser veldig bra ut. Mye god inspirasjon i denne tråden. Vel fortjent plass i gullprosjekter.

  25. Takk volvobrage takket for denne posten
  26. #5068
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    VCCN medlemsnummer
    1183
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Makan til pågangsmot og gjennomført arbeid! Sinnsyk farge, ligner litt på en imperial blue jeg vurderte en stund Håper du får den godkjent
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  27. #5069
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av blå1978 Vis post
    Ser veldig bra ut. Mye god inspirasjon i denne tråden. Vel fortjent plass i gullprosjekter.
    takk takk. håpet er at mitt bygg kan inspirere til å bygge renere og finere enn en del "kast sammen med det man har der og da" ting som jeg synes er så synd og teit

    Sitat Opprinnelig postet av Amundsen T5r Vis post
    Makan til pågangsmot og gjennomført arbeid! Sinnsyk farge, ligner litt på en imperial blue jeg vurderte en stund Håper du får den godkjent
    takk for det ja fargen er helt rå. McLaren Azure Blue gjør seg bedre ute i lyset enn i garasjebelysning for å si det sånn også
    alt er forhånds"godkjent", så lenge biltilsynet synes gjennomføringen og effekten blir i henhold så går det nok greit håper jeg

  28. #5070
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard






    oljeånding er påkrevd skal gå inn før turbo ved godkjenning. vell da var det bare å lage seg 3" rør med ånding opp til original oljeåndingssystem. ble bra synes jeg.






    motorrommet sågodt som ferdig. har igjen å få tak i 4 coiler som jeg fikk link til av Daniel B. passer ikke med pluggledninger som ligger i klem under deksel så cleant som resten er


    ble bra synes jeg i alle fall




    TwinPipe eksosen er jo da på for en stund siden, men har fått på GT folien bak refleksplata for å værne lakken litt og monterte i samme tid Ryggekamera-skiltplateholderen. med IR lys så man ser hvor man rygger i skumringen og når man skal parkere alt for nære andre biler uungåelig dessverre....

  29. Takk volvobrage, V90, Benjamin, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  30. #5071
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.609
    Antall takk

    Standard

    Ser veldig bra ut Kodj! Har du fått ferdig dørtrekka og??
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  31. #5072
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Ser veldig bra ut Kodj! Har du fått ferdig dørtrekka og??
    takk
    nei de har jeg ikke gjort noe mer med. skrinla det jeg prøvde på sist. ble ikke fornøyd. så skal ta meg på det når dashbordet er ferdig og elektriske blir ferdig når motor er teststarta muligens. må tenke litt mer på hvordan jeg skal få det fint nok uten å veie tusen kg i mdf

    btw... spylervesketank på framside av dempertårn på førerside i aluminium, up for the task?

  32. #5073
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    fikk hyggelig melding fra en av arrangørene av Vallåkra treffet i natt, spurte om jeg ikke hadde lyst å komme og vise fram bilen der nede neste sommer NÅ snakker vi her målet er snart nådd, Gatebilmagasinet og Vallåkratreffet har vært en av mine målsetninger siden jeg kjøpte bilen, så vi får se om begge nås. Tror det blir hardt å nå Vallåkra neste år pga Route 66 tur i perioden det skal arrangeres og sikkert ikke fått testkjørt nok til at jeg føler meg safe nok på alt til å legge ut på sånn langtur med den. For ja, den skal jo kjøres til treff i såfall og ikke fraktes på henger

  33. Takk Amundsen T5r, Anders Dybvadsskog, Riff takket for denne posten
  34. #5074
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.609
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    takk
    nei de har jeg ikke gjort noe mer med. skrinla det jeg prøvde på sist. ble ikke fornøyd. så skal ta meg på det når dashbordet er ferdig og elektriske blir ferdig når motor er teststarta muligens. må tenke litt mer på hvordan jeg skal få det fint nok uten å veie tusen kg i mdf

    btw... spylervesketank på framside av dempertårn på førerside i aluminium, up for the task?
    Okei, skjønnerSpent på og sjå dei ferdig!

    Eg kan sveise tank til degMen gidder ikkje lage dessverre. Eg tar på meg minst mulig no for og få jobba med min eigen bil. Men om du lager til platene skal eg sveise den til deg
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  35. #5075
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Kobla ferdig litt div her og der. Fylte på kjøleveske og korrigerte oljenivå.
    Vrei om nøkkelen og den Starta :-) :-) :-) :-) :-) går ruskete så må sjekke om rekkefølgen er riktig eller om jeg må bytte om på coilen hvilke to som fyrer samtidig på wasted spark tenningen.
    En liten mangel ble oppdaget bare så langt. Liiiite hull i rørene som går fra torpedo til varmeapparatet. Må ta ut og sveise det så det blir tett. Etter det er fikset skal den få gå seg varm for første gang ������

Side 203 av 206 FørstFørst ... 103 153 193 201 202 203 204 205 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •