Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  25
Side 2 av 16 FørstFørst 1 2 3 4 12 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 377

Tråd: Team Tynners 240 og 740 turbo prosjekter

  1. #26
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Fant ut att jeg må bytte største delen av venstre indre og ytre kanal også,men da er iallfall rusta borteSKAL ha fyller på den før 1.mai!Har tenkt litt på felger,blir enten svart lakkerte eiker,eller bredda stål i 17",noen som har noen meninger om det?
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  2. #27
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Her var ikke mye aktivitet gitt!Men får oppdatere litt for det.

    Malt med epoxy der jeg har lappa,skal vaske vekk restene av asfalt platene og lakkere innvendig var planen.

    Tok like så godt venstre hjulbue også,fant ut att det ble for dumt å ikke ta den når jeg først tar så mye..

    Siste innspurt på høyre sida


    Repp av framskjerm

    At motoren,klør etter å fortsette på denne!

    Ny dørbunn på gang;kjekt med knekke maskin så man kan lage sine egne deler,sparer ganske mye på det
    Blir ikke noe ustillings bil dette,men greit att det ikke ser ut som den har rømt fra høggeriet å!
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  3. #28
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Fjerne hjulbrønnene tru?begge er rusta så skulle vært bytta.vet bare ikke om jeg er tolmodig nok til å vente på nye..
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  4. #29
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Saga av venstre hjulbrønn igår kveld å lagde en rett plate istedet,blir å fjerne den høyre å ja
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  5. #30
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    var ned å besøkte 740`n der den står på vinter lagring,skal bli godt å få den på veg igjenGjort rein b21`n som skal nedi så den er klar til demontering.Bestille deler til den seinere idag.Har 398 topp til denne med dysehull,er den noe dårligere enn en 530?Tenkte å bruke a kammen som står i 531 toppen som er i bilen nå på den.
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  6. #31
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Rakk ikke fyller før 1.mai,er mer rust enn jeg trudde så tar litt lengere tid enn planlagt.Men jeg gir meg ikke!Noen bilder fra idag:

    Hjulbrønner fjernet

    Inspeksjons hull til bakhjula..Stålormen har vært kraftig sulten når den så bilen min trur jeg
    Også fått 940 grenrør nr to etter lang ventetid,så da blir kina røret på 740 byttet ut med dette.Beholder turbo`n som står på da jeg egentlig er fornøyd med den,må bare få den til å lade stabiltkommentarer?
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  7. #32
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Da var 240`n endelig tett,eneste sveisinga som er igjen nå er venstre fram dør og venstre framskjerm,som forøvrig er helt ny.Begynt å lage batteri feste der høyre hjulbrønn engang var,også kjøpt inn 50mm2 strømkabel og en hovedstrøms bryter til denne.Fredags kvelden var jeg nedom Kompi å handla en 530 topp til AT motoren.Denne skal til motorservice i skien for litt omsorg snartHandla og ett dørtrekk til "konebilen" etter att jeg,etter ett velment raseri anfall klarte å ødelegge det som var der
    Også laga en ganske stor handleliste hos summitracing,tror jeg på vente til neste lønn med den.Skal prøve å jobbe litt om kveldene i ukene å framover,men er litt tungvint når jeg bor en time hver veg unna der bilen står..Men er moro når en ser ting "gro" sammen å,ikke bare sage i stykker å demontere
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  8. #33
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Litt bilder:

    her kommer batteri feste,spylertank på motsatt side.

    Tror jeg beholder det runde bagasjelokket midlertidig,får bytte til flatt seinere
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  9. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Sted
    hjartdal/telemark
    VCCN medlemsnummer
    733
    Innlegg
    1.249
    Antall takk

    Standard

    skal du bytte til flat så har jeg et liggende

  10. #35
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kompi Vis post
    skal du bytte til flat så har jeg et liggende
    pris?
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  11. #36
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard


    under montering av ipd stag
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  12. #37
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Litt oppdateringer igjen,blir ikke så mye pusse bilder.Ikke sååå spennende å se på
    Fått laga ny dørbunn på førerdøra,moro å lage deler sjøl

    Ferdig sveisa og falsa

    Nesten ferdig sparkla


    Henta ut 740`n min fra vinterlagring på Fredag,å begynte obduksjon av denneTydelig att det ikke bare er "doffen som har daua" nei,var rimelig rasera nedi blokka mi.
    Det som engang var stempel nr 3:

    Hvor er råden tru?

    Demontert

    Turbo med fremdels helt grenrør-Skal åpne turbo å måle litt,nyskjerrig på hva det faktisk er for noe.

    Vært plaga med boost creep på denne,er det meninga att wastegate hullet skal være så lite iforhold til klaffen?

    Hilux kan brukes til mye rart,arbeidsbenk for eksempel

    Planlegging av ny motor pågår..


    Slik vogna står idag


    Måtte kløyve litt ved i finværet som var i helga å,går radig på 4. gir og ca 3000 o/minAt forgasser og 13c på denne tru?Er motor og gir fra enn 66 mod opel kadett.

    Kommentarer?
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  13. #38
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Idag skal jeg borre dysehull i toppen til 740`nHåper det går fint,litt i tvil om hvor dypt dysene skal nedi ennå..
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  14. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Sted
    hjartdal/telemark
    VCCN medlemsnummer
    733
    Innlegg
    1.249
    Antall takk

    Standard

    på min topp så er det borra der dysene skal ned, 11mm

  15. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Sted
    hjartdal/telemark
    VCCN medlemsnummer
    733
    Innlegg
    1.249
    Antall takk

    Standard

    kan hende jeg målte feil, var ikke så enkelt å måle. ta 10mm å test først du

  16. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Hvordan går det? Rekker du treffet den 6.?
    Den lokale Dynapack operatøren reiste offshore så jeg klarer ikke skaffe bremsepapirer før om ca. 14 dager. (forbehold om at drivverket holder sammen.)

  17. #42
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kompi Vis post
    kan hende jeg målte feil, var ikke så enkelt å måle. ta 10mm å test først du
    Fikk til hull ja,gikk greit uten om en liten tur på legevakta.Regne med litt svinn
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  18. #43
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Har stått litt stille her pga mangel på kronasjer til deler og tid til å jobbe på denne,men nå er det ferie så nå skjer ting igjenHar vært en liten tur på ferie,å tok blant anna en tur innom pedersen racing å kjøpte litt deler da jeg var i nabolaget:
    btr til to turboforgassere og gassoverføringer:

    Forsterka trykkplate til flatt gammelt svinghjul,kommer til å bruke ett skjelett svinghjul isteden for det orginale.

    Og handla RAC lamell med ti spline til getrag,denne måtte bestilles fra kg så den kommer i posten om noen dager
    Turbo`n min,ny IRX450,venter på eksosflens til denne


    Gleder meg til å komme igang med å skru igjen
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  19. #44
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Bestilt skjelett svinghjul og stive ventilfjærer idag.prøva å finnet en kald termostat fra ett firma som sender til norge,men har ikke funnet noe ennå:(Blir en lang økt i verkstedet i kveld
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  20. #45
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut gassoverføringa fra pedersen
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  21. #46
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Da har flere moro deler ankommet.Julaften er ingenting i forhold

    Nytt og lettere svinghjul,har ikke veid dette ennå,men er stoooor forskjell fra det orginale.Skulle bli turtalls villig nå



    Stivere ventilfjærer.
    Klør godt i gassbeinet etter ei helg med drag racing så motivasjon er iallfall på topp igjen
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  22. #47
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Åpna Turbo`til 740 igår og porta wg hullet for å prøve å få bukt med boost creep,målte og hjula.Ekos 50mm og kompressor litt større,ca 51mm.Ikke så lett å måle nøyaktig med tommestokk
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  23. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Dette ser flott ut og nå er akkurat resultatet med begge Strømbergforgassere dine på en AQ140 manifold klart også:
    306 hk og 425 Nm målt på NAV med 1,82 BAR ladetrykk.
    B21 motor med ET stempler, Portet 398 topp med D-kam, orginale ventiler og 940 eksosmanifold.

  24. #49
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    kanon bra!Håper det blir ca samme effekt på min motorHvor høyt turtall kom den opp i 306hk på?
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  25. #50
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    LykkeIdag kom jammen aq140 innsuget mittMåtte omtrent selge ei nyre og 3/4 bein for å få det,men ser endel proffere ut en det jeg har laga i stål ja.Få tak i nipler til vakuum å borre noen huller nå så blir det bra.Eller kan jeg ta ut vakuum fra trykkboksen istedet?
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

Side 2 av 16 FørstFørst 1 2 3 4 12 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 17
    Siste post: 23/07/12, 20:54
  2. S: 18" Team Dynamics Monza
    By volvoRsport in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 71
    Siste post: 01/06/11, 15:52
  3. Team Risig
    By Mikmo in forum Øvrig Volvorelatert
    Svar: 5
    Siste post: 08/03/11, 19:36
  4. Per turbo til gull prosjekter!
    By microplex in forum Forslagskassen
    Svar: 1
    Siste post: 22/08/10, 22:31

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •