Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  10
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 51

Tråd: Mattis' 240 tråd. Startet en ny en..

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jan-Einar Jenssen Vis post
    skal følge med her
    Fine ting

    Det siste som er kjøpt inn til bruningen

    Nardi ratt


    Fant denne girkula på høggern, god gammeldags pistol grip lignende sak


    Varmeapparatet skal flyttes fra slaskebilen, og over i den brune. Siden det er div usa greier på bruningen allerede, så kan man jo kline til med det å (sjait bilde)


    Viste seg at det kun var sjåførsetet på slaskebilen som var sprukket, så får hive på trekk på den å la resten være... vel... AWESOME!




    Begynner vel å skje noe snart.. Må bare komme meg til pwrvolvo å henta et lass med deler først.

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Noen som vet hvor det selges kabelstrømper på rull?
    Siden det er så jækla mye luft i kabelpølsene på et LH 2.4 nett, tenkte jeg at jeg skulle fått det over i slankere strømper, så det ikke ser så rotete ut..
    Har tenkt litt på svarte elektrikerrør, men ser for meg at disse hadde smeltet fort.

  3. #28
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    De har litt diverse på Torshov hvertfall ;-)

    Tidl. daain83.
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dan Bay-Johansen Vis post
    De har litt diverse på Torshov hvertfall ;-)

    Tidl. daain83.
    Painless hadde i alle mulige dimensjoner. Men takk for tipset

    Kan også informere om at det er skrotmotor på gang til slaskebilen, så ja, det balla på seg.
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...ttbygg-div-spm

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Her skjer det neppe mer på ei stund, ble singel, så fant ut at nå skal det flyttes, til trondheim for å være nøyaktig.
    Den gule, og den orange overtar Pwrvolvo, den svarte, og den brune lagres, til jeg kommer tilbake, om jeg gjør det da, tiden vil vise
    Sist endret av Mattis; 08/05/14 kl 09:04

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Jeg har nå bodd i trondheim i ca 1 år..
    Se hva som dukket opp i forrige uke!



    Så ja, the story continues

  7. Takk Lasse R, Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  8. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Fyflate de kapsla var fete!

  9. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Right.. Det er ikke helt dødt her.
    Får bli en kjapp update, med lite bilder nå, så får jeg ta en større en når jeg har fått orden i alle bildene.

    Det har skjedd forbløffende lite med bruningen, da jeg snubla over et par-tre 960'er som har tatt en del tid(tråd i 9-serie delen av forumet), samt kjøpte ny bruksbil, som også trengte en del jobb..
    Men ja, skal begynne å få den reversert til EU modus i neste uke.
    Planene har balla på seg nok en gang, men når jeg får tia til å faktisk få det gjort er jo en annen sak


    Leide ut den svarte 245'en til ei filminnspilling, noe som ble jækla masse tull. Den er enda i troms (og der blir den nok værende i noen år til), men det hindrer ikke delehaugen i å vokse.


    Etter å ha hatt en utrulig upraktisk bmw i noen år. Så kjøpte jeg meg en overraskende bra, mega praktisk, bruks-245, som jeg har som et rullende miniprosjekt


    Men ja, kommer ei bedre oppdatering plutselig

  10. #34
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Var det i sommar du lånte vekk den 245en og fekk du han tilbake lika heil? Eg blei spurt om å låna vekk 145en til det, ga dei nummeret mitt men høyrde aldri meir frå dei.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  11. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Satt, å rydda på laptop'en, og snubla over noen bilder, så slenger ihop en liten update på bruks-245'en.. Det skal sies, at det som omhandler den kommer ikke til å være spesielt spennende, da det i hovedsak kommer til å være bruksbil.

    Som nevnt så kjøpte jeg meg en bmw rett etter jeg flytta til trondheim, av flere grunner..

    1: jeg hadde ikke lyst til å utsette den 100% rustfrie 240 sedanen jeg hadde for dette trønderske veisaltet.
    2: Jeg hadde lyst på noe jeg kunne gi litt F i..
    3: Volvoer har en tendens til å bli prosjekter etter hvert.

    Så det ble 316 compact.. Se på denne styggedommen!!


    Siden det var en "bruk og kast bil", så ble den spraylakkert NATO-brun, ute, rundt påske, første året jeg eide den, og det ble montert noen spenstige pontiac felger Ellers ble den bare brukt, ingenting ble byttet på 50 000km i mitt eie, ikke en gang oljen, utrulig nok så lever den enda


    Den var antagelig den mest upraktiske bilen jeg noen sinne har eid, to handleposer, så var koffertrommet fullt.. Det var ulyder fra stortsett alle interiørpaneler.... Har vel kanskje ikke så mye bra å si om den bilen, annet at den starta hver dag, selv om jeg ikke akkurat vedlikeholdt den.

    Men ja, hatet den bilen, skulle egentlig bytte den ut med den 960'en jeg har som prosjekt, men motorn røyk jo på den, så da var det å finne en plan B

    Siden jeg ville ha noe praktisk, som ikke var ihjælrusta, så begynte jeg å lete etter en gammel volvo i nærheten av barndomshjemmet rett utenfor tromsø, og fant denne (bildet er fra annonsen)


    Eid av en gammel snekker (Dette kommer jeg tilbake til) gått 340000km
    Hadde strøket på EU'en, masse lys feil, knust bakrute, en gåen caliper, og noen gåene foringer. Fikk min far til å se på den, interiøret var helt ferdig, MEN det viste seg at den var så godt som rustfri, SOLGT!

    Feilene ble utbedret, jeg hoppet på flyet nordover, da jeg hadde mesteparten av et svart interiør liggende på lagret, så ble det byttet i full fart, før jeg satt kjørte de 1400km'ene sørover igjen.

    Først, en skikkelig service, ikke noe biltema-tull her i gården.. I tillegg, olje og filter


    Som alle de fleste 240 vogner, så var ledningsnettet til bakluka elendig, og full av "snekker reparasjoner" (har ikke noe imot snekkere, men karen jeg kjøpte bilen av, skulle ha holdt seg til snekring)


    Så dette ble kjøpt nytt


    Nok et 240-vogn problem, gåen jording i hengslene


    Brukte myk høyttalerkabel, og la opp ny


    Så røyk tankpumpa, ble også kjøpt nytt, med tankfilter, og tetteringen til armaturet


    Pumpereleet fikk seg en støkk av tankpumpehavariet, jeg tok sjansen på handle et hos biltemaen, det varte i hele 20 dager, så da ble det nytt orginalt heller..


    Dørtrekkene ble ikke bytta før jeg var her nede.... Nok et eksempel på handtverket til tidligere eier


    Samt dette ble rensket ut fra under dashbordet, og ut av bakdørene. Uten å overdrive, så har jeg nok fjærnet ca 50m kabel, som har gått til ingenting, og det er mer bak dashbordet


    Siden høyttalerne i bakdørene ble fjernet, så bygde jeg inn dørhøyttalerne fra bmw'en inn i D-stolpe dekslene, tanken er at det skal bli litt stereo i denne men at det ikke skal gå ut over plassen invendig, som sagt skal være praktisk


    Det kommer mer, plutselig.

  12. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Var det i sommar du lånte vekk den 245en og fekk du han tilbake lika heil? Eg blei spurt om å låna vekk 145en til det, ga dei nummeret mitt men høyrde aldri meir frå dei.
    Jess.
    De ødela panelet innvendig i bakluka, da de måtte bytte skilt, da bilen måtte være svenskregistrert for filmen, kunne tydeligvis ikke starte bil med forgasser, de brukte 3 måneder på å lever tilbake de norske skiltene (måtte true dem med anmeldelse, for å få fortgang i det, jeg bor jo tross alt 1400km unna der bilen står) og de gjorde ikke opp for leien... Så ja, jækla mye tull

  13. #37
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Uffdå, då var det bra at eg slapp å høyra meir frå dei.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  14. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Vel, bruningen er ryddet fram fra den bakerste kråa i garagen, og nærmer seg EU-modus



    Holdt på å få det varmt rundt ørene når det var rusta hull i bensinfilteret på bruks-240'en


    Krisen avverget, og bruksbilen baller på seg, i kjent stil :P
    En liten 4-kanaler


    5,25'ere, som skal bygges inn i de orginale dørhøyttalerne


    Og en snasen sak fra mazda 6, reservehjuls-sub, med innebyggd forsterker, må bytte fra 14" til 15" reservehjul, for å få den innunder reservehjulsdekslet..

  15. Takk vangsfreaken, Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  16. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    EU kontroll gjort, utrulig nok bare 3 2'ere

    EU modus = BAD!

  17. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  18. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Sååååå, bruks-245'en baller på seg mer... Felger på vei ei fk blokk i stativet, og ei M90 kasse, 3" JT, og en drøss med annet snacks i troms... Det blir nok tur nordover for å hente deler til sommern ja

    Bruningen skal bare brukes i år, men det smies stadig planer for den også. Men har en 960 jeg vil ha ferdig først

  19. #41
    Registrerte brukere Mysemannen sin avatar
    Medlem siden
    11. mars 2010
    Sted
    Rogaland
    Innlegg
    427
    Antall takk

    Standard

    Skikkelig feit den vogna i stance modus!

    Sent from my SM-G920F using Tapatalk

  20. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mysemannen Vis post
    Skikkelig feit den vogna i stance modus!

    Sent from my SM-G920F using Tapatalk
    Takker Skulle bare hatt den litt lavere

  21. Takk Mysemannen takket for denne posten
  22. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    "Nei, denne skal jeg ikke gjøre til en prosjektbil" yeah right! Famous last words
    Snubla over bilstein cs dempere, girkassetravers, mellomaksel, spakstell, og clutchpedal fra en 240 som allerede var m90-konvertert, for veeeldig lite penger

    Og så fikk jeg disse for en bra pris.. Så ja "bare bruksbil" pffft

  23. Takk Mysemannen, vangsfreaken takket for denne posten
  24. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Det ser ut til at de "nye" felgene har fått senterhullet oppmaskinert for bruk på bmw. Jeg har jo disse liggende etter bmw'n jeg hadde



    Om jeg jeg klarer meg med et sett adaptere (mtp innpress) så blir det "nye" vinterfelger på bruksbilen også
    Sist endret av Mattis; 02/04/17 kl 10:43

  25. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Så i påskeferien fikk jeg tia til å ta tak i diverse med bruks-45'en. Ble ikke helt ferdig med absolutt alt da jeg ble heftet av en gnistrende alarm som plutselig falt ned mellom pedalene, men som de sier, alle monner drar..

    Har hatt lekkasje på krana til varmeapparatet ei stund nå, så pri 1, var å få bytta denne, samt ta ut alt av matter å få vaska disse, så da ble det jo seende sånn ut, mattene ble vaska med høytrykk


    Så dukka den jækla alarmen opp, masse løse ledninger, og strømmen enda påkoblet. Så da ble jeg hefta med den


    Ny kran


    Mens jeg hadde interiøret ute, så reparerte jeg framsetene i samme slengen, da disse begynte å bli ukomfortable


    Byttet handbrekket mot et svart et da det som sto der var blått, bytta blinklyshendel, setebeltelåser, fiksa samtlige lys i interiøret osv.. Siden jeg var i siget så ble det lagt opp strømkabler, høyttalerkabler osv, type veldig skjult.

    Fant rust, men heldigvis ikke noe grusomt


    Siden kablene allerede var lagt, begynte jeg på anlegget, alle høyttalerne går via forsterkern (Det skal ryddes mer opp i ledningene, jeg gikk fri for tid)


    Reservehjuls sub, fra Mazda 6, funker overraskende bra. skal legge ut koblingsskjema etter hvert, for de som skulle være interessert.


    Fikk smått begynt å tilpassa de nye høyttalerne i de orginale rammene (igjen, gikk fri for tid)


    Siden jeg la ei plate baki for å ha noe å feste forsterkern til, så skrudde jeg fast et par lastebånd, for å ha noe å feste varseltrekanten osv med


    Ellers, så har det vært en del preparering/delesanking for fremtidige modifikasjoner... Ferdig å modifisere ei 850 leppe


    Digital utetempmåler


    Orginalt svarte baklukehengsler, og D-stolpe pynteting


    Målt en del, på felgene/bilen, og har funnet ut at det blir 25mm adaptere framme, og 30mm bak, så får vel bestille disse snart..

    Samt jeg vurderer å prøve GAZ sine justerbare korta dempere.. Noen som har erfaringer med disse?
    Sist endret av Mattis; 17/04/17 kl 18:02

  26. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  27. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Så, jeg kjøpte deler på skruvat for 10000km siden, noe jeg neppe kommer til å gjøre igjen, for nå har jeg byttet alle delene en gang til. Så ja, styr unna..

    Ellers, måtte bytte ene bakhjulslageret


    Og anskaffet nye vinterfelger til bruksbilen, trenger litt pussing, men runde og fine

  28. Takk Lasse R takket for denne posten
  29. #47
    Registrerte brukere BlåFare sin avatar
    Medlem siden
    24. feb. 2010
    Sted
    Tromsø, Norway, Norway
    Innlegg
    759
    Antall takk

    Standard

    Sjå her ja på Ann igjen hehe

  30. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av BlåFare Vis post
    Sjå her ja på Ann igjen hehe
    Gammel vane, vond å vende

  31. #49
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Artig å se igjen prosjektene dine

  32. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sikkan Vis post
    Artig å se igjen prosjektene dine
    Ble litt stille etter jeg spontanflytta til trondheim, pga manglende garageplass Noe framgang på grøna lynet?

    I andre nyheter...
    Snubla over noe skikkelig, skikkelig skjeldent, i alle fall med tanke på tilstand..
    Er avbilda ei slik takgrind tidligere i tråden (restaurert vel og merke), denne snubla jeg over i tjukkeste Trondheim, blitt brukt kun en gang!! og resten av tia har den stått lagra i en bod, trenger en liten vask, men ellers i fantastisk stand.



    Så bruksbilen:
    Har hatt litt ulyder i kassa på den ei stund nå, og i det siste så har disse blitt værre, så et girkasseskifte måtte til, i samme slengen ble det montert ny clutch, svinghjulslager, og simmering



    Sist endret av Mattis; 25/06/17 kl 11:59

Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

  1. 2007 V70 2,4D stoppet plutselig, men startet igjen etter et minutt
    By knetrom in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 59
    Siste post: 09/12/15, 12:39
  2. Svar: 3
    Siste post: 05/01/13, 09:49
  3. Svar: 1
    Siste post: 07/11/12, 12:25
  4. problemer med å få startet, coil?
    By wunder-hansi in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 13/06/11, 04:44
  5. 740 gl veldig tong startet. det haster jeg skal på eu straks.
    By olekr93 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 11
    Siste post: 29/03/10, 10:27

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •