Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Kjøpt ny bil! Gikk fra Volvo til...... Volvo :)

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. aug. 2011
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard Kjøpt ny bil! Gikk fra Volvo til...... Volvo :)

    Hei!

    Var å byttet min Volvo V70 mot en nyere brukt V70 i går. Hadde den 2004 modell av den klassiske 2,0t med automat og byttet den inn i en 2008 modell d (126 hk) naturligvis med manuell. Kilometerstanden begynte å bli høy på den gamle og det var på tide å bytte uansett.

    Jeg har i motsetning til mange andre, ikke planer om å chippe denne motoren, men går heller for lang levetid og lave kostnader mtp slitasje. Til mitt bruk virker kraften å være helt OK. Ikke noen racer selvsagt. Jeg skal også i gang med å "sote" vinduene fra b-stolpen og bakover. Jeg lurer på om det er noe man kan gjøre selv eller bør man sette det bort til en proff? Er det seriøse firmaer som kommer på hjemmebesøk for å utføre dette?

    Det er montert tidsstyrt dieselvarmer i bilen. I instruksjonsboken står det at denne bør benyttes når det er lavere enn +10 for å spare motoren og miljøet. Dette er en god tanke, men jeg står parkert i en åpen, kald felles garasjerekke og det står også advarsel i boken mot å bruke denne innendørs. Er det skadelig for bilen / lakken å sette denne på i en garasjerekke dersom jeg åpner porten først? Kan tenke meg å bruke den mens jeg går tur med hunden om morgenen, før jeg kjører på jobb.

    Noen som kan anbefale en god blåtann håndfri? Jeg hadde jo telefon i den gamle, det tenkte jeg ikke på i går

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard

    angående soting så kan det være lurt å nevne hvor du bor, og det mangler i nicknamet ditt også ser jeg. Med tanke på noen her inne driver med soting på fritiden også.

    Og handsfree, sitt det ikke integrert telefon i radioen din egentlig? Er samme knappa som radioen.

    Hvis ikke så kan du evnt kontakte sc styling da dom kjøper inn utenlandske volvoer og hugger dom til ære for oss nordmenn med volvo. Hvis du vil ha org radio med telefon?
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. aug. 2011
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Greenshadow Vis post
    angående soting så kan det være lurt å nevne hvor du bor, og det mangler i nicknamet ditt også ser jeg. Med tanke på noen her inne driver med soting på fritiden også.

    Og handsfree, sitt det ikke integrert telefon i radioen din egentlig? Er samme knappa som radioen.

    Hvis ikke så kan du evnt kontakte sc styling da dom kjøper inn utenlandske volvoer og hugger dom til ære for oss nordmenn med volvo. Hvis du vil ha org radio med telefon?
    Jeg bor på Nesodden, så det er ikke langt til flere proffe bilglassbedrifter som kan gjøre det. Jeg synes å ha hørt at noen av de hadde mulighet til å komme hjem til kunden.

    Jeg tror ikke det er handsfree i min bil. I samboerens 2012 er det integrert blåtann sammen med radio og computer, men min er forrige generasjon og radien heter HU-650 eller tilsvarende. Tror jeg heller går for en rimelig blåtannløsning ala Buddy eller lignende for å ordne dette.

Lignende tråder

  1. Solgte en Volvo V70 2001 modell, bilen gikk i nødmodus på første prøvetur til kjøper.
    By robert-karlsen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 45
    Siste post: 22/05/13, 07:07
  2. Solgte en Volvo V70 2001 modell, bilen gikk i nødmodus på første prøvetur..
    By robert-karlsen in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 3
    Siste post: 04/05/13, 08:43
  3. XC90: Hjullagerbytte bak: Da gikk det til helsike.
    By Belia in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 8
    Siste post: 22/07/12, 13:51
  4. Frontviskerne gikk til peaces. 850stv
    By Volvonikko in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 22/12/10, 14:57

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •