Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: 17" Pegasus R-felger til 855 ville du kjøpt det ?

  1. #1
    Registrerte brukere th3-1nonly sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2013
    Sted
    Stord
    Innlegg
    194
    Antall takk

    Standard 17" Pegasus R-felger til 855 ville du kjøpt det ?

    Morn, jeg skal bare gå full retard her for et lite øyeblikk så bær med meg.

    Jeg har en par planer for kassen jeg sitter med i hendene, planen er å hedre hjemlandet med en T5-r konvertering av min 855, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg på akkurat dette punktet når det kommer til felg.

    Jeg har fått et tilbud på et par snaue 17" R-felger, bittelitt kantkjørt men ikke så ille at felgene ser ødelagt ut per definisjon. Disse er mine for 4000 inklussive et sett dekk som holder til en sommersesong til.
    Jeg liker felgene, og vil definitivt ha utseendet det gir, men her tenker jeg pris kontra dimensjonen på felgen osv.

    For dere som kjenner til disse, hvordan er disse på veien med tanke på bredden og størrelsen ?

    Standard Sølvgrå farge.
    Sist endret av th3-1nonly; 02/05/13 kl 21:42

  2. #2
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard Re: 17" Titan R-felger til 855 ville du kjøpt det ?

    Sitat Opprinnelig postet av th3-1nonly Vis post
    Morn, jeg skal bare gå full retard her for et lite øyeblikk så bær med meg.

    Jeg har en par planer for kassen jeg sitter med i hendene, planen er å hedre hjemlandet med en T5-r konvertering av min 855, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg på akkurat dette punktet når det kommer til felg.

    Jeg har fått et tilbud på et par snaue 17" R-felger, bittelitt kantkjørt men ikke så ille at felgene ser ødelagt ut per definisjon. Disse er mine for 4000 inklussive et sett dekk som holder til en sommersesong til.
    Jeg liker felgene, og vil definitivt ha utseendet det gir, men her tenker jeg pris kontra dimensjonen på felgen osv.

    For dere som kjenner til disse, hvordan er disse på veien med tanke på bredden og størrelsen ?

    Standard Sølvgrå farge.
    For å svare på det du spør om i emnelinjen: Ja! Synes ikke prisen var ille men kommer jo an på hvor kantkjørt de er.

    Og bilen er flott på veien med 17" felger, vet ikke helt om du tenker det er mye eller lite gummi igjen (vet det finnes folk på begge sider av den saken).

    Et par forbehold, hvis du skal hedre hjemlandet (england pga btcc-seieren i 93 eller 94 som var unnskyldningen volvo brukte for å produsere T5-R, eller sverige hvor de ble laget?) så er det min ydmyke mening at felgene bør være originale Titan felger, ikke Pegasus og ikke replica-felger med rar R-logo... Tidsriktige altså.

    Og hvis du skal bruke dekkene som står på dem nå bør de være av dimensjonen 205/45 eller 215/45. Noe større enn det vil subbe i innerskjermene foran når du svinger og bak når du har mye i bagasjerommet, over fartsdumper, etc.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  3. Takk th3-1nonly takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere th3-1nonly sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2013
    Sted
    Stord
    Innlegg
    194
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    For å svare på det du spør om i emnelinjen: Ja! Synes ikke prisen var ille men kommer jo an på hvor kantkjørt de er.

    Og bilen er flott på veien med 17" felger, vet ikke helt om du tenker det er mye eller lite gummi igjen (vet det finnes folk på begge sider av den saken).

    Et par forbehold, hvis du skal hedre hjemlandet (england pga btcc-seieren i 93 eller 94 som var unnskyldningen volvo brukte for å produsere T5-R, eller sverige hvor de ble laget?) så er det min ydmyke mening at felgene bør være originale Titan felger, ikke Pegasus og ikke replica-felger med rar R-logo... Tidsriktige altså.

    Og hvis du skal bruke dekkene som står på dem nå bør de være av dimensjonen 205/45 eller 215/45. Noe større enn det vil subbe i innerskjermene foran når du svinger og bak når du har mye i bagasjerommet, over fartsdumper, etc.
    Ja etter litt research så vil jeg tro dette ikke er noe annet enn Replica felger, mente R logoen var litt "off", men med Original Pegasus, (ser at jeg skrev Titan, det er vel forsåvidt ikke riktig. My bad.....) så er jo prisen noe høyere, og smule for dyrt for øyeblikket med tanke på motorbytte til sommern. Helt på bærtur idag.

    Dekkene har jo selvsagt da dimensjonen 225/45 så jeg antar det lover isåfal veldig dårlig for innerskjermene mine om jeg velger å gå for disse.

  5. #4
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    på 850 anbefaler jeg og alle andre å holde deg på 215rullebredde eller mindre, alt over vil garantert subbe.

    og mulig jeg misforsto her, men du vil ha Pegasus? fikk litt inntrykket av det i det forrige innlegget ditt.

    Hgnubel: lite spørsmål som jeg aldri har fått skikkelig svar på.... er det slik at originale Titan, altså felger som kom på T5R i 1995, IKKE hadde Rlogo? Er da alle Titan med R replikaer, eller ble det produsert R-Titan i etterkant?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  6. #5
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard Re: 17" Pegasus R-felger til 855 ville du kjøpt det ?

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Hgnubel: lite spørsmål som jeg aldri har fått skikkelig svar på.... er det slik at originale Titan, altså felger som kom på T5R i 1995, IKKE hadde Rlogo?
    Ja.

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Er da alle Titan med R replikaer, eller ble det produsert R-Titan i etterkant?
    Ja. Og nei Originalfelgene fra Volvo med R-logo er kun de som heter Pegasus og kom i 17" og 18", begge 8" brede og ET46. Regner ikke med R-design her naturligvis, vet ikke om de har noen med R-merke der...

    Pegasus kom i mørk grå (antrasitt, noen ganger kalt "titangrå") og sølv.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  7. #6
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Originalfelgene fra Volvo med R-logo er kun de som heter Pegasus og kom i 17" og 18"
    "Satellite" har også R-logo.

  8. #7
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Ja.



    Ja. Og nei Originalfelgene fra Volvo med R-logo er kun de som heter Pegasus og kom i 17" og 18", begge 8" brede og ET46. Regner ikke med R-design her naturligvis, vet ikke om de har noen med R-merke der...

    Pegasus kom i mørk grå (antrasitt, noen ganger kalt "titangrå") og sølv.
    Så... det spørsmålet du svarer først både ja og nei på, altså om alle TITAN med R-logo er replikaer, er altså korrekt? De er replikaer? Jamnført det du skrev i etterkant.

    Kun Titan jeg er interessert i her, ikke Pegasus, Satellite eller andre felger.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  9. #8
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Så... det spørsmålet du svarer først både ja og nei på, altså om alle TITAN med R-logo er replikaer, er altså korrekt? De er replikaer? Jamnført det du skrev i etterkant.

    Kun Titan jeg er interessert i her, ikke Pegasus, Satellite eller andre felger.
    Originale Titanfelger har ingen R-logo nei.

  10. Takk mrstfu takket for denne posten
  11. #9
    ThePlace sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    50
    Innlegg
    336
    Antall takk

    Standard

    Titan er 7 x 17" med et 43 og kom kun i fargekode 932, Antracit.

  12. #10
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard Re: 17" Pegasus R-felger til 855 ville du kjøpt det ?

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    "Satellite" har også R-logo.
    Hårreisende av meg å glemme originalfelgen til bilen min i farten.. :(
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

Lignende tråder

  1. Volvo 850 T5-R Titan felger byttes / Selges
    By DanSteffen in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 26
    Siste post: 20/02/12, 22:21
  2. Ønskes kjøpt: T-5R titan felger.
    By T5-R gutten in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 24/10/11, 19:02
  3. ØK: Volans eller Titan-felger
    By hgnubel in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 20
    Siste post: 22/04/10, 22:04

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •