Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Frydenbø Bilsenter Sør/Bilforum Sør

  1. #1
    Registrerte brukere Sveinung sin avatar
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Innlegg
    434
    Antall takk

    Standard Frydenbø Bilsenter Sør/Bilforum Sør

    Her kan dere dele erfaringer med Frydenbø Bilsenter Sør (tidligere Bilforum Sør).
    Sist endret av Sveinung; 14/11/13 kl 09:31 Begrunnelse: Navneskifte på firma

  2. #2
    Registrerte brukere Erlend Dystland sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Biristrand/Skogbygda
    Innlegg
    1.162
    Antall takk

    Standard

    Tjaaa, har vært der relativt mange ganger, og er egentlig blanda meninger om det stedet.
    Har bare vært på delelageret vel og merke og bestilt deler.

    Det som lønner seg er å på forhånd ha delenummer på den delen du skal ha, for dem har en tendens til å sende feil del.
    Har vel fått feil deler der 2 ganger hvertfall tror jeg
    Men det som er fint med dem er at dem bestiller som regel delene omgående, og i flere tilfeller har jeg fått delene mine dagen etter
    Sender også en melding tidlig om morgenen om når delene er ankommet

    Alt i alt, en helt grei bedrift
    Prosjektbil:
    Volvo 242L 1975

    Bruksbil:
    Volvo 945LT 1995

  3. #3
    Registrerte brukere Sveinung sin avatar
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Innlegg
    434
    Antall takk

    Standard

    Frydenbø kjøper Bilforum Sør AS

    Konsernet, som representerer ett av tre forretningsområder under Frydenbø Group AS, styrker med dette oppkjøpet sin posisjon som en av landets mestselgende Volvo-forhandlere. Markedsområdet utvides med dette til å omfatte Sørlandet.

    -Oppkjøpet betyr at Frydenbø utvider sitt geografiske markedsområde. Med våre bilsentre i Hordaland og Sogn og Fjordane er vi allerede Vestlandets største Volvo-forhandler. Nå ser vi sørover. Målet er at Frydenbø skal bli en av landets største Volvo-forhandlere – sier Gisle Helland, administrerende direktør og konsernsjef for Frydenbø AS.

    -Vi er glad for å bli en del av Frydenbøgruppen og synes det er spennende å bli med på deres satsning fremover – sier daglig leder Per Gunnar Aasen, som er godt fornøyd med avtalen som nå er på plass.

    Ledelsen i selskapene vil nå gå sammen og starte arbeidet med en fremtidig strategiplan og selskapsstruktur.

    -Vi er meget tilfreds med å ha fått Per Gunnar og hans team med oss videre, og ønsker alle ansatte i Kristiansand velkommen i Frydenbøgruppen – avslutter Gisle Helland.

    Også administrerende direktør Øystein Herland i Volvo Personbiler Norge er god fornøyd med Volvo-satsingen som nå skjer på Sørlandet. -Frydenbø er en eiergruppering med solid kjennskap til Volvo. Dette vil styrke satsingen vår på Sørlandet og komme Volvokundene til gode. Dette kundefokuset er alltid vår førsteprioritet – sier Øystein Herland.

    Selger av Bilforum Sør AS er Bil i Sør AS som eies av Harald Natvig. Bil i Sør AS eier også flere andre bilforhandlere i Kristiansand og Mandal, og disse vil drives videre som tidligere.

    Overtagelse er satt til den 30. april 2013.

    Kontaktpersoner:

    • Administrerende direktør Gisle Helland, Frydenbø AS – tlf. 982 60 275

    • Daglig leder Per Gunnar Aasen, Bilforum AS – tlf. 907 36 264

    • PR- og informasjonsdirektør Rune Gutteberg Hansen, Volvo Personbiler Norge AS – tlf. 913 79 539



    Bergen, 30.04.13.
    http://www.frydenbo.no/nyheter/pressemeldinger?nyhet=51

  4. #4
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Er i utgangspunktet veldig fornøyd med Bilforum Sør (eller Frydenbø da, som det nå så pent heter). Greie folk, enkelte der har mye kunnskap om gammel Volvo, mens andre der kan ikke en dritt Christian som sitter på delelageret er jeg lite fan av, da han har en tendens til å gjøre alt veldig innviklet og ender somregel opp på feil resultat. Handlet der rundt 50 ganger i 2011-2012 da jeg bygde 850en, og det meste ordnet seg, og rabatter var aldri noe problem Delene jeg har bestilt har alltid kommet, bortsett fra nå siste gangen hvor jeg bestilte sarger til bakfangeren min. Bestilte disse 4. april, og har fortsatt ikke fått dem. Nå har jeg jo flyttet i tillegg, noe som ikke akkurat gjør saken lettere Har også merket meg at de ligger litt lavere i pris enn f. eks Bilia.

    Eneste jeg har å utsette på er at de har et veldig merkelig lagerbeholdning på delelageret sitt. Relativt vanlige deler må en bestille opp, mens f. eks frostplugger til B230 blokker (hvor ofte kjøper man det!?) har de f. eks på lager.

    Så alt i alt er jeg veldig fornøyd med Bilforum Sør. Grete som sitter i "skranken" der er også veldig hyggelig! Gjorde seg veldig at de fikk flyttet over veien, for det gamle lokalet var ikke akkurat så mye å skryte av.

    Bare jeg får sargene mine jeg nå, så er jeg vel egentlig fornøyd
    Sist endret av Daniel V; 24/06/13 kl 00:17
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  5. #5
    Registrerte brukere Sveinung sin avatar
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Innlegg
    434
    Antall takk

    Standard

    En dårlig opplevelse jeg hadde med FBS som i sommer.

    Jeg sendte bilen min på service (som jeg gjør hver sommer) I mai /juni. Bestillingen var ganske enkel og grei: Service + bytting av bremser bak.

    Ukene gikk og bremsene dukket ikke opp. Den planlagte europaturen ble mye mer kjedelig en planlagt (i en Charisma) og leie av banebil i Nuerburg. Nå jeg kom hjem var et par uker til med venting før bremsene dukket opp. Det ble endelig tid for service og bremseskift. Jeg begynte selv å bli klar for diverse Trackdays.

    Da jeg leverte bilen fra meg var jeg veldig tydelig på at de måtte sjekke bremsevæsken før jeg fikk den tilbake.

    Noen dager etter er jeg på vei til VCCN trackday. Bilen har akkurat vert på service ny olje og bremsevæske (tror jeg). Da jeg stiller meg i kø for å betale får jeg beskjed om å ta teknisk kontroll på bilen før jeg betaler. Dette gjør jeg, men jeg ler litt inni meg for det er jo bare en formalitet. Dette ender jo selvfølgelig opp med at jeg blir nektet å kjøre på banen fordi bremsevæsken er full av vann. Jeg får senere bekreftet av NAF at denne bremsevæsken ikke har blitt byttet på lenge.

    Det var jo en bomert. Får kjøre hjem igjen da (fire timer).

    Disse to hendelsene fikk meg ganske irritert på FBS da de hadde klart å ødelegge mine to viktigste sommer events. Hovedsakelig pga. slurv. Dette snakket jeg med dem om. Jeg ønsket bare en beklagelse fra dem og jeg regnet med at de de skiftet bremsevæsken. Jeg fikk ikke noe av dette, jeg fikk til slutt kranglet meg til bytting av bremsevæsken, men de skulle ha 200 kr. for dette. Smålig syns jeg.

    Samtidig som jeg er kunde hos FBS så er jeg også kunde med Gumpen rett over veien (med Passaten min). Der opplever jeg så god service at nesten ikke tror det til tider. Når jeg er kunde hos disse to samtidig blir jeg kanskje godt vandt med Gumpen.

    Jeg måtte bare skrive det ned siden jeg tydeligvis enda går rundt å irriterer meg over det.

    Kommenter gjerne. Jeg kommer sikkert til å endre litt på teksten etter hvert for å få det litt mere ryddig.
    Sist endret av Sveinung; 14/11/13 kl 11:20

  6. #6
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sånn skal det ikke være nei. Har aldri hatt biler der inne på verkstedet, så dette var jo en nyttig erfaring. Å bytte bremsevæske er jo ikke akkurat en stor jobb når man alikevel skifter bremsene bak. Stod det på kvitteringen din at de hadde byttet væske?
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    Hvordan er det her for tiden? Jeg ønsker å forholde meg til merkeverksted ved neste bilkjøp. Men ble litt skuffet sist da jeg måtte lære en nesevis selger at en v70 D4 han ville selge meg ikke hadde 2,4 literen, men 2liter. Han styrte med å finne fram vognkortet og ble litt paff da han så jeg hadde rett, for han var temmelig påståellig. Nå kan ikke en liten glipp av en enkelt selger forringe intrykket av butikken, så hvilket intrykk har folket av dagens Frydenbø sør?
    Volvo is not a car, its a passion

  8. #8
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Da jeg restaurete min 850 T5 handlet jeg alt av deler omtrent på Frydenbø. Var veldig fornøyd med det den gangen i alle fall. Handlet vel deler for ca 50 000,- der det året
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •