Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Adio streaming via bluetooth på en 2010 XC60

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mars 2013
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard Adio streaming via bluetooth på en 2010 XC60

    Heisann godtfolk

    Har akkurat gått til innkjøp av en 2010 XC60 og er så langt (Har hatt bilen i 5 dager) storfornøyd med det meste. Men det er en ting som irriterer meg veldig (og kan jo bare skylde på meg selv for at jeg ikke sjekket dette nærmere) og det er at jeg ikke kan streame lyd/musikk fra mobilen via bluetooth (og samtidig kan skifte spor med knappene på rattet o.l) Bilen ble kjøpt brukt og i og med at det stod bluetooth i annonsen, så regnet jeg med at en så ny (og dyr) bil hadde denne muligheten. Overraskelsen var derfor stor når jeg troppet opp hos selger og overtok bilen. Hadde mobilen proppet full av god "kjøremusikk" som jeg skulle kose meg med på turen hjem, men når jeg "parret" telefonen, så oppdaget jeg jo at det rett og slett ikke fantes noen "bluetooth"-modus på audio. Her var det kun aux og usb. USB er jo forsåvidt greit nok om man har musikken "fysisk" lagret på mobilen, men i mitt tilfelle var planen å bruke offline-modusen til WIMP og da dukker det ikke opp noe musikk når man kobler til USB.

    For å gjøre en lang historie kort: Er det noen som vet en måte man kan får audio-streaming støttet, slik at man kan streame musikk fra mobil og skife spor med knappene på rattet? Har vært i kontakt med Volvo-forhandleren og han sa at Volvo ikke hadde noen oppgraderinger som støttet dette, men det var mulig det fantes "kits" på markedet som man evt. kunne montnere og som støttet dette? Anyone?


    Edit: Merkelig nok, så står det på Volvos sider at min Samsung Note 2 skal være støttet, når jeg bruker disse sidene til å sjekke: http://www.volvocars.com/no/sales-se...ch-system.aspx (Jeg har da systemet med sort/hvit eller sort/grønn skjerm), Mulig at det bare er slik at de lister opp de telefonmodellene her som støtter dette og ikke tar hensyn til om bilens system støtter dette?

    Thomas

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. juli 2013
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    Hei, fant du ut noe smart her?
    Eg er i kontakt med Volvo for samme problem for å høre om dette kan ettermonteres.
    Dersom ikkje vil eg måtte leve med å laste ned musikk til en iPod som eg har liggande fast oppkoblet med usb for strøm og aux kabel i midtkonsoll :/

  3. #3
    kospaang sin avatar
    Medlem siden
    28. mai 2012
    Sted
    Haugesund
    VCCN medlemsnummer
    2374
    Innlegg
    251
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av _Fre_ZZe Vis post
    til en iPod som eg har liggande fast oppkoblet med usb for strøm og aux kabel i midtkonsoll :/
    Vet ikke hvordan det er på din modell, men jeg trenger ikke AUX da (MY12)... Det går via USB'n både strøm og bra lyd ... En skulle jo tro lydkvaliteten blir noe bedre enn streaming også da ...

    /mvh
    XC70 II D3 Polestar #1487 AWD SUMMUM AUT.
    XC70 '12 <-- V70 '98 <-- 245 GL '87 <-- 245 L '76 <-- 144 GL Aut. '73

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. juli 2013
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    Skal teste dette med en ipod.nano shuffle som eg har liggande. Alternativet er da å kjøpe en ipod touch, putte spotify app på denne og la den synce når den er i wifi sone
    Stikker å tester lading + funksjonsknapper nå hehe

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. juli 2013
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    Ipod nano shuffle funker fint med bare usb kabel. De nlader også. Funksjonsknappanr på ratt fungerer også. Så då er spm, det samme vil virke med ipod touch og spotify offline lister?

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mars 2013
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Jeg ville bruke telefonene min, da jeg har alt av musikk på denne og det er denne jeg har alt av spillelister fra Wimp på. Fikk beskjed fra Volvo at dette ikke var noe som lot seg etterinstallere orginalt.
    Løsningen min ble en av disse; http://dx.com/p/bluetooth-v2-0-edr-u...e-black-163694
    + en liten bluetooth-fjernkontroll som jeg har lett tilgang på: http://www.satechi.net/index.php/sat...remote-control

    Ikke en ideell løsning, så jeg får heller oppgradere til en nyere XC60 modell til neste år
    Fungerer uansett greit nok og man trenger bare å sette på musikk på telefonen og så kan man legge den fra seg der man vil og så bare kontrollere den med fjernkontrollen.

    T
    Sist endret av aliendog; 10/07/13 kl 18:50 Begrunnelse: Staveleif

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. juli 2013
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    Men, der har du likevel en kabel fra midtkonsoll og til telefon eller er dette systemet "trådløst"?

    Testet endel igår, det viser seg at Samsung Galaxy S3 telefonen bare støtter MTP (Media transfer protocoll) og ikkje USB Mass storage som er det usbporten i bilen "leter etter".
    Dvs, når eg plugger Samsung S3 via usb kabel får eg bare opp: Uleselig enhet i displayet på bilen. Med iPhone/iPod/iPod touch fungerer alt fint da disse leses som USB mass storage, har testet dette og da fungerer funksjonsknapper på ratt + at eg får opp navn på låt og artist i display.

    Så mitt alternativ er å kjøpe en iPod touch med Wifi og spotify installert og gjemme denne vekk i midtkonsolen, tilkoblet USB. Ikke ideelt men sånn blir det. Et alternativ er jo også å kjøpe seg iPhone 5, men det er et mye dyrere alternativ. iPod touch med wifi og spotify 16gb er jo bare 1900 spenn.

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mars 2013
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Nei. Setter bluetooth dongelen i USB-kontakten i midkonsollen og deretter den lille audio-ledningen inn i mini-jack kontakten, så dette er helt trådløst.

Lignende tråder

  1. 2010 xc60 Selges... KUN 1000km kjørt på 2 år...
    By Bead-lock in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 25/12/12, 00:41
  2. Vedlikehold av seter V50 R-design & bluetooth-streaming
    By Ivar Hestø in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 8
    Siste post: 16/10/12, 00:22
  3. Volvo XC60 - 2010
    By Banjo in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 5
    Siste post: 31/08/11, 12:27

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •