Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  85
Side 7 av 18 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 17 ... SisteSiste
Viser resultater 151 til 175 av 449

Tråd: Martin.S sin Volvo 850R, luftfjærings prosjekt! SELGES!...... lurer jeg på.

  1. #151
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Eternal Custom Vis post
    Air-ride på denna blir nok bra :-) Du fant ut hva du trengte skjønner jeg. Det er bra:-)
    Spent på de belgene du snakker om...
    Så litt på det i går. Ser ut til at det vil funke bra. Demperen i fram belgene var stive som bilstein dempere. Bak er det bare vanlige belger.

    Men disse er av den rette/slette typen jeg ser man kan kjøpe, på foreksempel bag riders. Men hva som er forskjellen på de vet jeg ikke. På bølgete type eller slett allså.

    Enste minuset jeg kan se med disse er at løfte høyden forran kun vil være 5-6cm. Og ser de som er beregnet på personbiler løfter en del mer.

  2. #152
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Ta en titt på aerosport belger. De monteres bare over demperen uten noen form for tetning.

    Sent from my LT25i using Tapatalk 2
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  3. #153
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Det var jo egentlig drit smart. Hadde de passa rundt coiloverne tro?

  4. #154
    Registrerte brukere Eternal Custom sin avatar
    Medlem siden
    24. jan. 2010
    Sted
    andebu
    Innlegg
    357
    Antall takk

    Standard

    Lurer på om de med "riller" kan senkes litt mer, men er usikker på det.. Har ikke helt skjønt forskjellen.

    Som regel når man kjøper belger eller belg med demper, så er de oftest 3" lavere enn originalt.. Altså, som ett greit senkesett.. Og de har en vandring opp og ned på +/- 6" mener jeg.. Var hvertfall det som stod om belgene der jeg handla :-)
    Du kan jo lese litt om hva det står om belger her:
    www.airbagit.com

    Se under "knowledge base 101"

    :-)
    "Learning By Doing"

  5. #155
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Martin.S Vis post
    Det var jo egentlig drit smart. Hadde de passa rundt coiloverne tro?
    Får litt ymse id på de. Tror noen av de går utenpå coilover med normal dia.

    Vedr trapping eller hva det nå enn heter så er det det de henviser til som single og double convoluted. Tror double convoluted tåler litt mere deng samtidig som de ikke krever slagbegrensning utover.

    Sent from my LT25i using Tapatalk 2
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  6. #156
    Registrerte brukere Eternal Custom sin avatar
    Medlem siden
    24. jan. 2010
    Sted
    andebu
    Innlegg
    357
    Antall takk

    Standard

    De doble krever også mindre trykk for å løfte seg.. Noe som igjen gir en "smoothere" fjæring.. Mindre volum rett å slett.. Sto det visst;-) men vi bygger jo for at det skal se fett ut, ikke for komforten;-)
    "Learning By Doing"

  7. #157
    Registrerte brukere Eternal Custom sin avatar
    Medlem siden
    24. jan. 2010
    Sted
    andebu
    Innlegg
    357
    Antall takk

    Standard

    Og de trenger også slagbegrensning utover, da de blir ganske mye større når man senker bilen ned.. Men det virker som de anbefaler å bruke belger med så stor diameter som mulig?! Fordi en større belg løfter seg lettere opp uten bruk av alt for mye trykk.
    For mye trykk gir en jævli hard fjøring...
    "Learning By Doing"

  8. #158
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Ok da skjønner jeg. Tror det blir sånne belger forran allså. Målte litt på coiloverne i stad. Så da at måla på belgen blir perfekt og at de går over røret på coiloverne med 2mm klaring.

    Satte også på framfelgene i stad og rulla den ut for en liten photoshoot. Ble noe brukbare bilder

    Satte også i resten av interiøret så det er ferdig.

  9. #159
    Registrerte brukere Bassan sin avatar
    Medlem siden
    09. aug. 2011
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    695
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Martin.S Vis post
    Satte også på framfelgene i stad og rulla den ut for en liten photoshoot. Ble noe brukbare bilder
    Tss. Trukke før vi får se det

  10. #160
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Var så lur at jeg la igjen kamera på verkstedet. Henter det på vei hjem fra jobb i morgen, da blir det bilder da!

  11. Takk Bassan takket for denne posten
  12. #161
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Shmaaaaart!

  13. #162
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard






  14. #163
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Bra du fikk med kontrollen! Hvordan fester man den?

  15. #164
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andersg Vis post
    Bra du fikk med kontrollen! Hvordan fester man den?
    Tok med den for å ha noe å sammenligne størrelse med. Etterhvert fant jeg ut at jeg kunne jo bare finne frem tommestokken.
    Man fester den med et clips som er som en skive med et hull som ligner en sol. Du har sikkert sett slike clips før.

    I toppen er det ikke noe feste. Her kan det limes hvis det er ønskelig.
    Sist endret av Øyvind G; 09/10/13 kl 17:13

  16. #165
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Det har vært RÅTT viss dere har fått til og bruke den Nintendo kontrollern til styring av luftfjæring
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  17. #166
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius Skau Vis post
    Det har vært RÅTT viss dere har fått til og bruke den Nintendo kontrollern til styring av luftfjæring
    Det er jo det minste problemet
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  18. #167
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Da kommer det litt bilder igjen Starter med den største jobben så langt:


    Innvendig rens




    Øyvind og jeg har stått på litt med dette og brukt mye tid. Det meste av tiden har gått til alcantaraen.
    Først litt inspeksjonsbilder av div plast og gulv, med og uten seter. Har aldri renset en bil som har vært så møkkete innvendig noen gang:

















    Når man kan lage 50/50 med ruterens er det ikke bra:



    Starta da med å ta ut seter og fjerne alt av lapper som var klistra på ruter:



    Så ble hele bilen støvsugd, bare inntråkket møkk igjen:








    Og tepper ble deretter renset med Surfex børste og våtsuger:

    Ble litt snadder i sugere





    Litt bilder av teppe underveis og ferdig bilder:









    Gulv mattene så også ut til å ha vært med en høstkveld før:



    Samme fremgangsmåte på disse som med gulvet. Sterk Surfex blanding og intens børsting. Men disse spylte jeg med høytrykkspyler og bare sugde opp vannet med våtsugeren.





    Så ble alt av plast detaljer, understell på seter og skinnet på setene vasket nøye:

    Surfex og detailer brush ble brukt.









    Når det renner møkk nedover panelene er det ille:











    På midtkonsollen var det noe limrester etter noe jeg tror har vært en søppelbøtte. Det kunne vi jo ikke ha noe av. Her ble det utført en god innsats av Øyvind og limet måtte gi seg:





    Alcantara setene var det ekstremt mye jobb med. Forferdelig stoff å jobbe med.

    Baksetene var ikke så ille som forran, så de renset vi stort sett med Surfex og microfiberklut:





    Litt ferdig bilder:









    Forran var det en annen sak:

    Her måtte vi til med våtsugeren og sterk Surfex, samt børste. Det løftet fibrene mye og ga oss en del ekstra arbeid. Men det kommer jeg til.









    Kom også over en blekkflekk:



    Testa her med Alcantara cleaner, som det har blitt skryti mye av:





    Funker heller dårlig, alt for mild og passer bedre her:



    Surfex ble igjen løsningen!

    Her kan man se hvordan fibrene blir:





    Løsningen på dette er nuppefjerner og mange timers gnukking:





    Til slutt ble setene montert igjen. Og vi så oss ferdig. Kommer nok til å gå over ennå noen ganger med nuppefjerner for å få det helt perfekt. Har alt slitt ut to stykker så må kjøpe et par nye til.







    STOR jobb, men virkelig verdt det

    Satte på framfelgene med de nye dekka i går også og fikk sett hvor mye mere den kan senkes.

    Har kommet frem til at jeg ikke skal dreie spacerne tynnere. Går litt utover hvor langt ned jeg kan slippe den, men det ser bedre ut. Jeg kan senke den 1 cm mer både forran og bak. Da tror jeg det blir strøkent.

    Her er litt bilder av bilen ute fra verkstedet:









    Anders fikk snike seg med på et par bilder også




  19. Takk Madice, Øyvind G, sverre2210 takket for denne posten
  20. #168
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    FY FAEN det blei lekkert med de felga!

    Og formidabel innsats med interiør
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  21. #169
    Registrerte brukere Madice sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.039
    Antall takk

    Standard

    Snasent!
    Tiguan Exclusive R 2014
    164 '70
    03 Berlingo
    (X)Touran '07 Exclusive
    (X)Audi A4 1.8Ts 99
    (X)740 GL 90

  22. #170
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    FY FAEN det blei lekkert med de felga!

    Og formidabel innsats med interiør
    Takk takk, hyggelig å høre

  23. #171
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Blir fett! Tenkte å gnukke litt på alcantaraen min også nå en dag. Hadde du alcantaracleaner fra Swissvax?
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  24. #172
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. sep. 2010
    Sted
    Stavanger, Norway, Norway
    Innlegg
    751
    Antall takk

    Standard

    Tom for ord..

    Tror jeg må gå for en god gammal: Fy faen! Dette ble/blir utrolig bra!

    Nå vil jeg også ha ferrarifelger :(

  25. #173
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Blir fett! Tenkte å gnukke litt på alcantaraen min også nå en dag. Hadde du alcantaracleaner fra Swissvax?
    Jepp hadde det. Men ble ikke imponert.

  26. #174
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Strøkent arbeid Men motstander av interiøret :P Ikke heilt min smak.

    Mene, syns bilen va høy jeg
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  27. #175
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius Skau Vis post
    Strøkent arbeid Men motstander av interiøret :P Ikke heilt min smak.

    Mene, syns bilen va høy jeg
    Det kan du ikke mene?

Side 7 av 18 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 17 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Martin.S og Øyvind.G sin Volvo 245
    By Martin.S in forum 200 -serien
    Svar: 142
    Siste post: 07/06/18, 20:35
  2. ellingsøyern sin 740gl. B230FT innkjøpt!
    By ellingsøyern in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 376
    Siste post: 24/02/16, 00:07
  3. deathguard sitt volvo 240 prosjekt :D (langtids)
    By deathguard in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 05/10/13, 23:07
  4. V50 D3 sitt prosjekt.
    By V50 D3 in forum C30 / V40II / XC40 / S40II / V50 / C70II
    Svar: 92
    Siste post: 01/08/13, 19:02
  5. Soteru sitt Volvo 940 turbo prosjekt|| Update 4.4.11
    By Mr.Soteru in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 18
    Siste post: 31/08/11, 08:53

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •