Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  30
Side 9 av 9 FørstFørst ... 7 8 9
Viser resultater 201 til 209 av 209

Tråd: G.W.C. Garasjetråd! -145, nytt kapitell i sveisingen!

  1. #201
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2013
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    Går treigt med Volvo'en... Har presset inn ny nedre bærekule , siden jeg klarte å bøye den jeg allerede hadde satt inn. Og reparert den øvre. Lakker dem nå, så skal det bare være å sette dem på igjen. Må bestille fremre del av hjulhus også. Så er det egentlig bare å få gjort ferdig kanalen.
    Men grunnen til at det går treigt er da nyinnvesteringen min i høst. Kjøpte meg en 1985 Mercedes s123 for å ha til bruksbil. Selvfølgelig ikke noe strøkent og noe rust er det. Men kanaler og gulv ser veldig bra ut Hjulbuene må byttes og en vindskarm er sveist inn allerede. Så er den noe brun i området rundt bakstøtfangeren.

    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    1973 Volvo 145 DL Langtidsprosjekt! (http://forum.vccn.no/showthread.php?...starbeid/page4)[IMG]
    1989 Chevrolet Blazer 4.3 (solgt) 1985 Mercedes-Benz S123 230TE (solgt) 1995 Volvo 940, 1966 Plymouth Sport Fury
    2004 Polaris RMK (solgt) 2008 Polaris IQ600RR 2014 Polaris rmk 800

  2. #202
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2013
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg endelig startet opp igjen på 145'en! Er kanalsveising på høyresiden jeg holder på med. Så i dag ble innerdelen sveist inn og oatrolbehandlet. Må bytte den indre delen lenger fram også, men det kan jeg ta innenfra i bilen.
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    Ble mer å skjære bort enn først ventet. Ble selvfølgelig pusset mer enn det er gjort på bildet her
    [IMG][/IMG]
    - Sveisedelen. Der det ikke er laget hull punktet jeg i mellom med 1,5-2 cm mellomrom.
    [IMG][/IMG]
    Så ferdig resultat av innerdelen Må sveise inn biten i hjulhuset før jeg kan montere ytterdelen. Men bør nok bli montert i løpet av uka
    1973 Volvo 145 DL Langtidsprosjekt! (http://forum.vccn.no/showthread.php?...starbeid/page4)[IMG]
    1989 Chevrolet Blazer 4.3 (solgt) 1985 Mercedes-Benz S123 230TE (solgt) 1995 Volvo 940, 1966 Plymouth Sport Fury
    2004 Polaris RMK (solgt) 2008 Polaris IQ600RR 2014 Polaris rmk 800

  3. Takk V0lvo takket for denne posten
  4. #203
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Så ut som du har litt svenske krom å kose deg med du å jaBlir bra dette da
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  5. #204
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2013
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Så ut som du har litt svenske krom å kose deg med du å jaBlir bra dette da
    Minsker med svenskkrommen! ser lyset i tunellen nå!

    Hadde en økt i dag også. Sveist meg halvferdig før jeg gikk tom for sveisetråd, så får fortsette en annen dag Må vente til owatrolen tørker før jeg kan kitte, og må gjøre det før jeg monterer kanalen!
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    Ikke sveist ferdig, derfor den er vridd inn i hjulhuset og ikke ut i mot karosseriet

    Skal få sveist ferdig bakskjermen på høyresiden, så er planen å få lakket ferdig kanaler og bakskjermer på begge sider til sommeren med ordentlig lakk. Å få skilter på den i løpet av sommeren skal heller ikke være noe problem Kanalen under og støtdempere som står i veien for godkjenning!
    1973 Volvo 145 DL Langtidsprosjekt! (http://forum.vccn.no/showthread.php?...starbeid/page4)[IMG]
    1989 Chevrolet Blazer 4.3 (solgt) 1985 Mercedes-Benz S123 230TE (solgt) 1995 Volvo 940, 1966 Plymouth Sport Fury
    2004 Polaris RMK (solgt) 2008 Polaris IQ600RR 2014 Polaris rmk 800

  6. #205
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2013
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    Fått mer tråd nå, så da var det bare å komme seg i gang igjen!
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    Sveisedelen ferdig tilpasset Desverre fått seg en skade bakerst under sending som jeg måtte prøve å banke ut så bra som mulig. Blir nok litt sparkelarbeid uansett
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    Bilen nede på hjulene igjen. Et og annet punkt igjen og så blir det pussing
    1973 Volvo 145 DL Langtidsprosjekt! (http://forum.vccn.no/showthread.php?...starbeid/page4)[IMG]
    1989 Chevrolet Blazer 4.3 (solgt) 1985 Mercedes-Benz S123 230TE (solgt) 1995 Volvo 940, 1966 Plymouth Sport Fury
    2004 Polaris RMK (solgt) 2008 Polaris IQ600RR 2014 Polaris rmk 800

  7. #206
    Registrerte brukere gleid sin avatar
    Medlem siden
    25. juni 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    655
    Antall takk

    Standard

    Godt å se det fortsatt jobbes!


    Sent from my iPad using Tapatalk

  8. #207
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2013
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    Lenge mellom hver update her, men har for det første ikke gjort så mye og for det andre så har jeg ikke hatt kamera med når jeg har gjort noe..
    Det som har skjedd er da litt grovsparkling av kanalen og så har jeg sveist i den bakerste delen av gulvet.
    Tenkte jeg skulle vente med finsparklingen til jeg kan jobbe ute. [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    Mangler sveising av hjulbue og vinduskarm før jeg kan lakke opp bakskjerm. Da skal jeg lakke begge bakskjermene og kanalene på siden med skikkelig lakk så de blir 100% ferdigstilt!

    [IMG][/IMG]
    Men har en annen bil som skulle hatt litt omsorg også Mercedesen har behov for 2 hjulbuer den også så det er mulig den blir tatt først
    1973 Volvo 145 DL Langtidsprosjekt! (http://forum.vccn.no/showthread.php?...starbeid/page4)[IMG]
    1989 Chevrolet Blazer 4.3 (solgt) 1985 Mercedes-Benz S123 230TE (solgt) 1995 Volvo 940, 1966 Plymouth Sport Fury
    2004 Polaris RMK (solgt) 2008 Polaris IQ600RR 2014 Polaris rmk 800

  9. #208
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2013
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    En liten update hva som har skjedd de siste ukene...
    Begynte med å plukke ut bensintank for å renske for rust. Så bra ut og ble lite sveising der, heldigvis. [IMG][/IMG]
    Så har hjulhuset på venstre siden fått seg litt nytt metall. Gjenstår å renske det for gammel tectyl å få det behandlet med noe nytt, noen som har tips?
    [IMG][/IMG]
    Fikk reservehjulsbrønn til venstresiden i dag. Bortsett fra det så mangler bare rundt frontrute og siderute på venstresiden.
    I samme pakke kom pakninger til insug og forgasser. Byttet på begge sider av forgasser, og tomgangen som jeg har vært plaget med gikk ned. Den har antakelig trukket falskluft
    Jeg har også kjøpt og montert Bilstein B6 sport framme og bake på den! [IMG][/IMG]
    Måtte plukke ut hylsen nede for å få dem på bake, måtte dra dem på med tesj. Framme gikk monteringen bare greit
    Stabilisatorstaget manglet selvfølgelig en hylse så det har jeg ikke montert ferdig enda, ellers virker den stiv å fin framme, gleder meg til å prøve det på veien
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    Hadde et lite prøveprosjekt med å lakke senter på en penta felg for å se hvordan det ble, fornøyd
    Skal høre med karosseriverksted angående kanalen under bilen som fortsatt ikke er sveiset. Vil at bilen skal stå i jigg når det gjøres så det ikke blir skeivt. Etter det er planen å kjøre bilen på Eu-kontroll for å få en liste på hva som mangler. Skulle gjerne hatt den på veien en periode nå så jeg fikk lakkert litt på Mercedesen. Den er forøvrig byttet hjulbue på høyre siden og sveist opp en del i bakkant.
    1973 Volvo 145 DL Langtidsprosjekt! (http://forum.vccn.no/showthread.php?...starbeid/page4)[IMG]
    1989 Chevrolet Blazer 4.3 (solgt) 1985 Mercedes-Benz S123 230TE (solgt) 1995 Volvo 940, 1966 Plymouth Sport Fury
    2004 Polaris RMK (solgt) 2008 Polaris IQ600RR 2014 Polaris rmk 800

  10. #209
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2013
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    Lite aktivitet på denne bilen siste 2 år desverre, da det har vært andre kjøretøy som har tatt tiden min. Desverre bare 24 timer i døgnet :(
    Har knipset litt bilder av det som er gjort da
    [IMG][/IMG][IMG][/IMG][IMG][/IMG] [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    Slik bilen så ut etter vinterlagring i fjor.. Planen om å bare få bilen sammen og så få den eu-kontrollert ble ikke noe av :P Pusset ned til metallet på venstre side.
    [IMG][/IMG]
    Begynte å sveise i reservehjulsbrønn som var helt elendig passform på. Endte med at jeg kuttet den opp i 3-4 biter og sveiste sammen, og det ble bra til slutt. Man ser på bildet her at den er alt for dyp!
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    Sandblåste en del også. Enkelte deler av bilen er utrolig bra, heldigvis Innerskjerm er ferdigbehandlet med tectyl også!
    [IMG][/IMG]
    Kjøpte en totalt sundrusta 144 med mye sparkel for en billig penge og plukket ut en bra motor. Sto bredda stålfelger på den også [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    Tøff bil, så synd å slakte den, men den var totalt opprusta.
    [IMG][/IMG]

    Så over til 2017!
    Hentet bilen i dag[IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    Har tilgjengelig et bedre sveiseapparat, så skal bare få handlet inn gass så blir det straks artigere å holde på! Skal ut med frontruta og få sveist ramma. Så er det jo et mål å få lakket opp det som nå er syregrunnet i skikkelig sprøytelakk
    Bakstillinga må også ha en overhaling. Har tenkt litt på å montere 240 aksling på den, den må totaloverhales uansett da det uler godt..
    Sist endret av GreenWagonCruiser; 11/05/17 kl 21:39
    1973 Volvo 145 DL Langtidsprosjekt! (http://forum.vccn.no/showthread.php?...starbeid/page4)[IMG]
    1989 Chevrolet Blazer 4.3 (solgt) 1985 Mercedes-Benz S123 230TE (solgt) 1995 Volvo 940, 1966 Plymouth Sport Fury
    2004 Polaris RMK (solgt) 2008 Polaris IQ600RR 2014 Polaris rmk 800

  11. Takk V0lvo takket for denne posten
Side 9 av 9 FørstFørst ... 7 8 9

Lignende tråder

  1. Selges: 1973 volvo 142. 4000,- vestfold
    By Shaiko in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 2
    Siste post: 18/08/13, 22:53
  2. 1973 144 B20 selges
    By morti92 in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 9
    Siste post: 26/10/11, 07:41
  3. Hvite blinkere til Volvo 140 1973-74?
    By Road Devil in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 15/01/11, 04:49
  4. Volvo 142 De luxe - Prøvekjøring fra 1973
    By Sjakalen in forum Volvo i media
    Svar: 3
    Siste post: 25/11/10, 22:03

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •